Announcement

Collapse
No announcement yet.

Repsahtavia alustanosia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    Originally posted by pyyn0 View Post
    mistä noista voi aina tietää, maailmalla pyörii vaikka mitä tuoteväärennöksiä.
    Kyllä nuo ihan saman taitavat olla kuin mitä saa esim täältä ja tuolla on mainittu että valmistetaan (vai kootaan?) Englannissa.


    Aikaisemmin olen laittanut ainoastaan Arnottia mutta nyt tulin siihen tulokseen että ovatko kuitenkaan hintansa väärtejä. Kaverilla moinen meni rikki hiukan yli vuoden ikäisenä ja siksi ostin nuo Dunlopit itselle kun olivat huntin halvemmat.

    Ehkä Englantilaisten työnjälki on vaan vähän sinnepäin ja se ei vastaa ulkonäöllisesti esim näissä Bilsteiniä tai Arnottia.
    Ostin jossain välissä tuollaisen Numatic George märkäpesurin joka on my valmistettu englannissa. Kyllähän tuokin oli viimeistelyltään kuin kirveellä veistetty ja pyörittelin silmiä että voidaanko jossain vielä tehdä näin huonosti viimeisteltyjä tavaroita. No Englannissa voidaan... :think

    Olisin kuitenkin olettanut että tuossa on joku valmistajan merkintä päällä. Kai ne silti voi toimia ihan ok. Kumin laatuhan näissä on se oleellisin juttu. En oikein luota noihin kiinalaisiin gummeihin. Kiinalaiset kottikärrynpyörätkään mitä on marketit täynnä ei pidä ilmoja sisällä niin pitäisivätkö tuollaiset muutaman kympin pussitkaan... :think No jos joskus vielä sattuu vaihto kohdalle niin sitten annetaan mahdollisuus noille Latvialaisille Luftmastereille. Tuolla aikaisemmin linkatussa venäjänkielisellä sivulla oli mainita että noilla vietereillä on kantavuutta 150kg enemmän kuin alkuperäisillä jousilla.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • p0ks
      Bimmer Rookie
      • Oct 2013
      • 80
      • lahti

      Herjaa chassis ongelmaa ja ei anna ottaa luistonestoa pois tai muuttaa alusta asetusta. Käsittääkseni adaptiiviset alustan hilppeet löytyy, comfort,comfort+,proeco,sport,sport+ valinnat.
      Ei autocomilla vikakoodeja mutta selkeesti kuskin takapää vähän kolahtelis.
      Kuskin taka ilmapussi vaihdettu kun näytti uudelta.
      Mikä voisi olla mahdollinen vika? Vaatiiko bmw oman softan että saa alustan koodit ulos?
      Auto oli lämpösessä niin takapää vähän herkisty ja ei pamahda niin kovasti kun eilen, eli jotain jäätynnyt?

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4595
        • Tampere

        Originally posted by p0ks View Post
        Herjaa chassis ongelmaa ja ei anna ottaa luistonestoa pois tai muuttaa alusta asetusta. Käsittääkseni adaptiiviset alustan hilppeet löytyy, comfort,comfort+,proeco,sport,sport+ valinnat.
        Ei autocomilla vikakoodeja mutta selkeesti kuskin takapää vähän kolahtelis.
        Kuskin taka ilmapussi vaihdettu kun näytti uudelta.
        Mikä voisi olla mahdollinen vika? Vaatiiko bmw oman softan että saa alustan koodit ulos?
        Auto oli lämpösessä niin takapää vähän herkisty ja ei pamahda niin kovasti kun eilen, eli jotain jäätynnyt?
        Jos kerran on tullut joku herja niin eiköhän sieltä myös sitten löydy sopivalla testerillä myös joku vikakoodikin. :think
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • p0ks
          Bimmer Rookie
          • Oct 2013
          • 80
          • lahti

          Kun käytti järkeä niin tietysti autocomilla pitää mennä alustaan ei moottoriin tässä tapauksessa...
          f2ac06 icm interference state road invalid signal
          -intermittent
          Tuommoinen koodi tuli, mistä tämä kertoo?

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4595
            • Tampere

            Originally posted by p0ks View Post
            Kun käytti järkeä niin tietysti autocomilla pitää mennä alustaan ei moottoriin tässä tapauksessa...
            f2ac06 icm interference state road invalid signal
            -intermittent
            Tuommoinen koodi tuli, mistä tämä kertoo?
            Katsoisin etuoikean iskarin johdotukset alkuunsa. Sekä liittimen että piuhat muuten. Kytkentä riippuu siitä minkä ikäinen auto on ja millaiset varusteet siinä on. Iskarille kuitenkin tulee neljä johtoa. +, - ja kaksi flexray-väylän piuhaa.

            F2AC06 Signal (street condition) invalid, transmitter ICM rk_vr Damper satellite, front right
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • Vesa
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 363
              • Oulu

              Originally posted by Vesa View Post
              Tuossa kun oli pakkaslukemat lähellä -30 astetta, takapään iskarit pohjasivat helposti, ts. vaimennus ei ollut normaali. Parissa kymmenessä pakkasasteessa ja lauhemmassa kelissä pelittää normaalisti. Onko muilla ollut vastaavaa ilmiötä vai onko vain elinkaaren lopun ensi oireita?
              Päätin sitten uusia nuo takaiskarit. Vähän vaati nettisurffailua mutta yhteishinnaltaan noin 880 eurolla löytyi uudet maailmalta (sis. toimituksen).
              Nykyiset:
              BMW F11 535DA xDrive -15
              Toyota Yaris Hybrid -20

              Exiä noin 60 kpl...

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6324
                • P-Pohjanmaa

                Originally posted by Vesa View Post
                Päätin sitten uusia nuo takaiskarit. Vähän vaati nettisurffailua mutta yhteishinnaltaan noin 880 eurolla löytyi uudet maailmalta (sis. toimituksen).
                Ei kalliit jos AD\DD pumput
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • Vesa
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 363
                  • Oulu

                  Originally posted by veku View Post
                  Ei kalliit jos AD\DD pumput
                  Joo, löytyi sopivasti, toinen Ebaysta ja toinen Hubauerilta.
                  Nykyiset:
                  BMW F11 535DA xDrive -15
                  Toyota Yaris Hybrid -20

                  Exiä noin 60 kpl...

                  Comment

                  • radiaani
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2016
                    • 130
                    • Etelä-Suomi

                    Katkennut jousi kuuluu varmaan repsahtaviin alustanosiin.
                    Originally posted by fraatti View Post
                    Pohjaanlyöntikumit ja pölysuojat saattaa olla finaalissa.
                    Pölysuoja oli riekaleina, uusiksi meni. Olisi voinut uusia myös jousen alapään kumitallan vaan eipä sitä tähän hätään mistään ehtinyt saada. Jousen ja tallan väliin pääsee hiekkaa/sepeliä ja se oli syönyt tallan pinnan rosoiseksi.

                    Näyttää siltä, että hiekka pääsee hiertämään jousen pinnoitteen rikki, ja se on käynnistänyt katkeamisen. Toisella puolella pinnoite oli rikki ja jousi ruosteessa täsmälleen toisen katkeamiskohdassa:



                    Ettei olisi tyyppivika?


                    [EDIT]
                    Melko identtinen katkeaminen 535i:n takajousessa:

                    Last edited by radiaani; 07-03-2021, 22:43.
                    Ajossa: F10 520d SE (2012)

                    Comment

                    • radiaani
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2016
                      • 130
                      • Etelä-Suomi

                      Originally posted by fraatti View Post
                      Kaverin auto, 530d touring kolahtaa hidasteista laskiessa ja vika ei meinaa löytyä. Vaihdettuna on taemman alatukivarren alapallot(oli väljät) ja puslat, vakaajien tangot sekä reaktiotangon puslat(oli huonot). Reaktiontankojen nivelistä eikä ylätukivarren nivelestä tai puslista löydy väljyyttä.

                      Iskarin yläpään rakenne on seuraava. Onko näitä osia nro 7 rikkoontunut?

                      Tähän ei tainnut tulla oikein vastausta: onko iskarin tukilaakereita tarpeen vaihtaa iskareita uusiessa?
                      Ajossa: F10 520d SE (2012)

                      Comment

                      • VilleP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2151
                        • Vantaa

                        Originally posted by radiaani View Post
                        Tähän ei tainnut tulla oikein vastausta: onko iskarin tukilaakereita tarpeen vaihtaa iskareita uusiessa?
                        Ei ole. Siellä ei varsinaisesti ole mitään mikä pääsisi kulumaan tai väljistymään. Tuo yläpään palikka on kiinteä kappale.
                        F11 530xd LCI
                        S2 Avant

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7518
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by radiaani View Post

                          Ettei olisi tyyppivika?


                          [EDIT]
                          Melko identtinen katkeaminen 535i:n takajousessa:

                          En sanoisi tyyppiviaksi.
                          Eikai moinen pintaruoste nyt montaa prosenttia sitä jousen kestävyyttä heikennä :think Jouset tuupaavat kestämään vain sen 200-300 tkm painavemmissa autoissa...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5257
                            • Pirkkala

                            Jousia katkeilee paljon eri autoista, alle 100tkm ajetuistakin yllättävän usein.
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17505
                              • Turku

                              Joku 150tkm kesti Eibachin takajouset aikanaan E46 330xd:ssä - molemmat poikki.
                              Näillä mennään:
                              - BMW E81 118i since 2017
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • radiaani
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2016
                                • 130
                                • Etelä-Suomi

                                Originally posted by MajorDrake View Post
                                En sanoisi tyyppiviaksi.
                                Eikai moinen pintaruoste nyt montaa prosenttia sitä jousen kestävyyttä heikennä :think Jouset tuupaavat kestämään vain sen 200-300 tkm painavemmissa autoissa...
                                Voihan tuo olla suunniteltu ominaisuuskin Tuossa näyttäisi olevan tietty kohta, jossa iskarin helman ja jousen väliin jäävä aines hiertää pinnoitteen rikki, jousi pääsee ruostumaan ja katkeaa. Katkeaminen juuri tuossa ei ilmeisesti yleensä aiheuta mitään katastrofia.

                                Kierrejousi on siitä hankala laite, että siinä on suurimmat jännitykset aivan pinnassa. Pienetkin pinnan epätasaisuudet aiheuttaa jännityspiikkejä ja niistä lähtee helposti särö liikkeelle.
                                Ajossa: F10 520d SE (2012)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎