G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Maalinpaksuusmittari olis tosiaan varmasti hyvä olla jos vauriota epäilee. Pitääpä tutkailla saako sellaisen jostain järkevään hintaan.
-
Johan tuon näkee väristä että maalattu joskus. Eli paskasti tehty korjaus/maalaus.
Leave a comment:
-
Poikkeuksellisen paljon kukintaa tässä korimalli huomioiden. Helpottaa kun taskussa maalin paksuusmittari ja siitä voi helpommin arvailla onko tehdaspintaa vai ei.
Sitten ei oo kyllä merkitystä, onko kolhittu uutena Hangon sorakentällä taikka prisman parkkihallissa naapurin Qassshhqain kanssa.
Leave a comment:
-
Kun huomioi, miten hyvin viimeisen 20v aikana tulleet bmw mallit tuntuvat kestävän suuremmin ruostumatta pintapeltien osalta, niin vaikuttaisi kummalta että tämmöiset alkaisi yleisesti ruostumaan tuolla tapaa tässä kohtaa. Olisikohan hieman epäonnistunut korjaus tuossa. Onhan tuo kaaren reuna kyllä aika altis kiveniskemille toisaalta.Originally posted by Petri.Kekkonen View PostRuostuuko alkupään G30-mallit tai onko jotain muita maaliongelmia ollut yleisemmin?
Tuli vaan mieleen kun katellut https://www.lansiauto.fi/autohaku/ka...0/oulu/923507/ joka näytti kuvissa tosi siistiltä. Kävin paikan päälläkin kattoon ja yhden naarmun huomasin etupuskurissa alanurkassa ja konepellissä, mutta nyt osui silmään ulkokuvasta tämmöinen ongelma vasemman takapyöränkaaren reunassa, jota en paikapäällä huomannu kun oli toinen auto aika lähellä vieressä eikä päässy kylkiä katteleen kunnolla:
Leave a comment:
-
Mulla on ollut etupuskurissa, maalin lähtemistä. Voi olla toki että puskuri olisi joskus maalattu uudestaan.
Leave a comment:
-
Ruostuuko alkupään G30-mallit tai onko jotain muita maaliongelmia ollut yleisemmin?
Tuli vaan mieleen kun katellut https://www.lansiauto.fi/autohaku/ka...0/oulu/923507/ joka näytti kuvissa tosi siistiltä. Kävin paikan päälläkin kattoon ja yhden naarmun huomasin etupuskurissa alanurkassa ja konepellissä, mutta nyt osui silmään ulkokuvasta tämmöinen ongelma vasemman takapyöränkaaren reunassa, jota en paikapäällä huomannu kun oli toinen auto aika lähellä vieressä eikä päässy kylkiä katteleen kunnolla:
Leave a comment:
-
Lunta/jäätä oven etureunassa välissä?Originally posted by Whatnot View PostNo kylläpä G31 (-22, 40tkm) taas tempun keksi: Oikea takaovi aukeaa noin 1/3 matkan ja sitten pysähtyy. En viittinyt enemmän antaa voimaa, kun tuntuu että jotain hajoaa. Saranassa jotain rikki kenties, onko kokemuksia?
Tai sitten ovistoppari jumittaa jään/lian takia, tai on rikki.
Leave a comment:
-
No kylläpä G31 (-22, 40tkm) taas tempun keksi: Oikea takaovi aukeaa noin 1/3 matkan ja sitten pysähtyy. En viittinyt enemmän antaa voimaa, kun tuntuu että jotain hajoaa. Saranassa jotain rikki kenties, onko kokemuksia?
Leave a comment:
-
Onhan sillä varmasti vaikutusta.Originally posted by Petteri75 View PostOnkohan tällä jarruttamisella edes teoreettista lisää rengasta kuluttavana tekijänä l.
Tietääkö joku muuten, mitä xdrive tekee (moottori)jarruttaessa? En ainakaan muista, että olisi tuntunut yliohjaavalta hidastaessa koskaan, edes tosi liukkaalla.
Leave a comment:
-
Toimintavarmuus, rahastus ja toimintavarmuuden maksimointi, siinäpä ne tärkeimmät, Unohtamatta miten vaihtelevasti näitä käytetään eli ne joilla bensakone rykii kylmänä jatkuvasti lyhyitä pyrähdyksiä, pimenee joku tulppa taatusti nopeammin kuin toisella, jolla kone käy sen kaksi kertaa viikossa käynnissä ja silloinkin pitkän aikaa lämpimänä.Originally posted by Petteri75 View Postmutta mikä idea on vaihtaa platinakärkisiä sytytystulppia 60tkm välein?.
👍 1Leave a comment:
-
530e -20:ssa tuli (itse asiassa tänään) 120tkm täyteen ja ohjelmassa olisi seuraavana ns. iso huolto. Jarrunesteen vaihdo, ns. tarkistuksen jne normaalit ymmärtää, mutta mikä idea on vaihtaa platinakärkisiä sytytystulppia 60tkm välein? Esim. Renault Megane III:ssa oli myös samantyyppiset tulpat, ja siinä vaihtoväli oli 100tkm. Näitä 2-litraisia bensakoneita on ollut nyt 3 peräkkäin, kaikissa sama pieni harmitus, eivät kai tulpat 90%:ssa maantieajossa voi noin nopeasti kulua? ~650€, tällä olisi melkein ostanut uudet kesärenkaat..
Kesärengassarja meni vaihtoon, kului lopussa yllättävän/pelottavan nopeasti, saattoi olla ohjauskulmien säätämättömyys ja hiukan liian isot rengaspaineet tekijänä. Mutta yksi mietitytti, regenaraatio. Kun auto on takavetoinen, niin käytännössä vetävä pyörä ja mahdollisimman usein myös se ainoa hidastava on takana. Onkohan tällä jarruttamisella edes teoreettista lisää rengasta kuluttavana tekijänä l. renkaiden kierrätys takavetoisessa hybridissä on vieläkin tärkeämpää? Edelliset olivat käytettynä ostetut Continental PremiumContact5:et, jotka olivat vähän pettymys. Edellissä F30 320i M Sport:ssa oli 6:et, ne olivat hyvät ja nyt hyllyssä odottaa kesää 7:t.
n. 106tkm takana maapallon pelastamista. Tämä on LCI, eli ennätysrange on ollut 58tkm, talvella ehkä 35-45km mikä riittää yhteen suuntaan työmatkaan. Lisä olisi kiva, mutta esim. 100km tulisi hyvin harvoin normaalia päiväajoa täyteen, eli jos pitäisi ottaa esim. 30-50kg lisää akkua joka hetki painoa lisäämään, niin ehkä ei? Se mihin on näköjään vaarallisesti tykästynyt, on varusteet. Tämä on Saksan-tuonti, eli löytyy esim. Comfort-penkit (ah), kaukoajovaloavustin (edellisessäkin oli, ei enää ilman) jne, eli ei haluaisi enää olla ilman. Ongelmana on, että uusien käytettyjenkin hinnat ovat nousseet viim. 3v. aikana niin, että vaadittava väliraha on kasvanut liikaa, perusvarusteisissakin.. Lisäksi uusissa autoissa ei ole nappeja. Kaikkeen varmasti tottuu, mutta jos pitäisi laittaa se puolensataa tuhatta kiinni peltikotteroon, niin miksi pitäisi tyytyä klähmintänäyttöön.
Jos eteen tulee yli 100tkm ajettu e-G30, niin totta kai on hyvä tuntea tervettä epäilystä akkua jne kohtaan mutta jos ao yksilö on hyvin varustettu, niin kannattaa kokeilla? Tämä on kuitenkin tainnut olla vähävikaisin uudemman pään bemarini koskaan. Kop kop.
Leave a comment:
-
Kiitos selventävästä vastauksesta, tätä tietoa hain.Originally posted by JaniLap View Post
Jarrupalan kulumisanturin toiminta perustuu resistanssin mittaamiseen DSC yksikön toimesta. Kun anturin on johtavuus on kulunut loppuun, jarrupaloissa on jäljellä noin 5 % niiden alkuperäisestä paksuudesta, mikä vastaa noin 2500 km ajomatkaa. Tällöin kuljettajalle ilmoitetaan jarrujen huoltotarpeesta iDriven näytöllä.
Leave a comment:
-
Originally posted by pedroo View Postsensorin toimintahan perustuu oikosulkuun, ja kun se yhteys katkea sensorin lauettua niin on pala jo lähes kulunut kokonaan, ainakin äffässä näin.
Jarrupalan kulumisanturin toiminta perustuu resistanssin mittaamiseen DSC yksikön toimesta. Kun anturin on johtavuus on kulunut loppuun, jarrupaloissa on jäljellä noin 5 % niiden alkuperäisestä paksuudesta, mikä vastaa noin 2500 km ajomatkaa. Tällöin kuljettajalle ilmoitetaan jarrujen huoltotarpeesta iDriven näytöllä.
👍 1Leave a comment:
-
Se sensori ei ole siis lauennut vielä? sensorin toimintahan perustuu oikosulkuun, ja kun se yhteys katkea sensorin lauettua niin on pala jo lähes kulunut kokonaan, ainakin äffässä näin. (anturinhan voi ohittaa sen katkaisemalla, ja vetämällä piuhanpäät yhteen Kysymys siis kuuluu onko G sarjalaisissa jokin sisäinen kilometrilaskuri jolloin se automaattisesti pyytää palojen vaihtoa? VAIKKA ei itse huoltovalikon takana näitä enään olekaan niinkuin F korisissa.Originally posted by VilleP View PostOnko ne oikeasti niin kuluneet että pitää vaihtaa? Se sensori kyllä ilmoittelee reilusti etukäteen, ellei sitten toisella puolella ole syystä tai toisesta kulunut enemmän, tai joku ohittanut anturia. Vaihto pitää nollata että laskuri toimii oikein.
Leave a comment:
-
Onko ne oikeasti niin kuluneet että pitää vaihtaa? Se sensori kyllä ilmoittelee reilusti etukäteen, ellei sitten toisella puolella ole syystä tai toisesta kulunut enemmän, tai joku ohittanut anturia. Vaihto pitää nollata että laskuri toimii oikein.
Leave a comment:
Leave a comment: