E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fRONik-_-
    replied
    Originally posted by jonnym View Post
    Nyt o stetoskoopilla käyty paikat läpi ja öljyjalka on sirinän lähde nähtävästi. Oisko mitään tietoa, et mikä hitto siel voi ääntä pitää tai jotai niksei mitä lähtis asialle tekee. Itse ohjaustehostimen pumppuun ei päästy kuuntelee vielä, voiko ääni resonoida sieltä öljyjalkaan sillä sieltä tää vittumaine ääni kuulu todella selvästi
    Tässä olis ääninäyte https://drive.google.com/file/d/0BxZ...ew?usp=sharing 18sec kohalla laitetaan D päälle ja ääni kovenee ja rytmi kovenee samalla.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by jonnym View Post
    Nyt o stetoskoopilla käyty paikat läpi ja öljyjalka on sirinän lähde nähtävästi. Oisko mitään tietoa, et mikä hitto siel voi ääntä pitää tai jotai niksei mitä lähtis asialle tekee. Itse ohjaustehostimen pumppuun ei päästy kuuntelee vielä, voiko ääni resonoida sieltä öljyjalkaan sillä sieltä tää vittumaine ääni kuulu todella selvästi
    Koita nyt ottaa se hihna pois. Se on nopea homma.

    Selviää äkkiä kuuluuko se jostain syvemmältä vai apulaitteista.

    Leave a comment:


  • jonnym
    replied
    Heinäsirkka

    Nyt o stetoskoopilla käyty paikat läpi ja öljyjalka on sirinän lähde nähtävästi. Oisko mitään tietoa, et mikä hitto siel voi ääntä pitää tai jotai niksei mitä lähtis asialle tekee. Itse ohjaustehostimen pumppuun ei päästy kuuntelee vielä, voiko ääni resonoida sieltä öljyjalkaan sillä sieltä tää vittumaine ääni kuulu todella selvästi
    Last edited by jonnym; 05-01-2015, 21:38.

    Leave a comment:


  • bmw911
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Paikoilleen taitavat sopia kuoriltaan.
    Välitykset erilaisia.

    Joku kuka tietää sopiiko vetarit ja kardaanin laipat keskenään saa vastata sen.
    Bmwfans:n mukaan ainakin <2000 vuoden 740 on samat vetarit, mutta mitenkähän mahtaa kardaani sopia? En tahdo siihen löytää mittoja mistään..

    Tuossa 740 perässä on välitys 3,15 ja rikki menneessä 2,81. Onko tuolla erolla kuinka dramaattinen vaikutus? :think
    Last edited by bmw911; 05-01-2015, 17:31.

    Leave a comment:


  • ihi
    replied
    M73N jouto on tosiaan sen 530rpm jos akku ok ja AC pois.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Joo, ei tuo lause vaan oikein jätä semmoiselle aukkoa. Tuolla jenkkipuolella tuntuu tekevän M73 näin, N on erikseen eikä kuulu tuohon... Siinä on matalempi joutava muutenkin.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Tuohan kertoo, että vasta ku vaihde on kytketty. Noh, täytyy tutkata ne imuvuodot mielenrauhan vuoksi.
    joo niinhän siinä lukeekin, nyt kun tavasin noita rivejä järjestykseen. Eihän tuon tarvitse olla väärässä, entä jos tuosta lapusta vain puuttuukin tieto että kierrokset laskee x-ajan kuluttua sinne 600rpom -tasolle?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Tuohan kertoo, että vasta ku vaihde on kytketty. Noh, täytyy tutkata ne imuvuodot mielenrauhan vuoksi.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    bimmerforumissa pitää olla rekisteröity että voi avaa tiedostoja

    TDP13-6.frb 20/10/97
    13 - Fuel System E31 E38 E31
    M70 M73 M73
    B 50 B 54 B 54
    13 00 Checking/adjusting engine and exhaust
    Engine designation 50 12 1 56 12 1
    Inspection prerequisite: engine at
    operating temperature
    Idle speed
    without consumers rpm ± 50 700 600
    with air conditioner rpm ± 50 700
    with drive range selected rpm ± 50 700 -
    with drive range selected and air
    conditioner
    rpm ± 50 - -
    if batt. V < 12 V - 750
    directly after start up to 1st time
    driving range is engaged
    - 900
    max. engine speed rpm ± 50 6000
    CO vol. without catalytic converter % 0.4 - 1.6
    CO vol. with catalytic converter % £ 0.5

    omassa perus m73 tyhjäkäynti lämpimänä kyllä tippuu siihen 600 rpm


    Originally posted by zener View Post
    Mielenkiintoinen technical data, jos ei pidä paikkaansa. Nyt kun aloin miettimään, niin enpä ole autoa juuri joutavalla käytellyt kuin ajon jälkeen, että onko ollut aina näin.
    tuostahan käytänhnössä näkee, että kaikissa muissa tilanteissa kierrosluku on max 750 (myös jos voltit on alhaiset), PAITSI heti käynnistyksen jälkeen 900. Tuossa ei oteta millään tavalla kantaa siihen, että kuinka kauan noi kierrokset pysyy 900rpm.

    nyt sitten se mutu-osio: mun mielestäni niiden kierrosten tulee pudota aika pian sinne 600-750rpm -tasoon, eli 900rpm on vain sen käynnistyksen ajan (ja sitä kestoa saattaa määrittää myös lämpötilat).

    Joka tapauksessa niiden kierrosten tulee laskea itsekseenkin sinne alas (aikaisempia postauksia kun katsoo niin näin toimii ainakin mun auto, rikuh1:n auto ja EPDM:n auto)

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Mielenkiintoinen technical data, jos ei pidä paikkaansa. Nyt kun aloin miettimään, niin enpä ole autoa juuri joutavalla käytellyt kuin ajon jälkeen, että onko ollut aina näin.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    mä en saa tuota pdf:ä auki vikasta postista, mutta kyllä se tyhjäkäynti mulla laskee sinne kuuteensataan ihan itsekseenkin, ja niin teki myös faceliftissä. :think

    en tiedä sitten onko merkitystä sillä että sulla on M73 ja mulla on ollut M73N koneita molemmat.
    bimmerforumissa pitää olla rekisteröity että voi avaa tiedostoja

    TDP13-6.frb 20/10/97
    13 - Fuel System E31 E38 E31
    M70 M73 M73
    B 50 B 54 B 54
    13 00 Checking/adjusting engine and exhaust
    Engine designation 50 12 1 56 12 1
    Inspection prerequisite: engine at
    operating temperature
    Idle speed
    without consumers rpm ± 50 700 600
    with air conditioner rpm ± 50 700
    with drive range selected rpm ± 50 700 -
    with drive range selected and air
    conditioner
    rpm ± 50 - -
    if batt. V < 12 V - 750
    directly after start up to 1st time
    driving range is engaged
    - 900
    max. engine speed rpm ± 50 6000
    CO vol. without catalytic converter % 0.4 - 1.6
    CO vol. with catalytic converter % £ 0.5

    omassa perus m73 tyhjäkäynti lämpimänä kyllä tippuu siihen 600 rpm

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    mä en saa tuota pdf:ä auki vikasta postista, mutta kyllä se tyhjäkäynti mulla laskee sinne kuuteensataan ihan itsekseenkin, ja niin teki myös faceliftissä. :think

    en tiedä sitten onko merkitystä sillä että sulla on M73 ja mulla on ollut M73N koneita molemmat.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    anteeks mitä?
    Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


    Tuosta.

    Leave a comment:


  • rikuh1
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Enpä vaihda mitään, koska tuo on aivan normaalia M73:en kanssa. Joutokäynti jää 900rpm ennenku laitaan vaihdetta silmään, jonka jälkeen putoaa 600rpm.

    Käyntiin lähdön kanssa ei ole ollut enää ongelmia.
    Mulla ainakin kylmänä on startin jälkeen, (kuten yleensä on) joutokäynti korkeampi, olisko juuri 900 rpm, mutta laskee kyllä Itsekseenkin normaaliin, minuutin tms sisään, tai jos laitan vaihteen päälle. Sisänsä kuulostaa kyllä normaalilta, lämpimänä ei tuota kyllä mun mielestäni tee.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Enpä vaihda mitään, koska tuo on aivan normaalia M73:en kanssa. Joutokäynti jää 900rpm ennenku laitaan vaihdetta silmään, jonka jälkeen putoaa 600rpm.
    .
    anteeks mitä?

    Leave a comment:

Working...
X