Joo näinhän se olikin. Muistin myös tuon.
Lesjöforssit otin taakse niin otan samaiset eteen.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jouset pitää katsoa oikeasta jousitaulukosta johon vaikuttaa mm. varusteet jne. Julkisesti ei taida olla saatavilla. Ostat sinne jotku käypäiset tarvikejouset ja vaihdat molemmat puolet yhtäaikaa.
Leave a comment:
-
-
Etujousi paukahtanut poikki.
Mutta mikäs on kun RealOEM näyttää tämmöistä?:
Onkos etujousia kuinkaa montaa erityyppiä eri versioissa?
Onkos tämä nyt oikea? 31336794634
Last edited by TheRipper; 17-05-2024, 15:56.
Leave a comment:
-
-
Vm. 2013 F11 530d mittaristo (6wd?) pimeni kesken ajon täysin lukuunottamatta merkkivaloja. Aamulla katsastan tilanteen uudelleen, mutta pitääkö korkata jo varmuudeksi pullo kirkasta?
Leave a comment:
-
-
Kiitos kommenteista. Siirretään ajatusta seuraavaan öljynvaihtoon. Jos suodattimesta ei löydy mitään ylimääräistä, niin jatketaan ajoa toistaiseksi. Auton vaihtokin on pois suljettu, kun vanhasta ei juuri mitään hyvitetä ja vaihtorahaakin pyysivät viime syksynä n. 50 000 euroa. Kyllä tuolla summalla aika monta litraa dieseliä ostaa.
Leave a comment:
-
-
Mikäli N57-moottorin laakereiden (erit. runko) osalta nukkuu yönsä huonosti, niin ahdistustaan voi lievittää (tai pahentaa) moottoriöljyn vaihdon yhteydessä öljynsuodattimen huolellinen tarkastelu hyvässä valaistuksessa haitariväleistään mahdollisen metallihileen ja hippujen löytämiseksi. Mikäli kimalletta ja glitteriä näkyy, niin todennäköisesti se on laakereista peräisin, ja siinä vaiheessa ajankohtaista pohtia remonttia tai ainakin öljynvaihtovälin tihentämistä kunnes asialle tehdään jotain. Näitä on muutamia tullut itsellä vastaan, yleensä yli 200 tkm ajettuina, sekä yhdellä (530d) että kahdella (535d) ahtimella varustettuna.
Leave a comment:
-
-
Ja jakopään osia on parannettu alkupään n57/n47 nähden. Eli jos sieltä ei mitään ääntä kuulu, niin suotta alkaa remonttiin.
Leave a comment:
-
-
En usko että olisi. Enkä nyt usko myöskään että jakopäässä olisi mitään ongelmia ellei ole paljoa tyhjäkäytetty. Eihän N57 kuitenkaan niin heikko ole kuin N47.
Huonoa huoltoa ja huonoa tuuria yhdistämällä noita yleisemmin kait hajoaa. Jos ketju ei äännä niin en olisi mitenkään huolissani siitäkään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TheRipper View PostJos ei ole hurjasti ohjelmoitu ja vaihtovälejä vedetty pitkäksi niin en kyllä lähtisi noin vähillä kilometreillä vaihtelemaan laakereita. Todennäköisyys että niissä olisi mitään vikaa on minimaalinen.
Leave a comment:
-
-
Lohkossa on stanssattuna numerosarja joka sisältää K kirjaimen. Nämä liuskat menevät yläpuolelle. Sitten kampurassa on vastaava numerosarja esim. 22221222K ja nämä liuskat menevät alapuolelle. Kampuran osalta K merkitsee järjestyksen 1->6 syl vai 6syl->. Mielestäni nämä oli toisin päin. Kannattaa tsekata BMW TIS ohjeet tai youtube videosta.
Näille sitten on kääntötaulukko jossain olemassa mitä numeroa vastaa mikäkin laakerin väri. Itsekin toivon, että kaikki olisi 2 numeroa, mikä taisi olla STD koko, mutta jos ei ole niin pakko tilata OE, kun yksittäisiä liuskoja hieman hankala saada tarvikkeena.
Leave a comment:
-
-
Jos ei ole hurjasti ohjelmoitu ja vaihtovälejä vedetty pitkäksi niin en kyllä lähtisi noin vähillä kilometreillä vaihtelemaan laakereita. Todennäköisyys että niissä olisi mitään vikaa on minimaalinen.
Leave a comment:
-
-
Ei kai näitä nyt 100tkm välein tarvitse avata? Ehjän korjaaminen hieman hukkaan heitettyä rahaa. Ymmärtäisin jos 300tkm mittarissa ja aikoo toiset samat vielä ajaa.
Leave a comment:
-
-
Tarkoitus ottaa kesän aikana moottori pois ennalta ehkäisevään huoltoon mm. jakopää ja laakerit. En kuitenkaan ymmärtänyt laakereista ja niiden värikoodeista, joita Realoem BMW antaa. Voisiko joku hieman avata tätä problematiikkaa? Riittääkö, että laakeriliuskat ovat vakiokokoa ja tarviiko ns. kauloja jotenkin hioa vai voiko olla sellaisenaan? Auto 535dx 2015 ja kilometrejä n. 100 000. Autosta ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä.
Leave a comment:
-
-
Tuota on jo vähän vaikea uskoa, mutta kaipa kaikki on väylissä mahdollista.
Leave a comment:
-
-
Tapaus ratkaistu, toistaiseksi.
Auto: F11 530DA X-drive -11 148tkm
Vika: mittaristossa jokainen vikavalo loimottaa. Mittaristoon jokaisen varusteen ja lisävarusteen herja tekstinä, poissa käytöstä. Mittaristossa ei toiminut mikään muu viisari kuin kierrosluku. Nopeus yms mykkänä. Ohjaustehostin, yms poissa pelistä. Eli aivan kaikki mykkänä.
Ratkaisu: myyjäliikkeen piikkiin vaihdettiin takaluukun kahva ja kaikki pelittää toistaiseksi.
Käsittämätöntä että yksi kahva pisti auton totaali sekaisin ja mykäksi.
Leave a comment:
-
Leave a comment: