F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rizzo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 5444
    • FI

    #271
    F11 LCI & kuskin ovenkahvan jäätyily.

    Viime talvena sama oli ongelma, eli ovi aukeaa normaalisti mutta lukkomekanismi jumittaa jotenkin auki ja ovi ei lukitu kiinni. Oven saa kiinni vetämällä + laittammalla samalla lukkoon - ongelma vain että se ei sitten enää aukea ennen kun sisätilat lämpeää ja oven avaa ulkokahvasta.

    Viime talvena sinne vaihdettiin ulkokahvan vaijeri + koko lukkolaite uusittiin. Ongelma hävisi vuodeksi, mutta nyt ilmeni uudelleen. Voiko siis olla, että se vaijeri on jo nyt onnistunut jotenkin keräämään kosteutta? Sinne on mennyt joku NTY-merkkinen. Mistä erottaa, onko vika ulko- vai sisäkahvan vaijerissa?

    Comment

    • 314da
      Bimmer Fanatic
      • May 2015
      • 415
      • J

      #272
      Originally posted by rizzo View Post
      F11 LCI & kuskin ovenkahvan jäätyily.

      Viime talvena sama oli ongelma, eli ovi aukeaa normaalisti mutta lukkomekanismi jumittaa jotenkin auki ja ovi ei lukitu kiinni. Oven saa kiinni vetämällä + laittammalla samalla lukkoon - ongelma vain että se ei sitten enää aukea ennen kun sisätilat lämpeää ja oven avaa ulkokahvasta.

      Viime talvena sinne vaihdettiin ulkokahvan vaijeri + koko lukkolaite uusittiin. Ongelma hävisi vuodeksi, mutta nyt ilmeni uudelleen. Voiko siis olla, että se vaijeri on jo nyt onnistunut jotenkin keräämään kosteutta? Sinne on mennyt joku NTY-merkkinen. Mistä erottaa, onko vika ulko- vai sisäkahvan vaijerissa?
      NTY varmaan se todennäköinen syypää…
      Tuo brändi kun on vaan uudelleen pakattua kiinankuraa…

      Comment

      • rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5444
        • FI

        #273
        Originally posted by 314da View Post

        NTY varmaan se todennäköinen syypää…
        Tuo brändi kun on vaan uudelleen pakattua kiinankuraa…
        Aiemmin auto jäässä huomasin, että se lukkolaitteen "salpa" jumitti auki -> vaikka sormella avitti niin se palautui auki-asentoon jonka takia ovi ei tietenkään lukitu. Nyt auto lämpimänä se jäi pysymään siinä mihin sen sormella laittoikin. Eli minun lyhyen matikan mukaan se on tuo ulkokaapeli. Ei muutakun OEM-osaa tilaukseen

        Se miksi olin tuon vuosi sitten olin laittanut, niin oli ainoa Aerolla tarjolla ollut kun samalla tilauksella tuli läjä muutakin osaa toiseenkin autoon
        Last edited by rizzo; Yesterday, 14:56.

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14679
          • Oulu

          #274
          Se ulkokahvan vaijeri jääti itselläkin, alkuperäinen taisi maksaa suomen autohuollosta haettuna 32e, joten ei siinä paljo tarvikkeelle jää tilaa.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          Working...
          X