F11 vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bmw323it
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Jos tuo on vastaava kuin se jonka hankin X1:een, niin en erityisemmin tykkää. Koukun kiinnitys on tehtävä joko sokkona, käsin tunnustelemalla (kädet rasvassa ja kurassa) tai sitten maassa maaten. Irrotus taas vaatii lukitusnappulan vetämistä, pyörittämistä ja samalla napakkaa potkua kuulaan, jolloin kuulaosa tipahtaa auton alta.

    No, onhan se hieno, kun mitään ei näy, juu.
    No, joo, mutta paikallleen loksauttamisen oppii nopeasti. Minulla on kahdessa autossa ollut tuollainen westfalia ja nyt tilasin sellaisen F07:ankin (pfjonesilta). Itselleni on tärkeää juurikin tuo huomaamattomuus, kun koukun käyttö on perin satunnaista.

    Leave a comment:


  • balikka
    replied
    Onkos kukaan asentanut tällaista koukkua:


    Ilmeisesti aika samantyyppinen kuin tuo westfalian ratkaisu.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by poke View Post
    se missä on irrotettavassa osassa pystykara. siitä ei jää mitään näkyviin kun irroittaa kuulaosan.
    Jos tuo on vastaava kuin se jonka hankin X1:een, niin en erityisemmin tykkää. Koukun kiinnitys on tehtävä joko sokkona, käsin tunnustelemalla (kädet rasvassa ja kurassa) tai sitten maassa maaten. Irrotus taas vaatii lukitusnappulan vetämistä, pyörittämistä ja samalla napakkaa potkua kuulaan, jolloin kuulaosa tipahtaa auton alta.

    No, onhan se hieno, kun mitään ei näy, juu.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by Gsus325Coupe View Post
    Mikäs noista westfalian kouluista on se, missä jää mahdollisimman vähän näkyviä osia kun koukku ei ole kiinni?
    se missä on irrotettavassa osassa pystykara. siitä ei jää mitään näkyviin kun irroittaa kuulaosan.

    Leave a comment:


  • Gsus325Coupe
    replied
    Mikäs noista westfalian kouluista on se, missä jää mahdollisimman vähän näkyviä osia kun koukku ei ole kiinni?

    Leave a comment:


  • Hurjis
    replied
    Originally posted by rville View Post
    Tulkitsenko oikein, että jotain tämän näköistä johtohässäkkää pitäisi metsästellä:
    http://www.ebay.com/itm/5er-Touring-...gAAOSw~AVYtlms
    Tuon samaisen setin itse asentelin...

    Leave a comment:


  • rville
    replied
    Tulkitsenko oikein, että jotain tämän näköistä johtohässäkkää pitäisi metsästellä:

    Leave a comment:


  • Hurjis
    replied
    Itse tilasin Westfalian irroitettavan koukun sähkösarjoineen hintaan 394Eur kotiovelle toimitettuna F11 bemariin. Mekaaninen asennus on aikas helppoa ja suoraviivaista ja ohjeet hommaan löytyy tältäkin palstalta.

    Sähköjen puolesta Westfalian ohjeeseen ei voi luottaa. Itsellä ei ainakaan takapenkin vierestä löytynyt ohjeen mukaista jarruvalon johtoa. Vedin muuten sähköt valmiiksi muilta osin ja ulkoistin loput liikkeelle jolla oli kokemusta Westfalian sähköjen asennuksesta. Hintaa kertyi 30eur + muutama kilometri ajoa ja 20min odottelua.

    Kaikki johdot asennetaan joko akkukoteloon tai takakontin oikealta puolelta aukeavan luukun takaa paljastuviin johtosarjoihin. CAN-väyläkin löytyy samasta paikasta. Tuo aikaisemmissa viesteissä hämmennystä herättänyt sini/ruskea johto minulla kytkettiin oikealle takavalolle menevään saman väriseen. Hyvin tuntuu kaikki toiminnot pelaavan.

    Koko hommalle hintaa kertyi siis 424 Eur
    Last edited by Hurjis; 28-02-2017, 14:24.

    Leave a comment:


  • rville
    replied
    Mistä koukku kannattaa hommata jos ajattelee itse ainakin osittain asentavansa sen?
    Onko sähköliitäntäsarjoissa erehtymisen mahdollisuus?

    Perus irroitettava siis hakusessa normipuskuriseen F11 koriin.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    Oletko kokeillut hätävilkkua auto virrattomana?
    En. Hyvä huomio, täytyy testata...

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    En ole vieläkään keksynyt mihin sitä sinistä johtoa tarvitaan... Vilkut kulkee CAN-väylässä...
    Oletko kokeillut hätävilkkua auto virrattomana?

    Leave a comment:


  • Hurjis
    replied
    Ei siis äkkiseltään kommennteja raadilta. No postaan siis huomisen jälkeen kokemukset onnistumisista ja pettymyksistä tänne
    Last edited by Hurjis; 25-02-2017, 12:30.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Ei tarvi jarruvalojen herätettä vetää tuonne, se löytyy takakontista oikeasta kulmasta, sieltä mistä takapilariin nousee johtonippu.

    Ko. nipussa on 2 tai 3 saman väristä johtoa joten pitää mitata mihin tulee virran vain kun jarrua painetaan... Muihin tulee virtaa kokoajan kun valot on päällä tai ei tule jarrua painettaessakaan...

    En ole vieläkään keksynyt mihin sitä sinistä johtoa tarvitaan... Vilkut kulkee CAN-väylässä...

    Leave a comment:


  • Hurjis
    replied
    Westfaliaa olisi tarkoitus alkaa asentelemaan huomenissa 2010 f11 autoon. Mitenkäs arvon raati nykyään toimii noiden sähkösarjan sinisen bu/bn ja oranssin or/bk johtojen kanssa? Aikaisemmin tässä viestiketjussa oli epäselvyyttä ja eri toimintamalleja asian suhteen.

    2016 päiväyksellä oleva Westfalian ohje käskee oranssi/mustan kytkemään vasemman takapenkin vierestä irroitettavan listan alla kulkevaan johtonippuun ja siltä johtimeen bk/ye.

    Sininen taas pitäisi kytkeä akkukotelon vieressä kulkevaan johtonippuun ja sieltä pitäisi itse selvittää mikä on oikean puoleisen suuntavilkun kaapeli.

    Uskaltaako Westfalian ohjeen mukaan mennä asennuksessa vai onko jotai jippoja jotka olisi syytä tietää ennenkuin lähtee turaamaan hommaa?
    Last edited by Hurjis; 24-02-2017, 19:06.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by rville View Post
    Onko kukaan asennellut keski-euroopan koukkuja?
    Tuleeko mieleen jotain syitä miksi pitäisi maksaa Ruåtsalaisesta
    koukuttimesta moninkertainen hinta?
    Tarkoitan esim tällaista: http://tinyurl.com/hj933y7
    Ei ole olemassa mitään "Keski-Euroopan" vs. Pohjoismaisia koukkuja...

    "For those vehicles equipped with a check - control system, it is necessary to use a wiring kit with a bypass relay or a specific wiring kit."

    Thuleako tarkoitat Ruottalaisella?
    Westfaliaa, Bosalia ja Orista minä ainakin pääosin asennan
    ja ne taitaa kaikki olla Saksalaisia...

    Se että kannattaako maksaa merkkikoukusta moninkertainen hinta on hyvä kysymys.
    Tuo sinun linkkaamasi koukku on halpa,
    ja epäkäytönnöllinen, jos koukun irroitus on suoraan taaksepäin
    jää ruma tötsä näkyviin ja pahimmillaan joutuu puskuria leikkelemään käyvältäkin osalta. Ja kuva on väärästä koukusta,
    ei tuon näköinen sovi paikalleen.

    Ja tuota johtosarjaa ei oikein voi suositella vaikka siinä se by-pass -rele tuleekin, kyllä tämän hintaluokan vehkeisiin pitäisi olla se satanen enemmän investoitavissa jotta saa oikein toimivan CAN-väyläisen sarjan...

    Leave a comment:

Working...
X