Announcement

Collapse
No announcement yet.

G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tommix
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Autokuumeessa tuli ostettua aikalailla karvalakkiversio g30 korisesta, mutta kun muut jutut oli ihanasti kohdillaaan, tuli työnnettyä kättä syvemmälle taskuun ja tästä aasinsillasta päästään itse asiaan...

    Millainen operaatio muuttaa keskinäyttö navilliseksi, ei väliä vaikka pikkunäytöllä mennään.

    Yhdestä paikasta eilen kyselin, tarjottiin suoraan isompaa proffaa ja vielä pitäis mittaristokin vaihtaa samalla ja hintaakin mukavat 2000€

    Navi mitenkään pakollinen ja puhelimestakin vielä selvän saa. Navi olisi vähän kuin porkkana lumiukolle ja tuote sillä viimeistelty omaan makuun täydelliseksi.

    Vihjeitä ja vinkkejä saa kertoa ja tekijät saa privaankin laittaa suoraan viestiä.
    Antille kun kerrot VIN numeron niin pystyy kertomaan mitä tarvitaan ja mitä se maksaa:

    BMW-sähköjärjestelmien erikoisliike (bimmerwizard.fi)

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Autokuumeessa tuli ostettua aikalailla karvalakkiversio g30 korisesta, mutta kun muut jutut oli ihanasti kohdillaaan, tuli työnnettyä kättä syvemmälle taskuun ja tästä aasinsillasta päästään itse asiaan...

    Millainen operaatio muuttaa keskinäyttö navilliseksi, ei väliä vaikka pikkunäytöllä mennään.

    Yhdestä paikasta eilen kyselin, tarjottiin suoraan isompaa proffaa ja vielä pitäis mittaristokin vaihtaa samalla ja hintaakin mukavat 2000€

    Navi mitenkään pakollinen ja puhelimestakin vielä selvän saa. Navi olisi vähän kuin porkkana lumiukolle ja tuote sillä viimeistelty omaan makuun täydelliseksi.

    Vihjeitä ja vinkkejä saa kertoa ja tekijät saa privaankin laittaa suoraan viestiä.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by VilleK91 View Post
    Onko kuvan mukainen neste käypänen kyseiseen kotteroon?
    Kyllä on.

    Leave a comment:


  • VilleK91
    replied
    Jäähdytin nestettä pitäisi lisäillä omaan 2017vm g30 530d xdriveen, koneena B57d30a, aikaisemmista nesteistä ei tietoa onko vaihdettu jne, näyttää sinivihreälle!
    Onko kuvan mukainen neste käypänen kyseiseen kotteroon?

    Leave a comment:


  • _Bäri_
    replied
    Originally posted by VilleK91 View Post
    Mitä tuo konepellin alta löytyvä akku ylläpitää/ohjaa? Mietin siitä virran ottoa lisävalolle, muistaakseni se oli 50ah akku ja taas siiten kontissa on 90ah akku joka on ns startti akku.
    Autoni g30 530d xdrive aika perus varusteilla!
    Tuosta akusta otin virran lisävalolle. Jonku ohjeen löysin missä tuota suositeltiin.

    Leave a comment:


  • VilleK91
    replied
    Mitä tuo konepellin alta löytyvä akku ylläpitää/ohjaa? Mietin siitä virran ottoa lisävalolle, muistaakseni se oli 50ah akku ja taas siiten kontissa on 90ah akku joka on ns startti akku.
    Autoni g30 530d xdrive aika perus varusteilla!

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Originally posted by JKK View Post

    Tämä kyllä on kiinnostava kommentti, mutta varmasti sitten totta, ja olen vaan itse unohtanut miten surkeat G30:n orggis-hifit on

    Kulutuspuoli oli mielenkiintoinen juttu,
    Kai ne on vaan ne vakio-hifit vaan aika säkit. Itsellä oli lisäsubi kontissa ja vaihdoin penkinalusmetelintekijät parempiin, sillä tilanne parani omaan mieltymykseen riittävälle tasolle siinä.
    Varmaan kuulossa jo jonkinmoisia kuoppia tietyillä alueilla.

    Kulutuksen ymmärrän , kun on vielä tuota uutukaisuuden viehätystä : bemsellä piti ajaa ihan sukkasiltaan, että sillä pääs jonnekin, tällä pollella tulee vielä ladottua ns. täysiä ihan sikapossuna, ja silti sen kulutus on siis samalla tasolla kuin bemsellä sukkasiltaan. En tiedä tai ole oikeastaan nyt seurannut kwh/km lukuja ollenkaan, kun ei juuri lompakossa näy, viekö se nyt 17 vai 27kwh/100km. Oikeasti ei ole väliä.

    Noin yleisellä tasolla, kyllä mä tuollaista voin suositella, tietyin varauksin. Enemmän siinä saa autoa rahaa vasten kuin i4 tai ix3 malleissa, mitkä pyörii samassa tai vähän kalliimassa luokassa.
    Oli yön yli moisia koeajolla, ja pirun eteviä laitteita, tuttuja toimintoja yms, mutta mutta.. silti päädyin nyt tähän. Ei ihan halpoja kun haluaa sen ison tehon, vetomassat ja jotain muutakin varustetta kuin taustapeilin. Maksaako siitä sit ~40k€ vai >50k€ ohjasi vähän omaa valintaa.

    Ehkä seuraava voisi olla iX tämän jälkeen, kun niissä vielä vähän sulaa törkysintä hintaa pois.

    Leave a comment:


  • Kiding
    replied
    Tuo Hifi setti on kyllä onneton, itsekin päivitin sen tuolla Matchilla + DLS erillissarjalla ja Four Audion penkinalusbassoilla. Laitoin vielä subbarinkin. Lopuksi vielä mikitys. Ääni on ihan toiselta planeetalta.
    Mutta tuo Hifi on onneksi helposti päivitettävissä, ja kohtuu rahalla.

    Ja kannattaa ostaa nimenomaan UP8DSP asennussarjalla, eikä sitä BMW versiota. Siihen sähköt suoraan akulta, niin saa kunnolla virtaa. BMW malli on rampautettu siltä osin.
    Last edited by Kiding; 25-09-2024, 08:25.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by repsa View Post

    Musapuolta vähän tyhmä verrata, kun g30 oli hifi ja pollessa on h&k - polle vie helpolla voiton. Törkyhyvin soi tälläisen keski-ikäisen miehen näkökulmasta
    Tämä kyllä on kiinnostava kommentti, mutta varmasti sitten totta, ja olen vaan itse unohtanut miten surkeat G30:n orggis-hifit on. ts. ehkä tuo Audiokitin myymä hifi-upgreidaus on sitten todella onnistunut (Match UP8DSP, subbarit+silkkikalottietupää)? Koska melkein sitä rengasmelua enemmän minua häiritsi Polen H&K:n verhoutunut ja yläpäästään tunkkainen ja halvasti kumiseva soundi. Vaikka siten miten yritti säätää. Omaan autoon kun hyppäsi takaisin niin tuntui kun olisi istunut konserttisaliin Mutta muuten kyllä hankalasti verrattava parivaljakko muuten. Erikoispisteet annan kyllä siitä Pole Performancen Öhlins-alustasta. Heittämällä paras tehdasalusta millä olen koskaan ajanut!

    Kulutuspuoli oli mielenkiintoinen juttu, kun omalla G30 x-drivella 19" kesärenkailla työmatkan (Pasila-Järvenpää) sähkönkulutus on luokkaa 21-22kwh. Polestarilla (20" renkaat) pääsin molempiin suuntiin jotakuinkin lukemalla 17,5kwh/100km (+10c lämpötila). Eli tuon yhden työmatkakokeilun perusteella mun ajossa pole meni heittämällä 4-5kwh pienemmällä kulutuksella. Tuohon 17,5kwh lukemaan pääsen G30:llä vain 17" kitkarenkailla jos ulkolämpötila on +15c tai enemmän. Silloinkin pitää kyllä aika tarkasti varvastella.

    Ja tosiaan EQE:n kävin koeistumassa ja muutaman minuutin fiilistelyn perusteella tuntuu että siinä on laatupalikat viimeistelyn osalta kohdallaan. Epäilemättä hieno auto. On vaan mulle vielä liian arvokas....

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Vaihdoin 530e prelci mallin long range dual motor (300kw) mallin polle 2:n. Heti tilasin sen 50kw paketin ja vetokoukun.

    Ei niitä kahta oikein voi verrata kunnolla toisiinsa. Eri segmentin autoja kuitenkin. Muutamia havaintoja alla :
    Pollen sisämelu kovempi kuin g30.
    Sähkön kulutus omassa ajossa ollut samaa g30 ja polle.
    Pollen adaptiiviset valot paljon paremmat kuin g30 adap ledit, vaikka ei nekään huonot olleet esim vrt f30 adap ledit. Tai id3 adap ledit, noi on oikeasti kyl todella hyvät.

    Pollen ajoavustin paaaljon parempi ku g30. Kulkee kuten pitää kaistojen välissä.

    Auton ui noin yleisesti kyllä bemsessä parempi, enemmän mietitty?
    Antero käyttikseen kyllä tietysti pääsee nopeasti sisälle ja kännykkäliitettävyys sekä sisäänrakennetut kaikki palvelut toimii todella hyvin.

    360 kamerajärjestelmä oli g30 parempi kuin pollen. Ei sekään huono ole, mutta oli bemsen parempi.

    Tietysti tuo nykyinen n.480hp taso tuntuu ihan huvipuistolaitteelta verrattuna vakioon 30e malliin. Hieman eri tunne, ymmärtää miksi on penkeissä niskatuet.

    Molemmissa sporttipenkit - kuskin ergonomia kohdillaan.
    Pollen digital key (avain kännyssä) toimii kuin ajatus.

    Musapuolta vähän tyhmä verrata, kun g30 oli hifi ja pollessa on h&k - polle vie helpolla voiton. Törkyhyvin soi tälläisen keski-ikäisen miehen näkökulmasta.

    Bemsessä ylläpito ja retrohommat (ainakin noissa ei OTA malleissa) selkeästi helpompaa. Tuo volvoperuisuus ja diagnostiikkasoftat yms on ihan perkeleestä. Moduulien vaihdot yleisesti vaatii aina pakon puolesta vin siirron ja kaikennäköistä nyppimistä - ja siihen hommaan tarvitaan 2 eri pinniä .

    Jos g30 tasoisen auton saisi täysisähköisenä, 350kw tehoisena nelikkona ja alta 40ke hinnalla niin se ois kyl kova.

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    niin eikö nämä ole vielä seuraavat kolme vuotta ihan hyviä autoja?
    Miksipä ei olisi. G30/G31 aika hyvän oloinen yhdistelmä hyviä vanhoja ominaisuuksia (esim näppäimet tärkeille toiminnoille, turhan jättikosketusnäytön sijaan) ja uudenaikaisia ominaisuuksia.

    Leave a comment:


  • peLoGo?
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Tässä kun kilometrien puolesta pitäisi alkaa miettiä auton vaihtoa.... ja olikin jo hyvin lähellä että vaihdetaan Polestar 2:seen. Lupaavasta ensivaikutelmasta huolimatta, Polella koeajo lopulta jätti peukun maksimissaan heiluvaan vaaka-asentoon. G30:n kyydin ilmeisen korkeaan laaatutasoon oli selvästi päässyt salakavalasti tottumaan. Ajoltaan ja alustaltaan Polestar öhlinseineen oli kyllä maukas, suorastaan erinomainen. Eikä suorituskykyäkään jättänyt toivomisen varaa. Mutta ero rengasmelussa ja mm. hifien tasossa oli melkoinen G30:n hyväksi. Tosin omassa autossa on hifi-paketti reippaasti paranneltuna Audiokitin konsultoimana. Mutta silti. Jollain tavalla Polen yleinen "kyydin laatutaso" ei saanut aikaan suurta wow-efektiä. Tuli sellainen fiilis että enemmän oli sellainen teknologialla doupattu tavisauto, jonka näennäinen makeus oli lopulta vähän "päälleliimaatua", kun pintaa vähän rapsutti. Ja jos "wow" ei synny vuorokauden aikana koeajossa niin tuskin se myöhemminkään syttyy, ellei sitten tolkuttomaan rengasmeluun tottumisen kautta? G30 taas alkoi tuntumaan tietyllä tavalla "luottopakilta", jonka wow-fiilis syntyy pidemmän käytön myötä ja on ehkä käytön myötä kestävämpää?

    Nyt aloin jo vakavissani miettimään että olisiko aivan typerä veto vaihtaa nykyinen 128tkm ajettu 530e x-drive samanlaiseen vähemmän ajettuun farkkuun, about joku 2021-2022 alle 50tkm ajettu? Kolmen vuoden päästä alkaa jo sähkövehkeissäkin olla tuoreempaa ja isoakkuisempaa järkiautoa käytettynä? Muuta huonoahan tässä G30:ssa ei ole kuin tuo piskuinen ajoakku, mutta jos siitä satunnaisesta bensakoneen käynnistymisestä ei tekisi ongelmaa niin eikö nämä ole vielä seuraavat kolme vuotta ihan hyviä autoja?

    Yksi vaihtoehto on jatkaa nykyisellä, mutta realisoituuko riski ajoakun suhteen? Miten autoliikkeet suhtautuu näihin esim. 180tkm ajettuna jne... ts. onko järkevämpää käyttää oletetut/pelätyt tulevat korjaustonnit suoraan tuoreemman hankintaan kun se vielä on helppoa? Mitä ajatuksia herättää?
    Polestar 2'sta olen itsekin harkinnut pariin otteeseen. Mutta eihän se autona ole ollenkaan vertailukelpoinen vitoseen. Ehkä kolmonen tai F36 vois olla lähempänä mihin Bemarilta voisi verrata.
    Vitos Bemaria täytyisi verrata sähköautoista BMW i5'seen tai MB EQE:hen.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Tässä kun kilometrien puolesta pitäisi alkaa miettiä auton vaihtoa.... ja olikin jo hyvin lähellä että vaihdetaan Polestar 2:seen. Lupaavasta ensivaikutelmasta huolimatta, Polella koeajo lopulta jätti peukun maksimissaan heiluvaan vaaka-asentoon. G30:n kyydin ilmeisen korkeaan laaatutasoon oli selvästi päässyt salakavalasti tottumaan. Ajoltaan ja alustaltaan Polestar öhlinseineen oli kyllä maukas, suorastaan erinomainen. Eikä suorituskykyäkään jättänyt toivomisen varaa. Mutta ero rengasmelussa ja mm. hifien tasossa oli melkoinen G30:n hyväksi. Tosin omassa autossa on hifi-paketti reippaasti paranneltuna Audiokitin konsultoimana. Mutta silti. Jollain tavalla Polen yleinen "kyydin laatutaso" ei saanut aikaan suurta wow-efektiä. Tuli sellainen fiilis että enemmän oli sellainen teknologialla doupattu tavisauto, jonka näennäinen makeus oli lopulta vähän "päälleliimaatua", kun pintaa vähän rapsutti. Ja jos "wow" ei synny vuorokauden aikana koeajossa niin tuskin se myöhemminkään syttyy, ellei sitten tolkuttomaan rengasmeluun tottumisen kautta? G30 taas alkoi tuntumaan tietyllä tavalla "luottopakilta", jonka wow-fiilis syntyy pidemmän käytön myötä ja on ehkä käytön myötä kestävämpää?

    Nyt aloin jo vakavissani miettimään että olisiko aivan typerä veto vaihtaa nykyinen 128tkm ajettu 530e x-drive samanlaiseen vähemmän ajettuun farkkuun, about joku 2021-2022 alle 50tkm ajettu? Kolmen vuoden päästä alkaa jo sähkövehkeissäkin olla tuoreempaa ja isoakkuisempaa järkiautoa käytettynä? Muuta huonoahan tässä G30:ssa ei ole kuin tuo piskuinen ajoakku, mutta jos siitä satunnaisesta bensakoneen käynnistymisestä ei tekisi ongelmaa niin eikö nämä ole vielä seuraavat kolme vuotta ihan hyviä autoja?

    Yksi vaihtoehto on jatkaa nykyisellä, mutta realisoituuko riski ajoakun suhteen? Miten autoliikkeet suhtautuu näihin esim. 180tkm ajettuna jne... ts. onko järkevämpää käyttää oletetut/pelätyt tulevat korjaustonnit suoraan tuoreemman hankintaan kun se vielä on helppoa? Mitä ajatuksia herättää?

    Leave a comment:


  • Messier
    replied
    Originally posted by peLoGo? View Post
    Silläpä ajattelinkin että joku muu on varmaan jo kerinnyt ratkaista saman ongelman
    Minä oon ladannut kotona pistorasiasta.

    Leave a comment:


  • peLoGo?
    replied
    Originally posted by jj5 View Post

    Itseäni harmittaisi, jos olisi niin iso puhelin ettei mahdu..
    Ison kanssa pärjää aina, tai jotain

    Vaan eikai tämä meikäläisen luuri mitenkään mahdottoman suuri edes ole nykypäivän standardeilla. Silläpä ajattelinkin että joku muu on varmaan jo kerinnyt ratkaista saman ongelman

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎