Originally posted by Shaingi
View Post
Adblue/SCR järjestelmän häikät/toiminta
Collapse
X
-
Muutaman tunnin juttu, ainakin jos on tehnyt tuon joskus aikaisemmin. Siitä on juttua samassa ketjussa hiukan aikaisemmin.
-
Kylläpä kyllä, vihdoin löytyi aikaa vaihtaa suutin, mutta eipähän se vika pelkästään siinä ollut. Letku on myös halki ihan siitä suuttimen läheltä, lämpösuojan sisältä.. Ei muuta kun uutta linjastoa tilaukseen. Ilmeisesti ihan kohtuullinen urakka vaihtaa uus letku paikallaan?Originally posted by Shaingi View PostJep, muoviahan tuo nuppi tuntui olevan. Ensimmäisen kerran adblue herja iski tauluun kovilla pakkasilla heti joulun jälkeen, sen jälkeen ajelin toista tuhatta kilsaa kun ei jostain syystä kiinnostanut korjata eikä herjoja tullut enempää, hyvin pelasi
Koodit jotka antaa on:
8051AD: Delivery module, system pressure: pressure buil-up error
2C3000 : SCR system, diagnostic feedback: Transmission of OBD system error status from the SCR control unit to the DDE
Mihin nuo kaksi kumiletkua menee tuosta suutinyksiköstä? Katselin BMW-ETK:sta että toinen menisi "coolant pump" ja toinen "line cylinder head".
Leave a comment:
-
En muista ulkoa että mihin ne suuttimen lämmitys-/jäähdytysputket meni mutta tuosta kuvasta selviää.Originally posted by Shaingi View PostJep, muoviahan tuo nuppi tuntui olevan. Ensimmäisen kerran adblue herja iski tauluun kovilla pakkasilla heti joulun jälkeen, sen jälkeen ajelin toista tuhatta kilsaa kun ei jostain syystä kiinnostanut korjata eikä herjoja tullut enempää, hyvin pelasi
Koodit jotka antaa on:
8051AD: Delivery module, system pressure: pressure buil-up error
2C3000 : SCR system, diagnostic feedback: Transmission of OBD system error status from the SCR control unit to the DDE
Mihin nuo kaksi kumiletkua menee tuosta suutinyksiköstä? Katselin BMW-ETK:sta että toinen menisi "coolant pump" ja toinen "line cylinder head".
Leave a comment:
-
Jep, muoviahan tuo nuppi tuntui olevan. Ensimmäisen kerran adblue herja iski tauluun kovilla pakkasilla heti joulun jälkeen, sen jälkeen ajelin toista tuhatta kilsaa kun ei jostain syystä kiinnostanut korjata eikä herjoja tullut enempää, hyvin pelasiOriginally posted by fraatti View PostTuo taitaa olla muovia? Mikähän tuonkaan särkisi kuin jäätyminen ja siitä seuraava halkeaminen? Onko harmainta aavistustakaan kauanko se on ollut rikki? :think Minkä vikakoodin tuo antoi? Paineen noususta joku?
Omaan autoon varaosanro on 18308514448 ja boschin vastine 0 444 025 010. Tuolla on 175€, orggis on vajaan huntin kalliimpi.
Ja autosi ei näköjään ole ainut mistä tuon poikki. Joku kauppaa rikkinäistäkin.
Toki kolarissa tuo voi myös varmaan rikkoutua.
https://rrr.lt/fi/osat/ara67312-8514...-adblue-suutin
Koodit jotka antaa on:
8051AD: Delivery module, system pressure: pressure buil-up error
2C3000 : SCR system, diagnostic feedback: Transmission of OBD system error status from the SCR control unit to the DDE
Mihin nuo kaksi kumiletkua menee tuosta suutinyksiköstä? Katselin BMW-ETK:sta että toinen menisi "coolant pump" ja toinen "line cylinder head".
Leave a comment:
-
Tuo taitaa olla muovia? Mikähän tuonkaan särkisi kuin jäätyminen ja siitä seuraava halkeaminen? Onko harmainta aavistustakaan kauanko se on ollut rikki? :think Minkä vikakoodin tuo antoi? Paineen noususta joku?Originally posted by Shaingi View PostF11 530xd autossa oli kertynyt kiteytynyttä adblueta koko suuttimen ympäristö täyteen, sitä oli niin paljon ettei koko suutinta meinannut löytyä. Aikani putkailtua sain sen tankilta tulevan letkun suuttimen takaa esille. Huomasin että letkun liittimessä oli se putki joka suuttimeen vie nesteen, eli itse liitin oli poikki. Onko tällaista käyny kenellekkään? Ilmeisesti suutin nyt ostettava uusi..

Omaan autoon varaosanro on 18308514448 ja boschin vastine 0 444 025 010. Tuolla on 175€, orggis on vajaan huntin kalliimpi.
Ja autosi ei näköjään ole ainut mistä tuon poikki. Joku kauppaa rikkinäistäkin.
Toki kolarissa tuo voi myös varmaan rikkoutua.
https://rrr.lt/fi/osat/ara67312-8514...-adblue-suutin
Leave a comment:
-
F11 530xd autossa oli kertynyt kiteytynyttä adblueta koko suuttimen ympäristö täyteen, sitä oli niin paljon ettei koko suutinta meinannut löytyä. Aikani putkailtua sain sen tankilta tulevan letkun suuttimen takaa esille. Huomasin että letkun liittimessä oli se putki joka suuttimeen vie nesteen, eli itse liitin oli poikki. Onko tällaista käyny kenellekkään? Ilmeisesti suutin nyt ostettava uusi..
Leave a comment:
-
AUC sensorin vaihto on ihan turhaa jos ei ihan stadin keskustassa jatkuvasti ajele...Originally posted by H3nkka View PostMulla juuri samat koodit päällänsä parhaillaan.. AUC anturin hinta 79€
Myös puhallinmoottori ei pyöri kunnolla sieltäkin pukkaa vikakoodia.. kaikki alkoi huonon akun kanssa taistellessa ja sen kun sain uusittua niin tuli myös samaan syssyyn nämä ongelmat päälle..
Leave a comment:
-
Mulla juuri samat koodit päällänsä parhaillaan.. AUC anturin hinta 79€Originally posted by juva3 View PostF11 520dx 2016, 170tkm
Pakkasten hellitettyä ilmiintyi ilmoitus: AdBlue häiriö - tarkistuta järjestelmä
Letku kiinni ja sieltä tuli ainakin 2 sopivasti aiheeseen liittyvää hälyä niin aukeaako raadille mitä sairastaa (ja mitä voisi kustantaa - noin);
2C3000 - SCR ctrl unit, diagnosis feedback: System fault OBD
244800 - Information diesel particulate filter: limited remainig distance available
ja sitten vielä joku sensori-häly:
C90D60 - AUC sensor: internal sensor fault
Myös puhallinmoottori ei pyöri kunnolla sieltäkin pukkaa vikakoodia.. kaikki alkoi huonon akun kanssa taistellessa ja sen kun sain uusittua niin tuli myös samaan syssyyn nämä ongelmat päälle..Last edited by H3nkka; 19-01-2022, 14:37.
Leave a comment:
-
Kiitos vastauksista, homma kehittynyt hieman eli kun yritin löytää SCR:n hälyjä, jos ovat siis jossain muussa näkymässä kuin normi hälyt niin ei löytynyt -> onglema ISTAn käyttäjässä... polku hukassa jos on joku muukin hälynäyttö olemassa.
Mutta 'päähälyissä' uusi häly;
8051AD - Delivery module, system pressure: Pressure build-up fault
siis paineet hukassa, joten alkaa kaiketi vaikuttaan putkivialta kuten jo on aavisteltu.
Edit:
Homma kunnossa - putki vaihdettu ja hälyt poissa - taas pääsee.Last edited by juva3; 14-01-2022, 23:20.
Leave a comment:
-
F11 520dx 2016, 170tkm
Pakkasten hellitettyä ilmiintyi ilmoitus: AdBlue häiriö - tarkistuta järjestelmä
Letku kiinni ja sieltä tuli ainakin 2 sopivasti aiheeseen liittyvää hälyä niin aukeaako raadille mitä sairastaa (ja mitä voisi kustantaa - noin);
2C3000 - SCR ctrl unit, diagnosis feedback: System fault OBD
244800 - Information diesel particulate filter: limited remainig distance available
ja sitten vielä joku sensori-häly:
C90D60 - AUC sensor: internal sensor fault
Leave a comment:
-
Saattaa olla että selvisit siis edullisella remontilla, hyvä niin.Originally posted by VilleP View PostVika paikallistui puhki ja poikki hankautuneeseen piuhaan(pun/kelt) lähellä liitintä. Laitoin jatkoabikon, katsotaan pysyykö koodi poissa.
Suosittelen tälläistä putkijatkoa, siinä sisällä tina ja päällä kutistesukka. Asennus kuumailmapuhaltimella. Noin perinteiset abikojatkot on aivan roskaa ja hetken päästä koko johto on aivan haperoa.
Muualta saa näitä halvemmalla.
Leave a comment:
Leave a comment: