Originally posted by expertti
View Post
xHP vaihteistosofta (8HP)
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Jarger View PostAihepiiriin liittyvää kattelin eilen: https://www.youtube.com/watch?v=VZTpSHkBiGs
Jännitti hetkeän itseäkin kun ei ollut virtalähdettä tukenaE93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by expertti View Post
Juu, tätä just hain, eli osaamista jos ja kun pitää karttoja muokata? Vai toimiiko jo oletuksilla kunhan löytää sen laatikolle parhaiten sopivan stagen..Last edited by makebm5; 07-05-2025, 05:15.BMW i5 M60, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50
Comment
-
-
Originally posted by expertti View Post.........millaisia kierrosalueita tuo xHP käyttää vs orkkis? Ajatus heräsi kun miettii miten alhaisilla kierroksilla, alle 1500 rpm moottori useimmiten käy normiajossa ja maanteilläkin. Jos tuosta vielä kierrokset alenee niin sehän on kaikki pois moottorin voitelusta. Täh?
Mutta mun mielestä noi kierrosalueet ei ole tässä softassa se oleellinen asia. Oleellinen asia on monessa muussa yksityiskohdassa, mm. vaihdon nopeudessa.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View Post
Kierrosalueet on säädettävissä custom mapillä.
Mutta mun mielestä noi kierrosalueet ei ole tässä softassa se oleellinen asia. Oleellinen asia on monessa muussa yksityiskohdassa, mm. vaihdon nopeudessa.
Ongelma kieroksissa, comfortilla matelee alle 1500 kieroksilla, jopa tonnin pinnassa, ei hyvä. Dieseli jyristi taajama-ajossa lähes aina, joten ajoin sportilla.
Besakoneinen (N55 ) ei jyristä, mutta comfortilla kierrokset naurettavan alhaiset, sportilla taas nostaa turhan paljon vaihtohetkeä. Onneksi manuaaliläpyskät ja voi räpeltää. Olo vähän ettei löydy sitä itselle parasta vaihtohetkeä automaattitilassa ns perusajoon.
Nämä omat kokemukset parista viimeisimmästä kasilovisella.
Jos softauttaisin, comfortin vaihtohetkien muuttaminen ns mummoajelussa olisi kyllä ylivoimaisesti ensimmäinen kohta mihin tarttua.Last edited by ritariässä; Yesterday, 08:54.
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View Post
Olen kyllä toista mieltä. Comfortilla vaihtaa huomaamattoman pehmeästi ja aivan sama kestääkö vaihtotapahtuma 100 vai 200ms. Sportilla tuntuu rykäisevän nopeasti vaihdetta pesään.
Ongelma kiitoksissa, comfortilla matelee alle 1500 kierroksilla, jopa tonnin pinnassa, ei hyvä. Dieseli jyristi taajama-ajossa lähes aina, joten ajoin sportilla.
Besakoneinen (N55 ) ei jyristä, mutta comfortilla kierrokset naurettavan alhaiset, sportilla taas nostaa turhan paljon vaihtohetkeä. Onneksi manuaaliläpyskät ja voi räpeltää. Olo vähän ettei löydy sitä itselle parasta vaihtohetkeä automaattitilassa ns perusajoon.
Nämä omat kokemukset parista viimeisimmästä kasilovisella.
Jos softauttaisin, comfortin vaihtohetkien muuttaminen ns mummoajelussa olisi kyllä ylivoimaisesti ensimmäinen kohta mihin tarttua.
Vaihdon nopeus korostuu sportilla, jossa sitä tarvitaan. Tehtaan jäljiltä vaihto keeeeeeeeeessssssstäääääääää.
Kuten todettu, niin customointi onnistuu.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Joo noita ei oikein voi verrata ovat niiiin eri sukupolvea..
Itsellä ei juurikaan ole kritisoitavaa 8HP:sta. Ehkä joo vähän turhan matalilla kierroksilla ajattaa 50km/h ja alle vauhdeissa. Mutta eipä tuo bensalla mitään haittaa kun ei rupea täristämään. Diesel sitten onkin eri juttu.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Oliko ritariässällä neloskone vai kutonen diesel? Sekin vaikuttaa. Neloskoneessa tulee 2 iskua per kierros ja kutoskoneessa 3. Kutoskoneessa voima jakaantuu tasaisemmin voimansiirron kannalta. Kyllä 6hp vaihteisto menee 1200rpm myös ja ihan tasaisesti ainakin kutoskoneessa. Jos veto on lukittu niin ei vaihteistolla pitäisi olla merkitystä. Neloskoneen 1800rpm on kutoskoneen 1200rpm voiman tasaisuuden jakamisen kannalta voimansiirtoon. Bensakoneella palotapahtuma on pehmeämpi.Last edited by Rattiukko; Yesterday, 20:32.
Comment
-
Comment