memebuy23buy

G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • N54
    replied
    ^Itse toimin niin jos täytyy jättää auto hetkeksi päälle vaikka itse poistuu autosta, että vedän apukuskin turvavyön kuskinpuolen lukkoon kiinni, tällöin auto jää ”käyntiin” vaikka olisikin pelkällä sähkökäytöllä.

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Sama onnistuu ihan vaan vetäisemällä vaihdekeppi vasemmalle
    Jep niin onnistuu ja tätä toimintamallia tuleekin käytettyä mm risteyksissä usein. Mutta moottori on hankala jättää yksinään käymään vaihteisto D/S:llä, jos tarve.
    Last edited by jj5; 20-07-2022, 13:17.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Periaatteessahan 750kg vetomassan korotus pitäisi olla mahdollinen, jos pystyy osoittamaan että täsmälleen teknisesti identtistä autoa on markkinoilla vetomassalle hyvksyttynä.
    Ei onnistu jos ei ole tyyppihyväksynnässä vetomassaa määritetty.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Mitenkäs muuten on näissä kärryn vetomassojen kanssa? Jos auto on mallina teknistä faceliftiä (isommalla akulla ja nelivedolla), mutta vetomassa on jarrullisena ja jarruttomana 0kg. Saako näitä muutettua jälkikäteen esim. jarruttomalle kärrylle 750kg vetomassalle? Ainakin 2019 vuoden puolella valmistetut x-drivetkin on vetomassoiltaan 0kg.

    Tietääkseni mersun hybridejä ovat saaneet muutettua jälkikäteen 750kg jarruttomalle massalle, jos trafin otteessa on 0kg.

    Sen verran tutkailin, että yksilöissä, joissa vetomassa on 0kg, on tyyppihyväksyntänumero: e1*2007/46*1688*09 (päästöt 47 grammaa, esimerkkitapaus valmistettu 7/2019)

    Kun taas vetomassalle hyväksytyssä tyyppihyväksyntänumero on: e1*2007/46*1688*10 (päästöt 41 grammaa, esimerkkitapaus on valmistettu 11/2019)

    Mikäs tuon nyt selittää? Nämähän pitäisi olla teknisesti identtiset autot, mutta silti eri tyyppihyväksyntä?? Voiko olla niin, että 7/2019 valmistetuissa tyyppihyväksyntä on lipsahtanut vanhemman pienempiakkuisen mallin mukaan? Eikä järjestelmä ole ymmärtänyt että 7/2019 on tullut ulos uudempia ja vanhempia malleja?

    Periaatteessahan 750kg vetomassan korotus pitäisi olla mahdollinen, jos pystyy osoittamaan että täsmälleen teknisesti identtistä autoa on markkinoilla vetomassalle hyvksyttynä.
    Last edited by JKK; 18-07-2022, 23:28.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    sellaisen hyödyn tuolla xtraboost modella saa myös, että polttomoottori on silloin kokoajan käynnissä, myös paikallaan.
    Sama onnistuu ihan vaan vetäisemällä vaihdekeppi vasemmalle

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Kuten joku tuolla totesikin, niin hybrideissä noita teholukemia on selvästi tapana ilmoittaa vähän miten sattuu.

    Tuo xtraboost mode on valitettavasti tehty sillä tapaa, että sillä ei voi kokoajan järkevästi ajaa ( automaatilla ajaa kokoajan isoilla kierroksilla/ pienellä vaihteella), paitsi cruise päällä taitaa osata vaihtaa järkevän vaihteen myös.
    sellaisen hyödyn tuolla xtraboost modella saa myös, että polttomoottori on silloin kokoajan käynnissä, myös paikallaan.
    Last edited by jj5; 18-07-2022, 11:23.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by Petteri75 View Post
    Power boost on 252hp-versiossa mukana ja omassa 12/19 valmistuneessa on tuo 12.9kwh akku. Kyllä sen tuntee, mutta vaatii oikeanpuoleisimman polkimen syvähierontaa. G20:ssä 292hp olisi varmasti mielenkiintoinen kokemus, tuollakin toki pääsee ohi "kivasti", mutta vaatii että akussa on varausta jäljellä.
    Lähinnä ihmetyttää vaan kun päivitetyt x-drive -mallit (7/2019 alkaen) jotka ovat 12,9kwh akulla ilmoitetaan sekä 252hp että 292hp tehoisina ilmoituksesta riippuen. Ja kaikki LCI-mallit taas pelkästään 292hp. Ja kaikki G20-mallit alkaen 2019 ilmoitetaan aina 292hp tehoisena.

    Eli mistä löytyy faktafaktaa, että onko G30-sarjalaisissa oikeasti olemassa tuo 40hp extraboost ennen 2021-LCI-päivitystä? Vai selviääkö tuo ainoastaan dynossa?

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Eikös tuo 292hp teho tule käyttöön vain Xtraboost ( ) - sport modeen siirtyessä. Ja silloinkin vain 8sec ajaksi kerrallaan. Ero on kyllä minusta aika selkeän tuntuinen siinä miten auto vastaa polkimen painallukseen. Ehkä erityisesti alemmilla kierroksilla. :think

    Tietääkö joku muuten nollaantuuko tuo 8sec rajoitus jos käyttää polkimen ylhäällä ja painaa takaisin pohjaan vai pitääkö odotella x määrä aikaa jotta täydet tehot olisi taas käytössä?

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Voiko siis mittariston versiosta vielä päätellä mitään liittyen akun kokoon? Tai jos on neliveto, meinaako sekään mitään?

    Joissain ilmoituksissa ilmoitetaan tehoksi 292hp mutta VIN decooderilla listauksessa 252hp. Tarkoittaako tämä että 12kwh akku ei vielä tuo mukanaan sitä power boost toimintoa?
    Power boost on 252hp-versiossa mukana ja omassa 12/19 valmistuneessa on tuo 12.9kwh akku. Kyllä sen tuntee, mutta vaatii oikeanpuoleisimman polkimen syvähierontaa. G20:ssä 292hp olisi varmasti mielenkiintoinen kokemus, tuollakin toki pääsee ohi "kivasti", mutta vaatii että akussa on varausta jäljellä.

    Onko tuohon 292hp-versioon tullut siis uusi sähkömoottori vai onko BMW koodannut sähkömoottorin antamaan lisää tehoa?

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Mistä kuukaudesta eteenpäin G30:t on rullanneet tehtaalta ulos isommalla akulla? Oliko 2019 lopulla jo ensimmäiset? Ja tuliko uudempi mittaristo samaan aikaan kuin isompi akku?

    Ja tarkoittaako 12,4kwh akku samalla tehon nousua 292hp tasolle? Vai nousiko tehot vasta 2021 faceliftissä?
    7/2019 alkaen on tekninen facelift, eli isompi akku, uusi digimittaristo, iDrive7.

    Maailmalla löytyy joitain autoja, joissa tuo uudempi digimittariosasto vaikkei isompaa akkua. Nämä taivaa olla 6/2019 valmistettuja oikkuja eikä niitä paljoa ole.

    Viralliset speksit eivät tue 292hp väittämää kuin vasta LCI malleissa vuodella 21, mutta tuntuu kyllä ihan yhtä ripeältä ja ainakin riittävän ripeältä. Unohda ne ilmoitetut hp lukemat kyllä sillä pärjää

    Leave a comment:


  • N54
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Voiko siis mittariston versiosta vielä päätellä mitään liittyen akun kokoon? Tai jos on neliveto, meinaako sekään mitään?

    Joissain ilmoituksissa ilmoitetaan tehoksi 292hp mutta VIN decooderilla listauksessa 252hp. Tarkoittaako tämä että 12kwh akku ei vielä tuo mukanaan sitä power boost toimintoa?
    Mun mielestä se menee niin, että uudempi mittaristo (ja rattinapit) niin silloin on isompi akku. Neliveto on aina isommalla akulla ja se tulikin tuolloin samaan aikaan 07/2019 Euroopassa tarjolle. Jenkkitulvatuonteja voi löytää vanhempiakin nelivetoina, mutta niihin ei kannata sekaantua. Tehot nousi vasta kun LCI tuli 07/2020. Hybridien teholukemat on vähän sellainen viidakko, kun niitä ilmoitellaan muutenkin miten sattuu.

    Leave a comment:


  • TuomoA
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Ja tuliko uudempi mittaristo samaan aikaan kuin isompi akku?
    Eikö ID7 tullut 07/2019, mutta oliko niin että on ns. Lite -versio ennen LCI mallia?

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Voiko siis mittariston versiosta vielä päätellä mitään liittyen akun kokoon? Tai jos on neliveto, meinaako sekään mitään?

    Joissain ilmoituksissa ilmoitetaan tehoksi 292hp mutta VIN decooderilla listauksessa 252hp. Tarkoittaako tämä että 12kwh akku ei vielä tuo mukanaan sitä power boost toimintoa?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Mistä kuukaudesta eteenpäin G30:t on rullanneet tehtaalta ulos isommalla akulla? Oliko 2019 lopulla jo ensimmäiset? Ja tuliko uudempi mittaristo samaan aikaan kuin isompi akku?

    Ja tarkoittaako 12,4kwh akku samalla tehon nousua 292hp tasolle? Vai nousiko tehot vasta 2021 faceliftissä?

    Isompi akku on ollut alkaen 7/19 mutta pienempi on päättyen 8/19 (Lähde:Realoem). 9/19 on varmasti isommalla akulla mutta olisko niitä tehty hetki vaihtelevasti molemmilla akuilla? :think

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Mistä kuukaudesta eteenpäin G30:t on rullanneet tehtaalta ulos isommalla akulla? Oliko 2019 lopulla jo ensimmäiset? Ja tuliko uudempi mittaristo samaan aikaan kuin isompi akku?

    Ja tarkoittaako 12,4kwh akku samalla tehon nousua 292hp tasolle? Vai nousiko tehot vasta 2021 faceliftissä?

    Leave a comment:

Working...
X