Announcement

Collapse
No announcement yet.

Adblue/SCR järjestelmän häikät/toiminta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Matid
    replied
    Elikkäs 520 f11 2015 kävi adblueputken vaihdossa ja samalla vaihtoivat lambdan ja lämpötila-anturin. Lambdananturin pää oli sulanu?!? Näitten vaihdon jälkeen alkoi herjata pumppu/säiliötä ja korjaamo nosti kädet pystyyn,että vie merkkikorjaamolle. Paljohan maksaa tuo pumpun/säiliön vaihto?

    Leave a comment:


  • vekkuli
    replied
    Originally posted by Bugsneeze View Post
    Tohtiikohan tuo AdBlue-häiriö päällä ajaa? Pitäis huomenna käydä töissä ja ajoa tulisi about 200 km.
    Tohtii.

    Leave a comment:


  • Bugsneeze
    replied
    Tohtiikohan tuo AdBlue-häiriö päällä ajaa? Pitäis huomenna käydä töissä ja ajoa tulisi about 200 km.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    No ne vikakoodit varmaan tarvitaan että osataan arpoa.

    Leave a comment:


  • Bugsneeze
    replied
    AdBlue-systeemi herjaa probleemaa F10 520d vm. 2014. Vikakoodeja en saanut omalla halppislukijalla irti yhtään. Autoon on juuri vaihdettu EGR-venttiili, NOx-anturi ja ahtopaineen tunnistin. Ennen ei ole mitään tuollaista tullut. Voisko joku olla mennyt vipuun NOx-anturia korjaamolla vaihdettaessa?

    Leave a comment:


  • juva3
    replied
    Ennen seuraavaa jännittävää Adblue-talvea niin kysytään täälläkin että onko Kemiran Denoxium tai Total Energies ClearNOx tuotteista kokemusta? Lyhyellä luennalla olisi AdBluen tappaja jos vain saataisiin myyntiin EU alueella. Yht.sopiva ja parempi pakkasen kestävyys -> siis merkittäviä säästöjä kuluttajille.
    Last edited by juva3; 16-07-2024, 07:28.

    Leave a comment:


  • Crete88
    replied
    Originally posted by JiiVee92 View Post
    Vaatikos tuo adbluehäiriö ilmoituksen sammutus istalla suoritetun onnistuneen järjestelmän testauksen? :think:
    Ainakin kojetaulussa ollut oranssi AdBlue häiriö teksti hävisi ihan ajamalla alle 10 kilsaa kun linja oli vaihdettu, ilman mitään vikakoodien nollauksia. Autohan testaa itse sen ja jos kunnossa niin ilmoitus häviää.

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Vaatikos tuo adbluehäiriö ilmoituksen sammutus istalla suoritetun onnistuneen järjestelmän testauksen? :think:

    Leave a comment:


  • slyersly
    replied
    Originally posted by macman_lahti View Post

    Kovaa ajoa vaan, pitäisi kyllä hävitä.
    Tässä nyt reilu 500km jo painattanu menemään eikä ole hävinnyt.

    Leave a comment:


  • macman_lahti
    replied
    Originally posted by slyersly View Post

    Ei ole valitettavasti istaa millä tutkia paremmin.
    Kovaa ajoa vaan, pitäisi kyllä hävitä.

    Leave a comment:


  • slyersly
    replied
    Originally posted by vekkuli View Post

    Meneekö testipolku läpi?
    Ei ole valitettavasti istaa millä tutkia paremmin.

    Leave a comment:


  • vekkuli
    replied
    Originally posted by slyersly View Post
    F10 520d B47 vaihdettu pumppu/linjasto ja suutin putsattu mutta silti herjaa koodia 2C3000. Ei saa nollailtua pois. Mitähän tää nyt vielä voisi haluta tehtävän?
    Meneekö testipolku läpi?

    Leave a comment:


  • slyersly
    replied
    F10 520d B47 vaihdettu pumppu/linjasto ja suutin putsattu mutta silti herjaa koodia 2C3000. Ei saa nollailtua pois. Mitähän tää nyt vielä voisi haluta tehtävän?

    Leave a comment:


  • Crete88
    replied
    SCR linja on nyt vaihdettu viikonloppuna ja vähän soveltaen eli takalokarinkaaren kautta, tankkiin koskematta. Riittää pituus passelisti sieltäkin ja saa kiinni. Helpottaa aika paljon, en edes ymmärrä miksei sitä ole alunperinkin vedetty sieltä. Vikailmoitus hävisi pienellä lenkillä. Samalla tuli irrotettua ja putsattua se annosteluventtiilikin. Tuo kiteytynyt ureahan lähtee ihan kuumalla vedellä.

    Vanha linja oli näköjään täynnä litkua eli se linjan tyhjennys ei ilmeisesti toimi. Pitääkö viedä vielä marmorille että tarkistavat softat?

    Leave a comment:


  • Crete88
    replied
    Originally posted by riparipa View Post
    Vaihdoin tuon SCR kaapelin karvalakki 520d:hen auto pukeille nostettuna. Tehtävissä, mutta aikamoinen homma.
    Kiitti hyvistä ohjeista. Nyt olis tarkoitus tehdä sama homma ja ilman nosturia tietysti. Linja on vuotanut molemmista päistä mutta enemmän edestä jostain liittimen kohdilta, oli aika kasa kiteytynyttä ureaa siinä suuttimen suojapahvin päällä. Linja on varsin helppo irrottaa aina sinne taakse asti kun se sukeltaa tankin ja korin väliin. Sitä ihmettelinkin miksi ihmeessä sitä ei ole vedetty takalokarin kautta (siis sisälokarin sisäpuolelle)? Siinä olisi aika suora ja helppo veto ureatankille asti, ilman muuta irrottamista kun sisälokari. Jos se yltää niin olisiko mitään estettä reitittää linja uudestaan sitä kautta? Siellähän on jo ureatakin täyttöputkikin. Olisi seuraavakin vaihto helpompi...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎