G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by skt View PostSait siis kuitattua isomman akun sisään?
Böntti mielestäni mainitsi omasta F:sta ottaneen jarruenergian talteenoton pois päältä ja samalla säätänyt akun latautumaan täyteen asti.
P.s. Jos muistan oikein, jarruenergian talteenoton kun koodaa pois, lataa akun automaattisesti 100%.
Leave a comment:
-
-
Tässä vakiona 105Ah akku. Joten nakkasin samanlaisen sisään ja bimmerlinkillä koodasin vaihdon.
Ei auttanu yhtää
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ceeray View PostNjahas. Vaihdoin akun (siis sen ison 105AGM) koska webasto ja taukotuuletus ei pelannut. Valitti että piti säästää virtaa starttia varten.
Saako näissä muuten koodattua sitä akkuvarausta isommaksi kuin 80%?
Böntti mielestäni mainitsi omasta F:sta ottaneen jarruenergian talteenoton pois päältä ja samalla säätänyt akun latautumaan täyteen asti.
Leave a comment:
-
-
Njahas. Vaihdoin akun (siis sen ison 105AGM) koska webasto ja taukotuuletus ei pelannut. Valitti että piti säästää virtaa starttia varten.
Noh.
Eipä auttanut pätkääkään. Mistäs nyt aletaan etsimään vikaa, bitti poikittain?
Vikakoodeja ei nyt kummosia ollut, webasta jonkun linjavian mutta pitäisihän sen taukotuuletuksen pelata, pelkät puhaltimet...
Tyrkkäsin laturiin varuilta, mutta kun koodasin uutta akkua niin näytti 74% varausta ja ei näillä lämmöillä pitäisi olla ongelma.
Saako näissä muuten koodattua sitä akkuvarausta isommaksi kuin 80%?
Edit: käpistelin vähän ja katsoin livedataa. Edes tuuletusta ei voi käyttää ja akun jänö ei edes notkahda . Jotain muuta pieles. Ongelma alkoi keväällä kun tätä BMW toimesta korjailtiin ja ohjelmoitiin. Haisee bittivialtaLast edited by Ceeray; 04-10-2022, 20:01.
Leave a comment:
-
-
Saa ainakin G12ssa niin eiköhän tuossakin. Sisätilan valojen valikossa
Leave a comment:
-
-
Sellainen kyssäri vielä, että saako B&W hifipaketissa elementtien valot pois päältä jonkun valikon kautta, jos alkavat ärsyttämään?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostJoo taisin juuri tämän itsekkin tajuta. Ja traficomin tiedoissa puhutaan juurikin WLTP mittauksesta.
Eli kannattaakin ottaa hieman vanhempi auto, jos haluaa käyttökuluissa säästää
Leave a comment:
-
-
Originally posted by N54 View Post^2018 kesällä/syksyllä tuli käyttöön uusi WLTP päästömittausstandardi ja WLTP tavalla saatiin yleensä korkeammat lukemat verrattuna vanhaan NEDC mittaukseen. WLTP autoille ilmoitettiin aika pitkään myös ns. takaisinlaskettu NEDC päästölukema. Oletko varmistanut, että vertailet saman standardin mukaan mitattuja päästölukemia? Ajoneuvo- ja autoverotustakin jumpattiin noihin samoihin aikoihin eri mittaustavoille ja bensakoneisiinkin alkoi ilmestymään hiukkassuodattimia.
Eli kannattaakin ottaa hieman vanhempi auto, jos haluaa käyttökuluissa säästää
Leave a comment:
-
-
^2018 kesällä/syksyllä tuli käyttöön uusi WLTP päästömittausstandardi ja WLTP tavalla saatiin yleensä korkeammat lukemat verrattuna vanhaan NEDC mittaukseen. WLTP autoille ilmoitettiin aika pitkään myös ns. takaisinlaskettu NEDC päästölukema. Oletko varmistanut, että vertailet saman standardin mukaan mitattuja päästölukemia? Ajoneuvo- ja autoverotustakin jumpattiin noihin samoihin aikoihin eri mittaustavoille ja bensakoneisiinkin alkoi ilmestymään hiukkassuodattimia.
Leave a comment:
-
-
Mitäs muutoksia 520d 2019 koneeseen on tullut, kun on korkeammat CO2 päästöt verrattuna aiempiin esimerkiksi 2017-2018 malleihin?
Kyseinen yksilö mitä tässä ihmettelen, on rullannut tehtaalta ulos 07/2018 ja Trafin tiedoissa on 174g/km kun vanhemmat tuntuvat olevan siinä 134g/km paikkeilla. Nelikosta siis kyse.
Vertailuksi 530d xDrive 2017 144g/km joten mikä järki?
Vai onko nyt käynyt kyseisen yksilön kohdalla maahantuonnissa (tuotu käytettynä) näppäilyvirhe?
EDIT: Vai onko nyt kyse mittaustavan muutoksesta? WLTP? EI ole näin uusia tullut katseltua niin unohtui koko asia.Last edited by Supa; 22-09-2022, 13:36.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bmw323it View PostTiedoksi:
Siellä konepellin alla oikealla puolella lähellä tuulilasia oli ainakin minun autossani EME, eli ei minkäänlaista akkua. Ilmeisesti 330e:ssä aux akku on kuitenkin kyseisessä paikassa.
Minun autostani löytyi 105Ah AGM-käynnistysakku peräkontin alta. 60Ah AGM-Aux-akku löytyi takakontin oikeasta sivusta, ja se tuli nyt vaihdettua. Vielä täytyy löytää joku kuittaamaan se vaihdetuksi, kun Aux-akun vaihtoa ei voikaan kuitata Bimmerlinkillä ja oma ISTA on tuolle autolle liian vanhaa vuosikertaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Peksu View PostNro 3 on siellä konepellin alla oik. puolella sen muovilevyn alla tuulilasin lähellä ja se on se hupiakku (auxliary)
Siellä konepellin alla oikealla puolella lähellä tuulilasia oli ainakin minun autossani EME, eli ei minkäänlaista akkua. Ilmeisesti 330e:ssä aux akku on kuitenkin kyseisessä paikassa.
Minun autostani löytyi 105Ah AGM-käynnistysakku peräkontin alta. 60Ah AGM-Aux-akku löytyi takakontin oikeasta sivusta, ja se tuli nyt vaihdettua. Vielä täytyy löytää joku kuittaamaan se vaihdetuksi, kun Aux-akun vaihtoa ei voikaan kuitata Bimmerlinkillä ja oma ISTA on tuolle autolle liian vanhaa vuosikertaa.
Leave a comment:
-
-
G30 ja tehdas webasto
Autona G30 jossa tehdas webasto.
Tarkoitus olisi saada webasto lämmittämään moottoria,muistelen että F10/F11- malliin oli ohje 47ohm vastuksen laittoon.
Toimisiko tämä G30- mallissa ja se ohjekkin on hukassa mihin piuhojen väliin vastus tulee:think
Leave a comment:
-
Leave a comment: