OBC Test nr 7 näyttää (KTMP: xxx)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Tatsga View PostMikähän ton mittariston lämpömittarin tehtävä on? Onko kukaan saanut todistetusti lämpöi nousee keskeltä ilman moottorivauriota? Miksei auto valita ylikuumenemisesta? Saako noi lämmöt näkyy OBC:n kautta? Onks 105c termari tosiaan oikea(osanumerolla ku katteli)? Pitää tota flektiä viel tutkia enne ku hutkii ku ei oo ihan halpa uusittava...
Tuleekin sitten tosi hätäseen ylös kun alkaa lämmetä.
Ostin mokoman lämpövaivaisena ja ei siellä ollut rikki moottorista vesipumpun lisäksi muuta.
Saa mittariston salavalikosta näkyviin.
Tuo termari on sen takia noin lämmin että sitä voidaan sillä lämmityksellä pudottaa sitten alemmas tarpeen vaatiessa.
Comment
-
-
Äsken nollailin koodit ku tulin kotia ja kattelin et oli 109,5c lämpöjä. Tällä kertaa jostain syystä seilas tyhjäkäynti +-15rpm 600 ympärillä. Viimeks ku katoin niin pysy tasasena 600(tosin saatto olla IHKAssa). Toi käynnintasaisuus diagnosointi aiheuttaa kyl neurooseita... Missä lukemassa menee raja ennenku tarvii alkaa huolestua. Erityisesti kolmospytyssä tuntuu olevan about 50/1000 aina ku kattelee. Pitää toi lämpötila laittaa OBChen näkyviin. Paljonko koneen normilämmöt pitäis olla?
Comment
-
-
Originally posted by Tatsga View PostÄsken nollailin koodit ku tulin kotia ja kattelin et oli 109,5c lämpöjä. Tällä kertaa jostain syystä seilas tyhjäkäynti +-15rpm 600 ympärillä. Viimeks ku katoin niin pysy tasasena 600(tosin saatto olla IHKAssa). Toi käynnintasaisuus diagnosointi aiheuttaa kyl neurooseita... Missä lukemassa menee raja ennenku tarvii alkaa huolestua. Erityisesti kolmospytyssä tuntuu olevan about 50/1000 aina ku kattelee. Pitää toi lämpötila laittaa OBChen näkyviin. Paljonko koneen normilämmöt pitäis olla?
Comment
-
-
Originally posted by ihi View PostM73N Nostelee neulaa siinä 113c ktemp lukemissa hieman. Ei se siihen vielä kuole lähi mainkaan jos järjestelmä muuten on ehjä ja pitää paineet. Kannattaa kuitenkin korjata ensitilassa.
Esim noi imusarjan tiivisteet maksaa sen 600€, ja vanhoja sulaneita ei pysty enää liimaamaan takaisin.
Trust me, vaihda se termari. se on merkittävästi halvempaa ja helpompaa.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by ihi View PostToki se termari kannattaa vaihtaa jos kellä siinä vikaa on, mutta vaikea kuvitella, että ne imusrjan tiivisteet sulaa just heti kun lämmöt nousee muutaman asteen. Näitä imusarjan kumilärppiähän nyt kypsyy silkkaa vanhuuttaan myös viileämpänä käyvissä m70 moottoreissakin.
mutta onhan se satasen termari kallis ja työläs vaihtaaF46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Joo, mutta mahtaako risoilla imusarjan tiivisteillä kuitenkaan olla mitään tekemistä risan termostaatin kanssa. Aika pienet on marginaalit jos näin on. 107->113 ja tiivisteet sulaa. Mut kuten sanottu, niin ehjänähän nää olis syytä pitää tai muuten pikkuvika poikii helposti pari vähän isompaa vikaa.
Comment
-
-
Onkohan tommonen flekti mistään kotoisin? http://profiteile.de/luefter-motorku...5-313?tid=5104 Olis ainakin helvetisti halvempi ku marmorilta haettuna... Mimmonen laatuero syntyy 100e:llä? http://profiteile.de/luefter-klimako...2-183?tid=5104
Comment
-
-
Originally posted by Tatsga View PostOnkohan tommonen flekti mistään kotoisin? http://profiteile.de/luefter-motorku...5-313?tid=5104 Olis ainakin helvetisti halvempi ku marmorilta haettuna... Mimmonen laatuero syntyy 100e:llä? http://profiteile.de/luefter-klimako...2-183?tid=5104
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostMieluummin laittaisin Febi-merkkisenä tilaukseen. Kysyisin myös KL:stä, millä myisivät flektin. Noin kriittisessä paikassa en ainakaan itse mielelläni käyttäisi tarvikeosia.
Ja näissä kannattaa muistaa, että pre-faceliftin ja faceliftin puhaltimet on erilaisia.
Ainakin Ramzez:in ehdottama on pre-faceliftiin (bis Baujahr: 09/1998).
Itse meinasin kokeilla Virosta:
Comment
-
-
Nyt se sen - odotetun - myrkyn lykkäs.
Ensin lopetti pakki ( ei mihinkään, toimi sen jälkeen hetken ),
joihinkin yhteyksiin pari hiljaista ylimääräistä paukahdusta,
nyt vaivoin eteenpäin, N asennossa ryömii runsaasti, pakkia ei ole.
" 04/1997 E38 740i Sedan M62 Europe Left hand drive Automatic " [ huoltohistoria lähinnä epämääräinen , ehkä ½ milj. km rapiat ]
eli enhän mä edes tiedä kumpi eli mikä laatikko siellä on :
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...17&hg=24&fg=05 , höh ? ?
No, tosiasia on, ettei mulla ole taitoja ei tiloja tuosta vikaa etsiä. Auto on Helsingin kantakaupungissa, jonnekin se olisi vietävä ( ajan varovasti, hinausapu ja -köysi mukana ) , mutta minne ? ?
Kierrätykseen voi olla oikea vastaus, mutta voisihan tuota nyt edes arvioituttaa ensin, vaan kukapa tuollaisiin on PK-seudulla oikea osoite ?
Tämä käyttis onkin käyttäytynyt sen kohta 4-vuotta liiankin hyvin, oli takaiskun 'paikka'
Valistuneista kommenteistanne kiitollinen, yst.t. " pelti kiinni " ( ei tällä erää urku auki)
Comment
-
-
Ton ikäisessä(puolmiljoonaa "hyvin" huollettua kilsaa takana) taitaa olla ainut järkevä vaihtoehto laittaa auto kiertoon semmoiselle jolla on tilat ja taito lootan vaihtoon itse. Vaikka hankintahinnat onkin semmoisella tasolla, että köyhälläkin on varaa seiskaan niin huoltaminen on silti vieläkin rahamiesten puuhaa =D
Laatikon malli lienee 440 jos kerta autos on M62 koneella: http://www.digest.net/bmw/archive/v9/msg05876.html "E38 740 got the new transmission with the
move to engine change (M60 > M62)"
Comment
-
Comment