Viikolla pyöräytettiin F10:n alle 8.5x20et18 eteen ja 10x20et25 taakse...
tuli aika hyvin kaarelle :think
Taakse olin itse tyytyväinen 10*20 mutta eteen kyllä saisi olla 9*20.
Tuohon 8.5*20 sopiva rengaskoko on 235. Itsellä 245 tulee niin pystyyn tuo rengas ettei ole yhtä näyttävä.
Melkein kaikkea yritetty, viimeseks hakosi jo Autokeskuksen lukkopultin avain.. On sitten ilmeisesti veijo vianor nykäissy pultit normaalia tiukemmalle. Nyt jo kaikki muut saatu auki, mutta yksi lukkopultti ei lähde kun murskaamalla tai hitsaamalla. Löytyykös Hämeenlinnasta ketään hitsausinnokasta näin viikonloppuna?
Melkein kaikkea yritetty, viimeseks hakosi jo Autokeskuksen lukkopultin avain.. On sitten ilmeisesti veijo vianor nykäissy pultit normaalia tiukemmalle. Nyt jo kaikki muut saatu auki, mutta yksi lukkopultti ei lähde kun murskaamalla tai hitsaamalla. Löytyykös Hämeenlinnasta ketään hitsausinnokasta näin viikonloppuna?
Homma tuli kuntoon, pari erikokoista hylsyä siinä meni entiseksi + lukkopultti tietenkin, eikä tule mulle enää ainakaan BMW:n omia lukkopultteja..
Tuossa 530 dA xD F11:ssä tuli mukana 17" vanteet ja pian loppuunajetut kesärenkaat. Talveksi suunnittelen kitkoja. Olisiko järkevämpää hankkia kesärenkaille 18" vanteet ja laittaat kitkat 17" vanteille vai onko profiili jo liian korkea pehmeille kitkarenkaille? Toisessa autossa talvirenkaat (kitkat nekin) ovat matalampiprofiiliset (205/55R16) ja kesärenkaille isommat vanteet (225/45R17). Bemariin sama kaava, mutta tuumaa isommilla vanteilla?
Tuossa 530 dA xD F11:ssä tuli mukana 17" vanteet ja pian loppuunajetut kesärenkaat. Talveksi suunnittelen kitkoja. Olisiko järkevämpää hankkia kesärenkaille 18" vanteet ja laittaat kitkat 17" vanteille vai onko profiili jo liian korkea pehmeille kitkarenkaille? Toisessa autossa talvirenkaat (kitkat nekin) ovat matalampiprofiiliset (205/55R16) ja kesärenkaille isommat vanteet (225/45R17). Bemariin sama kaava, mutta tuumaa isommilla vanteilla?
Talvirenkaat vaan 17" orkkis vanteille ja kesäksi vähintään 19"
Talvirenkaat vaan 17" orkkis vanteille ja kesäksi vähintään 19"
Heh.. Sanokaas muuten viisaammat, mistä johtuu, että vasen takarengas on sisäreunaltaan kulunut jotenkin "laikukkaaksi", mikä kuuluu ajossa epätasaisena äänenä? Ei ole avainta noihin ihmepultteihin, niin ei saa rengasta irti, jotta näkisi kunnolla, millainen se oikein on. Luulin ensin, että renkaassa on vain yksi "kuoppa" mutta ilmeisesti niitä on useampia peräkkäin ellei ympäri koko renkaan.
Nuo ovat varmaan alkuperäiset, reilut 46000 km ajetut run flat -pallot.
EDIT: käyhän noihin kuitenkin normiavain, mutta ovat sen verran tiukassa, ettei taida olla toivoa saada irti. Renkaan sisäreunalla (kulutuspinnalla( kuitenkin on "kuoppia", jotka tuntuvat selvästi kädellä koettaessakin. Oikeanpuoleisessa renkaassa ei näy mitään. Voiko joku pyöränkulma olla pielessä vai mikä tuollaisen aiheuttaa?
Heh.. Sanokaas muuten viisaammat, mistä johtuu, että vasen takarengas on sisäreunaltaan kulunut jotenkin "laikukkaaksi", mikä kuuluu ajossa epätasaisena äänenä?
Ehdottomasti aloittaisin tutkimukset nelipyöräsuuntauksella. Se ei paljoa maksa ja varmistaa, että pyörät ovat oikeassa asennossa ja ajettavuus kunnossa. Joskus olen teettänyt suuntauksen ihan varmuuden vuoksikin ja aina on jotain pientä säädettävää löytynyt. Vikahan voi olla myös muualla, mutta kohtalaisella todennäköisesti suuntauksessa - takapyörässä voi olla esimerkiksi liikaa haritusta tai liikaa neg.camberia.
Missään nimessä ei kannata laitaa uusia renkaita alle, ennen kuin syy on selvitetty. Muuten on tuloksena seuraavat kuutiot.
Ehdottomasti aloittaisin tutkimukset nelipyöräsuuntauksella. Se ei paljoa maksa ja varmistaa, että pyörät ovat oikeassa asennossa ja ajettavuus kunnossa. Joskus olen teettänyt suuntauksen ihan varmuuden vuoksikin ja aina on jotain pientä säädettävää löytynyt. Vikahan voi olla myös muualla, mutta kohtalaisella todennäköisesti suuntauksessa - takapyörässä voi olla esimerkiksi liikaa haritusta tai liikaa neg.camberia.
Missään nimessä ei kannata laitaa uusia renkaita alle, ennen kuin syy on selvitetty. Muuten on tuloksena seuraavat kuutiot.
Ei löytänyt huolto vikaa kulmista. Kai se on sitten uskottava, että neljästä renkaasta yksi on päättänyt kulua epätasaisesti.
Ei sovi eteen eikä taakse. Eteen aika minimi ET20 ja taakse 275 renkaalla ET35
Edit: eikä kyllä käy pultitkaan F10:ssä on 14mm pultit.
No voihan v! Mitähän varte ne on menny nuita muutteleen Noo pääseepähän valitseen uusia vanteita, koko talvi aikaa Kun vaan tietäs jotta minkälaiset 19'' vai jopa 20'' huulella vai ilman?
_______________________
520da F11 2011 + 525ia tourign e39 2003
Chevrolet Chevy Van G20 -86
RX 520d F10 -10
ex E60 530ia -04
ex E34 520i -95
ex E30 316i -89
No voihan v! Mitähän varte ne on menny nuita muutteleen Noo pääseepähän valitseen uusia vanteita, koko talvi aikaa Kun vaan tietäs jotta minkälaiset 19'' vai jopa 20'' huulella vai ilman?
Koitinkin jo kysellä tuolla mustakilpisten puolella, että sopiiko vanteet ristiin toisinpäin, äfkympistä -> kuuskymppiin?
Comment