Käytiin viikonloppuna helteessä pohjoisen reissu. Kotiin palattua huomasin että apukuskin puoleisen jalkatilan matto oli etureunasta ihan litimärkä. Samoin kardaanitunnelin posket olivat kosteat siitä keskikonsolin paikkeilta, molemmilta puolilta mutta apukuskin puolelta enemmän.
Olen huomannut joskus ennenkin helteillä että kardaanitunnelin kyljet kostuvat tuosta kohtaa, mutta tuolloin oli ollut penkkien tuuletus päällä. Tulkitsin että kyseessä olisi ollut kondenssi. Tällä kertaa penkkien tuuletus ei ollut käytössä, mutta ilmastointi tietysti muuten kyllä.
Mikähän tuon maton kasteli? Reissussa ei satanut missään vaiheessa. Autossa ei ole kattoluukkuakaan.
Potilas G30 530e pre-fl
G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Näytti range 6000km ja top-up 6l. Laitoin 4l lisää ja annoin käydä hetken aikaa. Näyttää 11500km ja top-up 3l.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _Bäri_ View PostMillainen riski mulla on saada toi kusilitku menemään vanhaksi? Eikö tuo vanhetessa ns. Hartsiinnu?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JayJay- View PostHei, onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?
Kuskin ovea avattaessa, oven sisältä kuuluu avattaessa "nakuna", nak, nak,nak.... eli mitä pidemmälle ovea aukaiset,sitä enemmän ääntä kuuluu..
En ole ovea vielä availlut ja sille ei ole tehty mitään muutakaan.
Leave a comment:
-
-
Tuota omat havaintoni vahvistaisivat. Omat ajot on pääsääntöisesti kaupunki/ taajamaa.
Täytin ureatankin täyteen. Näytti rangeksi 12500km, nyt kun kävin kaupungilla nousi range 15000km. Millainen riski mulla on saada toi kusilitku menemään vanhaksi? Eikö tuo vanhetessa ns. Hartsiinnu?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View PostOnko tämä ymmärrettävissä niin, että mitä enemmän maantieajoa, sitä enemmän ureaa kuluu?
Leave a comment:
-
-
Hei, onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?
Kuskin ovea avattaessa, oven sisältä kuuluu avattaessa "nakuna", nak, nak,nak.... eli mitä pidemmälle ovea aukaiset,sitä enemmän ääntä kuuluu..
En ole ovea vielä availlut ja sille ei ole tehty mitään muutakaan.
Leave a comment:
-
-
Ite ajanut nyt reilut 10tkm viime lokakuusta lähtien 520xd ja täyttömäärän kilometrit on laskenut 14 000km:iin kun lähdössä oli 15 000km. Eikös tuota ureaa kulu vasta kun moottori ahdistuu ja lämpiää tarpeeksi? Oletan että talviköröttelyt 80 km/h ei sitä ole juuri kuluttanut.
Leave a comment:
-
-
Onko tämä ymmärrettävissä niin, että mitä enemmän maantieajoa, sitä enemmän ureaa kuluu?
Leave a comment:
-
-
SCR-katalysaattori lämpiää samalla periaatteella kuin muutkin katalysaattorit, eli passiivisesti pakokaasun mukanaan tuomalla lämpöenergialla. Ympäristöolosuhteilla ja ajotavalla on luonnollisesti merkitystä lämpiämisnopeuteen, mutta järjestelmän toiminta on suunniteltu siten, ettei Frau Müllerin tarvitse uhrata ajatustakaan sen toiminnasta varmistuakseen. Häririötilanteissa iDriveen tulee ilmoitus että järjestelmässä on jotakin poikkeuksellista tai urealiuos on loppumassa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniLap View Post
SCR-järjestelmä on aktiivisesti käytössä kun SCR-katalysaattorin lämpötila on vähintään 200 celsiusastetta, jolloin moottorinohjausyksikkö säätää urealiuoksen syöttömäärää ruiskutettavaksi SCR-katalysaattoriin hyödyntämällä typpioksidiantureilta saapuvaa tietoa pakokaasun typenoksidipitoisuudesta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _Bäri_ View PostEn oo tota toiminta logiikkaa ymmärtänyt.
Leave a comment:
-
-
En oo tota toiminta logiikkaa ymmärtänyt. Omalla olen ajanut 17tkm, lisäämättä vielä adblueta. Täyttömääräksi näyttää nyt 9l ja range olisi 6500km. Välillä syö enenmän. Ja nyt tuo range on ollu samana ~2000km ajan. Joku fiksumpi vois kertoa, millon tuo ruiskuttaa ureaa joukkoon?
Leave a comment:
-
Leave a comment: