G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
G30 luulee, että kuskin ovi on kokoajan auki. Onkos tämä niin suoraviivainen korjattava kuin lukkoyksikkö (51217477699) vaihtoon? Ei taida kaivata edes koodailuja vaihdettaessa?
-
-
Pääsee deep obd:lla tutkimaan. Configuration generator, rastit sen boksin jota haluat tutkia, oikealta configure ecu, sieltä messenjotain, alempaa valitset yksi kerraallaan arvon joka kiinnostelee. Takaisinpäin ja tallennat. Sitten connect niin arvot ilmaantuu boksin nimen alle. Olen kyllä vag puolella nyt mutta samalla lailla se pitäisi mennä.
Hämäävin tuossa on se disconnected, connected. Bluetooth yhteys pitää olla autoon vaikka olet disconnected tilassa että pääsee raksimaan niitä arvoja jota haluaa katsella. Connected tilassa sitten luetaan niitä arvoja ja vikakoodeja. Tämä edelleen vag puolella mutta sama kai se on bemaripuolella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniLap View Post
Alkajaisiksi vilkaisee millaista tietoa asianosaiset anturit kertovat. Tilanne samanlainen eri ajotiloissa (Sport/Comfort)?
Pitää tutkia pääsisikö tuolla Deep OBD:llä lukemaan anturitietoja jotenkin, en ainakaan hetki keksinyt ja ei ole nyt ehtinyt tutkimaankaan yhtään.
Kuitenkin kun pakkaset on nyt käytännössä loppuneet, niin eipä ole tämäkään vika ilmennyt kertaakaan. Eli kylmyys vaikuttaa asiaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jj5 View PostOlisiko jollakulla ehdotuksia g30 lci sopivasta kännykkä äpistä vikakoodinlukuun/diagnosointiin?
Mhd palikka on käytössä.
Bimmercode äppi löytyy myös, mutta sillä ei taida saada vikoja lueskeltua.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jj5 View PostSilmä sanoo: auton perä nousee maksimikorkeudelle.
Testeri sanoo:
VDC Error code: 0x482974
VDP: Vehicle level - not adjustable
Joku tasontunnistukseen liittyvä sähköinen ongelmahan se lienee, mutta mistä kannattaisi lähteä ekana liikkelle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rattiukko View PostToimisko Deep OBD? Se on ilmainen.
Toivoin, että olisin vähän tarkemmin saanut tietoa kiinnostuksen kohteena olevasta viasta, mutta ehkä sitä ei ole saatavilla tai sitten tuo ohjelma ei kykene tarkempaan. Hyvin todennäköistä on toki myös, etten osannut käyttää sitä kunnolla.
No sitten asiaan eli itse ongelmaan:
Auto sanoo: "chassis function restricted...."
Silmä sanoo: auton perä nousee maksimikorkeudelle.
Testeri sanoo:
VDC Error code: 0x482974
VDP: Vehicle level - not adjustable
Tätä on nyt ollut tässä jokusen kerran, pakkanen ehkä vaikuttaa asiaan (tai sitten ei). Säännöllisen epäsäännöllisesti siis. Uudelleenkäynnistyskin saattaa auttaa asiaan.
Joku tasontunnistukseen liittyvä sähköinen ongelmahan se lienee, mutta mistä kannattaisi lähteä ekana liikkelle. Olisiko jollakulla ehdotuksia? Onko tähän liittyviä romuja edessä ja takana?
Vika ei ollut nyt päällä kun lueskelin.
Leave a comment:
-
-
Olisiko jollakulla ehdotuksia g30 lci sopivasta kännykkä äpistä vikakoodinlukuun/diagnosointiin?
Mhd palikka on käytössä.
Bimmercode äppi löytyy myös, mutta sillä ei taida saada vikoja lueskeltua.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ritariässä View PostSportilla käyttää helposti sähkömoottoria apuvoimana kun ei pelkkä bensamylly riitä kaasupolkimella pyydettyyn kiihtyvyyteen. Lisäksi kylmän bensakoneen kylmät jäähdytysnesteet ei riitä kuuman ohjaamoilman tuottamiseen ja kas kummaa, siihenkin katoaa ajoakusta virtaa kun sähkövastus alussa apuna ilman lämmittämisessä.
Leave a comment:
-
-
Tarkoitatko, että aamulla auto kertoisi akun varaustilaksi 50%? Tuskin sellaista tapahtuu ikinä. Auton mielestä akku on edelleen 100% täynnä, mutta range on pienempi kuin lämpimällä akulla (energiaa saadaan purettua akusta normaalia vähemmän ja tietysti kulutuskin on suurempi).
Leave a comment:
-
-
Voi kokeeksi jättää täyteen ladatun yöksi pakkasen katsoa aamulla onko akun varauksesta esim puolet hävinny pakkashäviöinä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ritariässä View PostSportilla käyttää helposti sähkömoottoria apuvoimana kun ei pelkkä bensamylly riitä kaasupolkimella pyydettyyn kiihtyvyyteen. Lisäksi kylmän bensakoneen kylmät jäähdytysnesteet ei riitä kuuman ohjaamoilman tuottamiseen ja kas kummaa, siihenkin katoaa ajoakusta virtaa kun sähkövastus alussa apuna ilman lämmittämisessä.
Leave a comment:
-
-
Sportilla käyttää helposti sähkömoottoria apuvoimana kun ei pelkkä bensamylly riitä kaasupolkimella pyydettyyn kiihtyvyyteen. Lisäksi kylmän bensakoneen kylmät jäähdytysnesteet ei riitä kuuman ohjaamoilman tuottamiseen ja kas kummaa, siihenkin katoaa ajoakusta virtaa kun sähkövastus alussa apuna ilman lämmittämisessä.
Leave a comment:
-
-
sportillahan se on hyvä ajella ja sähköllä sitten ne mitä haluaa ajaa sähköllä. Tässä tosin on oikein kovilla pakkasilla sellainen juttu, että sähköt häviää akusta johonkin hiljalleen (ei kuitenkaan alle ~20% varauksen), vaikka ajaa sportilla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tommix View PostNyt on pakko tunnustaa etten löytänyt tuollaista Battery Control toimintokohtaa...
EDIT: Seisontajarrusta vasemmalle ja hiukan ylös, akun näköinen symboli jossa palkkeja sisällä.
Last edited by bittivirhe; 05-02-2025, 14:01.
Leave a comment:
-
Leave a comment: