Announcement

Collapse
No announcement yet.

Repsahtavia alustanosia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makebm5
    Bimmer Enthusiast
    • May 2009
    • 1239
    • Kainuu

    Originally posted by fraatti View Post
    Kaverin auto, 530d touring kolahtaa hidasteista laskiessa ja vika ei meinaa löytyä. Vaihdettuna on taemman alatukivarren alapallot(oli väljät) ja puslat, vakaajien tangot sekä reaktiotangon puslat(oli huonot). Reaktiontankojen nivelistä eikä ylätukivarren nivelestä tai puslista löydy väljyyttä.

    Iskarin yläpään rakenne on seuraava. Onko näitä osia nro 7 rikkoontunut?


    Prelci:ssä osanumero on ollut alkuun 31306775589 ja 3/14 jälkeen 31306795082. Klimpin paino on 20g vähemmän kun faceliftissä eli 480g. Kuva originaalista osasta.


    Faceliftissä osanumero on näköjään vaihtunut, 31306863297 ja paino 500g. Tästä en löytänyt kuin tarvikeosan kuvan. Lieköhän osanumero vaihtunut pariin otteeseen ja paino noussut sen takia kun noissa on ollut jotain ongelmia kestävyyden suhteen? Painonousu sitten johtunut esim lisääntyneestä kumin määrästä tai jostain muusta paremmasta tuennasta holkin osalta? Kuvista ei ainakaan voi sanoa osissa olevan mitään eroa keskenään. Muistan että jossain korimallissa näissä oli ero m-sportin sekä ei m-sportin kesken ja juurinkin niin että toinen oli painavampi ja tuo tarkoitti tuossa tapauksessa sitä että painavampi oli tukevampi.

    LCI, tarvike
    Jossakin oli juttua että DDC voi aiheuttaa kyseistä kolahtelua. Taisi liittyä sen hydrauliikka lohkoon.
    BMW i4 M50, BMW E89 35is
    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4595
      • Tampere

      Originally posted by makebm5 View Post
      Jossakin oli juttua että DDC voi aiheuttaa kyseistä kolahtelua. Taisi liittyä sen hydrauliikka lohkoon.
      Tässä on ihan perinteisen iskari sekä normaali vakaaja ilman sähköä tai hydrauliikkaa. Vakaajan tukikumit/puslat oli tarkoitus vaihtaa mutta paljastui että ne on jollaintapaa liimattu vakaajan varteen kiinni eikä vaihtoa ollut sitten oikein mielekästä tehdä.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4595
        • Tampere

        Originally posted by takur View Post
        Aten levyissä jotka ostin oli keskiö rautaa, ei alumiinia. Alkuperäiset levyt, aten levyt ja nykyiset brembot kaikki alkaneet täristää. Pitäs keksiä seuraava merkki....
        Keskustelujen perusteella kieroja löytyy niin bemarin alkuperäisistä laikoista kuin atesta ja brembostakin. Hyvä uuden laikan heitto olisi kait joku 3 satkua ja 5 vielä myös ok. Mitä suorempi laikka on uutena niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä se pysyy suorana loppuun saakka. Nahkahousut tuumailevat että heitot vain kasvavat ajansaatossa kun levy kuluu. Tässä tyylinäytettä ATE:lta äffän laikoista.


        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • makebm5
          Bimmer Enthusiast
          • May 2009
          • 1239
          • Kainuu

          Etsinyt vikaa kummalliselle nytkähdykselle 10-15 vauhdeissa satunnaisesti niin tässäköhän se nyt on. Toisinaan saattaa liikkeelle lähdössäkin peruuttaessa nytkähtää ja tietyissä tilanteissa kuin keilapallo pyörähtäisi peräkontissa.
          Last edited by makebm5; 29-10-2020, 16:08.
          BMW i4 M50, BMW E89 35is
          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2693
            • Tampere

            Originally posted by makebm5 View Post
            Etsinyt vikaa kummalliselle nytkähdykselle 10-15 vauhdeissa satunnaisesti niin tässäköhän se nyt on.
            Todennäköisesti kuvassa näkyvä perän puslan kumiosan murtuma rajoittuu pintaosaan ja sillä on hyvin vähän, jos minkäänlaista, vaikutusta puslan vaimennuskykyyn. Tästä johtuen etsisin syytä vielä tässä vaiheessa toisaalta.
            B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • makebm5
              Bimmer Enthusiast
              • May 2009
              • 1239
              • Kainuu

              Originally posted by JaniLap View Post
              Todennäköisesti kuvassa näkyvä perän puslan kumiosan murtuma rajoittuu pintaosaan ja sillä on hyvin vähän, jos minkäänlaista, vaikutusta puslan vaimennuskykyyn. Tästä johtuen etsisin syytä vielä tässä vaiheessa toisaalta.
              Ennen kardaaninpultin irtoamista tuo kumi oli täysin ehjä. Voi olla ettei ole osaa eikä arpaa mutta ehkäpä tuo alkaisi olla piakkoin vaihto kunnossa kuitenkin.
              BMW i4 M50, BMW E89 35is
              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4595
                • Tampere

                Joo, kuten JaniLap jo totesikin niin millin parin halkeamalla ei ole mitään merkitystä. Jossain ketjussa aikaisemmin on laittamani kuva tuollaisesta minkä halkaisin ja siinä tuo halkeama ulottuu millin, maks muutama kumin sisään ja pysähtyy siihen. Toki tuo voi ratketa pidemmällekin mutta tyypillisimmin kyse on siitä.
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • makebm5
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2009
                  • 1239
                  • Kainuu

                  Originally posted by makebm5 View Post
                  Etsinyt vikaa kummalliselle nytkähdykselle 10-15 vauhdeissa satunnaisesti niin tässäköhän se nyt on. Toisinaan saattaa liikkeelle lähdössäkin peruuttaessa nytkähtää ja tietyissä tilanteissa kuin keilapallo pyörähtäisi peräkontissa.
                  Eilen varmistui kyllä että että ei noissa vika ole eikä taida olla jakolaatikossa. Kun nyt ollut vähän maltillisempi tuo nytkähdys niin eilen teki todella voimakkaasti ja kolahdus oli melkoinen. Vaikka "pakko ykkönen" päällä niin kun auto liikkui jonkin matkaa ja nostat kevysti kaasua niin kuin hetken oli vaihde pois päältä ja sitten jysäyttää päälle kertapamauksella.
                  Last edited by makebm5; 29-07-2019, 13:12.
                  BMW i4 M50, BMW E89 35is
                  Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                  Comment

                  • mige95
                    BTCF Member
                    • Mar 2014
                    • 1170
                    • lahti

                    Originally posted by makebm5 View Post
                    Eilen varmistui kyllä että että ei noissa vika ole eikä taida olla jakolaatikossa. Kun nyt ollut vähän maltillisempi tuo nytkähdys niin eilen teki todella voimakkaasti ja kolahdus oli melkoinen. Vaikka "pakko ykkönen" päällä niin kun auto liikkui jonkin matkaa ja nostat kevysti kaasua niin kuin hetken oli vaihde pois päältä ja sitten jysäyttää päälle kertapamauksella.
                    Laatikossa öljy vähissä ?
                    -g20 330e
                    -e31 840ci sc
                    -e46 316i (m52tub25)

                    EX- f11 530d lci
                    Ex- f01 730d
                    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                    Ex: -06 e61 535d m-sport
                    Ex:-02 e39 530d manual
                    Ex -93 e34 520i

                    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                    M62tu ajoitustyökalut.
                    N47/n57 ajoitustyökalut.

                    Comment

                    • makebm5
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2009
                      • 1239
                      • Kainuu

                      Originally posted by mige95 View Post
                      Laatikossa öljy vähissä ?
                      Vuotanut se ei ole näkyvästi minnekkään sitä. n 40 000km sitten vaihdettu öljyt merkkiliikkeessä. Jos tuossa tilanteessa jatkat kiihdyttämistä etkä nosta kaasua ei mitään oiretta eikä muutenkaan laatikon toiminnassa moittimista. Toki voi nytkäyttää hiukan esim pakille laittaessa ja joskus joku alempi vaihteen vaihto voi olla napakampi kuin toinen satunnaisesti
                      BMW i4 M50, BMW E89 35is
                      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                      Comment

                      • mige95
                        BTCF Member
                        • Mar 2014
                        • 1170
                        • lahti

                        Originally posted by makebm5 View Post
                        Vuotanut se ei ole näkyvästi minnekkään sitä. n 40 000km sitten vaihdettu öljyt merkkiliikkeessä. Jos tuossa tilanteessa jatkat kiihdyttämistä etkä nosta kaasua ei mitään oiretta eikä muutenkaan laatikon toiminnassa moittimista. Toki voi nytkäyttää hiukan esim pakille laittaessa ja joskus joku alempi vaihteen vaihto voi olla napakampi kuin toinen satunnaisesti
                        Mulla oli laatikko vuotanut öljyä ja oireili silleen että kun kiihytti kaasupohjassa pamahti ja 5 vaihde vai 6 vaihde (kumman se nyt laittaa 200km/h nurkalla) ei mennyt päälle, uudet öljyt ja pohja niin ongelma hävisi. Vuoti silloin öljypohjan välistä.

                        Jos laatikko vetää tyhjää hetken aikaa kun varovasti lähtee liikkeelle onse merkki öljyn vähyydestä.
                        -g20 330e
                        -e31 840ci sc
                        -e46 316i (m52tub25)

                        EX- f11 530d lci
                        Ex- f01 730d
                        Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                        Ex: -06 e61 535d m-sport
                        Ex:-02 e39 530d manual
                        Ex -93 e34 520i

                        Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                        M62tu ajoitustyökalut.
                        N47/n57 ajoitustyökalut.

                        Comment

                        • makebm5
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2009
                          • 1239
                          • Kainuu

                          Originally posted by mige95 View Post
                          Mulla oli laatikko vuotanut öljyä ja oireili silleen että kun kiihytti kaasupohjassa pamahti ja 5 vaihde vai 6 vaihde (kumman se nyt laittaa 200km/h nurkalla) ei mennyt päälle, uudet öljyt ja pohja niin ongelma hävisi. Vuoti silloin öljypohjan välistä.

                          Jos laatikko vetää tyhjää hetken aikaa kun varovasti lähtee liikkeelle onse merkki öljyn vähyydestä.
                          Varsinainen ongelma ei ole liikkeelle lähtö vaan jos sen jälkeen vähän löysää kaasua alkaa rytkymään ja nyt tosiaan yhden isomaan sijasta kaksi pienempää.
                          Testerissä oli myös sellainen kohta kuin automaattivaihteiston öljymäärän tarkastus mikä lie toiminto tuo?
                          BMW i4 M50, BMW E89 35is
                          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4595
                            • Tampere

                            Originally posted by makebm5 View Post
                            Varsinainen ongelma ei ole liikkeelle lähtö vaan jos sen jälkeen vähän löysää kaasua alkaa rytkymään ja nyt tosiaan yhden isomaan sijasta kaksi pienempää.
                            Testerissä oli myös sellainen kohta kuin automaattivaihteiston öljymäärän tarkastus mikä lie toiminto tuo?
                            Ohjaa vain tarkistamaan oikeassa lämpötilassa öljyt. Ja mahtoiko tuossa olla joku että pyysi vielä vaihtamaan vaihteita samassa proseduurissa. Itse öljyn määrän tarkistus tehdään lootan kyljestä auton käydessä.
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • makebm5
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2009
                              • 1239
                              • Kainuu

                              Originally posted by fraatti View Post
                              Ohjaa vain tarkistamaan oikeassa lämpötilassa öljyt. Ja mahtoiko tuossa olla joku että pyysi vielä vaihtamaan vaihteita samassa proseduurissa. Itse öljyn määrän tarkistus tehdään lootan kyljestä auton käydessä.
                              Selvä homma. Mietinkin että kun ei ole anturia käsittääkseni laatikossa. Vielä oli yksi vaihtoehto valikossa ja se oli komponenttien opetus. Onko sitten jonkun yksittäisen osan vaihdon jälkeen tehtävä juttu.
                              BMW i4 M50, BMW E89 35is
                              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                              Comment

                              • mige95
                                BTCF Member
                                • Mar 2014
                                • 1170
                                • lahti

                                Originally posted by makebm5 View Post
                                Selvä homma. Mietinkin että kun ei ole anturia käsittääkseni laatikossa. Vielä oli yksi vaihtoehto valikossa ja se oli komponenttien opetus. Onko sitten jonkun yksittäisen osan vaihdon jälkeen tehtävä juttu.
                                Mulla ei ainakaa ollu kun tämä ohje öljynmäärän tarkistuksesta ja sitten adaptaatioitten nollaus sielä laatikon "valikossa" (ista) tein adaptaatioitten nollauksen jonka jälkee ajoin opetusajon.

                                Edit: sullahan varmaan on 8 vaihteinen joten voi olla muitaki "valikko kohtia"

                                Ootko kokeillut nosturilla pyörittää pyöriä käsin vapaalla ?
                                Last edited by mige95; 31-07-2019, 13:47.
                                -g20 330e
                                -e31 840ci sc
                                -e46 316i (m52tub25)

                                EX- f11 530d lci
                                Ex- f01 730d
                                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                                Ex: -06 e61 535d m-sport
                                Ex:-02 e39 530d manual
                                Ex -93 e34 520i

                                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                                M62tu ajoitustyökalut.
                                N47/n57 ajoitustyökalut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎