Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Penaksi
    Newbiemmer
    • Oct 2013
    • 6
    • Finland

    OBC Test nr 7 näyttää (KTMP: xxx)

    BMW E38 Hidden OBC Functions BMW E38 7-Series "Tim Meek" Timm

    Comment

    • Muurahainen
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Tatsga View Post
      Mikähän ton mittariston lämpömittarin tehtävä on? Onko kukaan saanut todistetusti lämpöi nousee keskeltä ilman moottorivauriota? Miksei auto valita ylikuumenemisesta? Saako noi lämmöt näkyy OBC:n kautta? Onks 105c termari tosiaan oikea(osanumerolla ku katteli)? Pitää tota flektiä viel tutkia enne ku hutkii ku ei oo ihan halpa uusittava...
      Kyllä olen saanut E39:ssä kun hain sitä kotiin.
      Tuleekin sitten tosi hätäseen ylös kun alkaa lämmetä.
      Ostin mokoman lämpövaivaisena ja ei siellä ollut rikki moottorista vesipumpun lisäksi muuta.

      Saa mittariston salavalikosta näkyviin.

      Tuo termari on sen takia noin lämmin että sitä voidaan sillä lämmityksellä pudottaa sitten alemmas tarpeen vaatiessa.

      Comment

      • Tatsga
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 436
        • Vantaa

        Äsken nollailin koodit ku tulin kotia ja kattelin et oli 109,5c lämpöjä. Tällä kertaa jostain syystä seilas tyhjäkäynti +-15rpm 600 ympärillä. Viimeks ku katoin niin pysy tasasena 600(tosin saatto olla IHKAssa). Toi käynnintasaisuus diagnosointi aiheuttaa kyl neurooseita... Missä lukemassa menee raja ennenku tarvii alkaa huolestua. Erityisesti kolmospytyssä tuntuu olevan about 50/1000 aina ku kattelee. Pitää toi lämpötila laittaa OBChen näkyviin. Paljonko koneen normilämmöt pitäis olla?
        E30 "318is 8v" touring

        E30 325cid 5.3 LS-V8

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          Originally posted by Tatsga View Post
          Äsken nollailin koodit ku tulin kotia ja kattelin et oli 109,5c lämpöjä. Tällä kertaa jostain syystä seilas tyhjäkäynti +-15rpm 600 ympärillä. Viimeks ku katoin niin pysy tasasena 600(tosin saatto olla IHKAssa). Toi käynnintasaisuus diagnosointi aiheuttaa kyl neurooseita... Missä lukemassa menee raja ennenku tarvii alkaa huolestua. Erityisesti kolmospytyssä tuntuu olevan about 50/1000 aina ku kattelee. Pitää toi lämpötila laittaa OBChen näkyviin. Paljonko koneen normilämmöt pitäis olla?
          M62:n normaali käyntilämpötila on 107C. Jos kerran autossa on termarivikaa, niin se on pirullinen aikapommi, joka voi laueta hetkenä minä hyvänsä. Itse en ajaisi sellaisella autolla. Myös jäähdytysjärjestelmän elinikä lyhenee, jos lämmöt ovat jatkuvasti yli ohjearvon.

          Comment

          • ihi
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 243
            • Kota

            M73N Nostelee neulaa siinä 113c ktemp lukemissa hieman. Ei se siihen vielä kuole lähi mainkaan jos järjestelmä muuten on ehjä ja pitää paineet. Kannattaa kuitenkin korjata ensitilassa.

            Comment

            • Tatsga
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 436
              • Vantaa

              Ajelin tuossa syyssäässä äsken tallille ja takas. OBCn mittari näytti lukemia 105-110c kun lämmöt tasaantu. Näemmä mittaristossa näyttää keskellä 73-75c jälkeen. Pitänee tilailla termari ja vaihtaa se ennenku taas kelit lämpee.
              E30 "318is 8v" touring

              E30 325cid 5.3 LS-V8

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                Originally posted by ihi View Post
                M73N Nostelee neulaa siinä 113c ktemp lukemissa hieman. Ei se siihen vielä kuole lähi mainkaan jos järjestelmä muuten on ehjä ja pitää paineet. Kannattaa kuitenkin korjata ensitilassa.
                kannattaa muuten vaihtaa se M73N koneen termarikin jos se nostelee 113-asteeseen. Pidemmällä pätkällä se alkaa nostamaan koneen lämpöjä ihan kunnolla, ja sitten alkaa sattumaan ja tapahtumaan. Mulla kävi edellisen M73N-koneen kanssa niin, että termarin sähkövastus petti, jonka jälkeen lämmöt oli kesäkuumilla pidemmän aikaa tuolla 113-116-asteessa. Seuraus: imusarjan tiivisteet alkoivat sulamaan -> katastrofaalinen imuvuoto -> yläkertaan PALJON uutta.

                Esim noi imusarjan tiivisteet maksaa sen 600€, ja vanhoja sulaneita ei pysty enää liimaamaan takaisin.

                Trust me, vaihda se termari. se on merkittävästi halvempaa ja helpompaa.
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • ihi
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 243
                  • Kota

                  Toki se termari kannattaa vaihtaa jos kellä siinä vikaa on, mutta vaikea kuvitella, että ne imusrjan tiivisteet sulaa just heti kun lämmöt nousee muutaman asteen. Näitä imusarjan kumilärppiähän nyt kypsyy silkkaa vanhuuttaan myös viileämpänä käyvissä m70 moottoreissakin.

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    Originally posted by ihi View Post
                    Toki se termari kannattaa vaihtaa jos kellä siinä vikaa on, mutta vaikea kuvitella, että ne imusrjan tiivisteet sulaa just heti kun lämmöt nousee muutaman asteen. Näitä imusarjan kumilärppiähän nyt kypsyy silkkaa vanhuuttaan myös viileämpänä käyvissä m70 moottoreissakin.
                    halkeilu on eri asia, ja se ei tapahdu heti vaan pitkässä reissussa kuorman kanssa kesäkuumalla. Tuolla mun japanintuontitopicissa on kuvatkin asiasta niin ei tarvitse kuvitella.
                    mutta onhan se satasen termari kallis ja työläs vaihtaa
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • ihi
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2003
                      • 243
                      • Kota

                      Joo, mutta mahtaako risoilla imusarjan tiivisteillä kuitenkaan olla mitään tekemistä risan termostaatin kanssa. Aika pienet on marginaalit jos näin on. 107->113 ja tiivisteet sulaa. Mut kuten sanottu, niin ehjänähän nää olis syytä pitää tai muuten pikkuvika poikii helposti pari vähän isompaa vikaa.

                      Comment

                      • Tatsga
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 436
                        • Vantaa

                        Onkohan tommonen flekti mistään kotoisin? http://profiteile.de/luefter-motorku...5-313?tid=5104 Olis ainakin helvetisti halvempi ku marmorilta haettuna... Mimmonen laatuero syntyy 100e:llä? http://profiteile.de/luefter-klimako...2-183?tid=5104
                        E30 "318is 8v" touring

                        E30 325cid 5.3 LS-V8

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Tatsga View Post
                          Onkohan tommonen flekti mistään kotoisin? http://profiteile.de/luefter-motorku...5-313?tid=5104 Olis ainakin helvetisti halvempi ku marmorilta haettuna... Mimmonen laatuero syntyy 100e:llä? http://profiteile.de/luefter-klimako...2-183?tid=5104
                          Mieluummin laittaisin Febi-merkkisenä tilaukseen. Kysyisin myös KL:stä, millä myisivät flektin. Noin kriittisessä paikassa en ainakaan itse mielelläni käyttäisi tarvikeosia.

                          Comment

                          • JJ13
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2004
                            • 39
                            • Lohja

                            Originally posted by Ramzez View Post
                            Mieluummin laittaisin Febi-merkkisenä tilaukseen. Kysyisin myös KL:stä, millä myisivät flektin. Noin kriittisessä paikassa en ainakaan itse mielelläni käyttäisi tarvikeosia.

                            Ja näissä kannattaa muistaa, että pre-faceliftin ja faceliftin puhaltimet on erilaisia.
                            Ainakin Ramzez:in ehdottama on pre-faceliftiin (bis Baujahr: 09/1998).

                            Itse meinasin kokeilla Virosta:

                            Comment

                            • pelti kiinni
                              Bimmer Rookie
                              • May 2003
                              • 72

                              Nyt se sen - odotetun - myrkyn lykkäs.

                              Ensin lopetti pakki ( ei mihinkään, toimi sen jälkeen hetken ),
                              joihinkin yhteyksiin pari hiljaista ylimääräistä paukahdusta,
                              nyt vaivoin eteenpäin, N asennossa ryömii runsaasti, pakkia ei ole.

                              " 04/1997 E38 740i Sedan M62 Europe Left hand drive Automatic " [ huoltohistoria lähinnä epämääräinen , ehkä ½ milj. km rapiat ]

                              eli enhän mä edes tiedä kumpi eli mikä laatikko siellä on :

                              http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...17&hg=24&fg=05 , höh ? ?

                              No, tosiasia on, ettei mulla ole taitoja ei tiloja tuosta vikaa etsiä. Auto on Helsingin kantakaupungissa, jonnekin se olisi vietävä ( ajan varovasti, hinausapu ja -köysi mukana ) , mutta minne ? ?

                              Kierrätykseen voi olla oikea vastaus, mutta voisihan tuota nyt edes arvioituttaa ensin, vaan kukapa tuollaisiin on PK-seudulla oikea osoite ?

                              Tämä käyttis onkin käyttäytynyt sen kohta 4-vuotta liiankin hyvin, oli takaiskun 'paikka'

                              Valistuneista kommenteistanne kiitollinen, yst.t. " pelti kiinni " ( ei tällä erää urku auki )

                              Comment

                              • Tatsga
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2004
                                • 436
                                • Vantaa

                                Ton ikäisessä(puolmiljoonaa "hyvin" huollettua kilsaa takana) taitaa olla ainut järkevä vaihtoehto laittaa auto kiertoon semmoiselle jolla on tilat ja taito lootan vaihtoon itse. Vaikka hankintahinnat onkin semmoisella tasolla, että köyhälläkin on varaa seiskaan niin huoltaminen on silti vieläkin rahamiesten puuhaa =D

                                Laatikon malli lienee 440 jos kerta autos on M62 koneella: http://www.digest.net/bmw/archive/v9/msg05876.html "E38 740 got the new transmission with the
                                move to engine change (M60 > M62)"
                                E30 "318is 8v" touring

                                E30 325cid 5.3 LS-V8

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎