memebuy23buy

G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peeämwee
    replied
    Originally posted by skt View Post
    Sait siis kuitattua isomman akun sisään?

    Böntti mielestäni mainitsi omasta F:sta ottaneen jarruenergian talteenoton pois päältä ja samalla säätänyt akun latautumaan täyteen asti.
    Kun jarruenergian talteenotto päällä, ei lataa täyteen. Toimii varmasti etelä Euroopassa, mutta täällä kun kylmää, niin jarruenergiasta ei mitään hyötyä. Joku postasi joskus tänne livedataa, miten akku latautuu kun jarruenergian talteenotto päällä vs ei päällä. Huomasi aikaisemmassa f20 kesällä kun ilmastointi päällä, start stop toimi pari kertaa ja kolmansissa liikennevaloissa ei sammunut, vaikka akku oli ladattu täyteen. Piti koodata pois, mutta auto meni vaihtoon.

    P.s. Jos muistan oikein, jarruenergian talteenoton kun koodaa pois, lataa akun automaattisesti 100%.

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Tässä vakiona 105Ah akku. Joten nakkasin samanlaisen sisään ja bimmerlinkillä koodasin vaihdon.

    Ei auttanu yhtää

    Leave a comment:


  • skt
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Njahas. Vaihdoin akun (siis sen ison 105AGM) koska webasto ja taukotuuletus ei pelannut. Valitti että piti säästää virtaa starttia varten.

    Saako näissä muuten koodattua sitä akkuvarausta isommaksi kuin 80%?
    Sait siis kuitattua isomman akun sisään?

    Böntti mielestäni mainitsi omasta F:sta ottaneen jarruenergian talteenoton pois päältä ja samalla säätänyt akun latautumaan täyteen asti.

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Njahas. Vaihdoin akun (siis sen ison 105AGM) koska webasto ja taukotuuletus ei pelannut. Valitti että piti säästää virtaa starttia varten.

    Noh.
    Eipä auttanut pätkääkään. Mistäs nyt aletaan etsimään vikaa, bitti poikittain?

    Vikakoodeja ei nyt kummosia ollut, webasta jonkun linjavian mutta pitäisihän sen taukotuuletuksen pelata, pelkät puhaltimet...

    Tyrkkäsin laturiin varuilta, mutta kun koodasin uutta akkua niin näytti 74% varausta ja ei näillä lämmöillä pitäisi olla ongelma.

    Saako näissä muuten koodattua sitä akkuvarausta isommaksi kuin 80%?

    Edit: käpistelin vähän ja katsoin livedataa. Edes tuuletusta ei voi käyttää ja akun jänö ei edes notkahda . Jotain muuta pieles. Ongelma alkoi keväällä kun tätä BMW toimesta korjailtiin ja ohjelmoitiin. Haisee bittivialta
    Last edited by Ceeray; 04-10-2022, 20:01.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Saa ainakin G12ssa niin eiköhän tuossakin. Sisätilan valojen valikossa

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Sellainen kyssäri vielä, että saako B&W hifipaketissa elementtien valot pois päältä jonkun valikon kautta, jos alkavat ärsyttämään?

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Kuuluuko tuollaisen nelos (B46) bensiinikoneen puhaltaa reilusti ulos jos öljyntäyttökorkkin aukaisee?
    Tottunut että BMW koneissa pienialipaine yleensä.
    Last edited by makebm5; 01-10-2022, 07:14.

    Leave a comment:


  • N54
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Joo taisin juuri tämän itsekkin tajuta. Ja traficomin tiedoissa puhutaan juurikin WLTP mittauksesta.
    Eli kannattaakin ottaa hieman vanhempi auto, jos haluaa käyttökuluissa säästää
    Jos ajoneuvoveroa miettii, niin siellä on laskurissa vaihtoehdot NEDC tavalle ja WLTP:lle. Uutta mittaustapaa on kompensoitu verotuksessa kyllä, mutta lopputulos ei välttämättä mene ihan tasoihin. Noilla luvuilla WLTP auto jää vähän kalliimmaksi perusveroltaan.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by N54 View Post
    ^2018 kesällä/syksyllä tuli käyttöön uusi WLTP päästömittausstandardi ja WLTP tavalla saatiin yleensä korkeammat lukemat verrattuna vanhaan NEDC mittaukseen. WLTP autoille ilmoitettiin aika pitkään myös ns. takaisinlaskettu NEDC päästölukema. Oletko varmistanut, että vertailet saman standardin mukaan mitattuja päästölukemia? Ajoneuvo- ja autoverotustakin jumpattiin noihin samoihin aikoihin eri mittaustavoille ja bensakoneisiinkin alkoi ilmestymään hiukkassuodattimia.
    Joo taisin juuri tämän itsekkin tajuta. Ja traficomin tiedoissa puhutaan juurikin WLTP mittauksesta.
    Eli kannattaakin ottaa hieman vanhempi auto, jos haluaa käyttökuluissa säästää

    Leave a comment:


  • N54
    replied
    ^2018 kesällä/syksyllä tuli käyttöön uusi WLTP päästömittausstandardi ja WLTP tavalla saatiin yleensä korkeammat lukemat verrattuna vanhaan NEDC mittaukseen. WLTP autoille ilmoitettiin aika pitkään myös ns. takaisinlaskettu NEDC päästölukema. Oletko varmistanut, että vertailet saman standardin mukaan mitattuja päästölukemia? Ajoneuvo- ja autoverotustakin jumpattiin noihin samoihin aikoihin eri mittaustavoille ja bensakoneisiinkin alkoi ilmestymään hiukkassuodattimia.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Mitäs muutoksia 520d 2019 koneeseen on tullut, kun on korkeammat CO2 päästöt verrattuna aiempiin esimerkiksi 2017-2018 malleihin?

    Kyseinen yksilö mitä tässä ihmettelen, on rullannut tehtaalta ulos 07/2018 ja Trafin tiedoissa on 174g/km kun vanhemmat tuntuvat olevan siinä 134g/km paikkeilla. Nelikosta siis kyse.
    Vertailuksi 530d xDrive 2017 144g/km joten mikä järki?
    Vai onko nyt käynyt kyseisen yksilön kohdalla maahantuonnissa (tuotu käytettynä) näppäilyvirhe?

    EDIT: Vai onko nyt kyse mittaustavan muutoksesta? WLTP? EI ole näin uusia tullut katseltua niin unohtui koko asia.
    Last edited by Supa; 22-09-2022, 13:36.

    Leave a comment:


  • peeämwee
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Tiedoksi:
    Siellä konepellin alla oikealla puolella lähellä tuulilasia oli ainakin minun autossani EME, eli ei minkäänlaista akkua. Ilmeisesti 330e:ssä aux akku on kuitenkin kyseisessä paikassa.

    Minun autostani löytyi 105Ah AGM-käynnistysakku peräkontin alta. 60Ah AGM-Aux-akku löytyi takakontin oikeasta sivusta, ja se tuli nyt vaihdettua. Vielä täytyy löytää joku kuittaamaan se vaihdetuksi, kun Aux-akun vaihtoa ei voikaan kuitata Bimmerlinkillä ja oma ISTA on tuolle autolle liian vanhaa vuosikertaa.
    Mihin tarkoitukseen tuo AUX-akku on? Isompi ilmeisesti auton käynnistykseen jne?

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by Peksu View Post
    Nro 3 on siellä konepellin alla oik. puolella sen muovilevyn alla tuulilasin lähellä ja se on se hupiakku (auxliary)
    Tiedoksi:
    Siellä konepellin alla oikealla puolella lähellä tuulilasia oli ainakin minun autossani EME, eli ei minkäänlaista akkua. Ilmeisesti 330e:ssä aux akku on kuitenkin kyseisessä paikassa.

    Minun autostani löytyi 105Ah AGM-käynnistysakku peräkontin alta. 60Ah AGM-Aux-akku löytyi takakontin oikeasta sivusta, ja se tuli nyt vaihdettua. Vielä täytyy löytää joku kuittaamaan se vaihdetuksi, kun Aux-akun vaihtoa ei voikaan kuitata Bimmerlinkillä ja oma ISTA on tuolle autolle liian vanhaa vuosikertaa.

    Leave a comment:


  • Budder
    replied
    G30 ja tehdas webasto

    Autona G30 jossa tehdas webasto.
    Tarkoitus olisi saada webasto lämmittämään moottoria,muistelen että F10/F11- malliin oli ohje 47ohm vastuksen laittoon.
    Toimisiko tämä G30- mallissa ja se ohjekkin on hukassa mihin piuhojen väliin vastus tulee:think

    Leave a comment:


  • joni88
    replied
    Originally posted by joni88 View Post
    Kysellääs täällä kun ei haulla löytynyt.

    Itellä G11 mutta varmaan aikalailla samat raudat autoissa.

    Peruuttaessa peruutuskamera ja surround view normaalisti päällä. Miten saan siten, että pelkästään peruutuskamera näkyy eikä surround view -kuva vie puolta näytöstä. Sen verran pieni näyttö, että menee aika pieneksi kuva kun näyttö jaettu molempien kesken.
    eikö kellään ole vastaavaa tullut vastaan?

    Leave a comment:

Working...
X