Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bugsneeze
    replied
    F10 xDrive 520d vm. 2014 pyöränlaakeri edessä ujeltaa. Onko paha rasti vaihtaa kotikonstein tunkin varassa?

    Leave a comment:


  • xDrive
    replied
    Originally posted by Laku View Post

    On siihen Suomessa ainakin yksi korjaaja. Vaihto on helppo ulkonakin, vain ovenkyljestä suojanappi pois ja Torxruuvi auki, niin kahva lähtee ulos. CA-ovessa kaksi johtoa irti.
    Jep, näin käsitinkin, yritinkin viestillä jo tavoitella. Kahvaa kyllä jo irti käytin ja varmistelin, että liitin ei ollut hapettunut. Sitä en kyllä tutkinut, että saako tuon kahvan vaihdettua vähemmän tärkeään oveen niin, että vaihtelisi vain kuoret.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post

    Ei sitä korjata, vaan vaihdetaan. Eipä tuo vissiin mahdoton homma ole...toki lämpimiä tiloja tarvitsee näillä keleillä.
    On siihen Suomessa ainakin yksi korjaaja. Vaihto on helppo ulkonakin, vain ovenkyljestä suojanappi pois ja Torxruuvi auki, niin kahva lähtee ulos. CA-ovessa kaksi johtoa irti.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by xDrive View Post

    Palanut oli. Nyt siis avautuu kaukosäätimestä, mutta kuskin ovi ei avaudu kahvasta, eikä mene myöskään lukkoon kuskin oven kahvasta. Eli pääsyyllinen varmaan nyt tuo ovenkahva. Sille täytyisi vielä korjaaja löytää jostain.
    Ei sitä korjata, vaan vaihdetaan. Eipä tuo vissiin mahdoton homma ole...toki lämpimiä tiloja tarvitsee näillä keleillä.

    Leave a comment:


  • xDrive
    replied
    Originally posted by Laku View Post

    Tarkista nyt vielä sulake hanskalokeron alta. 15A minisulake.
    Palanut oli. Nyt siis avautuu kaukosäätimestä, mutta kuskin ovi ei avaudu kahvasta, eikä mene myöskään lukkoon kuskin oven kahvasta. Eli pääsyyllinen varmaan nyt tuo ovenkahva. Sille täytyisi vielä korjaaja löytää jostain.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by xDrive View Post
    F11, ovet ei avaudu kaukosäätimellä. Mekaanisella avaimella saa lukon auki ja sisällä olevasta painikkeesta lukkoon. Takaovet ja vänkärin ovi ei avaudu sisäpuoleltakaan. Alkoi oireilemaan ensin niin, että kuskin ovi ei avautunut, muut avautui. Sitten avasin mekaanisella avaimella ja sitten muut ei mennyt lukkoon, painoin ne fyysisesti lukkoon, jonka jälkeen en ole saanut enää niitä auki. Autossa CA, viittaako siihen? Korjaako kahvoja vielä kukaan?
    Tarkista nyt vielä sulake hanskalokeron alta. 15A minisulake.

    Leave a comment:


  • xDrive
    replied
    F11, ovet ei avaudu kaukosäätimellä. Mekaanisella avaimella saa lukon auki ja sisällä olevasta painikkeesta lukkoon. Takaovet ja vänkärin ovi ei avaudu sisäpuoleltakaan. Alkoi oireilemaan ensin niin, että kuskin ovi ei avautunut, muut avautui. Sitten avasin mekaanisella avaimella ja sitten muut ei mennyt lukkoon, painoin ne fyysisesti lukkoon, jonka jälkeen en ole saanut enää niitä auki. Autossa CA, viittaako siihen? Korjaako kahvoja vielä kukaan?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Playpig View Post
    Olisiko jollakulla tietoa mikä on N57-moottorin dampperin/värinänvaimentimen pulttien kiristysmomentti?
    1. Jointing torque 40 Nm
    2. Angle of rotation 120 °​

    Leave a comment:


  • Playpig
    replied
    Olisiko jollakulla tietoa mikä on N57-moottorin dampperin/värinänvaimentimen pulttien kiristysmomentti?

    Leave a comment:


  • Stitch
    replied
    Originally posted by Stitch View Post

    No huomenna selviää onko kyse ihan comfort kahvojen/kahvan polttamasta sulakkeesta joka on yhteinen(!) DSC:n kanssa.
    Oireet tismalleen samat, ja tästä pimeni hetki sitten viimeinenkin comfort-kahva

    Ko. sulakkeen pitäisi olla F2 hanskalokeron rasiassa.
    Ratkaistu, kiitos vastaajille!

    Ko. sulake F2 oli tosiaan palanut viallisten comfort kahvojen vuoksi.
    Kahvoista nyt johdot irti, uudet tilattu, ja auto toimii kuten kuuluukin

    Leave a comment:


  • Stitch
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    Tyhjäkäynnillä latausjännite voi olla käynnistyksen jälkeen jonkin aikaa kuvatunlainen ja siis normaalia. Akun kunto kannattaisi kuitenkin selvittää, jos sinne on käytettyä laitettu tilalle ja auto asiasta huomauttaa. Samaten sulakkeet tarkastukseen DSC osalta kun on pimeänä ja sotkee samalla FlexRayn.
    No huomenna selviää onko kyse ihan comfort kahvojen/kahvan polttamasta sulakkeesta joka on yhteinen(!) DSC:n kanssa.
    Oireet tismalleen samat, ja tästä pimeni hetki sitten viimeinenkin comfort-kahva

    Ko. sulakkeen pitäisi olla F2 hanskalokeron rasiassa.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Stitch View Post
    Lisäys: ISTA energy diagnose sanoo "battery charge too low"

    Laturi tekee ylitöitä: konehuoneesta 14.9V, akulle työntää 14.7V.
    Tyhjäkäynnillä latausjännite voi olla käynnistyksen jälkeen jonkin aikaa kuvatunlainen ja siis normaalia. Akun kunto kannattaisi kuitenkin selvittää, jos sinne on käytettyä laitettu tilalle ja auto asiasta huomauttaa. Samaten sulakkeet tarkastukseen DSC osalta kun on pimeänä ja sotkee samalla FlexRayn.

    Leave a comment:


  • Stitch
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Onkos tuossa korissa akkukaapelin läpivienti ongelmia kuten f1x koreissa?

    Ja se on alijännite t:kielipoliisi
    Kiitos tästä muistutuksesta

    Nyt tajusin että DSC on ainoa joka moduuleista punaisena tuossa kuvassa. Sekö sieltä olisi poikinut vai vieläkö voi akkua epäillä.
    Hyvin osui sitten samaan hetkeen kuin tuo ensimmäinen alijännite

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Onkos tuossa korissa akkukaapelin läpivienti ongelmia kuten f1x koreissa?

    Ja se on alijännite t:kielipoliisi

    Leave a comment:


  • Stitch
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    Lataa ilmeisesti hyvin? FlexRay näyttäisi olevan alhaalla.
    Lisäys: ISTA energy diagnose sanoo "battery charge too low"

    Laturi tekee ylitöitä: konehuoneesta 14.9V, akulle työntää 14.7V.
    Akku heti sammutuksen jälkeen 12.9V josta samantien alkoi tippumaan. 12.5V lopetin mittauksen kun pojalle tuli kiire.
    Last edited by Stitch; 07-01-2025, 18:57.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎