Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sportpug25
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2013
    • 377
    • Helsinki

    #76
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Tarkkakorvainen kyllä kuulee polton. Pitäisi ajaa se puolituntia...
    Miksi puoli tuntia polton alkamisen jälkeen? Ainakin omalla korvakuulolla samoilla äänillä on poltto ohi juuri noin kymmenessä minuutissa..

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7520
      • Jyväshyvä

      #77
      Originally posted by sportpug25 View Post
      Miksi puoli tuntia polton alkamisen jälkeen? Ainakin omalla korvakuulolla samoilla äänillä on poltto ohi juuri noin kymmenessä minuutissa..
      Ainakin E6x poltto kesti sellaiset 20 minuttia kun niitä on joutunut ajamaan testerin kanssa auki, ehkä tuo puoli tuntia oli liioittelua...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • sportpug25
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2013
        • 377
        • Helsinki

        #78
        Originally posted by MajorDrake View Post
        Ainakin E6x poltto kesti sellaiset 20 minuttia kun niitä on joutunut ajamaan testerin kanssa auki, ehkä tuo puoli tuntia oli liioittelua...
        Omalla kokemuksella f1x vetää tuon polton aika nopeasti ja polttelee ihan kaupunki nopeuksissa polton onnistuneesti loppuu. Ehkä ovat jotain oppineet edellisistä versioista

        Comment

        • Sisäänajettu
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2018
          • 507
          • Helsinki

          #79
          Originally posted by sportpug25 View Post
          Omalla kokemuksella f1x vetää tuon polton aika nopeasti ja polttelee ihan kaupunki nopeuksissa polton onnistuneesti loppuu. Ehkä ovat jotain oppineet edellisistä versioista
          Itse olen huomannut hieman samaa, kuuluu ulkona pörinä aika selkeästi ja sisälle kuuluu lähinnä varmaan tuon matalahkon pörinän vuoksi jonkinlaisena resonointina.

          Varmaan tuo 10min on aikalailla se aika jonka jälkeen ääni poistuu. Poltto on yllättävän nopea ja juurikin ihan 50 ja alle nopeuksissakin tuntuu toimivan, vaikka moottoritienopeudet olisivatkin optimaalisempia

          Oletteko huomannut ulkopuolella palavan kumin hajua polton aikana/jälkeen ?

          BMW i3 60Ah REx -14
          Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

          Comment

          • sportpug25
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2013
            • 377
            • Helsinki

            #80
            Originally posted by Sisäänajettu View Post
            Itse olen huomannut hieman samaa, kuuluu ulkona pörinä aika selkeästi ja sisälle kuuluu lähinnä varmaan tuon matalahkon pörinän vuoksi jonkinlaisena resonointina.

            Varmaan tuo 10min on aikalailla se aika jonka jälkeen ääni poistuu. Poltto on yllättävän nopea ja juurikin ihan 50 ja alle nopeuksissakin tuntuu toimivan, vaikka moottoritienopeudet olisivatkin optimaalisempia

            Oletteko huomannut ulkopuolella palavan kumin hajua polton aikana/jälkeen ?
            Juu, kyllä siinä se palaneen kumin haju on polton aikana jos ajelee kaupungissa ja joutuu pysähtelemään vaikka valoihin ja tuulee oikeasta suunnasta. Yleensä se haju on voimakkain jos on vetänyt parkkiin polton ollessa kesken ja sammuttanut. Onneksi tuo jatkaa seuraavalla startilla sitä polttoa aika nopeasti, jos ei ole hirveästi päässyt jäähtymään kone.

            Comment

            • Raimo Miettinen
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 320

              #81
              Lisäksi jos heittää auton parkkiin niin putki napsuu ja putkenpäästä tulee höyryä hiljakseen. Itse ajan mitän ajan ja poltto saa keskeytyä. Omat ajot kuitenkin päivittäin toista sataa kilsaa niin kone lämpiää varmasti jossain vaiheessa. Edellisellä ajoin reilut 400tkm mittariin ja 350tkm kohdilla putsattiin pönttö ja jatkettiin samaa kaavaa. Tietysti jollain toisella ajoprofiili on toisenlainen ja ongelmia voi olla enemmän.
              BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

              Comment

              • >Jon1<
                BTCF Member
                • Oct 2007
                • 1054
                • Kuopio

                #82
                Alatukivarteen johon iskari kiinnittyy niin saapiko kyseistä puslaa vai joutuuko hommaamaan koko tukivarren? En ainakaan osanumeroa löytänyt pelkälle puslalle
                ex:F11 535xd M-Sport
                ex:e61 530D M-Sport
                ex:e38 740i mafia
                ex:e36 328
                ex:e36 320
                ex:e30 320->325

                Comment

                • VilleP
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2162
                  • Vantaa

                  #83
                  Näyttäisi että ei saa puslaa, vaan se on koko tukivarsi uusittava.
                  F11 530xd LCI
                  S2 Avant

                  Comment

                  • JKK
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2314
                    • Uusimaa

                    #84
                    Originally posted by VilleP View Post
                    Näyttäisi että ei saa puslaa, vaan se on koko tukivarsi uusittava.
                    Kyllä sitä iskarin alatukipuslaa saa, vaikka bemarin varaosakataloogi ei sitä tunnekaan. Ja saa vieläpä Lemförderiltä orggista vastaavan.

                    Juuri on parhaillaan oma F10 nosturilla purettuna ja tarkoitus on uusia samalla nuo ko. puslat. Samalla pistän uusiksi reaktiotangon hydraulipuslat, jotka näyttää olevan hajalla molemmin puolin. Oikealla puolella jopa täysin revennyt. Samalla menee molemmat EDC-iskarin suojakumit ja oikean puoleinen vetarin suojakumi. Eli tällainen hyvin tyypillinen 5-bemarin 200tkm huolto :think
                    Lemförder 36017

                    Se on kyllä merkillinen juttu että en ole vielä montaa 5-bemua nähnyt, jossa nuo reaktiotankojen hydraulipuslat olisi 200tkm ajettuna vielä kondiksessa. Oletan että aika moni ajelee onnellisena hajonneilla puslilla, koska katsuritkaan ei osaa kiinnittää mitään huomiota noihin pusliin viallisena. Vaikuttavat ajettavuuteen uskomattoman paljon. Alla olevassa linkissä osa numero 2. Suosittelen jokaiselle niiden uusimista samalla jos keulaa lähtee enemmän purkamaan, mikäli mittarissa alkaa olla yli 150tkm. Pienemmissä 3-sarjalaisissa nämä tuntuu kestävän huomattavasti paremmin. 5-sarjassa varmaan auton suurempi massa pistää nämä jarrutuksissa lujille?
                    F10 X-Drive etuakselisto
                    Last edited by JKK; 14-01-2020, 23:33.
                    BMW G30 530e X-Drive

                    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                    Comment

                    • awd-69
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2015
                      • 229
                      • Sawo

                      #85
                      Itsellä myös ko. puslat täysin antautunut (140tkm,) auto kävi katsastuksessa n. 20tkm sitten, ihmettelin kun katsastus-setä reuhto etupäätä melko tiukkaan. Silloin ei löytänyt mitään huomautettavaa. Mutta, varmasti oli jotain....

                      Tosiaan Kuopion Laakkosella, huomasivat ko. ongelman.
                      Tähän kohti voi kehua ainakin tätä merkkihuoltoa, joka kerta olen saanut mielestäni hyvää palvelua ja toimenpiteitä.

                      Ajettavuudesta ei todellakaan välttämättä osaa päätellä mitään, eikä itsellä edes äännä millään tavoin.

                      Nyt kun lunta on ollut välillä enempi, niin mutulla voisi kuvitella, että auto on epävakaa.


                      Katotaan, kun osat uusii.....
                      F10 530d xdrive LCI

                      EX: E90 320d xdrive LCI

                      Comment

                      • >Jon1<
                        BTCF Member
                        • Oct 2007
                        • 1054
                        • Kuopio

                        #86
                        Originally posted by JKK View Post
                        Kyllä sitä iskarin alatukipuslaa saa, vaikka bemarin varaosakataloogi ei sitä tunnekaan. Ja saa vieläpä Lemförderiltä orggista vastaavan.

                        Juuri on parhaillaan oma F10 nosturilla purettuna ja tarkoitus on uusia samalla nuo ko. puslat. Samalla pistän uusiksi reaktiotangon hydraulipuslat, jotka näyttää olevan hajalla molemmin puolin. Oikealla puolella jopa täysin revennyt. Samalla menee molemmat EDC-iskarin suojakumit ja oikean puoleinen vetarin suojakumi. Eli tällainen hyvin tyypillinen 5-bemarin 200tkm huolto :think
                        Lemförder 36017

                        Se on kyllä merkillinen juttu että en ole vielä montaa 5-bemua nähnyt, jossa nuo reaktiotankojen hydraulipuslat olisi 200tkm ajettuna vielä kondiksessa. Oletan että aika moni ajelee onnellisena hajonneilla puslilla, koska katsuritkaan ei osaa kiinnittää mitään huomiota noihin pusliin viallisena. Vaikuttavat ajettavuuteen uskomattoman paljon. Alla olevassa linkissä osa numero 2. Suosittelen jokaiselle niiden uusimista samalla jos keulaa lähtee enemmän purkamaan, mikäli mittarissa alkaa olla yli 150tkm. Pienemmissä 3-sarjalaisissa nämä tuntuu kestävän huomattavasti paremmin. 5-sarjassa varmaan auton suurempi massa pistää nämä jarrutuksissa lujille?
                        F10 X-Drive etuakselisto
                        Kiitoksia.. Täytyy tilailla kun kummaltakin puolelta antautunut.. Itse vaihdoin kanssa nuo hydropuslat ja tilalle laitoin powerflexit. Joka nurkkaan tuli myös uudet iskarin suojakumit kun nekin oli ihan riekaleina pohjauskumeja myöten. Mulla aiheittu 80-90 vauhdissa ratin tärinää nuo rikkinäiset puslat
                        Last edited by >Jon1<; 15-01-2020, 06:36.
                        ex:F11 535xd M-Sport
                        ex:e61 530D M-Sport
                        ex:e38 740i mafia
                        ex:e36 328
                        ex:e36 320
                        ex:e30 320->325

                        Comment

                        • JKK
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2314
                          • Uusimaa

                          #87
                          Epäilen tosiaankin että erittäin suuressa osassa tiellä liikkuvissa 5-sarjalaisissa (E60 ja F10) nuo hydropuslat on enemmän tai vähemmän hajalla. Ne on siitä ikävät kun hajoavat ikäänkuin vaivihkaa ja vähemmän kriittinen kuski tottuu niihin sitä mukaa kun pehmenevät. Useimmiten sieltä siis tirskahtaa liemet ulos johonkin napakkaan monttuun täräytettyä, jonka jälkeen repeävät lopullisesti aika nopeasti kehästään. Mulla oli apparin puolella ko. puslan napaosa irronnut täysin puslan rungosta.

                          Osaava tarkkailija huomaa sen lopulta siten, että jarrutuksessa tuntee sellaisen asiaan kuulumattoman tumpsahduksen, joka tuntuu hieman siltä, kuin jarrusatula olisi irti. Eli käytännössä viallinen hydropusla tarkoittaa sitä, että eturenkaat pääsevät liikkumaan pitkittäissuunnassa pahimmillaan 20-30mm. Kun taas kunnossa olevilla puslilla pitkittäisliike on vain nimellinen ja napakka muutaman millin mittainen jousto, joka tulee hydropuslan sisältä. Powerflexit on ok ratkaisu, mutta itse en pidä niiden täysin joustamattomasta rakenteesta, joka tekee esim. asfaltin montuihin ajosta hieman rasittavaa. Tuon hydropuslan idea on ottaa pienet montut vastaan pehmeästi.

                          Muistakaa asennuksessa puslan asento! Se pitää olla juuri kuten alkuperäinen. Muuten ei toimi oikealla tavalla.

                          Itse olen tilannut osat viimeaikoina Tallinnasta "Varuosatark" nimisestä puljusta, joka on oleellisesti edullisempi kuin kalliiksi muuttunut Autodoc. Voin suositella varauksetta! Nuo puslat esim. oli sieltä tilattuna 26€/kpl. Autodocissa hinta 33,50€.
                          Lemförder 35388
                          Last edited by JKK; 15-01-2020, 19:02.
                          BMW G30 530e X-Drive

                          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                          Comment

                          • hjenkka
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2010
                            • 577
                            • JKL

                            #88
                            Aeromotorssilla varsin kilpailukykyiset hinnat:



                            Last edited by hjenkka; 15-01-2020, 21:03.
                            "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

                            Vs1400 Intruder

                            Ex:
                            F11 530dA xDrive
                            E60 523iA
                            E39 520i Sedan
                            E39 530dA Touring
                            E39 528iA Sedan
                            E46 318i Sedan
                            E39 523i Sedan
                            E36 316i Sedan x2

                            Comment

                            • rizzo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2007
                              • 5418
                              • Oulu

                              #89
                              Originally posted by JKK View Post
                              Epäilen tosiaankin että erittäin suuressa osassa tiellä liikkuvissa 5-sarjalaisissa (E60 ja F10) nuo hydropuslat on enemmän tai vähemmän hajalla. Ne on siitä ikävät kun hajoavat ikäänkuin vaivihkaa ja vähemmän kriittinen kuski tottuu niihin sitä mukaa kun pehmenevät. Useimmiten sieltä siis tirskahtaa liemet ulos johonkin napakkaan monttuun täräytettyä, jonka jälkeen repeävät lopullisesti aika nopeasti kehästään. Mulla oli apparin puolella ko. puslan napaosa irronnut täysin puslan rungosta.
                              Ihan järkyttävä oli ajaa F10 paskana olevilla puslilla. Heti ostaessa kyllä huomasi, että jotain siellä keulassa on pielessä. Puslat + nelipyöräsuuntaus niin on kyllä ihan eri auto ajaa
                              Last edited by rizzo; 16-01-2020, 09:44.

                              Comment

                              • krimmu
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2010
                                • 102
                                • Turku

                                #90
                                Mulla 183tkm ajettu F11 530d, adaptive drive -alustalla. Taitaa pitkälti olla vielä alkuperäistä osaa alustassa, molemmat ilmapussit vaihdettiin joku 20 tkm sitten, kun perä tippui auton ollessa parkissa pidempiä aikoja.

                                Alkaa vähän väsyneeltä vaikuttamaan alusta, varsinkin takapää tuntuu tosi "kovalta", kun vaikka ajaa hidastetöyssyn yli comfort+ tai mikä vaan asetus päällä. Ja muutenkin vähän kolisee montuissa ym.

                                Onko suosituksia, mitä kaikkea tässä kannattaisi ottaa huomioon ja vaihtaa samalla, jos uudet iskarit vaihtaa? Ilmeisen kalliita ovat nuo EDC-iskarit, mistä nykyään niitä kannattaa hommata?

                                Tarkoituksena sen verran rempata alustaa, että menee toiset 180 tkm mukavasti... Ellen sitten vaihda autoa ennen ensimmäistäkään alustan osan vaihtoa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎