memebuy23buy

G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bmw323it
    replied
    G30 luulee, että kuskin ovi on kokoajan auki. Onkos tämä niin suoraviivainen korjattava kuin lukkoyksikkö (51217477699) vaihtoon? Ei taida kaivata edes koodailuja vaihdettaessa?

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Pääsee deep obd:lla tutkimaan. Configuration generator, rastit sen boksin jota haluat tutkia, oikealta configure ecu, sieltä messenjotain, alempaa valitset yksi kerraallaan arvon joka kiinnostelee. Takaisinpäin ja tallennat. Sitten connect niin arvot ilmaantuu boksin nimen alle. Olen kyllä vag puolella nyt mutta samalla lailla se pitäisi mennä.

    Hämäävin tuossa on se disconnected, connected. Bluetooth yhteys pitää olla autoon vaikka olet disconnected tilassa että pääsee raksimaan niitä arvoja jota haluaa katsella. Connected tilassa sitten luetaan niitä arvoja ja vikakoodeja. Tämä edelleen vag puolella mutta sama kai se on bemaripuolella.

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    Alkajaisiksi vilkaisee millaista tietoa asianosaiset anturit kertovat. Tilanne samanlainen eri ajotiloissa (Sport/Comfort)?
    Ei tule oikein hybrid (lienee sama kuin normaalimallissa comfort?) tilassa ajeltua, mutta electric tai sport .-tilat ei tunnu vaikuttavan asiaan.
    Pitää tutkia pääsisikö tuolla Deep OBD:llä lukemaan anturitietoja jotenkin, en ainakaan hetki keksinyt ja ei ole nyt ehtinyt tutkimaankaan yhtään.

    Kuitenkin kun pakkaset on nyt käytännössä loppuneet, niin eipä ole tämäkään vika ilmennyt kertaakaan. Eli kylmyys vaikuttaa asiaan.

    Leave a comment:


  • _Bäri_
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    Olisiko jollakulla ehdotuksia g30 lci sopivasta kännykkä äpistä vikakoodinlukuun/diagnosointiin?
    Mhd palikka on käytössä.

    Bimmercode äppi löytyy myös, mutta sillä ei taida saada vikoja lueskeltua.
    Mulla ei oo lci mallia. Mut carly on g30 toiminut paremmin kuin odotin.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    Silmä sanoo: auton perä nousee maksimikorkeudelle.

    Testeri sanoo:

    VDC Error code: 0x482974
    VDP: Vehicle level - not adjustable

    Joku tasontunnistukseen liittyvä sähköinen ongelmahan se lienee, mutta mistä kannattaisi lähteä ekana liikkelle.
    Alkajaisiksi vilkaisee millaista tietoa asianosaiset anturit kertovat. Tilanne samanlainen eri ajotiloissa (Sport/Comfort)?

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Originally posted by Rattiukko View Post
    Toimisko Deep OBD? Se on ilmainen.
    Kiitos. Kyllähän tuo vaikutti toimivan. Vähän erikoinen alkuun ja ensin näytti, ettei yhteyttä löydy. Mutta sitten yhtäkkiä löytyikin.
    Toivoin, että olisin vähän tarkemmin saanut tietoa kiinnostuksen kohteena olevasta viasta, mutta ehkä sitä ei ole saatavilla tai sitten tuo ohjelma ei kykene tarkempaan. Hyvin todennäköistä on toki myös, etten osannut käyttää sitä kunnolla.

    No sitten asiaan eli itse ongelmaan:

    Auto sanoo: "chassis function restricted...."

    Silmä sanoo: auton perä nousee maksimikorkeudelle.

    Testeri sanoo:

    VDC Error code: 0x482974
    VDP: Vehicle level - not adjustable


    Tätä on nyt ollut tässä jokusen kerran, pakkanen ehkä vaikuttaa asiaan (tai sitten ei). Säännöllisen epäsäännöllisesti siis. Uudelleenkäynnistyskin saattaa auttaa asiaan.
    Joku tasontunnistukseen liittyvä sähköinen ongelmahan se lienee, mutta mistä kannattaisi lähteä ekana liikkelle. Olisiko jollakulla ehdotuksia? Onko tähän liittyviä romuja edessä ja takana?

    Vika ei ollut nyt päällä kun lueskelin.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Toimisko Deep OBD? Se on ilmainen.

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Olisiko jollakulla ehdotuksia g30 lci sopivasta kännykkä äpistä vikakoodinlukuun/diagnosointiin?
    Mhd palikka on käytössä.

    Bimmercode äppi löytyy myös, mutta sillä ei taida saada vikoja lueskeltua.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Sportilla käyttää helposti sähkömoottoria apuvoimana kun ei pelkkä bensamylly riitä kaasupolkimella pyydettyyn kiihtyvyyteen. Lisäksi kylmän bensakoneen kylmät jäähdytysnesteet ei riitä kuuman ohjaamoilman tuottamiseen ja kas kummaa, siihenkin katoaa ajoakusta virtaa kun sähkövastus alussa apuna ilman lämmittämisessä.
    Ja tosiaan nämähän käyttää sportilla ajellessa ajoakkua hyödyksi sekä kesällä että talvella, joka leikkaa pahimmilta kulutuspiikeiltä terän ja tasaa hetkellistä keskikulutusta eri nopeuksilla. Olen näitä verrannut kahtakin yksilöä nyt neljättä vuotta vakiomittaisella 290km mökkimatkalla, jotka ajan aina samalla "kaavalla". Siten että lähden täydellä akulla liikkeelle, ja motarilla 5km lähdöstä päräytän koneen käyntiin, ja ajelen sportilla koko matkan. Akku hiipuu koko matkan ajan hiljalleen kun sähkömoottori näyttää avustelevan ainakin isommissa ylämäissä pitkin matkaa. Ja esim.120km/h pätkillä toisinaan hetkellinen kulutus näyttää pitkiäkin aikoja "epärealistisen" alhaista lukemaa, jolloin asiaa selittää ainoastaan ns. "hybridi-veto".

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Tarkoitatko, että aamulla auto kertoisi akun varaustilaksi 50%? Tuskin sellaista tapahtuu ikinä. Auton mielestä akku on edelleen 100% täynnä, mutta range on pienempi kuin lämpimällä akulla (energiaa saadaan purettua akusta normaalia vähemmän ja tietysti kulutuskin on suurempi).

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Voi kokeeksi jättää täyteen ladatun yöksi pakkasen katsoa aamulla onko akun varauksesta esim puolet hävinny pakkashäviöinä.

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Sportilla käyttää helposti sähkömoottoria apuvoimana kun ei pelkkä bensamylly riitä kaasupolkimella pyydettyyn kiihtyvyyteen. Lisäksi kylmän bensakoneen kylmät jäähdytysnesteet ei riitä kuuman ohjaamoilman tuottamiseen ja kas kummaa, siihenkin katoaa ajoakusta virtaa kun sähkövastus alussa apuna ilman lämmittämisessä.
    Niin. Eipä tuo silti oikein selitä kuvailemaani ilmiötä kun sen havaitsee esim useaman sadan kilsan maantiesiirtymällä kovilla pakkasilla. Eli kone on kyllä lämmin ja tehontarve satasen matkanopeuteen ei niin kummoinen, etteikö b48 siitä selviytyisi. Mutta kai se avustelee sitten jostain syystä pakkasella jotenkin enemmän ja tietenkin tuo akku varmaan toimii muutenkin melko huonosti kovin kylmässä.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Sportilla käyttää helposti sähkömoottoria apuvoimana kun ei pelkkä bensamylly riitä kaasupolkimella pyydettyyn kiihtyvyyteen. Lisäksi kylmän bensakoneen kylmät jäähdytysnesteet ei riitä kuuman ohjaamoilman tuottamiseen ja kas kummaa, siihenkin katoaa ajoakusta virtaa kun sähkövastus alussa apuna ilman lämmittämisessä.

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    sportillahan se on hyvä ajella ja sähköllä sitten ne mitä haluaa ajaa sähköllä. Tässä tosin on oikein kovilla pakkasilla sellainen juttu, että sähköt häviää akusta johonkin hiljalleen (ei kuitenkaan alle ~20% varauksen), vaikka ajaa sportilla.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Nyt on pakko tunnustaa etten löytänyt tuollaista Battery Control toimintokohtaa...
    X5:ssä sille on oma nappi vaihdekepin vieressä. Miten lie 500-sarjassa?

    EDIT: Seisontajarrusta vasemmalle ja hiukan ylös, akun näköinen symboli jossa palkkeja sisällä.
    Last edited by bittivirhe; 05-02-2025, 14:01.

    Leave a comment:

Working...
X