G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JKK
    replied
    Originally posted by Petteri75 View Post
    Power boost on 252hp-versiossa mukana ja omassa 12/19 valmistuneessa on tuo 12.9kwh akku. Kyllä sen tuntee, mutta vaatii oikeanpuoleisimman polkimen syvähierontaa. G20:ssä 292hp olisi varmasti mielenkiintoinen kokemus, tuollakin toki pääsee ohi "kivasti", mutta vaatii että akussa on varausta jäljellä.
    Lähinnä ihmetyttää vaan kun päivitetyt x-drive -mallit (7/2019 alkaen) jotka ovat 12,9kwh akulla ilmoitetaan sekä 252hp että 292hp tehoisina ilmoituksesta riippuen. Ja kaikki LCI-mallit taas pelkästään 292hp. Ja kaikki G20-mallit alkaen 2019 ilmoitetaan aina 292hp tehoisena.

    Eli mistä löytyy faktafaktaa, että onko G30-sarjalaisissa oikeasti olemassa tuo 40hp extraboost ennen 2021-LCI-päivitystä? Vai selviääkö tuo ainoastaan dynossa?

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Eikös tuo 292hp teho tule käyttöön vain Xtraboost ( ) - sport modeen siirtyessä. Ja silloinkin vain 8sec ajaksi kerrallaan. Ero on kyllä minusta aika selkeän tuntuinen siinä miten auto vastaa polkimen painallukseen. Ehkä erityisesti alemmilla kierroksilla. :think

    Tietääkö joku muuten nollaantuuko tuo 8sec rajoitus jos käyttää polkimen ylhäällä ja painaa takaisin pohjaan vai pitääkö odotella x määrä aikaa jotta täydet tehot olisi taas käytössä?

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Voiko siis mittariston versiosta vielä päätellä mitään liittyen akun kokoon? Tai jos on neliveto, meinaako sekään mitään?

    Joissain ilmoituksissa ilmoitetaan tehoksi 292hp mutta VIN decooderilla listauksessa 252hp. Tarkoittaako tämä että 12kwh akku ei vielä tuo mukanaan sitä power boost toimintoa?
    Power boost on 252hp-versiossa mukana ja omassa 12/19 valmistuneessa on tuo 12.9kwh akku. Kyllä sen tuntee, mutta vaatii oikeanpuoleisimman polkimen syvähierontaa. G20:ssä 292hp olisi varmasti mielenkiintoinen kokemus, tuollakin toki pääsee ohi "kivasti", mutta vaatii että akussa on varausta jäljellä.

    Onko tuohon 292hp-versioon tullut siis uusi sähkömoottori vai onko BMW koodannut sähkömoottorin antamaan lisää tehoa?

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Mistä kuukaudesta eteenpäin G30:t on rullanneet tehtaalta ulos isommalla akulla? Oliko 2019 lopulla jo ensimmäiset? Ja tuliko uudempi mittaristo samaan aikaan kuin isompi akku?

    Ja tarkoittaako 12,4kwh akku samalla tehon nousua 292hp tasolle? Vai nousiko tehot vasta 2021 faceliftissä?
    7/2019 alkaen on tekninen facelift, eli isompi akku, uusi digimittaristo, iDrive7.

    Maailmalla löytyy joitain autoja, joissa tuo uudempi digimittariosasto vaikkei isompaa akkua. Nämä taivaa olla 6/2019 valmistettuja oikkuja eikä niitä paljoa ole.

    Viralliset speksit eivät tue 292hp väittämää kuin vasta LCI malleissa vuodella 21, mutta tuntuu kyllä ihan yhtä ripeältä ja ainakin riittävän ripeältä. Unohda ne ilmoitetut hp lukemat kyllä sillä pärjää

    Leave a comment:


  • N54
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Voiko siis mittariston versiosta vielä päätellä mitään liittyen akun kokoon? Tai jos on neliveto, meinaako sekään mitään?

    Joissain ilmoituksissa ilmoitetaan tehoksi 292hp mutta VIN decooderilla listauksessa 252hp. Tarkoittaako tämä että 12kwh akku ei vielä tuo mukanaan sitä power boost toimintoa?
    Mun mielestä se menee niin, että uudempi mittaristo (ja rattinapit) niin silloin on isompi akku. Neliveto on aina isommalla akulla ja se tulikin tuolloin samaan aikaan 07/2019 Euroopassa tarjolle. Jenkkitulvatuonteja voi löytää vanhempiakin nelivetoina, mutta niihin ei kannata sekaantua. Tehot nousi vasta kun LCI tuli 07/2020. Hybridien teholukemat on vähän sellainen viidakko, kun niitä ilmoitellaan muutenkin miten sattuu.

    Leave a comment:


  • TuomoA
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Ja tuliko uudempi mittaristo samaan aikaan kuin isompi akku?
    Eikö ID7 tullut 07/2019, mutta oliko niin että on ns. Lite -versio ennen LCI mallia?

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Voiko siis mittariston versiosta vielä päätellä mitään liittyen akun kokoon? Tai jos on neliveto, meinaako sekään mitään?

    Joissain ilmoituksissa ilmoitetaan tehoksi 292hp mutta VIN decooderilla listauksessa 252hp. Tarkoittaako tämä että 12kwh akku ei vielä tuo mukanaan sitä power boost toimintoa?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Mistä kuukaudesta eteenpäin G30:t on rullanneet tehtaalta ulos isommalla akulla? Oliko 2019 lopulla jo ensimmäiset? Ja tuliko uudempi mittaristo samaan aikaan kuin isompi akku?

    Ja tarkoittaako 12,4kwh akku samalla tehon nousua 292hp tasolle? Vai nousiko tehot vasta 2021 faceliftissä?

    Isompi akku on ollut alkaen 7/19 mutta pienempi on päättyen 8/19 (Lähde:Realoem). 9/19 on varmasti isommalla akulla mutta olisko niitä tehty hetki vaihtelevasti molemmilla akuilla? :think

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Mistä kuukaudesta eteenpäin G30:t on rullanneet tehtaalta ulos isommalla akulla? Oliko 2019 lopulla jo ensimmäiset? Ja tuliko uudempi mittaristo samaan aikaan kuin isompi akku?

    Ja tarkoittaako 12,4kwh akku samalla tehon nousua 292hp tasolle? Vai nousiko tehot vasta 2021 faceliftissä?

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Originally posted by ixuv View Post
    Onnistuisiko mitenkään saamaan tällaiseen "karvalakki suomimalliin" navia jälkikäteen? Se infonäyttö on mallia pieni, mutta olen kyllä sellaisessakin navin nähnyt, eli ei olisi siitäkään kiinni. Myös kaikki napit ja GPS:t on valmiina, tai ainakin auto löytyy puhelin äpin kartalta.
    Android soitinta vaan tilalle niin pääsee paljon helpommalla ja halvemmalla.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by ixuv View Post
    Onnistuisiko mitenkään saamaan tällaiseen "karvalakki suomimalliin" navia jälkikäteen? Se infonäyttö on mallia pieni, mutta olen kyllä sellaisessakin navin nähnyt, eli ei olisi siitäkään kiinni. Myös kaikki napit ja GPS:t on valmiina, tai ainakin auto löytyy puhelin äpin kartalta.
    Tottakai onnistuu, riippuen auton vuosimallista ja mitä laitetaan, niin hintaa voi tulla melko reilusti.

    Leave a comment:


  • ixuv
    replied
    Onnistuisiko mitenkään saamaan tällaiseen "karvalakki suomimalliin" navia jälkikäteen? Se infonäyttö on mallia pieni, mutta olen kyllä sellaisessakin navin nähnyt, eli ei olisi siitäkään kiinni. Myös kaikki napit ja GPS:t on valmiina, tai ainakin auto löytyy puhelin äpin kartalta.

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    G30 (530e -20) kuljettajan oven Soft Close -toiminto häiriintyi tänään. Normaalisti imaisee oven kiinni, mutta sitten alkaa jokin pyörimään ja vetämään ovea kiinni/auki/kiinni/auki useamman kerran. Oven lukitseminen tms ei muuta mitään. Olisiko helppoa diagnosointia tai vakio-ongelmakohtia ennen kuin vie auton päivähoitoon?

    Aika pitkälle päästiin ilman vikoja, nyt taitaa olla vajaa 45tkm mittarissa. Täytyy ostaa autoon 2v jatkotakuu näköjään..

    Leave a comment:


  • JPS
    replied
    Metroauton tuomio on, että koko vetokoukku uusittava ja kustannusarvio ~2300€

    Originally posted by JPS View Post
    G31 520d -18

    Mitähän nyt? Sisäänrakennettu vetokoukku ei inahdakkaan ja CC huutaa tsekkaa lukitus? Bimmerlink antaa seuraavat:

    80284D
    Motor Hall sensor defect
    802830
    Trailer hitch: not initialized
    802832
    Trailer hitch: intermediate position detected

    Leave a comment:


  • JPS
    replied
    Vetokoukku ei liiku mihinkään

    G31 520d -18

    Mitähän nyt? Sisäänrakennettu vetokoukku ei inahdakkaan ja CC huutaa tsekkaa lukitus? Bimmerlink antaa seuraavat:

    80284D
    Motor Hall sensor defect
    802830
    Trailer hitch: not initialized
    802832
    Trailer hitch: intermediate position detected

    Leave a comment:

Working...
X