Originally posted by bittivirhe
View Post
F11 vetokoukku?
Collapse
X
-
-
Originally posted by poke View Postse missä on irrotettavassa osassa pystykara. siitä ei jää mitään näkyviin kun irroittaa kuulaosan.
No, onhan se hieno, kun mitään ei näy, juu.
Leave a comment:
-
Mikäs noista westfalian kouluista on se, missä jää mahdollisimman vähän näkyviä osia kun koukku ei ole kiinni?
Leave a comment:
-
Originally posted by rville View PostTulkitsenko oikein, että jotain tämän näköistä johtohässäkkää pitäisi metsästellä:
http://www.ebay.com/itm/5er-Touring-...gAAOSw~AVYtlms
Leave a comment:
-
Tulkitsenko oikein, että jotain tämän näköistä johtohässäkkää pitäisi metsästellä:
Leave a comment:
-
Itse tilasin Westfalian irroitettavan koukun sähkösarjoineen hintaan 394Eur kotiovelle toimitettuna F11 bemariin. Mekaaninen asennus on aikas helppoa ja suoraviivaista ja ohjeet hommaan löytyy tältäkin palstalta.
Sähköjen puolesta Westfalian ohjeeseen ei voi luottaa. Itsellä ei ainakaan takapenkin vierestä löytynyt ohjeen mukaista jarruvalon johtoa. Vedin muuten sähköt valmiiksi muilta osin ja ulkoistin loput liikkeelle jolla oli kokemusta Westfalian sähköjen asennuksesta. Hintaa kertyi 30eur + muutama kilometri ajoa ja 20min odottelua.
Kaikki johdot asennetaan joko akkukoteloon tai takakontin oikealta puolelta aukeavan luukun takaa paljastuviin johtosarjoihin. CAN-väyläkin löytyy samasta paikasta. Tuo aikaisemmissa viesteissä hämmennystä herättänyt sini/ruskea johto minulla kytkettiin oikealle takavalolle menevään saman väriseen. Hyvin tuntuu kaikki toiminnot pelaavan.
Koko hommalle hintaa kertyi siis 424 EurLast edited by Hurjis; 28-02-2017, 14:24.
Leave a comment:
-
Mistä koukku kannattaa hommata jos ajattelee itse ainakin osittain asentavansa sen?
Onko sähköliitäntäsarjoissa erehtymisen mahdollisuus?
Perus irroitettava siis hakusessa normipuskuriseen F11 koriin.
Leave a comment:
-
Originally posted by böntti View PostOletko kokeillut hätävilkkua auto virrattomana?
Leave a comment:
-
Ei tarvi jarruvalojen herätettä vetää tuonne, se löytyy takakontista oikeasta kulmasta, sieltä mistä takapilariin nousee johtonippu.
Ko. nipussa on 2 tai 3 saman väristä johtoa joten pitää mitata mihin tulee virran vain kun jarrua painetaan... Muihin tulee virtaa kokoajan kun valot on päällä tai ei tule jarrua painettaessakaan...
En ole vieläkään keksynyt mihin sitä sinistä johtoa tarvitaan... Vilkut kulkee CAN-väylässä...
Leave a comment:
-
Westfaliaa olisi tarkoitus alkaa asentelemaan huomenissa 2010 f11 autoon. Mitenkäs arvon raati nykyään toimii noiden sähkösarjan sinisen bu/bn ja oranssin or/bk johtojen kanssa? Aikaisemmin tässä viestiketjussa oli epäselvyyttä ja eri toimintamalleja asian suhteen.
2016 päiväyksellä oleva Westfalian ohje käskee oranssi/mustan kytkemään vasemman takapenkin vierestä irroitettavan listan alla kulkevaan johtonippuun ja siltä johtimeen bk/ye.
Sininen taas pitäisi kytkeä akkukotelon vieressä kulkevaan johtonippuun ja sieltä pitäisi itse selvittää mikä on oikean puoleisen suuntavilkun kaapeli.
Uskaltaako Westfalian ohjeen mukaan mennä asennuksessa vai onko jotai jippoja jotka olisi syytä tietää ennenkuin lähtee turaamaan hommaa?Last edited by Hurjis; 24-02-2017, 19:06.
Leave a comment:
-
Originally posted by rville View PostOnko kukaan asennellut keski-euroopan koukkuja?
Tuleeko mieleen jotain syitä miksi pitäisi maksaa Ruåtsalaisesta
koukuttimesta moninkertainen hinta?
Tarkoitan esim tällaista: http://tinyurl.com/hj933y7
"For those vehicles equipped with a check - control system, it is necessary to use a wiring kit with a bypass relay or a specific wiring kit."
Thuleako tarkoitat Ruottalaisella?
Westfaliaa, Bosalia ja Orista minä ainakin pääosin asennan
ja ne taitaa kaikki olla Saksalaisia...
Se että kannattaako maksaa merkkikoukusta moninkertainen hinta on hyvä kysymys.
Tuo sinun linkkaamasi koukku on halpa,
ja epäkäytönnöllinen, jos koukun irroitus on suoraan taaksepäin
jää ruma tötsä näkyviin ja pahimmillaan joutuu puskuria leikkelemään käyvältäkin osalta. Ja kuva on väärästä koukusta,
ei tuon näköinen sovi paikalleen.
Ja tuota johtosarjaa ei oikein voi suositella vaikka siinä se by-pass -rele tuleekin, kyllä tämän hintaluokan vehkeisiin pitäisi olla se satanen enemmän investoitavissa jotta saa oikein toimivan CAN-väyläisen sarjan...
Leave a comment:
Leave a comment: