Announcement

Collapse
No announcement yet.

G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pedroo
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Onko ne oikeasti niin kuluneet että pitää vaihtaa? Se sensori kyllä ilmoittelee reilusti etukäteen, ellei sitten toisella puolella ole syystä tai toisesta kulunut enemmän, tai joku ohittanut anturia. Vaihto pitää nollata että laskuri toimii oikein.
    Se sensori ei ole siis lauennut vielä? sensorin toimintahan perustuu oikosulkuun, ja kun se yhteys katkea sensorin lauettua niin on pala jo lähes kulunut kokonaan, ainakin äffässä näin. (anturinhan voi ohittaa sen katkaisemalla, ja vetämällä piuhanpäät yhteen Kysymys siis kuuluu onko G sarjalaisissa jokin sisäinen kilometrilaskuri jolloin se automaattisesti pyytää palojen vaihtoa? VAIKKA ei itse huoltovalikon takana näitä enään olekaan niinkuin F korisissa.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Onko ne oikeasti niin kuluneet että pitää vaihtaa? Se sensori kyllä ilmoittelee reilusti etukäteen, ellei sitten toisella puolella ole syystä tai toisesta kulunut enemmän, tai joku ohittanut anturia. Vaihto pitää nollata että laskuri toimii oikein.

    Leave a comment:


  • pedroo
    replied
    G31 530d xdrive: Takajarrulevyt/palat menossa vaihtoon, itse vaihdan. Vielä ei auto mitään pyydä tai herjaa eli ilmeisesti se jarrupalassa oleva anturi ei ole vielä lauennut? jos vaihdan ns ennakoivasti, onko autossa jokin laskuri joka jossainvaiheessa pyytää tätä vaikka tarve ei olisi? niin kuin F korisessa.

    Leave a comment:


  • nupaha
    replied
    Originally posted by peLoGo? View Post

    Ison kanssa pärjää aina, tai jotain

    Vaan eikai tämä meikäläisen luuri mitenkään mahdottoman suuri edes ole nykypäivän standardeilla. Silläpä ajattelinkin että joku muu on varmaan jo kerinnyt ratkaista saman ongelman
    Piäni ei näy ja isoa ei tarvi hävetä. :-)
    Mulla on Apple 11 ja suojakoteloineen todella hankala kaivelta pois tuolta. Sinänsä hyvä, kun ittellä Apple Carplay langattomana syö akkua aika nopeasti niin siinä mielessä hyvä, kun tuolta saa latinkia koko ajan.
    Last edited by nupaha; 24-11-2024, 13:28.

    Leave a comment:


  • Vanesso
    replied
    Hei kaverit.
    Jos joku tykkää sisäänrakennettujen navigointikarttojen käyttämisesta, tässä on joitain uutisia - BMW on julkaissut "ilmaiset" elinikäiset FSC:t karttapäivityksiä varten. "Ilmainen" tarkoittaa, että et maksa BMW:lle, mutta jonkun, jolla on pääsy BMW Airiin, pitäisi hankkia ne puolestasi. Yleensä tämä vaatii muutaman euron.
    Tämä toimii hyvin, jos et ole jo ostanut karttojen tilausta BMW:ltä etkä ole paikannut väärennettyjä FSC:itä keskusyksikköön jollain kiertävällä ratkaisulla, kuten BMW Feature Installer. Joten käytin tätä vuoden 2017 G31:ssäni – nyt minulla on 2024-2 EVO-kartat ja voin päivittää ne uudelleen, kun uusi julkaisu ilmestyy. Näyttää siltä, ​​että MGU-keskusyksiköissä menettely on sama.
    Toivottavasti tämä auttaa jollekin.​​

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Vuosikymmeniä vanha juttu peittää osan alkulähde ja tätä on ihan Lemförderistä lähtien tehty iät ja ajat.

    Jos logo/nro raaputettu, ei siitäkään voi vielä päätellä, onko alkuperäiososa vai väärennös.

    Vuosikymmenten saatossa sana alkuperäislaatu ei enää tarkoita samaa, verratkaapa vaikka 70/80 luvun kromiosien laatua 2000-luvun kromisiin.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Väärennys voi siis mennä näinkin päin; kiinalainen tekee päivävuoron autotehtaalle ja iltavuoron omaan piikkiin.
    Puhutaanko omenoista vai appelsiineista? Tilanteessasi tuotetta kaupattiin ilmeisesti kopiona eikä BMW OE -tuotteena, johon sopii tuotteeseen siirtyneet yksityiskohdat muotin valmistukseen käytetystä alkuperäisosasta, joita oli yritetty poistaa ennen myyntiä? Kiinalaisethan osaavat fabrikoinnin häivyttäessään alkuperäisosaan viittaavat yksityiskohdat, jolloin sitä voidaan myydä vailla seuraamuksia tuoteväärennössyytteistä. Edellä muistutin tuoteväärennösten runsaudesta verkkohuutokaupoissa, jolloin väärennetystä tuotteesta pyritään lähtökohtaisesti luomaan ulkoisia yksityiskohtia myöten mahdollisimman autenttinen vaikutelma alkuperäisvalmistajan merkkituotteesta ja sitä myös kaupataan tällä tuotemerkillä.
    Last edited by JaniLap; 08-11-2024, 16:17.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Ulkomaisissa verkkohuutokaupoissa on runsaasti väärennettyjä autonosia tarjolla, kuten esim. Schraderin rengaspaineantureita. Ostaja mielellään tuijottaa halpaa hintaa ja uskoo myyjän vakuuttelut tuotteen "aitoudesta". Halpa on halpaa. Paikallinen rengasliike tai valtuutettu jälleenmyyjä osaa todennäköisemmin myydä oikeanlaiset anturit, kun niissäkin on auton valmistusvuodesta johtuvia eroja.
    Näkyy olevan myös toisinpäin. Vaihdoin e90:n pohjamuoveja ja asennusvaiheessa huomasin, että yksi pala oli jäänyt tilaamatta merkkarilta. Googlailin sitä varaosanumerolla ja yllättäen muovi oli myynnissä myös Aliexpressissä noin 1/10 hintaan verrattuna merkkiliikkeeseen. Tilasin sen sieltä kokeeksi. Yllätyksekseni osan laatu vastasi täysin merkkiosaa, siinä oli itseasissa BMW:n varaosanumerot yms. BMW:n logo oli kömpelösti yritetty dremelöidä pois, mutta siitäkin kuulsi vielä BMw merkki läpi. Väärennys voi siis mennä näinkin päin; kiinalainen tekee päivävuoron autotehtaalle ja iltavuoron omaan piikkiin.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Ulkomaisissa verkkohuutokaupoissa on runsaasti väärennettyjä autonosia tarjolla, kuten esim. Schraderin rengaspaineantureita. Ostaja mielellään tuijottaa halpaa hintaa ja uskoo myyjän vakuuttelut tuotteen "aitoudesta". Halpa on halpaa. Paikallinen rengasliike tai valtuutettu jälleenmyyjä osaa todennäköisemmin myydä oikeanlaiset anturit, kun niissäkin on auton valmistusvuodesta johtuvia eroja.

    Leave a comment:


  • irspa
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    Yksi anturi on tilanteessasi todennäköisesti vikaantunut. Merkkikohtaisella testerillä on mahdolista lukea anturitiedot. Rengasliikkeessäkin voivat varmasti auttaa asiassa omilla laitteillaan. Alkuperäisanturit ovat Huf tai Schrader valmistamia 433 Mhz taajuudella toimivia. Tarvikeosien kohdalla paikallaan muistaa, että halpa on halpaa.
    Schraderin logolla tuntuu useampaa vaihtoehtoa löytyä ebaysta ja aerolta. Löytyyköhän suoraa suositusta hyvistä tarvikkeista tai tietoa mitä maksaisi rengasliikkeestä anturit asennettuna? Kysymällähän se selviäisi onneksi myös talvirenkaiden vaihto voisi olla ajankohtainen, joten menisi yksillä rengastöillä.

    Mielellään ei poiskaan koodaisi, jotenkin tottunut seurailemaan paineita ja pari ruuvia huomannut tarpeeksi ajoissa sen myötä.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    Voikos tuon systeemin "koodata" pois? Ihan kiva varuste kyllä toisaalta, että ehkä se vain kannattaa laittaa toimintaan.
    Rengaspainevalvonta on mahdollista koodata pois käytöstä ja asettaa sen tilalle rengasrikkovalvonta, joka arvioi ajon jatkamisen edellytyksiä renkaiden vierintänopeuden perusteella hyödyntämällä ABS-antureiden tarjoamaa tietoa.

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Originally posted by irspa View Post
    Talvirenkaiden vaihdon jälkeen rengaspainereset ei tahdo mennä läpi, aamulla jämähti 37 % useamman kerran ja iltapäivällä 49 % useampi yritys ei auttanut. Samat renkaat ja vanteet toiminut viime talvena.

    Olikohan kikkoja mitä kokeilla vai paraneeko vain sensorin vaihdolla? Pystyykö miten helposti etsimään mikä sensori viallinen ja onko suosituksia mistä ja mitkä anturit ostaa.

    Muuten voisi elää ilmankin talvirenkaiden kanssa mutta oranssivalo mittarissa lievästi häiritsee.
    Voikos tuon systeemin "koodata" pois? Ihan kiva varuste kyllä toisaalta, että ehkä se vain kannattaa laittaa toimintaan.

    Leave a comment:


  • VilleK91
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post

    -20 mallin 530e:ssä kun laittaa sport-ajomoden päälle niin vilkkuviiksen pään napista saa vaihdettua moottorin lämmöt näkyviin… ei tosin näy asteina mutta palkkina.
    Okei täytyypä testa toimiiko omassa noin, toki tarkempi arvo kiinnostaisi jotta näkisi miten pitää lämpöjä näin pakkaskeleillä!

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Originally posted by VilleK91 View Post
    2017vm g30 salavalikko, tietoa saako salavalikon pysymään päällä kun auto käynnissä/ajossa? Saan kyllä salavalikon auki ja näyttämään moottorin lämmöt sammutettuna mutta kun auton starttaa niin valikko katoaa, kiinnostaisi seurailla näin pakkasilla moottorin lämpöjä, kellään niksiä tiedossa?
    -20 mallin 530e:ssä kun laittaa sport-ajomoden päälle niin vilkkuviiksen pään napista saa vaihdettua moottorin lämmöt näkyviin… ei tosin näy asteina mutta palkkina.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by irspa View Post
    Pystyykö miten helposti etsimään mikä sensori viallinen ja onko suosituksia mistä ja mitkä anturit ostaa.
    Yksi anturi on tilanteessasi todennäköisesti vikaantunut. Merkkikohtaisella testerillä on mahdolista lukea anturitiedot. Rengasliikkeessäkin voivat varmasti auttaa asiassa omilla laitteillaan. Alkuperäisanturit ovat Huf tai Schrader valmistamia 433 Mhz taajuudella toimivia. Tarvikeosien kohdalla paikallaan muistaa, että halpa on halpaa.
    Last edited by JaniLap; 04-11-2024, 20:57.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎