memebuy23buy

G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by kari viitanen View Post
    normi 60ah akku herjaa vaihtoa,onnistuuko itse vaihtaa ,vai onko vietävä marmorille,onko foorumilla kukaan laittanut vetokoukkua 530e malliin,koukkuja löytyy kyllä mutta vetomassa vanhemmissa malleissa 0kg
    Ei ole mikään ameriikan temppu vaihtaa. Ensin korkeajänniteakun virran katkaisu sieltä kontista ja sittenpä se on kuin normaalin akun vaihto. Lopuksi toki akun rekisteröinti.

    Jos vetomassa on 0kg, niin eihän sillä silloin saisi laillisesti vetää mitään. Kannattaa varmaan kysyä katsastuskonttorilta onko tuota mahdollista muutoskatsastaa.
    Last edited by HTK12; 13-03-2022, 12:01.

    Leave a comment:


  • kari viitanen
    replied
    bmw 530e

    normi 60ah akku herjaa vaihtoa,onnistuuko itse vaihtaa ,vai onko vietävä marmorille,onko foorumilla kukaan laittanut vetokoukkua 530e malliin,koukkuja löytyy kyllä mutta vetomassa vanhemmissa malleissa 0kg

    Leave a comment:


  • eemi
    replied
    Originally posted by jano85 View Post
    Niin tähänkö joka juuri on alkanut? Olisiko syttynyt liikaa moottorin vikavaloja :think
    Juu tähän samaan. Tuli itsellekin sama heti mieleen, että näinköhän on vikavaloja alkanut syttymään siihen malliin, että on laitettu tauolle kamppis.

    Tässä vastaus jonka sain: Jos olet saanut kutsukirjeen niin se ei ole enää voimassa, koska tehdas ilmoittanut viime viikolla, että kamppanja (ohjelmointi) on peruttu. Ohjelmointi tehdään mahd. myöhemmin, mutta siitä tulee kutsukirje erikseen.

    Leave a comment:


  • JPS
    replied
    Originally posted by jano85 View Post
    Niin tähänkö joka juuri on alkanut? Olisiko syttynyt liikaa moottorin vikavaloja :think
    Liikaa kusitankkeja lähteny vaihtoon

    Leave a comment:


  • Juize
    replied
    Olen. Jätettiin käyttöön.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Juize View Post
    Mitä varaosia tarvitaan moottorinohjaimen softapaivitykseen?

    Onko täällä kirjoittelevilla merkkiorganisaatiossa töissä olevilla tai muilla tietäjillä tarkempaa tietoa onko tuo päivitys oikeasti toimiva? Millä tavalla tuo uusi softa estää nuo mainitut kamppanjassa mainitut ongelmat.
    Omassa kulkineessa virisofta sisällä. Onko tuo tehtaan päivitys niin ratkaisevan pätevä että kannattaa tehdä ja maksaa taas uudestaan moottorin optimoinnista?
    Jos tuo kamppanja sattuu uudelleen aktivoitumaan.

    Jos sulla on softattu niin ookko varma ettei egr ole poistettu käytöstä softassa?

    Leave a comment:


  • Juize
    replied
    Originally posted by TuomoA View Post
    Niillä ei ole tieten riittävästi varaosia, niin pitänyt pistää homma jäihin
    Mitä varaosia tarvitaan moottorinohjaimen softapaivitykseen?

    Onko täällä kirjoittelevilla merkkiorganisaatiossa töissä olevilla tai muilla tietäjillä tarkempaa tietoa onko tuo päivitys oikeasti toimiva? Millä tavalla tuo uusi softa estää nuo mainitut kamppanjassa mainitut ongelmat.
    Omassa kulkineessa virisofta sisällä. Onko tuo tehtaan päivitys niin ratkaisevan pätevä että kannattaa tehdä ja maksaa taas uudestaan moottorin optimoinnista?
    Jos tuo kamppanja sattuu uudelleen aktivoitumaan.
    Last edited by Juize; 09-03-2022, 18:59.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Originally posted by Peksu View Post
    Se on silleen että kun eka ilmoitus tulee on eka lanka katkennut ja laskee ihan kaavasta
    (vaikka pintaa on vielä jäljellä) 5tkm vaihtoon. Ite ajoin vielä 27tkm sen jälkeen kun oli 0km jäljellä ja vieläkin oli paloja jäljellä eli jotenkin tyhmä systeemi :think
    Ei ne palat ole tarkoitettu että ne ajetaan loppuun. Yleensä 6mm on suositus vaihdolle ja 3mm ehdoton minimi. Mitä ohuemmaksi menee sitä huonommin siirtävät lämpöä ja suurempi riski halkeamiselle.

    Leave a comment:


  • TuomoA
    replied
    Niillä ei ole tieten riittävästi varaosia, niin pitänyt pistää homma jäihin

    Leave a comment:


  • jano85
    replied
    Originally posted by eemi View Post
    Yritin tänään varata aikaa EGR takaisinkutsuun ni yllätyksenä tulikin vastaus ettei kampanja ole tällä hetkellä aktiivinen ja kävin sitten toteamassa MyBMW -appissa ettei kampanja tosiaan olekaan enää voimassa.

    En mitään selitystä saanut miksi ei ole aktiivisena enään..
    Niin tähänkö joka juuri on alkanut? Olisiko syttynyt liikaa moottorin vikavaloja :think

    Leave a comment:


  • eemi
    replied
    Yritin tänään varata aikaa EGR takaisinkutsuun ni yllätyksenä tulikin vastaus ettei kampanja ole tällä hetkellä aktiivinen ja kävin sitten toteamassa MyBMW -appissa ettei kampanja tosiaan olekaan enää voimassa.

    En mitään selitystä saanut miksi ei ole aktiivisena enään..

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by Peksu View Post
    Juu varmaan tulee punainen kun toinen lanka katkeaa mutta itelläni ei vielä se katkennut vaikka ajoin tuosta "laskennallisesta" vaihtoajasta reippaasti yli. Liekö tehty autobaanaa varten nuo rajat. Ja vaikka tulee se punainen herja niin on siellä vieläkin palaa jäljellä

    Itellä oli muistaakseni jotain 150tkm kun vaihdettiin kaikki levyt ja palat kerralla kun molemmat päät oli jo antanut vaihtomerkin ja kuulemma levyissä on tosi vähän kulumisvaraa ja kynnystä oli jo reunoissa. Autossani M-jarrut.
    Eihän tossa tarvita kuin suurimmaksi osaksi vähänkään ennakoivaa maantie- tai motariajoa ja palat eivät tietenkään kulu kilsojen karttuessa kun ei tarvitse jarrutella eli nimenomaan ei autobahnille tehty noita rajoja. Kyllä ne palat siitä kuluvat, jos ajelet kaupunkiliikenteessä ja lyhimmän skenaarion mukaan tossa kilsamääräarviossa on mentävä. Voihan se toinenkin silmukka katketa ennenkuin 5000km on kulunut ekan silmukan katkeamisesta.

    Leave a comment:


  • Peksu
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Eikös noi silmukat toimi niin, että ekan katketessa tulee keltainen herja ja tokan katketessa punainen. Tietenkään mitään kilsamäärää ei tällaiselle välille voida antaa sen tarkemmin kuin joku tietty keskiarvo tms mutta mieluummin aletaan varailemaan sitä huoltoaikaa aiemmin kuin myöhemmin. Sä nyt olet varmasti jo poikkeus tossa. Toki sinne voisi luoda kalliimmankin systeemin haistelemaan palojen statusta mutta lieneekö sekään kovin fiksua.
    Juu varmaan tulee punainen kun toinen lanka katkeaa mutta itelläni ei vielä se katkennut vaikka ajoin tuosta "laskennallisesta" vaihtoajasta reippaasti yli. Liekö tehty autobaanaa varten nuo rajat. Ja vaikka tulee se punainen herja niin on siellä vieläkin palaa jäljellä

    Itellä oli muistaakseni jotain 150tkm kun vaihdettiin kaikki levyt ja palat kerralla kun molemmat päät oli jo antanut vaihtomerkin ja kuulemma levyissä on tosi vähän kulumisvaraa ja kynnystä oli jo reunoissa. Autossani M-jarrut.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by Peksu View Post
    Se on silleen että kun eka ilmoitus tulee on eka lanka katkennut ja laskee ihan kaavasta
    (vaikka pintaa on vielä jäljellä) 5tkm vaihtoon. Ite ajoin vielä 27tkm sen jälkeen kun oli 0km jäljellä ja vieläkin oli paloja jäljellä eli jotenkin tyhmä systeemi :think
    Eikös noi silmukat toimi niin, että ekan katketessa tulee keltainen herja ja tokan katketessa punainen. Tietenkään mitään kilsamäärää ei tällaiselle välille voida antaa sen tarkemmin kuin joku tietty keskiarvo tms mutta mieluummin aletaan varailemaan sitä huoltoaikaa aiemmin kuin myöhemmin. Sä nyt olet varmasti jo poikkeus tossa. Toki sinne voisi luoda kalliimmankin systeemin haistelemaan palojen statusta mutta lieneekö sekään kovin fiksua.

    Leave a comment:


  • Peksu
    replied
    Originally posted by eemi View Post
    Mulla on 131tkm mittarissa ja auto ilmoittaa että etujarrupalat pitäisi vaihtaa.. Onko tuo laskennallinen vaihtoikä vai perustuuko tuo todelliseen kulumiseen?

    Tuli Autosalvasta tarjous vaihdolle kun valittu auton huoltamoksi, aika rapsakan hintasen olonen oli tarjous kun jarrupalat eteen vaihdettuna 430e..
    Se on silleen että kun eka ilmoitus tulee on eka lanka katkennut ja laskee ihan kaavasta
    (vaikka pintaa on vielä jäljellä) 5tkm vaihtoon. Ite ajoin vielä 27tkm sen jälkeen kun oli 0km jäljellä ja vieläkin oli paloja jäljellä eli jotenkin tyhmä systeemi :think

    Leave a comment:

Working...
X