Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ruvennut nyt kylmänä käynnistäessä käymään tosi huonosti ja nuhaisesti ja ista näyttää pariakin egr venttiiliin viittaavaa koodia, veikkaampa että venttili jumahtanut. Onkos n57 egr venttiilin vaihto koivin työläs urakka ja tarviiko uusi venttiili opettaa autolle? Tarviiko jäähdytinnesteet valuttaa pois? Muita huomioita vaihtoon liittyen?
-
-
F10 Combox Retrofit 2024
Haku palautti vain 2015 threadeja, joten: mikä mahtaa olla hintaluokka v. 2010 535i combox-retrofitille vuonna 2024? Tällä hetkellä puhelin toimii bluetoothin kautta ja puheentunnistuskin on, mutta comboxin puutteesta kiikastaa, ettei puhelimen Spotify näy eikä kuulu.
Jos comboxin saisi järkevästi retrofitattua:
- toimisivatko Spotifyn soittolistat iDriven kautta?
- toimisiko kappaleiden skippaus eteen/taakse ratin painikkeista?
- näkyisikö Spotifyn album art iDriven screenillä?
Ja tietenkin:
- millaisista summista puhutaan (toimiva combox-retrofit asennettuna)?
VIN kertoo multimedia-setupista seuraavaa
Multimedia
S609 Navigation System Professional
S615 Extended BMW Online Information
S620 Voice Control
S639 Preparation F Mobile Phone Cpl. USA/CDN
S645 BMW US Radio
S655 Satellite Tuner
S677 HiFi System Professional DSP
S697 Area-Code 1 For DVD
S6AA BMW TeleServices
S6AB Control, Teleservices
S6FL USB/Audio Interface
S6UH Traffic Information
P.S. Spotifyn on toki saanut kuulumaan jollain invery.comin Airdual BT-donglella, mutta aivan pelleilyksihän sen kanssa useimmiten menee. Aivan liian usein donglen kautta iPhonen Apple Music alkaa soittamaan puhelimen mukana tullutta U2:n Songs of Innocence -albumin ensimmäistä kappaletta California. Ja aina startatessa pitää sitten viisi minuuttia konffata ja unplugata-plugata BT-palikkaa, jotta se sekä soittaisi Spotifyn musiikkia että myös näyttäisi kappaleiden nimet, eikä näytölle jumittuneita U2:n kappaleiden nimiä. (vaikka olisin ollut donglen hankkiessani kaikkein vannoutunein U2-fani, en pystyisi enää kuuntelemaan ko. orkesteria. Koskaan. Ihan hanurista koko bändi)
Leave a comment:
-
-
Ilmastointihuollossa ei ikinä tule juuri 5-10mL enempää öljyä pois, koska se on sitoutunut järjestelmän eri komponentteihin (kompressori, kuivain, lauhdutin, höyrystin, kuristin, putket ja letkut). Kompressorissa itestään (mutu) on noin puolet kokonaisjärjestelmän öljymäärästä.
Leave a comment:
-
-
Eikun öljyn määrä noin 150 grammaa, kokonaisuudessaan järjestelmässä uutena, muistaakseni. 30ml öljyä ilmastointihuollon yhteydessä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rattiukko View PostOhjearvo esim omaan E61 oli 150 grammaa, laittoivat 7 grammaa sinne takaisin kun sen verran tuli ulos. Toiseen autoon laittoivat kokonaisen gramman. Vielä ne on toimineet mutta hieman ihmetyttää.
Last edited by JaniLap; 11-06-2024, 16:10.
Leave a comment:
-
-
Tuo öljyhän nimenomaan on elintärkeää tuolla koska tosiaan ainoa voitelu mitä on. Ja kun näissähän vielä vissiin on tunnetusti vähän kompuravikoja ollut niin pitäisin kyllä erittäin tärkeänä että sitä laitetaan sinne oikea määrä.
Leave a comment:
-
-
Kaksi ensimmäistä on oikein.
Olen myös siinä uskossa että ilmastoinnin kierrossa kulkeva öljy on ainoa joka kompuraa voitelee. Sinänsä mielenkiintoista että eräässä ilmastointihuollossa laittavat saman määrän öljyä täytössä mitä tulee ulos. Ohjearvo esim omaan E61 oli 150 grammaa, laittoivat 7 grammaa sinne takaisin kun sen verran tuli ulos. Toiseen autoon laittoivat kokonaisen gramman. Vielä ne on toimineet mutta hieman ihmetyttää.Last edited by Rattiukko; 10-06-2024, 20:13.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juice View PostSelvittelen, pitävätkö ilmastointihuoltoja ammattimaisesti myyvän Vianorin huoltopäällikkö/asiakaspalvelijan kertomat tiedot paikkansa:
- kompressori ei lähde pyörimään, jos järjestelmä on tyhjä (tyhjätty)
- jos auton ilmastointi ei ole päällä, vain kompressorin magneettinen vapaakytkin pyörii koneen käydessä, kompressori ei pyöri mukana
- kompressorin voitelusta ja sen mäntien voitelusta huolehtii ihan oma öljy ja oma öljykierto, ei tarvitse voiteluun ilmastointiaineen öljyä
- ilmastointiaineiden seasa oleva öljy on tarkoitettu järjestelmän tiivisteiden voiteluun ja pitämiseksi kunnossa
Kaikki oikein?
Leave a comment:
-
-
Selvittelen, pitävätkö ilmastointihuoltoja ammattimaisesti myyvän Vianorin huoltopäällikkö/asiakaspalvelijan kertomat tiedot paikkansa:
- kompressori ei lähde pyörimään, jos järjestelmä on tyhjä (tyhjätty)
- jos auton ilmastointi ei ole päällä, vain kompressorin magneettinen vapaakytkin pyörii koneen käydessä, kompressori ei pyöri mukana
- kompressorin voitelusta ja sen mäntien voitelusta huolehtii ihan oma öljy ja oma öljykierto, ei tarvitse voiteluun ilmastointiaineen öljyä
- ilmastointiaineiden seassa oleva öljy on vain tarkoitettu järjestelmän tiivisteiden voiteluun ja pitämiseksi kunnossa
Kaikki oikein?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniLap View Post
Irroita etukardaani ja tee jakolaatikko virrattomaksi irroittamalla sen sulake, ja käy koeajolla. Jos ääni häviää, sen lähde on todennäköisesti viallinen jakolaatikko. Jos ääni kuitenkin jatkuu, edellä ehdotettua renkaanvaihtoa voi kokeilla.
tämän kokeilen vielä ennekuin rupeen uutta osaa tilaamaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by --Ville-- View Post
Tarkistappa takarenkaiden kunto, koska itselläni oli joskus vastaava, että kuului kuin laakeri olisi rikki ja vaihdoin ensimmäiseksi laakerit, mutta ääni ei poistunut. Epäilin jo, että perä ääntää, mutta sitten tuli vaihdettua renkaat ja ääni hävisi. Vanhoissa renkaissa oli sisäreuna kulunut hassusti, joka aiheutti todennäköisesti sen ujeltavan äänen. Vaikka kulmat ovat kunnossa, niin tuppaavat näissä kulumaan nuo sisäreunat takana.
3 eri rengas-sarjaa ollut alla ja ei ääni muuttunut. Eli renkailla ei merkitystä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Patrikrr View PostOnko tässä enää muita vaihtoehtoja kun ruveta uutta jakovaihteistoa etsimään/ korjaamaan nykyistä.Last edited by JaniLap; 02-06-2024, 09:32.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Patrikrr View PostMoi. Ostin tuossa jonkin aikaa sit tommosen f11 xdrive bemarin. Parin viikon ajelun jälkeen huomasin todella vaimean ujelluksen noin 50kmh nopeuksissa. Käytin autoa pajalla ja ensimmäisellä kerralla vaihtoivat pyöränlaakerin. Vika ei sillä korjaantunut vaan piti viedä uudestaan. No he eivät vikaa löytäneet autosta ja totesivat että se johtuu rengasmelusta. Sen jälkeen vaihdatin öljyt laatikkoon, periin ja jakolaatikkoon. Nyt on ujellus kasvanut ja auto nykii kiihdyttäessä. Onko tässä enää muita vaihtoehtoja kun ruveta uutta jakovaihteistoa etsimään/ korjaamaan nykyistä. Samantyyppistä nykytystä ollut ennenkin ja siinä selvisin vetonivelen vaihdolla. Ujelluukseen vielä että siihen ei vaikuta kierrokset/ kaarteilu/ puhaltimet yms yms.
Leave a comment:
-
-
Moi. Ostin tuossa jonkin aikaa sit tommosen f11 xdrive bemarin. Parin viikon ajelun jälkeen huomasin todella vaimean ujelluksen noin 50kmh nopeuksissa. Käytin autoa pajalla ja ensimmäisellä kerralla vaihtoivat pyöränlaakerin. Vika ei sillä korjaantunut vaan piti viedä uudestaan. No he eivät vikaa löytäneet autosta ja totesivat että se johtuu rengasmelusta. Sen jälkeen vaihdatin öljyt laatikkoon, periin ja jakolaatikkoon. Nyt on ujellus kasvanut ja auto nykii kiihdyttäessä. Onko tässä enää muita vaihtoehtoja kun ruveta uutta jakovaihteistoa etsimään/ korjaamaan nykyistä. Samantyyppistä nykytystä ollut ennenkin ja siinä selvisin vetonivelen vaihdolla. Ujelluukseen vielä että siihen ei vaikuta kierrokset/ kaarteilu/ puhaltimet yms yms.
Leave a comment:
-
Leave a comment: