Originally posted by jonnym
View Post
E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Originally posted by jonnym View PostNyt o stetoskoopilla käyty paikat läpi ja öljyjalka on sirinän lähde nähtävästi. Oisko mitään tietoa, et mikä hitto siel voi ääntä pitää tai jotai niksei mitä lähtis asialle tekee. Itse ohjaustehostimen pumppuun ei päästy kuuntelee vielä, voiko ääni resonoida sieltä öljyjalkaan sillä sieltä tää vittumaine ääni kuulu todella selvästi
Selviää äkkiä kuuluuko se jostain syvemmältä vai apulaitteista.
Leave a comment:
-
Heinäsirkka
Nyt o stetoskoopilla käyty paikat läpi ja öljyjalka on sirinän lähde nähtävästi. Oisko mitään tietoa, et mikä hitto siel voi ääntä pitää tai jotai niksei mitä lähtis asialle tekee. Itse ohjaustehostimen pumppuun ei päästy kuuntelee vielä, voiko ääni resonoida sieltä öljyjalkaan sillä sieltä tää vittumaine ääni kuulu todella selvästiLast edited by jonnym; 05-01-2015, 21:38.
Leave a comment:
-
Originally posted by Muurahainen View PostPaikoilleen taitavat sopia kuoriltaan.
Välitykset erilaisia.
Joku kuka tietää sopiiko vetarit ja kardaanin laipat keskenään saa vastata sen.
Tuossa 740 perässä on välitys 3,15 ja rikki menneessä 2,81. Onko tuolla erolla kuinka dramaattinen vaikutus? :thinkLast edited by bmw911; 05-01-2015, 17:31.
Leave a comment:
-
Joo, ei tuo lause vaan oikein jätä semmoiselle aukkoa. Tuolla jenkkipuolella tuntuu tekevän M73 näin, N on erikseen eikä kuulu tuohon... Siinä on matalempi joutava muutenkin.
Leave a comment:
-
Originally posted by zener View PostTuohan kertoo, että vasta ku vaihde on kytketty. Noh, täytyy tutkata ne imuvuodot mielenrauhan vuoksi.
Leave a comment:
-
Tuohan kertoo, että vasta ku vaihde on kytketty. Noh, täytyy tutkata ne imuvuodot mielenrauhan vuoksi.
Leave a comment:
-
Originally posted by EPDM View Postbimmerforumissa pitää olla rekisteröity että voi avaa tiedostoja
TDP13-6.frb 20/10/97
13 - Fuel System E31 E38 E31
M70 M73 M73
B 50 B 54 B 54
13 00 Checking/adjusting engine and exhaust
Engine designation 50 12 1 56 12 1
Inspection prerequisite: engine at
operating temperature
Idle speed
without consumers rpm ± 50 700 600
with air conditioner rpm ± 50 700
with drive range selected rpm ± 50 700 -
with drive range selected and air
conditioner
rpm ± 50 - -
if batt. V < 12 V - 750
directly after start up to 1st time
driving range is engaged
- 900
max. engine speed rpm ± 50 6000
CO vol. without catalytic converter % 0.4 - 1.6
CO vol. with catalytic converter % £ 0.5
omassa perus m73 tyhjäkäynti lämpimänä kyllä tippuu siihen 600 rpm
Originally posted by zener View PostMielenkiintoinen technical data, jos ei pidä paikkaansa. Nyt kun aloin miettimään, niin enpä ole autoa juuri joutavalla käytellyt kuin ajon jälkeen, että onko ollut aina näin.
nyt sitten se mutu-osio: mun mielestäni niiden kierrosten tulee pudota aika pian sinne 600-750rpm -tasoon, eli 900rpm on vain sen käynnistyksen ajan (ja sitä kestoa saattaa määrittää myös lämpötilat).
Joka tapauksessa niiden kierrosten tulee laskea itsekseenkin sinne alas (aikaisempia postauksia kun katsoo niin näin toimii ainakin mun auto, rikuh1:n auto ja EPDM:n auto)
Leave a comment:
-
Mielenkiintoinen technical data, jos ei pidä paikkaansa. Nyt kun aloin miettimään, niin enpä ole autoa juuri joutavalla käytellyt kuin ajon jälkeen, että onko ollut aina näin.
Leave a comment:
-
Originally posted by BeamR View Postmä en saa tuota pdf:ä auki vikasta postista, mutta kyllä se tyhjäkäynti mulla laskee sinne kuuteensataan ihan itsekseenkin, ja niin teki myös faceliftissä. :think
en tiedä sitten onko merkitystä sillä että sulla on M73 ja mulla on ollut M73N koneita molemmat.
TDP13-6.frb 20/10/97
13 - Fuel System E31 E38 E31
M70 M73 M73
B 50 B 54 B 54
13 00 Checking/adjusting engine and exhaust
Engine designation 50 12 1 56 12 1
Inspection prerequisite: engine at
operating temperature
Idle speed
without consumers rpm ± 50 700 600
with air conditioner rpm ± 50 700
with drive range selected rpm ± 50 700 -
with drive range selected and air
conditioner
rpm ± 50 - -
if batt. V < 12 V - 750
directly after start up to 1st time
driving range is engaged
- 900
max. engine speed rpm ± 50 6000
CO vol. without catalytic converter % 0.4 - 1.6
CO vol. with catalytic converter % £ 0.5
omassa perus m73 tyhjäkäynti lämpimänä kyllä tippuu siihen 600 rpm
Leave a comment:
-
Originally posted by zener View Post
en tiedä sitten onko merkitystä sillä että sulla on M73 ja mulla on ollut M73N koneita molemmat.
Leave a comment:
-
Originally posted by BeamR View Postanteeks mitä?Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Tuosta.
Leave a comment:
-
Originally posted by zener View PostEnpä vaihda mitään, koska tuo on aivan normaalia M73:en kanssa. Joutokäynti jää 900rpm ennenku laitaan vaihdetta silmään, jonka jälkeen putoaa 600rpm.
Käyntiin lähdön kanssa ei ole ollut enää ongelmia.
Leave a comment:
Leave a comment: