memebuy23buy

G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ixuv
    replied
    Kuukausi sitten myös vaihdettiin tuo tankki. Muistaakseni 1200 euron lasku, joka meni onneksi vielä automyynnin puolelle maksettavaksi. Monella joilla tiedän olleen alkupään diesel G30/31, on tämä tankki jouduttu vaihtamaan. Toivottavasti tämä uusi kestää kauemmin.

    Leave a comment:


  • Juize
    replied
    Uuden tankin tilasin itse Saksasta, vähän edullisempi kuin suomessa ja vaihto merkkikorjaamolla. Vajaaseen pariin tuntiin vaihtoivat tankin. Reilu 1100€ jäi hintaa tuolle työmaalle.

    Leave a comment:


  • JPS
    replied
    Originally posted by Juize View Post
    Mulle laitettiin eilen uusi tankki. Samaa vikakoodia pukkas. Tutkivat ensin liittimet ja johtotukset. BMW:lle GW kysely tutkimusten jälkeen. GW kyselyn tulos 0%
    Vähän tönkköä kun tuohon eivät myy tuota anturipakettia erikseen joka olisi kuitenkin vaihdettavissa.
    Tankin vaihdon jälkeen menty jo toista päivää ilman moottorin vikavaloa.
    Ai saakeli

    Tietenkin euronkuvat silmissä vaihdetaan koko tankki. Täytyy siis varautua parin tonnin laskuun

    Leave a comment:


  • Juize
    replied
    Originally posted by JPS View Post
    Muutama viikko sitten. Päivä päivityksen jälkeen kävi moottorivalo palamaan ja Bimmerlink antoi 80527A: Active tank, communication error SENT_1 (level, temperature_1, quality).

    Paikkana Konalan Autokeskus ja autona 520d. Huollon mukaan vika oli jo aiemmin, mutta diagnostiikka on nyt herkempi ja siksi moottorivalo syttyi

    Mene ja tiedä. Aika varattu, niin tsekkaavat onko anturi/piuhat paskana vai pitääkö koko kusitankki uusia
    Mulle laitettiin eilen uusi tankki. Samaa vikakoodia pukkas. Tutkivat ensin liittimet ja johtotukset. BMW:lle GW kysely tutkimusten jälkeen. GW kyselyn tulos 0%
    Vähän tönkköä kun tuohon eivät myy tuota anturipakettia erikseen joka olisi kuitenkin vaihdettavissa.
    Tankin vaihdon jälkeen menty jo toista päivää ilman moottorin vikavaloa.

    Leave a comment:


  • JPS
    replied
    Originally posted by ixuv View Post
    Tänään tuli takaisinkutsu tms. moottorin ohjaimen päivitykseen. Liittyy siis EGR:n.

    "tietyt jäähdytinversiot saattavat alkaa vuotaa... harvinaisissa tapauksissa imusarja voi tämän seurauksena hiiltytä paikallisesti... erittäin harvoissa tapauksissa tämä voi johtaa savunmuodostukseen ja syttymiseen..."

    Nyt siis päivitetään ohjelma joka "pystyy ennakoimaan ja estämään imusarjan mahdollisen ylikuumentumisen".

    Onko jollain jo tämä tehty? Muuttuiko auton käytös jotenkin??
    Muutama viikko sitten. Päivä päivityksen jälkeen kävi moottorivalo palamaan ja Bimmerlink antoi 80527A: Active tank, communication error SENT_1 (level, temperature_1, quality).

    Paikkana Konalan Autokeskus ja autona 520d. Huollon mukaan vika oli jo aiemmin, mutta diagnostiikka on nyt herkempi ja siksi moottorivalo syttyi

    Mene ja tiedä. Aika varattu, niin tsekkaavat onko anturi/piuhat paskana vai pitääkö koko kusitankki uusia

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Näinhän se menee kaikessa. On ohjeajat ja hyvä asentaja ne alittaa, kustannus asiakkaalle sama.
    Ja asentaja saa provikkaa sitä mukaa mitä enemmän alittaa ohjeaikoja.

    Leave a comment:


  • jano85
    replied
    Reilu viikko menty päivityksellä ja en mitään muutosta ole huomannu..

    Leave a comment:


  • juuhee
    replied
    Viikko sitten päivitetty ja en oo huomannut mitään erikoista.

    Leave a comment:


  • eemi
    replied
    Originally posted by ixuv View Post
    Tänään tuli takaisinkutsu tms. moottorin ohjaimen päivitykseen. Liittyy siis EGR:n.

    "tietyt jäähdytinversiot saattavat alkaa vuotaa... harvinaisissa tapauksissa imusarja voi tämän seurauksena hiiltytä paikallisesti... erittäin harvoissa tapauksissa tämä voi johtaa savunmuodostukseen ja syttymiseen..."

    Nyt siis päivitetään ohjelma joka "pystyy ennakoimaan ja estämään imusarjan mahdollisen ylikuumentumisen".

    Onko jollain jo tämä tehty? Muuttuiko auton käytös jotenkin??
    Kiinnostaisi myös tämä kun mulle tuli sama takaisinkutsu MyBMW-appiin myös.

    Leave a comment:


  • ixuv
    replied
    Tänään tuli takaisinkutsu tms. moottorin ohjaimen päivitykseen. Liittyy siis EGR:n.

    "tietyt jäähdytinversiot saattavat alkaa vuotaa... harvinaisissa tapauksissa imusarja voi tämän seurauksena hiiltytä paikallisesti... erittäin harvoissa tapauksissa tämä voi johtaa savunmuodostukseen ja syttymiseen..."

    Nyt siis päivitetään ohjelma joka "pystyy ennakoimaan ja estämään imusarjan mahdollisen ylikuumentumisen".

    Onko jollain jo tämä tehty? Muuttuiko auton käytös jotenkin??

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Niitä raitisilmasuodattumia on ainakin e ja f korissa 2kpl joten herkästi se 200e maksaa vaihdettuna ja oem osilla. Motonetissä 79e pari.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by duckland View Post
    Hauskinta huolloissa on kun bmw antaa ohje ajan johon noi hinnat perustuu. joku 1,5h raitisilmasuodattimen vaihto tms. ja siitä tulee hinta. No kysyin joskus että mitä jos siihen menee vähemmän aikaa. No niin hinta on se 1,5h, koska näin sanotaan, mutta jos siinä tulee ongelmia ja menee pitempään laskutamme toteutuneen mukaan. Siis kyllä kustaan asiakasta silmään oikein kunnolla.
    Taitaa pitkälti suodattimen hinnasta koostua raitisilmasuodatin huollon hinta.

    Työ veloitus on huollon yhteydessä noin 10min (2FRU:ta) suodattimen vaihdolle.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by duckland View Post
    Hauskinta huolloissa on kun bmw antaa ohje ajan johon noi hinnat perustuu. joku 1,5h raitisilmasuodattimen vaihto tms. ja siitä tulee hinta. No kysyin joskus että mitä jos siihen menee vähemmän aikaa. No niin hinta on se 1,5h, koska näin sanotaan, mutta jos siinä tulee ongelmia ja menee pitempään laskutamme toteutuneen mukaan. Siis kyllä kustaan asiakasta silmään oikein kunnolla.
    Näinhän se menee kaikessa. On ohjeajat ja hyvä asentaja ne alittaa, kustannus asiakkaalle sama.

    Leave a comment:


  • duckland
    replied
    Hauskinta huolloissa on kun bmw antaa ohje ajan johon noi hinnat perustuu. joku 1,5h raitisilmasuodattimen vaihto tms. ja siitä tulee hinta. No kysyin joskus että mitä jos siihen menee vähemmän aikaa. No niin hinta on se 1,5h, koska näin sanotaan, mutta jos siinä tulee ongelmia ja menee pitempään laskutamme toteutuneen mukaan. Siis kyllä kustaan asiakasta silmään oikein kunnolla.

    Leave a comment:


  • N54
    replied
    Itse huomasin hiljattain, että MyBmw sovelluksessa pystyy katsomaan "Varaa aika" painikkeen alta eri huoltotöiden hintoja omalle autolle valitulla korjaamolla. "Hae toinen jälleenmyyjä" napin alta katsoin mielenkiinnosta myös muutaman muun kaupungin merkkihuollon ja pieniä hintaeroja näytti olevan eri ketjujen välillä.

    Omaan 530e autoon näyttäisi olevan etupalojen vaihto paikallisessa merkkihuollossa sovelluksen mukaan rapsakat 486,16€. Pelkkä öljynvaihto olisi 161,40€ mitä en pidä pahana. Mutta perinteinen BMW:n rahastuskohde eli raitisilmasuodattimien hinta (vaihdettuna?) on kyllä mielestäni pöyristyttävät 212,37€! Tekisi melkein mieli tilata laadukkaat tarvikesuodattimet ja vaihtaa itse, niin tulisi aika helppo säästön paikka. Sitä en ole vielä kysynyt, että pitävätkö nuo hinnat varmuudella paikkansa, mutta suuntaa niistä uskoisi saavan.

    Leave a comment:

Working...
X