G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Peksu
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Kun autossa on 2 akkua, toinen edessä ja toinen takana, kunpiko pitäisi vaihtaa..?
    Se takana oleva isompi

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ei onnistu jos ei ole tyyppihyväksynnässä vetomassaa määritetty.
    En olisi ihan noin varma tästä asiasta

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by N54 View Post
    ^Koodaushommia mielestäni on, ei ainakaan omassa -18 mallisessa lämpötiloja saa näkymään vakiosetupilla.
    Thnx. Niinhän se sitten oli vaikka muistelin muuta. Nyt on taas lämpötilat näkyvissä.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Kun autossa on 2 akkua, toinen edessä ja toinen takana, kunpiko pitäisi vaihtaa..?
    Vilkaise ISTA:lla.

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Kun autossa on 2 akkua, toinen edessä ja toinen takana, kunpiko pitäisi vaihtaa..?

    Leave a comment:


  • N54
    replied
    ^Koodaushommia mielestäni on, ei ainakaan omassa -18 mallisessa lämpötiloja saa näkymään vakiosetupilla.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Peruutuskameran retrofit-koodauksen yhteydessä katosi rengaspainenäytöstä renkaiden lämpötilatieto.

    Yritin etsiä tähän jotain asetusta, mutta en löytänyt. Oliko tähän asetus jossain, kuten muistelen, vai oliko tämä koodattava ominaisuus?

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Onko akku vai mikä?
    Kyllä itse ainakin tuossa tapauksessa ihan ensimmäisenä sen akun vaihtaisin. Suurimmassa osassa noissa ongelmissa viat korjaantuu sillä.

    Ne akkutestit on joskus ihan mitä sattuu eikä kerro akun todellista kunnosta kaikkea jos testi tehdään suoraan pitkän ajon jälkeen.

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Nyt ei pelaa taukotuuletus. Jos sammutan auton ja laitan puhaltimen päälle kestää vain hetken ja systeemi sammuu. Viesti " Auton käynnistymisen varmistamisen vuoksi taukotuuletus / lämmitys ei ole käytettävissä."


    Merkkarilla tekivät akkutestin . Kuulema ok.
    Takuukin voimassa mutta ei kata kuulemma akkuja.( jatkotakuu, 184 tkm ja kohta 5v mittaris).

    Onko akku vai mikä?

    Leave a comment:


  • N54
    replied
    ^Itse toimin niin jos täytyy jättää auto hetkeksi päälle vaikka itse poistuu autosta, että vedän apukuskin turvavyön kuskinpuolen lukkoon kiinni, tällöin auto jää ”käyntiin” vaikka olisikin pelkällä sähkökäytöllä.

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Sama onnistuu ihan vaan vetäisemällä vaihdekeppi vasemmalle
    Jep niin onnistuu ja tätä toimintamallia tuleekin käytettyä mm risteyksissä usein. Mutta moottori on hankala jättää yksinään käymään vaihteisto D/S:llä, jos tarve.
    Last edited by jj5; 20-07-2022, 14:17.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Periaatteessahan 750kg vetomassan korotus pitäisi olla mahdollinen, jos pystyy osoittamaan että täsmälleen teknisesti identtistä autoa on markkinoilla vetomassalle hyvksyttynä.
    Ei onnistu jos ei ole tyyppihyväksynnässä vetomassaa määritetty.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Mitenkäs muuten on näissä kärryn vetomassojen kanssa? Jos auto on mallina teknistä faceliftiä (isommalla akulla ja nelivedolla), mutta vetomassa on jarrullisena ja jarruttomana 0kg. Saako näitä muutettua jälkikäteen esim. jarruttomalle kärrylle 750kg vetomassalle? Ainakin 2019 vuoden puolella valmistetut x-drivetkin on vetomassoiltaan 0kg.

    Tietääkseni mersun hybridejä ovat saaneet muutettua jälkikäteen 750kg jarruttomalle massalle, jos trafin otteessa on 0kg.

    Sen verran tutkailin, että yksilöissä, joissa vetomassa on 0kg, on tyyppihyväksyntänumero: e1*2007/46*1688*09 (päästöt 47 grammaa, esimerkkitapaus valmistettu 7/2019)

    Kun taas vetomassalle hyväksytyssä tyyppihyväksyntänumero on: e1*2007/46*1688*10 (päästöt 41 grammaa, esimerkkitapaus on valmistettu 11/2019)

    Mikäs tuon nyt selittää? Nämähän pitäisi olla teknisesti identtiset autot, mutta silti eri tyyppihyväksyntä?? Voiko olla niin, että 7/2019 valmistetuissa tyyppihyväksyntä on lipsahtanut vanhemman pienempiakkuisen mallin mukaan? Eikä järjestelmä ole ymmärtänyt että 7/2019 on tullut ulos uudempia ja vanhempia malleja?

    Periaatteessahan 750kg vetomassan korotus pitäisi olla mahdollinen, jos pystyy osoittamaan että täsmälleen teknisesti identtistä autoa on markkinoilla vetomassalle hyvksyttynä.
    Last edited by JKK; 19-07-2022, 00:28.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    sellaisen hyödyn tuolla xtraboost modella saa myös, että polttomoottori on silloin kokoajan käynnissä, myös paikallaan.
    Sama onnistuu ihan vaan vetäisemällä vaihdekeppi vasemmalle

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Kuten joku tuolla totesikin, niin hybrideissä noita teholukemia on selvästi tapana ilmoittaa vähän miten sattuu.

    Tuo xtraboost mode on valitettavasti tehty sillä tapaa, että sillä ei voi kokoajan järkevästi ajaa ( automaatilla ajaa kokoajan isoilla kierroksilla/ pienellä vaihteella), paitsi cruise päällä taitaa osata vaihtaa järkevän vaihteen myös.
    sellaisen hyödyn tuolla xtraboost modella saa myös, että polttomoottori on silloin kokoajan käynnissä, myös paikallaan.
    Last edited by jj5; 18-07-2022, 12:23.

    Leave a comment:

Working...
X