Announcement

Collapse
No announcement yet.

Adblue/SCR järjestelmän häikät/toiminta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Shaingi
    replied
    Originally posted by Shaingi View Post
    Jep, muoviahan tuo nuppi tuntui olevan. Ensimmäisen kerran adblue herja iski tauluun kovilla pakkasilla heti joulun jälkeen, sen jälkeen ajelin toista tuhatta kilsaa kun ei jostain syystä kiinnostanut korjata eikä herjoja tullut enempää, hyvin pelasi

    Koodit jotka antaa on:
    8051AD: Delivery module, system pressure: pressure buil-up error
    2C3000 : SCR system, diagnostic feedback: Transmission of OBD system error status from the SCR control unit to the DDE

    Mihin nuo kaksi kumiletkua menee tuosta suutinyksiköstä? Katselin BMW-ETK:sta että toinen menisi "coolant pump" ja toinen "line cylinder head".
    Kylläpä kyllä, vihdoin löytyi aikaa vaihtaa suutin, mutta eipähän se vika pelkästään siinä ollut. Letku on myös halki ihan siitä suuttimen läheltä, lämpösuojan sisältä.. Ei muuta kun uutta linjastoa tilaukseen. Ilmeisesti ihan kohtuullinen urakka vaihtaa uus letku paikallaan?

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Shaingi View Post
    Jep, muoviahan tuo nuppi tuntui olevan. Ensimmäisen kerran adblue herja iski tauluun kovilla pakkasilla heti joulun jälkeen, sen jälkeen ajelin toista tuhatta kilsaa kun ei jostain syystä kiinnostanut korjata eikä herjoja tullut enempää, hyvin pelasi

    Koodit jotka antaa on:
    8051AD: Delivery module, system pressure: pressure buil-up error
    2C3000 : SCR system, diagnostic feedback: Transmission of OBD system error status from the SCR control unit to the DDE

    Mihin nuo kaksi kumiletkua menee tuosta suutinyksiköstä? Katselin BMW-ETK:sta että toinen menisi "coolant pump" ja toinen "line cylinder head".
    En muista ulkoa että mihin ne suuttimen lämmitys-/jäähdytysputket meni mutta tuosta kuvasta selviää.

    Leave a comment:


  • Shaingi
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Tuo taitaa olla muovia? Mikähän tuonkaan särkisi kuin jäätyminen ja siitä seuraava halkeaminen? Onko harmainta aavistustakaan kauanko se on ollut rikki? :think Minkä vikakoodin tuo antoi? Paineen noususta joku?

    Omaan autoon varaosanro on 18308514448 ja boschin vastine 0 444 025 010. Tuolla on 175€, orggis on vajaan huntin kalliimpi.


    Ja autosi ei näköjään ole ainut mistä tuon poikki. Joku kauppaa rikkinäistäkin. Toki kolarissa tuo voi myös varmaan rikkoutua.
    https://rrr.lt/fi/osat/ara67312-8514...-adblue-suutin
    Jep, muoviahan tuo nuppi tuntui olevan. Ensimmäisen kerran adblue herja iski tauluun kovilla pakkasilla heti joulun jälkeen, sen jälkeen ajelin toista tuhatta kilsaa kun ei jostain syystä kiinnostanut korjata eikä herjoja tullut enempää, hyvin pelasi

    Koodit jotka antaa on:
    8051AD: Delivery module, system pressure: pressure buil-up error
    2C3000 : SCR system, diagnostic feedback: Transmission of OBD system error status from the SCR control unit to the DDE

    Mihin nuo kaksi kumiletkua menee tuosta suutinyksiköstä? Katselin BMW-ETK:sta että toinen menisi "coolant pump" ja toinen "line cylinder head".

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Shaingi View Post
    F11 530xd autossa oli kertynyt kiteytynyttä adblueta koko suuttimen ympäristö täyteen, sitä oli niin paljon ettei koko suutinta meinannut löytyä. Aikani putkailtua sain sen tankilta tulevan letkun suuttimen takaa esille. Huomasin että letkun liittimessä oli se putki joka suuttimeen vie nesteen, eli itse liitin oli poikki. Onko tällaista käyny kenellekkään? Ilmeisesti suutin nyt ostettava uusi..
    Tuo taitaa olla muovia? Mikähän tuonkaan särkisi kuin jäätyminen ja siitä seuraava halkeaminen? Onko harmainta aavistustakaan kauanko se on ollut rikki? :think Minkä vikakoodin tuo antoi? Paineen noususta joku?



    Omaan autoon varaosanro on 18308514448 ja boschin vastine 0 444 025 010. Tuolla on 175€, orggis on vajaan huntin kalliimpi.


    Ja autosi ei näköjään ole ainut mistä tuon poikki. Joku kauppaa rikkinäistäkin. Toki kolarissa tuo voi myös varmaan rikkoutua.

    Leave a comment:


  • Shaingi
    replied
    F11 530xd autossa oli kertynyt kiteytynyttä adblueta koko suuttimen ympäristö täyteen, sitä oli niin paljon ettei koko suutinta meinannut löytyä. Aikani putkailtua sain sen tankilta tulevan letkun suuttimen takaa esille. Huomasin että letkun liittimessä oli se putki joka suuttimeen vie nesteen, eli itse liitin oli poikki. Onko tällaista käyny kenellekkään? Ilmeisesti suutin nyt ostettava uusi..

    Leave a comment:


  • H3nkka
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    AUC sensorin vaihto on ihan turhaa jos ei ihan stadin keskustassa jatkuvasti ajele...
    Joo melkeinpä näin..

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by H3nkka View Post
    Mulla juuri samat koodit päällänsä parhaillaan.. AUC anturin hinta 79€

    Myös puhallinmoottori ei pyöri kunnolla sieltäkin pukkaa vikakoodia.. kaikki alkoi huonon akun kanssa taistellessa ja sen kun sain uusittua niin tuli myös samaan syssyyn nämä ongelmat päälle..
    AUC sensorin vaihto on ihan turhaa jos ei ihan stadin keskustassa jatkuvasti ajele...

    Leave a comment:


  • H3nkka
    replied
    Originally posted by juva3 View Post
    F11 520dx 2016, 170tkm

    Pakkasten hellitettyä ilmiintyi ilmoitus: AdBlue häiriö - tarkistuta järjestelmä

    Letku kiinni ja sieltä tuli ainakin 2 sopivasti aiheeseen liittyvää hälyä niin aukeaako raadille mitä sairastaa (ja mitä voisi kustantaa - noin);

    2C3000 - SCR ctrl unit, diagnosis feedback: System fault OBD
    244800 - Information diesel particulate filter: limited remainig distance available

    ja sitten vielä joku sensori-häly:
    C90D60 - AUC sensor: internal sensor fault
    Mulla juuri samat koodit päällänsä parhaillaan.. AUC anturin hinta 79€

    Myös puhallinmoottori ei pyöri kunnolla sieltäkin pukkaa vikakoodia.. kaikki alkoi huonon akun kanssa taistellessa ja sen kun sain uusittua niin tuli myös samaan syssyyn nämä ongelmat päälle..
    Last edited by H3nkka; 19-01-2022, 13:37.

    Leave a comment:


  • juva3
    replied
    Kiitos vastauksista, homma kehittynyt hieman eli kun yritin löytää SCR:n hälyjä, jos ovat siis jossain muussa näkymässä kuin normi hälyt niin ei löytynyt -> onglema ISTAn käyttäjässä... polku hukassa jos on joku muukin hälynäyttö olemassa.

    Mutta 'päähälyissä' uusi häly;

    8051AD - Delivery module, system pressure: Pressure build-up fault

    siis paineet hukassa, joten alkaa kaiketi vaikuttaan putkivialta kuten jo on aavisteltu.

    Edit:
    Homma kunnossa - putki vaihdettu ja hälyt poissa - taas pääsee.
    Last edited by juva3; 14-01-2022, 22:20.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by juva3 View Post
    2C3000 - SCR ctrl unit, diagnosis feedback: System fault OBD
    Moottorin ohjaimen kertaa että scr boksissa on vikatila päällä. Tarkista koodit myös SCR ohjaimesta.

    Veikkaan että syöttökaapeli on sähkö.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    2C3000 SCR control unit, diagnosis feedback: System fault OBD
    None


    DPF tarvii kohta resetoinnin, Tuo auc sensori haistelee vaan ilman laatua.

    Leave a comment:


  • juva3
    replied
    F11 520dx 2016, 170tkm

    Pakkasten hellitettyä ilmiintyi ilmoitus: AdBlue häiriö - tarkistuta järjestelmä

    Letku kiinni ja sieltä tuli ainakin 2 sopivasti aiheeseen liittyvää hälyä niin aukeaako raadille mitä sairastaa (ja mitä voisi kustantaa - noin);

    2C3000 - SCR ctrl unit, diagnosis feedback: System fault OBD
    244800 - Information diesel particulate filter: limited remainig distance available

    ja sitten vielä joku sensori-häly:
    C90D60 - AUC sensor: internal sensor fault

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Laitoin hieman vastaavalla, mutta ilman tinaa. Joutuu seuraavaksi jatkamaan piuhaa, siitä puuttui jo 5mm pätkä.

    Oikea vikakoodi liittyi sensorin power suplyyn, ja istan ohje oli tarkistaa ensimmäisenä liitin/johdot.
    Last edited by VilleP; 01-11-2021, 19:41.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Vika paikallistui puhki ja poikki hankautuneeseen piuhaan(pun/kelt) lähellä liitintä. Laitoin jatkoabikon, katsotaan pysyykö koodi poissa.
    Saattaa olla että selvisit siis edullisella remontilla, hyvä niin.

    Suosittelen tälläistä putkijatkoa, siinä sisällä tina ja päällä kutistesukka. Asennus kuumailmapuhaltimella. Noin perinteiset abikojatkot on aivan roskaa ja hetken päästä koko johto on aivan haperoa.

    Muualta saa näitä halvemmalla.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Vika paikallistui puhki ja poikki hankautuneeseen piuhaan(pun/kelt) lähellä liitintä. Laitoin jatkoabikon, katsotaan pysyykö koodi poissa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎