G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TuomoA
    replied
    Originally posted by Peksu View Post
    Itse olen käyttänyt autoni kanssa aina Autokeskuksella huollossa, mutta olen vienyt omat suodattimet ja öljyt mukana. Suodattimet olen tilannut Bemariosat.fi sivuilta ja ovat olleet BMW-laatikoissa paitsi raitisilmasuodatin on vain muovipussissa ja siinäkin lukee Made in Germany. Samalta aktiivihiilisuodattimelta näyttää kuin alkuperäinenkin mutta maksaa reilu 40€ molemmat yhteensä. Öljyt olen nyt tilannut Ebay.de kautta ja BMW orkkisöljy maksaa kotiin tuotuna 7l n. 70€. Leimat tulee huoltokirjaan kuten kuuluukin mutta hinta on halvempi huomattavasti
    Näyttihän nuo OEM suodattimet ja öljyt tosiaan olevan Saksassa hieman edullisemmat. Pitää seuraavaan katsoa jos tilaisi tarvikkeet itse.
    Ensiviikon huolto on jo niin lähellä ettei ehdi tavarat tulemaan.

    Leave a comment:


  • Peksu
    replied
    Originally posted by jano85 View Post
    Ei olekkaan 10 min jälkeen sammuu, mutta kun toimii miten sattuu. Niin ajattelin että jos joku olisi tähän jonkin ratkaisun löytänyt. Tottunu tässä 19 vuoden aikana mitä näitä on omistanu että autot toimii niin kuin ne on suunniteltu, eikä niin että mistä sattuu tuulemaan.
    Ite olen ottanut tuon toiminteen pois mutta silloin alussa kun oli päällä toimi se mielestäni aina ja nukutti auton kun oven aukaisi. Auto pitää tietysti sammuttaa virtanapista ja ennen oven aukaisua varmaan. Syttyykö sisävalot silloin kun auto ei nukahda oven aukaisuun?

    Toiminto toimii molemmista etuovista. Toimiiko jos apparin oven avaa jos kuljettajan ovesta ei? Auton saa myös manuaalisesti lepotilaan kun painaa volumenappullaa kojelaudassa kunnes off-teksti sammuu mittaristosta.
    Last edited by Peksu; 02-04-2022, 21:06.

    Leave a comment:


  • jano85
    replied
    Originally posted by juuhee View Post
    Joo on kyllä käsittämätöön hinta keksitty raitisilmasuodattimelle. Oon kans tilannu bemariosilta sen. Mulle ne kerran marmorilla seliitti kun koitin kyseenalaistaa sen hintaa et no ku se on aktiivihiilisuodatin
    Just just. Saman näköinen on se bemariosienki suodatin.
    Olis omaan ”iso huolto” ajankohtainen ja esim. käyttöautolla maksaisi n.650€. Motonetistä kattelin hinnat alkuperäislaatuisille suodattimille ja öljylle 154€. Tässäkin mukana aktiivihiiliraikkari.

    Leave a comment:


  • jano85
    replied
    Originally posted by Peksu View Post
    No eihän se radio edes ole siellä kauaa päällä vaikka ovia et lukitsekkaan. Oisko jotain 10-15min ja sammuu sekä koko auto menee nukkumaan...
    Ei olekkaan 10 min jälkeen sammuu, mutta kun toimii miten sattuu. Niin ajattelin että jos joku olisi tähän jonkin ratkaisun löytänyt. Tottunu tässä 19 vuoden aikana mitä näitä on omistanu että autot toimii niin kuin ne on suunniteltu, eikä niin että mistä sattuu tuulemaan.

    Leave a comment:


  • juuhee
    replied
    Joo on kyllä käsittämätöön hinta keksitty raitisilmasuodattimelle. Oon kans tilannu bemariosilta sen. Mulle ne kerran marmorilla seliitti kun koitin kyseenalaistaa sen hintaa et no ku se on aktiivihiilisuodatin
    Just just. Saman näköinen on se bemariosienki suodatin.

    Leave a comment:


  • Peksu
    replied
    Originally posted by TuomoA View Post
    Ilmeisesti G3x huoltotiskillä on tullut hämmentyneitä ilmeitä kun autoja haettu huollosta ja nähty huollon hinta? Ajattelin sillä kun omaan kävin varaamassa ajan ensimmäiseen öljynvaihtohuoltoon, niin neuvoja heti mainitsi että samassa yhteydessä vaihdetaan myös raitisilmasuodattimet ja ne on kalliit

    No olihan ne kyllä arvokkaat, ei siinä. Yli 200e pahvista on mielestäni melko paljon.
    Itse olen käyttänyt autoni kanssa aina Autokeskuksella huollossa, mutta olen vienyt omat suodattimet ja öljyt mukana. Suodattimet olen tilannut Bemariosat.fi sivuilta ja ovat olleet BMW-laatikoissa paitsi raitisilmasuodatin on vain muovipussissa ja siinäkin lukee Made in Germany. Samalta aktiivihiilisuodattimelta näyttää kuin alkuperäinenkin mutta maksaa reilu 40€ molemmat yhteensä. Öljyt olen nyt tilannut Ebay.de kautta ja BMW orkkisöljy maksaa kotiin tuotuna 7l n. 70€. Leimat tulee huoltokirjaan kuten kuuluukin mutta hinta on halvempi huomattavasti

    Leave a comment:


  • Peksu
    replied
    Originally posted by jano85 View Post
    Aikaisemmin tästä jo kirjoitinkin tänne, mutta onko muilla samaa ongelmaa ollut? Eli asetuksista saa valittua "sammuta auto" kun kuljettajan ovi avataan. Eli sammuttaisi radion yms. Tämä toimii itsellä noin joka toinen kerta. Toinen vaihtoehtohan on sammuttaa se pitämällä volume nappia pohjassa (F sarjassa) käynnistysnappia toisen kerran).
    Tämähän ei ole ongelma jos ovet laittaa lukkoon, mutta täällä maaseudulla ei joka kerta olisi tarve niitä lukkoon laittaa kun autolla useita kertoja ajelee päivän mittaan.
    No eihän se radio edes ole siellä kauaa päällä vaikka ovia et lukitsekkaan. Oisko jotain 10-15min ja sammuu sekä koko auto menee nukkumaan...

    Leave a comment:


  • jano85
    replied
    Auto "virrat" jää päälle

    Aikaisemmin tästä jo kirjoitinkin tänne, mutta onko muilla samaa ongelmaa ollut? Eli asetuksista saa valittua "sammuta auto" kun kuljettajan ovi avataan. Eli sammuttaisi radion yms. Tämä toimii itsellä noin joka toinen kerta. Toinen vaihtoehtohan on sammuttaa se pitämällä volume nappia pohjassa (F sarjassa) käynnistysnappia toisen kerran).
    Tämähän ei ole ongelma jos ovet laittaa lukkoon, mutta täällä maaseudulla ei joka kerta olisi tarve niitä lukkoon laittaa kun autolla useita kertoja ajelee päivän mittaan.

    Leave a comment:


  • TuomoA
    replied
    Ilmeisesti G3x huoltotiskillä on tullut hämmentyneitä ilmeitä kun autoja haettu huollosta ja nähty huollon hinta? Ajattelin sillä kun omaan kävin varaamassa ajan ensimmäiseen öljynvaihtohuoltoon, niin neuvoja heti mainitsi että samassa yhteydessä vaihdetaan myös raitisilmasuodattimet ja ne on kalliit

    No olihan ne kyllä arvokkaat, ei siinä. Yli 200e pahvista on mielestäni melko paljon.

    Leave a comment:


  • Pave407
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Varmista sitten vielä, ettei tuon 6kk aikana mene mikään huoltoväli yli ja sen takia tule punaista huoltohistoriaan. Sitten oli aika turhaa se merkkiliikkeessä tehty välihuolto jos noin pääsisi käymään.
    Tämä oli muuten hyvä pointti. Kiitos!

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Pave407 View Post
    Auto saattaa seistä ulkomaanreissun vuoksi 6kk kesän jälkeen nii suodattimien kanssa ole niin kauhea kiirus vielä.
    Varmista sitten vielä, ettei tuon 6kk aikana mene mikään huoltoväli yli ja sen takia tule punaista huoltohistoriaan. Sitten oli aika turhaa se merkkiliikkeessä tehty välihuolto jos noin pääsisi käymään.

    Leave a comment:


  • Pave407
    replied
    Originally posted by N54 View Post
    Minkä ikäinen se auto on ja pyytääkö se huoltoa ajan puolesta vai oletko menossa ennenaikaisesti vaihtamaan öljyjä? Jos auto on esim. 2v vanha niin kannattahaan se raitisilmasuodatin vaihtaa iänkin puolesta, voi olla aika paskainen. Tuleekohan muuten lisäksi oranssi merkintä idriveen jos sen jättää vaihtamatta? Öljynvaihdosta et todennäköisesti säästä kuin muutamia kymppejä viet minne tahansa, tuo raikkari (autossa 2 kpl) on Bemarissa hieman taasen sellainen rahastuskohde. Mutta jos ajatellaan, että ajat tuolla 400€ huollolla taas 2v tai 30 000 km, niin onko se nyt niin hirveä raha loppupeleissä (ehkä jarrunesteen vaihto tulee välille lisäksi 100€?)

    Noita valtuuttettuja BMW Service pisteitä, jotka ei ole varsinaisia merkkiliikkeitä on mielestäni loppupeleissä aika vähän, riippuu tietysti sijainnista. Se, että on "BMW Specialist" tai pääsy esim. sähköiseen huoltokirjaan ei vielä tee huollosta "valtuutettua". Itse käytän mahdollisuuksien mukaan uudemmissa merkkihuoltoa, vanhemmissa autoissa ei niin tarkkaa tai teen jopa itse. Näissä uudemmissa kuitenkin saattaa olla Goodwillin kannalta ihan hyvä asia jatkossa, että huollot on tehty mahdollisimman oppikirjamaisesti.
    Kiitoksia kaikille viesteistä. Auto on valmistunut 11/2020 ja otettu käyttöön 04/2021. Ei tässä kymppejä ole tarkoitus säästää mut pari satkua alkaa olla jo merkittävä raha ja lävähti silmille lähinnä ton Autokeskuksen ärsyttävän nettihinnoittelun vuoksi.

    Vien auton juu Autokeskukseen yllä ehdotetusti väliöljynvaihtoon ja ens vuonna sit suodattimet myös. Voi olla että innostun vaihtaan suodattimetkin, katsotaan. Auto saattaa seistä ulkomaanreissun vuoksi 6kk kesän jälkeen nii suodattimien kanssa ole niin kauhea kiirus vielä.

    Leave a comment:


  • N54
    replied
    Originally posted by Pave407 View Post
    Terve,

    Oon viemässä omaa G-sarjalaista plugaria ekaan öljynvaihtoon.

    Mites nykyään menee, onko pakko viedä merkkiliikkeeaeen et saa hyvän huoltohistorian?

    Toisekseen, nyt 19 000 taulussa ja ajattelin vain öljyt vaihtaa. Autokeskuksen nettivarausjärjestelmä sanoo, että öljynvaihdon yhteydessä on AINA PAKKO vaihtaa myös raitisilmasuodatin. Mitä mieltä ootte tästä? Pidän itse vähän erikoisena.

    Öljynvaihto oli n. 180e ja raitisilmasuodatin 130, eli n. 400e reissu.
    Minkä ikäinen se auto on ja pyytääkö se huoltoa ajan puolesta vai oletko menossa ennenaikaisesti vaihtamaan öljyjä? Jos auto on esim. 2v vanha niin kannattahaan se raitisilmasuodatin vaihtaa iänkin puolesta, voi olla aika paskainen. Tuleekohan muuten lisäksi oranssi merkintä idriveen jos sen jättää vaihtamatta? Öljynvaihdosta et todennäköisesti säästä kuin muutamia kymppejä viet minne tahansa, tuo raikkari (autossa 2 kpl) on Bemarissa hieman taasen sellainen rahastuskohde. Mutta jos ajatellaan, että ajat tuolla 400€ huollolla taas 2v tai 30 000 km, niin onko se nyt niin hirveä raha loppupeleissä (ehkä jarrunesteen vaihto tulee välille lisäksi 100€?)

    Noita valtuuttettuja BMW Service pisteitä, jotka ei ole varsinaisia merkkiliikkeitä on mielestäni loppupeleissä aika vähän, riippuu tietysti sijainnista. Se, että on "BMW Specialist" tai pääsy esim. sähköiseen huoltokirjaan ei vielä tee huollosta "valtuutettua". Itse käytän mahdollisuuksien mukaan uudemmissa merkkihuoltoa, vanhemmissa autoissa ei niin tarkkaa tai teen jopa itse. Näissä uudemmissa kuitenkin saattaa olla Goodwillin kannalta ihan hyvä asia jatkossa, että huollot on tehty mahdollisimman oppikirjamaisesti.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Öljypisteellä 2.0 dieselin pelkkä öljynvaihto 140-170€ riippuen laittavatko longlife öljyt vai tavalliset. Merkkarilla valueservice samaan moottoriin 210e sisältäen ne raitisiömasuodattimet ja huoltoon kuuluvat tarkastukset. Alle 5v autoihin toki kalliimpi.

    Mutta poit was että ei se marmori perus huolloissa sen kalliimpi ole. Toki kaikki extra sitten maksaa.

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Juu onhan valtuutettuja toki muitakin. Itse kyllä pitäisin asiakas suhteen myyjäliikkeeseen, se on vaan aina helpompaa ongelmien sattuessa. Pyrozin kanssa samaa mieltä. Muutaman huoltokirjan nähnyt missä leimat alusta asti jokin öljypiste tms. Varaa on ostaa 70t auto, mutta huoltoon ei viitsitä penniäkään laittaa. Heijastuu yleensä muuhunkin auton ylläpitoon.
    Tämä. Eikä Öljypisteet tms ole aina välttämättä juurikaan sen halvempia mitä merkkiliikkeet.

    Minua syljetyttää merkkiliikkeiden hinnoittelussa esimeriksi suodattimien hinnat. Samat Mahlen valmistamat OE-suodattimet merkkiliikkeessä yhteesä satasia, kun itse ostettuna sama osa on ehkä 1/4 merkkiliikkeen hinnasta. Mutta ei toki noilla oikeasti ole autoilun kokonaishinnan kannalta mitään merkitystä, kun tankillinen polttoainetta maksaa 140 € tai uusi auto 70 k€.

    Leave a comment:

Working...
X