memebuy23buy

G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jj5
    replied
    Originally posted by Petteri75 View Post
    Onkohan tällä jarruttamisella edes teoreettista lisää rengasta kuluttavana tekijänä l.
    Onhan sillä varmasti vaikutusta.

    Tietääkö joku muuten, mitä xdrive tekee (moottori)jarruttaessa? En ainakaan muista, että olisi tuntunut yliohjaavalta hidastaessa koskaan, edes tosi liukkaalla.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by Petteri75 View Post
    mutta mikä idea on vaihtaa platinakärkisiä sytytystulppia 60tkm välein?.
    Toimintavarmuus, rahastus ja toimintavarmuuden maksimointi, siinäpä ne tärkeimmät, Unohtamatta miten vaihtelevasti näitä käytetään eli ne joilla bensakone rykii kylmänä jatkuvasti lyhyitä pyrähdyksiä, pimenee joku tulppa taatusti nopeammin kuin toisella, jolla kone käy sen kaksi kertaa viikossa käynnissä ja silloinkin pitkän aikaa lämpimänä.

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    530e -20:ssa tuli (itse asiassa tänään) 120tkm täyteen ja ohjelmassa olisi seuraavana ns. iso huolto. Jarrunesteen vaihdo, ns. tarkistuksen jne normaalit ymmärtää, mutta mikä idea on vaihtaa platinakärkisiä sytytystulppia 60tkm välein? Esim. Renault Megane III:ssa oli myös samantyyppiset tulpat, ja siinä vaihtoväli oli 100tkm. Näitä 2-litraisia bensakoneita on ollut nyt 3 peräkkäin, kaikissa sama pieni harmitus, eivät kai tulpat 90%:ssa maantieajossa voi noin nopeasti kulua? ~650€, tällä olisi melkein ostanut uudet kesärenkaat..

    Kesärengassarja meni vaihtoon, kului lopussa yllättävän/pelottavan nopeasti, saattoi olla ohjauskulmien säätämättömyys ja hiukan liian isot rengaspaineet tekijänä. Mutta yksi mietitytti, regenaraatio. Kun auto on takavetoinen, niin käytännössä vetävä pyörä ja mahdollisimman usein myös se ainoa hidastava on takana. Onkohan tällä jarruttamisella edes teoreettista lisää rengasta kuluttavana tekijänä l. renkaiden kierrätys takavetoisessa hybridissä on vieläkin tärkeämpää? Edelliset olivat käytettynä ostetut Continental PremiumContact5:et, jotka olivat vähän pettymys. Edellissä F30 320i M Sport:ssa oli 6:et, ne olivat hyvät ja nyt hyllyssä odottaa kesää 7:t.

    n. 106tkm takana maapallon pelastamista. Tämä on LCI, eli ennätysrange on ollut 58tkm, talvella ehkä 35-45km mikä riittää yhteen suuntaan työmatkaan. Lisä olisi kiva, mutta esim. 100km tulisi hyvin harvoin normaalia päiväajoa täyteen, eli jos pitäisi ottaa esim. 30-50kg lisää akkua joka hetki painoa lisäämään, niin ehkä ei? Se mihin on näköjään vaarallisesti tykästynyt, on varusteet. Tämä on Saksan-tuonti, eli löytyy esim. Comfort-penkit (ah), kaukoajovaloavustin (edellisessäkin oli, ei enää ilman) jne, eli ei haluaisi enää olla ilman. Ongelmana on, että uusien käytettyjenkin hinnat ovat nousseet viim. 3v. aikana niin, että vaadittava väliraha on kasvanut liikaa, perusvarusteisissakin.. Lisäksi uusissa autoissa ei ole nappeja. Kaikkeen varmasti tottuu, mutta jos pitäisi laittaa se puolensataa tuhatta kiinni peltikotteroon, niin miksi pitäisi tyytyä klähmintänäyttöön.

    Jos eteen tulee yli 100tkm ajettu e-G30, niin totta kai on hyvä tuntea tervettä epäilystä akkua jne kohtaan mutta jos ao yksilö on hyvin varustettu, niin kannattaa kokeilla? Tämä on kuitenkin tainnut olla vähävikaisin uudemman pään bemarini koskaan. Kop kop.

    Leave a comment:


  • pedroo
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post


    Jarrupalan kulumisanturin toiminta perustuu resistanssin mittaamiseen DSC yksikön toimesta. Kun anturin on johtavuus on kulunut loppuun, jarrupaloissa on jäljellä noin 5 % niiden alkuperäisestä paksuudesta, mikä vastaa noin 2500 km ajomatkaa. Tällöin kuljettajalle ilmoitetaan jarrujen huoltotarpeesta iDriven näytöllä.
    Kiitos selventävästä vastauksesta, tätä tietoa hain.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by pedroo View Post
    sensorin toimintahan perustuu oikosulkuun, ja kun se yhteys katkea sensorin lauettua niin on pala jo lähes kulunut kokonaan, ainakin äffässä näin.

    Jarrupalan kulumisanturin toiminta perustuu resistanssin mittaamiseen DSC yksikön toimesta. Kun anturin on johtavuus on kulunut loppuun, jarrupaloissa on jäljellä noin 5 % niiden alkuperäisestä paksuudesta, mikä vastaa noin 2500 km ajomatkaa. Tällöin kuljettajalle ilmoitetaan jarrujen huoltotarpeesta iDriven näytöllä.

    Leave a comment:


  • pedroo
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Onko ne oikeasti niin kuluneet että pitää vaihtaa? Se sensori kyllä ilmoittelee reilusti etukäteen, ellei sitten toisella puolella ole syystä tai toisesta kulunut enemmän, tai joku ohittanut anturia. Vaihto pitää nollata että laskuri toimii oikein.
    Se sensori ei ole siis lauennut vielä? sensorin toimintahan perustuu oikosulkuun, ja kun se yhteys katkea sensorin lauettua niin on pala jo lähes kulunut kokonaan, ainakin äffässä näin. (anturinhan voi ohittaa sen katkaisemalla, ja vetämällä piuhanpäät yhteen Kysymys siis kuuluu onko G sarjalaisissa jokin sisäinen kilometrilaskuri jolloin se automaattisesti pyytää palojen vaihtoa? VAIKKA ei itse huoltovalikon takana näitä enään olekaan niinkuin F korisissa.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Onko ne oikeasti niin kuluneet että pitää vaihtaa? Se sensori kyllä ilmoittelee reilusti etukäteen, ellei sitten toisella puolella ole syystä tai toisesta kulunut enemmän, tai joku ohittanut anturia. Vaihto pitää nollata että laskuri toimii oikein.

    Leave a comment:


  • pedroo
    replied
    G31 530d xdrive: Takajarrulevyt/palat menossa vaihtoon, itse vaihdan. Vielä ei auto mitään pyydä tai herjaa eli ilmeisesti se jarrupalassa oleva anturi ei ole vielä lauennut? jos vaihdan ns ennakoivasti, onko autossa jokin laskuri joka jossainvaiheessa pyytää tätä vaikka tarve ei olisi? niin kuin F korisessa.

    Leave a comment:


  • nupaha
    replied
    Originally posted by peLoGo? View Post

    Ison kanssa pärjää aina, tai jotain

    Vaan eikai tämä meikäläisen luuri mitenkään mahdottoman suuri edes ole nykypäivän standardeilla. Silläpä ajattelinkin että joku muu on varmaan jo kerinnyt ratkaista saman ongelman
    Piäni ei näy ja isoa ei tarvi hävetä. :-)
    Mulla on Apple 11 ja suojakoteloineen todella hankala kaivelta pois tuolta. Sinänsä hyvä, kun ittellä Apple Carplay langattomana syö akkua aika nopeasti niin siinä mielessä hyvä, kun tuolta saa latinkia koko ajan.
    Last edited by nupaha; 24-11-2024, 13:28.

    Leave a comment:


  • Vanesso
    replied
    Hei kaverit.
    Jos joku tykkää sisäänrakennettujen navigointikarttojen käyttämisesta, tässä on joitain uutisia - BMW on julkaissut "ilmaiset" elinikäiset FSC:t karttapäivityksiä varten. "Ilmainen" tarkoittaa, että et maksa BMW:lle, mutta jonkun, jolla on pääsy BMW Airiin, pitäisi hankkia ne puolestasi. Yleensä tämä vaatii muutaman euron.
    Tämä toimii hyvin, jos et ole jo ostanut karttojen tilausta BMW:ltä etkä ole paikannut väärennettyjä FSC:itä keskusyksikköön jollain kiertävällä ratkaisulla, kuten BMW Feature Installer. Joten käytin tätä vuoden 2017 G31:ssäni – nyt minulla on 2024-2 EVO-kartat ja voin päivittää ne uudelleen, kun uusi julkaisu ilmestyy. Näyttää siltä, ​​että MGU-keskusyksiköissä menettely on sama.
    Toivottavasti tämä auttaa jollekin.​​

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Vuosikymmeniä vanha juttu peittää osan alkulähde ja tätä on ihan Lemförderistä lähtien tehty iät ja ajat.

    Jos logo/nro raaputettu, ei siitäkään voi vielä päätellä, onko alkuperäiososa vai väärennös.

    Vuosikymmenten saatossa sana alkuperäislaatu ei enää tarkoita samaa, verratkaapa vaikka 70/80 luvun kromiosien laatua 2000-luvun kromisiin.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Väärennys voi siis mennä näinkin päin; kiinalainen tekee päivävuoron autotehtaalle ja iltavuoron omaan piikkiin.
    Puhutaanko omenoista vai appelsiineista? Tilanteessasi tuotetta kaupattiin ilmeisesti kopiona eikä BMW OE -tuotteena, johon sopii tuotteeseen siirtyneet yksityiskohdat muotin valmistukseen käytetystä alkuperäisosasta, joita oli yritetty poistaa ennen myyntiä? Kiinalaisethan osaavat fabrikoinnin häivyttäessään alkuperäisosaan viittaavat yksityiskohdat, jolloin sitä voidaan myydä vailla seuraamuksia tuoteväärennössyytteistä. Edellä muistutin tuoteväärennösten runsaudesta verkkohuutokaupoissa, jolloin väärennetystä tuotteesta pyritään lähtökohtaisesti luomaan ulkoisia yksityiskohtia myöten mahdollisimman autenttinen vaikutelma alkuperäisvalmistajan merkkituotteesta ja sitä myös kaupataan tällä tuotemerkillä.
    Last edited by JaniLap; 08-11-2024, 16:17.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Ulkomaisissa verkkohuutokaupoissa on runsaasti väärennettyjä autonosia tarjolla, kuten esim. Schraderin rengaspaineantureita. Ostaja mielellään tuijottaa halpaa hintaa ja uskoo myyjän vakuuttelut tuotteen "aitoudesta". Halpa on halpaa. Paikallinen rengasliike tai valtuutettu jälleenmyyjä osaa todennäköisemmin myydä oikeanlaiset anturit, kun niissäkin on auton valmistusvuodesta johtuvia eroja.
    Näkyy olevan myös toisinpäin. Vaihdoin e90:n pohjamuoveja ja asennusvaiheessa huomasin, että yksi pala oli jäänyt tilaamatta merkkarilta. Googlailin sitä varaosanumerolla ja yllättäen muovi oli myynnissä myös Aliexpressissä noin 1/10 hintaan verrattuna merkkiliikkeeseen. Tilasin sen sieltä kokeeksi. Yllätyksekseni osan laatu vastasi täysin merkkiosaa, siinä oli itseasissa BMW:n varaosanumerot yms. BMW:n logo oli kömpelösti yritetty dremelöidä pois, mutta siitäkin kuulsi vielä BMw merkki läpi. Väärennys voi siis mennä näinkin päin; kiinalainen tekee päivävuoron autotehtaalle ja iltavuoron omaan piikkiin.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Ulkomaisissa verkkohuutokaupoissa on runsaasti väärennettyjä autonosia tarjolla, kuten esim. Schraderin rengaspaineantureita. Ostaja mielellään tuijottaa halpaa hintaa ja uskoo myyjän vakuuttelut tuotteen "aitoudesta". Halpa on halpaa. Paikallinen rengasliike tai valtuutettu jälleenmyyjä osaa todennäköisemmin myydä oikeanlaiset anturit, kun niissäkin on auton valmistusvuodesta johtuvia eroja.

    Leave a comment:


  • irspa
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    Yksi anturi on tilanteessasi todennäköisesti vikaantunut. Merkkikohtaisella testerillä on mahdolista lukea anturitiedot. Rengasliikkeessäkin voivat varmasti auttaa asiassa omilla laitteillaan. Alkuperäisanturit ovat Huf tai Schrader valmistamia 433 Mhz taajuudella toimivia. Tarvikeosien kohdalla paikallaan muistaa, että halpa on halpaa.
    Schraderin logolla tuntuu useampaa vaihtoehtoa löytyä ebaysta ja aerolta. Löytyyköhän suoraa suositusta hyvistä tarvikkeista tai tietoa mitä maksaisi rengasliikkeestä anturit asennettuna? Kysymällähän se selviäisi onneksi myös talvirenkaiden vaihto voisi olla ajankohtainen, joten menisi yksillä rengastöillä.

    Mielellään ei poiskaan koodaisi, jotenkin tottunut seurailemaan paineita ja pari ruuvia huomannut tarpeeksi ajoissa sen myötä.

    Leave a comment:

Working...
X