Originally posted by ptl
View Post
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Hyviä kysymyksiä ja vaikuttaa että BMW on sinulle uusi tuttavuus. Kahlaamalla ja lukemalla läpi keskustelut auton ja moottorityypin perusteella tältä palstalta opit autostasi lähes kaiken. Se helpottaa kummasti eloa ja vähentää mutua ja arvailua. Auttaa myös paljon ennakoimaan asioita eikä tarvitse yrittää arvailla ja päätellä niin paljon. Tämä palsta on palvellut bemaristeja jo vuosikymmenten ajan ja säästänyt valtavia määriä ihmisten rahoja, puhtaasti toisten auttamisen avulla. Lue ja hyödy, ymmärryksesi on sen jälkeen paljon korkeammalla tasolla kuin keskivertoautoilijalla.
-
Itse ettisin ohjauspyörän jossa on valmiiksi vaihtoviikset, vai miksi niitä kutsutaan. Vaatii varmaan jonkin option aktivoinnin. Netin syöveristä löytyi videoita, niissä tosin ei kerrottu kovin tarkasti option activoinnista. Maininnittiin tietysti.Originally posted by Joni_p View PostOnko f11 mahdollista laittaa rattivaihteet sellaiseen rattiin missä niitä ei ole ollut?
Ovat ihan kätevät, erityisesti kun lähtee suorittamaan ohitusta. Viiksistä vaihde pienemmälle ja menoksi. Ei tarvitse erikseen "vaihdekeppiin" sattua lainkaan.Last edited by Kamppi; 17-10-2025, 07:49.
Comment
-
Hyvää sisältöä kyllä bemari-noviisille, monessa suhteessa. Myös projektit-osion tarinoita lukenut, ja todella hienoa tekemistä.Originally posted by Stroop View PostHyviä kysymyksiä ja vaikuttaa että BMW on sinulle uusi tuttavuus. Kahlaamalla ja lukemalla läpi keskustelut auton ja moottorityypin perusteella tältä palstalta opit autostasi lähes kaiken. Se helpottaa kummasti eloa ja vähentää mutua ja arvailua. Auttaa myös paljon ennakoimaan asioita eikä tarvitse yrittää arvailla ja päätellä niin paljon. Tämä palsta on palvellut bemaristeja jo vuosikymmenten ajan ja säästänyt valtavia määriä ihmisten rahoja, puhtaasti toisten auttamisen avulla. Lue ja hyödy, ymmärryksesi on sen jälkeen paljon korkeammalla tasolla kuin keskivertoautoilijalla.
Kolikon toinen puoli on tietysti se, että foorumi on valtavan laaja, niin siksi tulee kai kysyttyä sellaistakin mikä on puitu ehkä moneenkin
kertaan, ja kun ei vielä mistään kovin paljon tiedä, niin ei voi olla varma siitäkään, kuinka hyvin osaa miettiä/suunnitella/etsiä niitä eniten
oleellisia asioita. Niin helpompi (omaan napaan tuiottaen) kysyä, ja vastauksiksi kelpaa erinomaisen hyvin myös linkit tiedon alkulähteille.
Minulla vaan tulokulma ehkä hieman eri kuin useimmilla, kun tuo F11 on hankittu jahtiautoksi, mutta tarkoitus varmistella sen luotettavuus.
Napista pitää lähteä käyntiin oli keli/lämpötila mikä tahansa, ja auton ajamiseen vaikuttavien systeemien olisi syytä pelata, ettei tule kovin
pitkää kävelyä ihmisten ilmoille. Varmaan tulee myös nukuttua autossa joillain reissuilla. Lievä korotus ja neitimäiset maastorenkaat alle.
Bonuksena tuli sitten mukava kakkosauto nurkka-ajoon. Lultavasti tulee tällä ajettua muihinkin harrastuksiin liittyviä reissuja, kun kulutus
näyttää matka-ajossa olevan kuitenkin kohtuullisen maltillista.
2-pilarinosturi tulossa muutaman viikon sisään, niin pääsee paremmin käyttöhuoltoja tekemään.
Aiempi harrastuskalusto sellaista, että mahtuu konttaamaan ali, niin ei ole nosturille ollut tarvetta.
Comment
-
Itse käyttänyt continental, cortego tai swag noissa damppereissa. Pultit kertakäyttösiä.Originally posted by ptl View PostOliko N57 damppereissa joku merkki mitä kannataa suosia (tai välttää)?
Onko ne dampperin kiinnityspultit uudelleenkäytettäviä, vai pitääkö vaihtaa?
Comment
-
Teitkö siis jonkun korotuksen alustaan? Kiinnostaisi itseäkin tehdä jonkinlainen F11 Allroad malli korotetulla alustalla ja ehkä vähän mukavuuttakin lisää. Tällästä kun ei tehdas ole ikinä tehnyt vaikka Xdrivekin löytyy. Madallettuja kivirekiä kyllä löytyy paljonkin mutta bemareita ei juuri taideta korottaa...Originally posted by ptl View Post
Lievä korotus ja neitimäiset maastorenkaat alle.
Comment
-
Jarrupalan ominaisuuksiin kuuluu riittävä kulutuskestävyys, mutta se ei yksinomaan määrittele tuotteen laatua tai hintaa. Orggis-jarrupalojen kuluminen saattaa olla halpistarviketta nopeampaa, koska kulutuskestävyyden lisäksi materiaalivalinnoissa on huomioitava myös mm. toimintavarmuus vaihtelevissa keliolosuhteissa, ohjattavuuden säilyminen voimakkaissa jarrutuksissa, jarrulevyjen liiallisen kulumisen ehkäisy, jarrutusmelu, ym. asiat. Auton valmistaja valitsee kokonaisuuden kannalta sopivimmat jarrupalat ja valmistustavan jo suunnittelupöydällä. Tarvikepalojen kohdalla näin ei välttämättä ole, vaan tuotteen muut ominaisuudet kuten hinta ja yhteensopivuus ovat prioriteeteissa korkealla ohjaamassa kuluttajavalintaa.Originally posted by VilleP View PostHalpa tarvike toki kuluu nopeammin.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
Comment