Announcement

Collapse
No announcement yet.

Repsahtavia alustanosia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Istandam
    Bimmer Rookie
    • Apr 2011
    • 69
    • Suomi

    Osapaketti

    Moro, osaakos kukaan sanoa onko jossain Saksassa tukivarsi settei myynnis? Jos on niin saa heittää vinkkiä? Vois raapasta kaikki kerralla vaikka tuo leimalle menikin. Kulkineessa 300k lähestyy ja yhtään niveltä ei oo vielä vaihettu ainakaan mun aikana vaikea uskoa että ovat enää kunnossa.

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3144
      • Tampere

      WS-Autoteilesta tilasin jarruosat settinä, löytyi myös tukivarsia erilaisina paketteina.

      Comment

      • MattiMan
        Newbiemmer
        • May 2018
        • 17
        • Kuopio

        Tulipa vaihdettua etummaiset tukivarret xDriveen. Olivat molemmin puolin hydropuslat murtuneet ja palloniveletkit heiluivat holtittomasti.

        Olinkin jo varmaan lähes vuoden ihmetellyt tutinaa jarrutettaessa. Luulin johtuvan jarrulevyistä, mutta tukivarrethan sen aiheuttivat. Mittarissa liki 250000km.

        Samalla vaihdoin molemmat iskarien suojakumit (säädettävät iskarit) ja jouset, joiden kohdalla oli melkoisia vaikeuksia löytää oikeat.

        Luulin melkoisella varmuudella löytäneeni oikeat, mutta mutta, keula näyttäisi olevan kolmisen senttiä korkeammalla (ISTAn mukaan) :think

        RealOemista ei löytynyt oikeaa varasosanumeroa. RealOem kehotti katsomaan Spring Tablesta. En löytänyt netistä sitä mistään, joten piti mennä pienellä riskillä.

        Mahtaakohan ylimääräinen korkeus aiheuttaa isoja ongelmia pitkässä juoksussa? Vai onko syytä etsiä oikeat jouset pikaisesti?
        F11, 530xd, -13

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5295
          • Pirkkala

          Jousiahan on kymmeniä erilaisia, siksi on ne spring tablet olemassa. Kai se on aika vihkoon menny se jousivalinta jos korkeutta tuli 3cm liikaa.

          Jouset riippuu koneesta ja varusteista, eri alustavaihtoehdoista ja niiden yhdistelmistä.

          Merkkiliike myy varmasti oikeat jouset, mutta siitä joutuu vähän maksamaan.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16528
            • Asikkala

            Puolituttu nuori tyttö osti tämän: BMW 5 (F10) 520 d xDrive 2014 200hv eli koneena N47-D20C ja jatkona automaatti GA8HP45Z — AWD (bmwfansin mukaan), vin WBA5B91070D029245. Mikä on 1. ongelma tämän auton vai onko (tuleeko) niitä ? En tiedä mittarilukemaa enkä ole nähnyt huoltokirjaa, onko sitä edes paperisena ?
            Last edited by jr66; 06-09-2022, 10:16. Reason: muutettu 1 sana

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5295
              • Pirkkala

              Reaktitankojen puslat, etuvetarit, siinäpä ne potentiaaliset vikakohteet.

              8hp laatikko on hyvä ja n47 tuon ikäsessä jakopääongelmat harvinaisia ja koska kyseessä sedan, ei luultavasti ole ilmajousia takana jotka vois vuotaa

              Ehkä egr venttiilin vois mainita semmosena osana joita voi mennä
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16528
                • Asikkala

                Ikävä sanoa mutta epäilyttävän vähävikainen "nyky"baijerin tuotteeksi. Tietysti hyvä jos näin on.

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5295
                  • Pirkkala

                  Mä oikein yritin miettiä, mutta ei tullu hirveesti muuta mieleen mitä noihin on tarvinnu tehdä.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14526
                    • Oulu

                    Liekkö yleistäkin, mutta takaa oli omastaki vetareiden ulkonivelet reilusti väljät ja mittarissa 270tkm. Uudet vetarit tilasin.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • Palehti
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2005
                      • 149
                      • Klaukkala

                      Originally posted by zener View Post
                      Liekkö yleistäkin, mutta takaa oli omastaki vetareiden ulkonivelet reilusti väljät ja mittarissa 270tkm. Uudet vetarit tilasin.
                      Edelliseen autoon vaihtelin huvikseni takapyörien laakerit ja silloin vetarit olivat niin jumissa napaan, että koko akseli piti irroittaa autosta. Eli niitä piti siinä väkisinkin vähän pyöritellä käsissä.
                      En huomannut minkäänlaista väljyyttä nivelissä.
                      Auto oli 3l 525d 2011, eli käsittääkseni samoilla (tai ainakin yhtä vahvoilla/heikoilla) osilla tehty auto kuin sinun, voimansiirron osalta. Ajomäärä aika tarkalleen 300tkm.
                      Auto oli kyllä muutenkin tosi timmi ja välyksetön voimalinjaltaan. Liekö ollut matkahenkisessä käytössä? Ja tekniikka oli virittämätön.
                      i4 M50, E46 325 CiA avo, Suzuki Katana 2022
                      ex E39 M5 2001 Anthracite, M550D, F11 525D N57, F36 435D, Model 3 Perf, jne

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14526
                        • Oulu

                        Viikko sitten ohjelmakin laitettiin, niin aattelin että uudet vetarit ja perämurikan puslat laittaa.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • radiaani
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2016
                          • 131
                          • Etelä-Suomi

                          Repsahtavista etupään osista on paljon puhetta, mutta mitkä osat antautuvat takaripustuksesta ensimmäisinä (esim. yli 200k ajolla)?

                          Taakse ei kannata vaihdella osia pusla kerrallaan, koska ilmeisesti useimpien osien irrottaminen aiheuttaa tarpeen pyörien suuntaamiselle.

                          Ajossa: F10 520d SE (2012)

                          Comment

                          • exhaust
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2007
                            • 97
                            • Kuopio

                            F10 sedanissa tuli vaihdettua 235tkm kohdalla a-tukivarsia (camber, vaihdettu aiemmin) vaille kaikki hilut keulaan alustan osalta. Msport osanumeroita noudatellen.

                            Vaikutus oli huomattava ajettavuuteen. Kulmien suuntauksessa kaikki arvot osuu vihreälle. Harvoin on päässyt muissa kulkineissa tuohon tilanteeseen.

                            Itseä kiinnostaa myös tuo auton takapää. Onko yhtä selkeitä osia jotka menee kuin keulassa ja vaikutus huomattava? Tuo kuvassa oleva no 13 onko se tässä rakenteessa "narinahela" tyyppinen pusla joka tuttu E9x puolella.
                            F10 530d -12

                            Comment

                            • radiaani
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2016
                              • 131
                              • Etelä-Suomi

                              Originally posted by exhaust View Post
                              F10 sedanissa tuli vaihdettua 235tkm kohdalla a-tukivarsia (camber, vaihdettu aiemmin) vaille kaikki hilut keulaan alustan osalta. Msport osanumeroita noudatellen.

                              Vaikutus oli huomattava ajettavuuteen. Kulmien suuntauksessa kaikki arvot osuu vihreälle. Harvoin on päässyt muissa kulkineissa tuohon tilanteeseen.

                              Itseä kiinnostaa myös tuo auton takapää. Onko yhtä selkeitä osia jotka menee kuin keulassa ja vaikutus huomattava? Tuo kuvassa oleva no 13 onko se tässä rakenteessa "narinahela" tyyppinen pusla joka tuttu E9x puolella.
                              Osa 13 ei ole pusla vaan pallonivel, eli lienee juurikin "narinahela".

                              Tätä ketjua kun selaili, niin taakse on vaihdettu perän tukipuslia ja iskaritolppia ja niiden osia mutta tukivarsiin kohdistuvista operaatioista ei ole juurikaan keskusteltu. Ehkä ne kestävät tai sitten pitäisi ajatella niin, että 200+tkm jälkeen mikään kumiosa ei ole ominaisuuksiltaan uutta vastaava, vaikka ei olisikaan ilmeisen rikki?
                              Ajossa: F10 520d SE (2012)

                              Comment

                              • VilleP
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 2321
                                • Vantaa

                                Kyllä tuo narinahela on nimensä mukaisesti hela, eikä pallonivel.
                                F11 530xd LCI
                                S2 Avant

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎