Adblue/SCR järjestelmän häikät/toiminta
Collapse
X
-
Vika paikallistui puhki ja poikki hankautuneeseen piuhaan(pun/kelt) lähellä liitintä. Laitoin jatkoabikon, katsotaan pysyykö koodi poissa.
-
2016 F11 530xd kyseessä.
En ole vielä kerennyt käydä auton alla. Tuossa kuukausi sitten täytin tankin, liekkö vaan huonoa tuuria. Koodi tuli tänään takaisin. Pitää kyllä vielä istalla luettaa jossain, tuo delphin antama koodi on geneerinen(p203a). Suht harvinainen koodi äkkiseltään googlattuna, ainakin bemareissa.
Ja taitaa tosiaan olla että tuossa pumpussa ei tasoanturia ole:/Last edited by VilleP; 19-10-2021, 18:39.
Leave a comment:
-
Kaverilla meni Seatista SCR-pönttö tukkoon. Oireina jatkuva DPF filtterin poltto jonka huomaa siitä että flekti on ajon jälkeen jatkuvasti päällä. Syyksi saksalaiset olivat keksineet päästöskandaalin seurauksena muutetun urea annostuksen kasvattamisen. En tiedä pitääkö paikkaansa mutta ajossa vastapaineetta pöntössä oli jotain miltei barin luokkaa. Ja järjestelmä on tietysti rakennettu niin pölhösti ettei se ymmärrä siitä mitään että onko paine-ero dpf pöntössä vai onko pakoputkessa peruna. Paineanturi siis mittaa kennon edestä painetta (ei eroa) ja vertaa sitä ilmanpaineeseen. Paineen saa koholle tukkimalla kädellä putken.
Onkos näissä bemareissa ollut tukoksia SCR pöntöissä vai onko se näissä tuntematon ongelma?
Leave a comment:
-
Oletko käynyt auton alla katsomassa ettei ureaa ole vuotanut mistään? Ajatuksena lähinnä ettei tuo ole paineellisena päässyt johonkin mihin sen ei pitäisi....Originally posted by VilleP View PostSyttyipä eilen vikavalo joka kertoi koodiksi SCR järjestelmän tasoanturin virtapiiriä. Nollasin koodin ja ei nyt ainakaan vielä palannut. Kyseinen anturi näyttäisi olevan "syöttömoduulissa" 16197351665 sisäänrakennettuna. Kyseisen moduulin saa kohtuu hintaan Boschilaisena. Mutta miten tuon vaihto, onnistuuko ilman adaptaarioita tms?
Voipi olla että yhden koodin perusteella ei vielä kannata alkaa vaihtamaan mitään mutta voihin sitä ainakin henkisesti valmistautua että mitäs jos....
Mikä auto mahtoi olla kyseessä?
Ellen nyt aivan väärin muista niin näissä vanhemmissa järjestelmissä syöttömuodulissa on vain pumput/vastukset. Uudemmissa sitten sekä pumppu että tasoanturit ovat tuossa syöttömodulissa. Aikaisemmassa keskustelussa on esillä sekä vanhempi että uudempi versio.
Jos asia on näin niin sitten tasoanturi on integroitu tankkiin. Näin.


(tuossa käytetty huntilla https://www.ebay.com/itm/274777112748), jos sama osa kuin mun autossa. Uus näyttää olevan vajaa 700 rahhoo.
Tuohon holeen tulee sitten syöttömoduli.

Minkä vikakoodin auto antoi? (joku muukin voi löytää keskustelun esim kookkelilla jos sama vika iskee päälle)
Tuossa listassa sitä ei taida olla?
Last edited by fraatti; 19-10-2021, 17:31.
Leave a comment:
-
Syttyipä eilen vikavalo joka kertoi koodiksi SCR järjestelmän tasoanturin virtapiiriä. Nollasin koodin ja ei nyt ainakaan vielä palannut. Kyseinen anturi näyttäisi olevan "syöttömoduulissa" 16197351665 sisäänrakennettuna. Kyseisen moduulin saa kohtuu hintaan Boschilaisena. Mutta miten tuon vaihto, onnistuuko ilman adaptaarioita tms?
Leave a comment:
-
Narun vaihtoa Oulu-Tre
Itsellä pukkas myös nyt 80518A, 8051C0. Eli johtokatkosta ilmassa F11:ssa. Eipä tullut edes nämä AdBlue viat mieleen, kun F25:sta vaihtoi F11:een, kun edeltävässä sama mottisessa ei moista härveliä ollut. Onko tiedossa huoltopaikka Oulussa, jossa tuo osattaisiin tehdä kohtuu hinnalla ja asiantuntevasti vs. että joku uusi huoltaja alkaa käymään biimerin huolto-ohjetta lävitse, ja käyttää siihen päivän. Myös Tre seudulta passaisi, jos Oulusta ei löydy.
Leave a comment:
-
Tämä oli hyvin "kiteytetty"Originally posted by Clavurion View PostNiin, ajatus varmaankin se, että takapotku on saatu menemään päästörajoihin ilman SCR-kattia ja siten tietenkin jätetty pois. Neliveto ei ole mennyt spekseihin ilman SCR-kattia. Ja kuten Major edellä totesi, pikkusen haiskahtaa, että M550d osalta joko tehty jotain puljauksia tai sitten otettu suosiolla jotain sanktioita, koska kyseessä kuitenkin volyymin osalta marginaalimalli. Olisi todennäköisesti myös vaatinut erilaisen SCR-katin kuin 530d:ssä, jotta virtausominaisuudet ja toiminta olisi säilynyt samankaltaisena.
Leave a comment:
-
Niin, ajatus varmaankin se, että takapotku on saatu menemään päästörajoihin ilman SCR-kattia ja siten tietenkin jätetty pois. Neliveto ei ole mennyt spekseihin ilman SCR-kattia. Ja kuten Major edellä totesi, pikkusen haiskahtaa, että M550d osalta joko tehty jotain puljauksia tai sitten otettu suosiolla jotain sanktioita, koska kyseessä kuitenkin volyymin osalta marginaalimalli. Olisi todennäköisesti myös vaatinut erilaisen SCR-katin kuin 530d:ssä, jotta virtausominaisuudet ja toiminta olisi säilynyt samankaltaisena.
Leave a comment:
-
"Ajatus"? Kaikissa nelivedoissa pääsääntöisesti on ADBlue LCI malleita lähtien pl. M550d.Originally posted by Laku View PostMikä ajatus on, että exclude M550d ja takavedot?
sen M550d:n kohdalla on pieni epäilys että päästöjä on manipuloitu
Leave a comment:
-
Eikä M550d:ssä...Originally posted by juhape View PostTakavedossa ei ole noita AdBlue ongelmia kun ei ole koko paskasysteemiä


Eikä muuten ole tuossa Mondeossakaan....
Kävin äsken hakemass Laakkonen Jkl Hyllystä ad-blue putkein F11 530xd:een...
Leave a comment:
-
En tsekannut versionumeroa.Originally posted by fraatti View PostKatos. Olet ilmeisesti onnistunut saamaan käsiisi viallista tuotantoerää. Mistä hommasit osat?
Muistatko katsoitko oliko kaapelin versio tuo sama minkä itse vaihdoin hetki sitten?
Tuossa ei ole onneksi ollut mitään vikaa minkä vaihdoin kaverin autoon.
Molemmat Joensuusta marmoritiskiltä hankittu. Varaosatakuun piirissä olevia takuuvaihtoja en minä saa tehdä, vaan se pitää näköjään tehdä merkkiliikkeessä. Toki sama se minulle on, niin saa pysyä noista paskajärjestelmistä jatkossa erossa.
Leave a comment:
-
Katos. Olet ilmeisesti onnistunut saamaan käsiisi viallista tuotantoerää. Mistä hommasit osat?Originally posted by O-Peksi View PostEn purkanut letkua kummastakaan autosta, kun menee Laakkoselle molemmat linjojen takuuvaihtoon. Tää jälkimmäinenkin yksilö oli tuupannut sähköliittimen pinnin aivan samalla lailla pihalle liittimestä ja letkun pää oli ureasta kostea.
SCR-linjat on kuulemma Saksan varastolta loppu, ja epäilivät, että näinköhän linjoja riittää edes seuraavasta tuotantoerästä Joensuun korkeudelle asti.😄 Ilmeisesti niitä merkkiliikkeissä vaihdetaan roppakaupalla pakkasten ansiosta.
Muistatko katsoitko oliko kaapelin versio tuo sama minkä itse vaihdoin hetki sitten?
Tuossa ei ole onneksi ollut mitään vikaa minkä vaihdoin kaverin autoon.
Leave a comment:
Leave a comment: