Originally posted by MajorDrake
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by sportpug25 View PostMiksi puoli tuntia polton alkamisen jälkeen? Ainakin omalla korvakuulolla samoilla äänillä on poltto ohi juuri noin kymmenessä minuutissa..M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostAinakin E6x poltto kesti sellaiset 20 minuttia kun niitä on joutunut ajamaan testerin kanssa auki, ehkä tuo puoli tuntia oli liioittelua...
Comment
-
-
Originally posted by sportpug25 View PostOmalla kokemuksella f1x vetää tuon polton aika nopeasti ja polttelee ihan kaupunki nopeuksissa polton onnistuneesti loppuu. Ehkä ovat jotain oppineet edellisistä versioista
Varmaan tuo 10min on aikalailla se aika jonka jälkeen ääni poistuu. Poltto on yllättävän nopea ja juurikin ihan 50 ja alle nopeuksissakin tuntuu toimivan, vaikka moottoritienopeudet olisivatkin optimaalisempia
Oletteko huomannut ulkopuolella palavan kumin hajua polton aikana/jälkeen ?
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostItse olen huomannut hieman samaa, kuuluu ulkona pörinä aika selkeästi ja sisälle kuuluu lähinnä varmaan tuon matalahkon pörinän vuoksi jonkinlaisena resonointina.
Varmaan tuo 10min on aikalailla se aika jonka jälkeen ääni poistuu. Poltto on yllättävän nopea ja juurikin ihan 50 ja alle nopeuksissakin tuntuu toimivan, vaikka moottoritienopeudet olisivatkin optimaalisempia
Oletteko huomannut ulkopuolella palavan kumin hajua polton aikana/jälkeen ?
Comment
-
-
Lisäksi jos heittää auton parkkiin niin putki napsuu ja putkenpäästä tulee höyryä hiljakseen. Itse ajan mitän ajan ja poltto saa keskeytyä. Omat ajot kuitenkin päivittäin toista sataa kilsaa niin kone lämpiää varmasti jossain vaiheessa. Edellisellä ajoin reilut 400tkm mittariin ja 350tkm kohdilla putsattiin pönttö ja jatkettiin samaa kaavaa. Tietysti jollain toisella ajoprofiili on toisenlainen ja ongelmia voi olla enemmän.BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostNäyttäisi että ei saa puslaa, vaan se on koko tukivarsi uusittava.
Juuri on parhaillaan oma F10 nosturilla purettuna ja tarkoitus on uusia samalla nuo ko. puslat. Samalla pistän uusiksi reaktiotangon hydraulipuslat, jotka näyttää olevan hajalla molemmin puolin. Oikealla puolella jopa täysin revennyt. Samalla menee molemmat EDC-iskarin suojakumit ja oikean puoleinen vetarin suojakumi. Eli tällainen hyvin tyypillinen 5-bemarin 200tkm huolto :think
Lemförder 36017
Se on kyllä merkillinen juttu että en ole vielä montaa 5-bemua nähnyt, jossa nuo reaktiotankojen hydraulipuslat olisi 200tkm ajettuna vielä kondiksessa. Oletan että aika moni ajelee onnellisena hajonneilla puslilla, koska katsuritkaan ei osaa kiinnittää mitään huomiota noihin pusliin viallisena. Vaikuttavat ajettavuuteen uskomattoman paljon. Alla olevassa linkissä osa numero 2. Suosittelen jokaiselle niiden uusimista samalla jos keulaa lähtee enemmän purkamaan, mikäli mittarissa alkaa olla yli 150tkm. Pienemmissä 3-sarjalaisissa nämä tuntuu kestävän huomattavasti paremmin. 5-sarjassa varmaan auton suurempi massa pistää nämä jarrutuksissa lujille?
F10 X-Drive etuakselistoLast edited by JKK; 14-01-2020, 23:33.
Comment
-
-
Itsellä myös ko. puslat täysin antautunut (140tkm,) auto kävi katsastuksessa n. 20tkm sitten, ihmettelin kun katsastus-setä reuhto etupäätä melko tiukkaan. Silloin ei löytänyt mitään huomautettavaa. Mutta, varmasti oli jotain....
Tosiaan Kuopion Laakkosella, huomasivat ko. ongelman.
Tähän kohti voi kehua ainakin tätä merkkihuoltoa, joka kerta olen saanut mielestäni hyvää palvelua ja toimenpiteitä.
Ajettavuudesta ei todellakaan välttämättä osaa päätellä mitään, eikä itsellä edes äännä millään tavoin.
Nyt kun lunta on ollut välillä enempi, niin mutulla voisi kuvitella, että auto on epävakaa.
Katotaan, kun osat uusii.....F10 530d xdrive LCI
EX: E90 320d xdrive LCI
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostKyllä sitä iskarin alatukipuslaa saa, vaikka bemarin varaosakataloogi ei sitä tunnekaan. Ja saa vieläpä Lemförderiltä orggista vastaavan.
Juuri on parhaillaan oma F10 nosturilla purettuna ja tarkoitus on uusia samalla nuo ko. puslat. Samalla pistän uusiksi reaktiotangon hydraulipuslat, jotka näyttää olevan hajalla molemmin puolin. Oikealla puolella jopa täysin revennyt. Samalla menee molemmat EDC-iskarin suojakumit ja oikean puoleinen vetarin suojakumi. Eli tällainen hyvin tyypillinen 5-bemarin 200tkm huolto :think
Lemförder 36017
Se on kyllä merkillinen juttu että en ole vielä montaa 5-bemua nähnyt, jossa nuo reaktiotankojen hydraulipuslat olisi 200tkm ajettuna vielä kondiksessa. Oletan että aika moni ajelee onnellisena hajonneilla puslilla, koska katsuritkaan ei osaa kiinnittää mitään huomiota noihin pusliin viallisena. Vaikuttavat ajettavuuteen uskomattoman paljon. Alla olevassa linkissä osa numero 2. Suosittelen jokaiselle niiden uusimista samalla jos keulaa lähtee enemmän purkamaan, mikäli mittarissa alkaa olla yli 150tkm. Pienemmissä 3-sarjalaisissa nämä tuntuu kestävän huomattavasti paremmin. 5-sarjassa varmaan auton suurempi massa pistää nämä jarrutuksissa lujille?
F10 X-Drive etuakselistoLast edited by >Jon1<; 15-01-2020, 06:36.
Comment
-
-
Epäilen tosiaankin että erittäin suuressa osassa tiellä liikkuvissa 5-sarjalaisissa (E60 ja F10) nuo hydropuslat on enemmän tai vähemmän hajalla. Ne on siitä ikävät kun hajoavat ikäänkuin vaivihkaa ja vähemmän kriittinen kuski tottuu niihin sitä mukaa kun pehmenevät. Useimmiten sieltä siis tirskahtaa liemet ulos johonkin napakkaan monttuun täräytettyä, jonka jälkeen repeävät lopullisesti aika nopeasti kehästään. Mulla oli apparin puolella ko. puslan napaosa irronnut täysin puslan rungosta.
Osaava tarkkailija huomaa sen lopulta siten, että jarrutuksessa tuntee sellaisen asiaan kuulumattoman tumpsahduksen, joka tuntuu hieman siltä, kuin jarrusatula olisi irti. Eli käytännössä viallinen hydropusla tarkoittaa sitä, että eturenkaat pääsevät liikkumaan pitkittäissuunnassa pahimmillaan 20-30mm. Kun taas kunnossa olevilla puslilla pitkittäisliike on vain nimellinen ja napakka muutaman millin mittainen jousto, joka tulee hydropuslan sisältä. Powerflexit on ok ratkaisu, mutta itse en pidä niiden täysin joustamattomasta rakenteesta, joka tekee esim. asfaltin montuihin ajosta hieman rasittavaa. Tuon hydropuslan idea on ottaa pienet montut vastaan pehmeästi.
Muistakaa asennuksessa puslan asento! Se pitää olla juuri kuten alkuperäinen. Muuten ei toimi oikealla tavalla.
Itse olen tilannut osat viimeaikoina Tallinnasta "Varuosatark" nimisestä puljusta, joka on oleellisesti edullisempi kuin kalliiksi muuttunut Autodoc. Voin suositella varauksetta! Nuo puslat esim. oli sieltä tilattuna 26€/kpl. Autodocissa hinta 33,50€.
Lemförder 35388Last edited by JKK; 15-01-2020, 19:02.
Comment
-
-
Last edited by hjenkka; 15-01-2020, 21:03."Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"
Vs1400 Intruder
Ex:
F11 530dA xDrive
E60 523iA
E39 520i Sedan
E39 530dA Touring
E39 528iA Sedan
E46 318i Sedan
E39 523i Sedan
E36 316i Sedan x2
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostEpäilen tosiaankin että erittäin suuressa osassa tiellä liikkuvissa 5-sarjalaisissa (E60 ja F10) nuo hydropuslat on enemmän tai vähemmän hajalla. Ne on siitä ikävät kun hajoavat ikäänkuin vaivihkaa ja vähemmän kriittinen kuski tottuu niihin sitä mukaa kun pehmenevät. Useimmiten sieltä siis tirskahtaa liemet ulos johonkin napakkaan monttuun täräytettyä, jonka jälkeen repeävät lopullisesti aika nopeasti kehästään. Mulla oli apparin puolella ko. puslan napaosa irronnut täysin puslan rungosta.Last edited by rizzo; 16-01-2020, 09:44.
Comment
-
-
Mulla 183tkm ajettu F11 530d, adaptive drive -alustalla. Taitaa pitkälti olla vielä alkuperäistä osaa alustassa, molemmat ilmapussit vaihdettiin joku 20 tkm sitten, kun perä tippui auton ollessa parkissa pidempiä aikoja.
Alkaa vähän väsyneeltä vaikuttamaan alusta, varsinkin takapää tuntuu tosi "kovalta", kun vaikka ajaa hidastetöyssyn yli comfort+ tai mikä vaan asetus päällä. Ja muutenkin vähän kolisee montuissa ym.
Onko suosituksia, mitä kaikkea tässä kannattaisi ottaa huomioon ja vaihtaa samalla, jos uudet iskarit vaihtaa? Ilmeisen kalliita ovat nuo EDC-iskarit, mistä nykyään niitä kannattaa hommata?
Tarkoituksena sen verran rempata alustaa, että menee toiset 180 tkm mukavasti... Ellen sitten vaihda autoa ennen ensimmäistäkään alustan osan vaihtoa.
Comment
-
Comment