Ilmeisesti G3x huoltotiskillä on tullut hämmentyneitä ilmeitä kun autoja haettu huollosta ja nähty huollon hinta? Ajattelin sillä kun omaan kävin varaamassa ajan ensimmäiseen öljynvaihtohuoltoon, niin neuvoja heti mainitsi että samassa yhteydessä vaihdetaan myös raitisilmasuodattimet ja ne on kalliit
No olihan ne kyllä arvokkaat, ei siinä. Yli 200e pahvista on mielestäni melko paljon.
Varmista sitten vielä, ettei tuon 6kk aikana mene mikään huoltoväli yli ja sen takia tule punaista huoltohistoriaan. Sitten oli aika turhaa se merkkiliikkeessä tehty välihuolto jos noin pääsisi käymään.
Auto saattaa seistä ulkomaanreissun vuoksi 6kk kesän jälkeen nii suodattimien kanssa ole niin kauhea kiirus vielä.
Varmista sitten vielä, ettei tuon 6kk aikana mene mikään huoltoväli yli ja sen takia tule punaista huoltohistoriaan. Sitten oli aika turhaa se merkkiliikkeessä tehty välihuolto jos noin pääsisi käymään.
Minkä ikäinen se auto on ja pyytääkö se huoltoa ajan puolesta vai oletko menossa ennenaikaisesti vaihtamaan öljyjä? Jos auto on esim. 2v vanha niin kannattahaan se raitisilmasuodatin vaihtaa iänkin puolesta, voi olla aika paskainen. Tuleekohan muuten lisäksi oranssi merkintä idriveen jos sen jättää vaihtamatta? Öljynvaihdosta et todennäköisesti säästä kuin muutamia kymppejä viet minne tahansa, tuo raikkari (autossa 2 kpl) on Bemarissa hieman taasen sellainen rahastuskohde. Mutta jos ajatellaan, että ajat tuolla 400€ huollolla taas 2v tai 30 000 km, niin onko se nyt niin hirveä raha loppupeleissä (ehkä jarrunesteen vaihto tulee välille lisäksi 100€?)
Noita valtuuttettuja BMW Service pisteitä, jotka ei ole varsinaisia merkkiliikkeitä on mielestäni loppupeleissä aika vähän, riippuu tietysti sijainnista. Se, että on "BMW Specialist" tai pääsy esim. sähköiseen huoltokirjaan ei vielä tee huollosta "valtuutettua". Itse käytän mahdollisuuksien mukaan uudemmissa merkkihuoltoa, vanhemmissa autoissa ei niin tarkkaa tai teen jopa itse. Näissä uudemmissa kuitenkin saattaa olla Goodwillin kannalta ihan hyvä asia jatkossa, että huollot on tehty mahdollisimman oppikirjamaisesti.
Kiitoksia kaikille viesteistä. Auto on valmistunut 11/2020 ja otettu käyttöön 04/2021. Ei tässä kymppejä ole tarkoitus säästää mut pari satkua alkaa olla jo merkittävä raha ja lävähti silmille lähinnä ton Autokeskuksen ärsyttävän nettihinnoittelun vuoksi.
Vien auton juu Autokeskukseen yllä ehdotetusti väliöljynvaihtoon ja ens vuonna sit suodattimet myös. Voi olla että innostun vaihtaan suodattimetkin, katsotaan. Auto saattaa seistä ulkomaanreissun vuoksi 6kk kesän jälkeen nii suodattimien kanssa ole niin kauhea kiirus vielä.
Oon viemässä omaa G-sarjalaista plugaria ekaan öljynvaihtoon.
Mites nykyään menee, onko pakko viedä merkkiliikkeeaeen et saa hyvän huoltohistorian?
Toisekseen, nyt 19 000 taulussa ja ajattelin vain öljyt vaihtaa. Autokeskuksen nettivarausjärjestelmä sanoo, että öljynvaihdon yhteydessä on AINA PAKKO vaihtaa myös raitisilmasuodatin. Mitä mieltä ootte tästä? Pidän itse vähän erikoisena.
Öljynvaihto oli n. 180e ja raitisilmasuodatin 130, eli n. 400e reissu.
Minkä ikäinen se auto on ja pyytääkö se huoltoa ajan puolesta vai oletko menossa ennenaikaisesti vaihtamaan öljyjä? Jos auto on esim. 2v vanha niin kannattahaan se raitisilmasuodatin vaihtaa iänkin puolesta, voi olla aika paskainen. Tuleekohan muuten lisäksi oranssi merkintä idriveen jos sen jättää vaihtamatta? Öljynvaihdosta et todennäköisesti säästä kuin muutamia kymppejä viet minne tahansa, tuo raikkari (autossa 2 kpl) on Bemarissa hieman taasen sellainen rahastuskohde. Mutta jos ajatellaan, että ajat tuolla 400€ huollolla taas 2v tai 30 000 km, niin onko se nyt niin hirveä raha loppupeleissä (ehkä jarrunesteen vaihto tulee välille lisäksi 100€?)
Noita valtuuttettuja BMW Service pisteitä, jotka ei ole varsinaisia merkkiliikkeitä on mielestäni loppupeleissä aika vähän, riippuu tietysti sijainnista. Se, että on "BMW Specialist" tai pääsy esim. sähköiseen huoltokirjaan ei vielä tee huollosta "valtuutettua". Itse käytän mahdollisuuksien mukaan uudemmissa merkkihuoltoa, vanhemmissa autoissa ei niin tarkkaa tai teen jopa itse. Näissä uudemmissa kuitenkin saattaa olla Goodwillin kannalta ihan hyvä asia jatkossa, että huollot on tehty mahdollisimman oppikirjamaisesti.
Öljypisteellä 2.0 dieselin pelkkä öljynvaihto 140-170€ riippuen laittavatko longlife öljyt vai tavalliset. Merkkarilla valueservice samaan moottoriin 210e sisältäen ne raitisiömasuodattimet ja huoltoon kuuluvat tarkastukset. Alle 5v autoihin toki kalliimpi.
Mutta poit was että ei se marmori perus huolloissa sen kalliimpi ole. Toki kaikki extra sitten maksaa.
Juu onhan valtuutettuja toki muitakin. Itse kyllä pitäisin asiakas suhteen myyjäliikkeeseen, se on vaan aina helpompaa ongelmien sattuessa. Pyrozin kanssa samaa mieltä. Muutaman huoltokirjan nähnyt missä leimat alusta asti jokin öljypiste tms. Varaa on ostaa 70t auto, mutta huoltoon ei viitsitä penniäkään laittaa. Heijastuu yleensä muuhunkin auton ylläpitoon.
Tämä. Eikä Öljypisteet tms ole aina välttämättä juurikaan sen halvempia mitä merkkiliikkeet.
Minua syljetyttää merkkiliikkeiden hinnoittelussa esimeriksi suodattimien hinnat. Samat Mahlen valmistamat OE-suodattimet merkkiliikkeessä yhteesä satasia, kun itse ostettuna sama osa on ehkä 1/4 merkkiliikkeen hinnasta. Mutta ei toki noilla oikeasti ole autoilun kokonaishinnan kannalta mitään merkitystä, kun tankillinen polttoainetta maksaa 140 € tai uusi auto 70 k€.
Juu onhan valtuutettuja toki muitakin. Itse kyllä pitäisin asiakas suhteen myyjäliikkeeseen, se on vaan aina helpompaa ongelmien sattuessa. Pyrozin kanssa samaa mieltä. Muutaman huoltokirjan nähnyt missä leimat alusta asti jokin öljypiste tms. Varaa on ostaa 70t auto, mutta huoltoon ei viitsitä penniäkään laittaa. Heijastuu yleensä muuhunkin auton ylläpitoon.
Toki tässä tapauksessa autoon ollaan tekemässä ylimääräistä öljynvaihtoa, joten siitä ei kyse.
Oon viemässä omaa G-sarjalaista plugaria ekaan öljynvaihtoon.
Mites nykyään menee, onko pakko viedä merkkiliikkeeaeen et saa hyvän huoltohistorian?
Toisekseen, nyt 19 000 taulussa ja ajattelin vain öljyt vaihtaa. Autokeskuksen nettivarausjärjestelmä sanoo, että öljynvaihdon yhteydessä on AINA PAKKO vaihtaa myös raitisilmasuodatin. Mitä mieltä ootte tästä? Pidän itse vähän erikoisena.
Öljynvaihto oli n. 180e ja raitisilmasuodatin 130, eli n. 400e reissu.
Oma rehti mielipide: Se kertoo omistajasta jotain jos tekee tuollaiseen autoon sen ensimmäisen huollon jossain muualla kuin merkkiliikkeessä. Ei varmaan kaikkien mielipide, mutta näin saattaa monikin ajatella. En säästäisi sitä sataa euroa kyllä tuossa tilanteessa vaikka osaisin itsekin huoltaa tai tutuilla olisi hyviäkin pajoja siihen. Mieti uudelleen vaikka kun on neljäs huolto edessä.
Se nettivaraus sanoo niin, koska jos menee huolto-ohjelman mukaiseen öljynvaihtoon, niin se raitis vaihdetaan myös. Eli varaa aika soittamalla pelkkään väliöljyn vaihtoon. Jos auto noin uusi, niin en ainakaan itse muutamien kymppien takia kitsastelisi ja veisi nyrkki pajoille. Jos joskus paska iskee tuulettimeen, niin goodwill neuvottelu asema paljon parempi kun huollot tehty merkkarilla eikä random pajoilla random öljyillä.
Minä tarkoitinkin valtuutettuja huoltoliikkeitä, (niitä on muitakin kuin merkkareita). Nyrkkipajat on sitten erikseen. (ja nyt ei puhuta kympeistä tuossa hintaerossa). Hyvin on "takuut" säilyneet ilman sitä kuuluisaa merkkariakin.
Tämä oli henkilökohtainen kannanotto, jokainen käyttää missä haluaa.
Last edited by 0200227; 30-03-2022, 19:19.
Reason: Kirjoitushärö
Se nettivaraus sanoo niin, koska jos menee huolto-ohjelman mukaiseen öljynvaihtoon, niin se raitis vaihdetaan myös. Eli varaa aika soittamalla pelkkään väliöljyn vaihtoon. Jos auto noin uusi, niin en ainakaan itse muutamien kymppien takia kitsastelisi ja veisi nyrkki pajoille. Jos joskus paska iskee tuulettimeen, niin goodwill neuvottelu asema paljon parempi kun huollot tehty merkkarilla eikä random pajoilla random öljyillä.
Oon viemässä omaa G-sarjalaista plugaria ekaan öljynvaihtoon.
Mites nykyään menee, onko pakko viedä merkkiliikkeeaeen et saa hyvän huoltohistorian?
Toisekseen, nyt 19 000 taulussa ja ajattelin vain öljyt vaihtaa. Autokeskuksen nettivarausjärjestelmä sanoo, että öljynvaihdon yhteydessä on AINA PAKKO vaihtaa myös raitisilmasuodatin. Mitä mieltä ootte tästä? Pidän itse vähän erikoisena.
Öljynvaihto oli n. 180e ja raitisilmasuodatin 130, eli n. 400e reissu.
Onhan niitä valtuutettuja huoltopaikkoja monia muitakin.
Hinta kuulostaa kyllä todellakin merkkiliikkeen hinnalta
Kyllähän ne tarvittavat huollot näkee suoraan autosta / huolto-ohjelmasta.
Oon viemässä omaa G-sarjalaista plugaria ekaan öljynvaihtoon.
Mites nykyään menee, onko pakko viedä merkkiliikkeeaeen et saa hyvän huoltohistorian?
Toisekseen, nyt 19 000 taulussa ja ajattelin vain öljyt vaihtaa. Autokeskuksen nettivarausjärjestelmä sanoo, että öljynvaihdon yhteydessä on AINA PAKKO vaihtaa myös raitisilmasuodatin. Mitä mieltä ootte tästä? Pidän itse vähän erikoisena.
Öljynvaihto oli n. 180e ja raitisilmasuodatin 130, eli n. 400e reissu.
Kaverille oli marmorilta sanottu että hammastanko/sähköinen ohjausvaihde rikki ja pitää vaihtaa. Näyttää olevan melkoisen kallis osa niin eikö tosiaan ole korjaussarjaa olemassa niin kuin näyttää olevan joihinkin vanhempiin malleihin?
Autona alkupään g30.
Ei ole saatavilla boschin ohjausvaihteisiin. Saatavuus heikko koko ohjausvaihteella.
Kaverille oli marmorilta sanottu että hammastanko/sähköinen ohjausvaihde rikki ja pitää vaihtaa. Näyttää olevan melkoisen kallis osa niin eikö tosiaan ole korjaussarjaa olemassa niin kuin näyttää olevan joihinkin vanhempiin malleihin?
Leave a comment: