Originally posted by Ceeray
View Post
G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Kun autossa on 2 akkua, toinen edessä ja toinen takana, kunpiko pitäisi vaihtaa..?
Leave a comment:
-
^Koodaushommia mielestäni on, ei ainakaan omassa -18 mallisessa lämpötiloja saa näkymään vakiosetupilla.
Leave a comment:
-
Peruutuskameran retrofit-koodauksen yhteydessä katosi rengaspainenäytöstä renkaiden lämpötilatieto.
Yritin etsiä tähän jotain asetusta, mutta en löytänyt. Oliko tähän asetus jossain, kuten muistelen, vai oliko tämä koodattava ominaisuus?
Leave a comment:
-
Kyllä itse ainakin tuossa tapauksessa ihan ensimmäisenä sen akun vaihtaisin. Suurimmassa osassa noissa ongelmissa viat korjaantuu sillä.Originally posted by Ceeray View PostOnko akku vai mikä?
Ne akkutestit on joskus ihan mitä sattuu eikä kerro akun todellista kunnosta kaikkea jos testi tehdään suoraan pitkän ajon jälkeen.
Leave a comment:
-
Nyt ei pelaa taukotuuletus. Jos sammutan auton ja laitan puhaltimen päälle kestää vain hetken ja systeemi sammuu. Viesti " Auton käynnistymisen varmistamisen vuoksi taukotuuletus / lämmitys ei ole käytettävissä."
Merkkarilla tekivät akkutestin . Kuulema ok.
Takuukin voimassa mutta ei kata kuulemma akkuja.( jatkotakuu, 184 tkm ja kohta 5v mittaris).
Onko akku vai mikä?
Leave a comment:
-
^Itse toimin niin jos täytyy jättää auto hetkeksi päälle vaikka itse poistuu autosta, että vedän apukuskin turvavyön kuskinpuolen lukkoon kiinni, tällöin auto jää ”käyntiin” vaikka olisikin pelkällä sähkökäytöllä.
Leave a comment:
-
Jep niin onnistuu ja tätä toimintamallia tuleekin käytettyä mm risteyksissä usein. Mutta moottori on hankala jättää yksinään käymään vaihteisto D/S:llä, jos tarve.Originally posted by pyroz View PostSama onnistuu ihan vaan vetäisemällä vaihdekeppi vasemmalle
Last edited by jj5; 20-07-2022, 14:17.
Leave a comment:
-
Ei onnistu jos ei ole tyyppihyväksynnässä vetomassaa määritetty.Originally posted by JKK View PostPeriaatteessahan 750kg vetomassan korotus pitäisi olla mahdollinen, jos pystyy osoittamaan että täsmälleen teknisesti identtistä autoa on markkinoilla vetomassalle hyvksyttynä.
Leave a comment:
-
Mitenkäs muuten on näissä kärryn vetomassojen kanssa? Jos auto on mallina teknistä faceliftiä (isommalla akulla ja nelivedolla), mutta vetomassa on jarrullisena ja jarruttomana 0kg. Saako näitä muutettua jälkikäteen esim. jarruttomalle kärrylle 750kg vetomassalle? Ainakin 2019 vuoden puolella valmistetut x-drivetkin on vetomassoiltaan 0kg.
Tietääkseni mersun hybridejä ovat saaneet muutettua jälkikäteen 750kg jarruttomalle massalle, jos trafin otteessa on 0kg.
Sen verran tutkailin, että yksilöissä, joissa vetomassa on 0kg, on tyyppihyväksyntänumero: e1*2007/46*1688*09 (päästöt 47 grammaa, esimerkkitapaus valmistettu 7/2019)
Kun taas vetomassalle hyväksytyssä tyyppihyväksyntänumero on: e1*2007/46*1688*10 (päästöt 41 grammaa, esimerkkitapaus on valmistettu 11/2019)
Mikäs tuon nyt selittää? Nämähän pitäisi olla teknisesti identtiset autot, mutta silti eri tyyppihyväksyntä?? Voiko olla niin, että 7/2019 valmistetuissa tyyppihyväksyntä on lipsahtanut vanhemman pienempiakkuisen mallin mukaan? Eikä järjestelmä ole ymmärtänyt että 7/2019 on tullut ulos uudempia ja vanhempia malleja?
Periaatteessahan 750kg vetomassan korotus pitäisi olla mahdollinen, jos pystyy osoittamaan että täsmälleen teknisesti identtistä autoa on markkinoilla vetomassalle hyvksyttynä.Last edited by JKK; 19-07-2022, 00:28.
Leave a comment:
-
Kuten joku tuolla totesikin, niin hybrideissä noita teholukemia on selvästi tapana ilmoittaa vähän miten sattuu.
Tuo xtraboost mode on valitettavasti tehty sillä tapaa, että sillä ei voi kokoajan järkevästi ajaa ( automaatilla ajaa kokoajan isoilla kierroksilla/ pienellä vaihteella), paitsi cruise päällä taitaa osata vaihtaa järkevän vaihteen myös.
sellaisen hyödyn tuolla xtraboost modella saa myös, että polttomoottori on silloin kokoajan käynnissä, myös paikallaan.Last edited by jj5; 18-07-2022, 12:23.
Leave a comment:
Leave a comment: