E38 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zener
    replied
    Kello on ike:ssä, mutta kajari vikahan voi olla vahvistin tai johto vika.

    Leave a comment:


  • sierra4x4tbo
    replied
    muutamia muita havaittuja vikoja: etukajareista ei kuulu mitään, kello ei pysy ajassa.

    Johtuuko kaikki mittaristosta, vai onko jotain muutakin vialla?

    -Timo

    Leave a comment:


  • sierra4x4tbo
    replied
    Originally posted by zener View Post
    IKE:ssä vikaa. Helpoin vaihtaa koko mittaristo. Kostealla kelillä lienee pahin? Kannattaa tarkistaa tuulilasin alareuna ettei vuoda.
    Crap.. Mittaristossa tietenkin kaikki pikselit kunnossa, mutta muuten sitten rikki. Ihan on pakkaskeleilläkin tehnyt, ei mitään logiikkaa milloin prakaa.

    Myös radiossa jotain häikkää, faderia ei pysty säätämään kuin yhteen suuntaan (molemmista napeista säätyy samaan suuntaan).

    -Timo

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    IKE:ssä vikaa. Helpoin vaihtaa koko mittaristo. Kostealla kelillä lienee pahin? Kannattaa tarkistaa tuulilasin alareuna ettei vuoda.

    Leave a comment:


  • sierra4x4tbo
    replied
    Potilas: 740iA -94
    Oire: Mittaristo elää välillä ihan omaa elämäänsä; mittarien neulat pomppii, pitkien merkkivalo jää palamaan tai ei syty, vilkkujen merkkivalo jää vilkkumaan hitaampaa tahtia vaikka vilkun laittaisi pois.

    Vika:? Maadoitus?

    -Timo

    Leave a comment:


  • okko
    replied
    Niveltä päin lyöminen on aina huono idea. Joku asentovirhe siinä on.
    Vetarin päässä ei taida olla sisäkierrettä vetäjää varten. En muista.
    Kuva tietty auttaisi...

    Leave a comment:


  • Jauho
    replied
    Originally posted by okko View Post
    Nosta tunkilla olka-akselia ylemmäs.
    Olka-akseli on siis pelkästään vetarin varassa nyt ja alempi iso tukivarsi on pölkyn päällä, jonka päällä vetari makaa. En oikein ymmärrä mitä nosto ylemmäksi auttaisi. Tosin en ymmärrä näistä muutenkaan mitään..

    Lähinnä kysymys on että hajotanko jotakin jos naputtelen vetaria murikkaa kohden.

    Leave a comment:


  • okko
    replied
    Nosta tunkilla olka-akselia ylemmäs.

    Leave a comment:


  • Jauho
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    Kyl mä ne sain ihan helposti irti. Silleen mä muistaakseni sen laitoin kun painiskelin saman askareen kimpussa.
    Palaan tähän ongelmaan vielä. Pääsee tuo vetari pyörimään, etten saa tuolla tavalla auki niitä(?)

    Melko hellästi aieimmin vasaralla paukuttelemalla sain sen niin lähelle ulos, että pari senttiä puuttuisi, niin saisi mutteria jo kierteelle.

    Mitä se vetoakseli tai jakolaatikko tykkää, jos naputtelen sitä jakolaatikkoa vasten? Mullahan on kaikki tukivarret sun muut tästä niin irti, että sitä vasten pystyisi tukemaan.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by Lehtiskä View Post
    Kiitos infosta!
    Täytyy 4l koneellista sitten alkaa metsästämään
    Onko tuossa m60 moottorissa öljypumpun kiristys paha Rasti? Entäs sitten m62 laahaimien vaihto?
    Remonttia en pelkää mutta tottakai käyttöauto sais olla mahd luotettava vaikka uutta en olekkaan ostamassa.
    isolla todennäköisyydellä noi rempat on tähän mennessä jo tehty näihin, ja jos ei ole, niin kun ei remppaa pelkää niin kerran tekemällä on ajoaikaa varmasti kopan loppuiäksi.

    Leave a comment:


  • Lehtiskä
    replied
    Kiitos infosta!
    Täytyy 4l koneellista sitten alkaa metsästämään
    Onko tuossa m60 moottorissa öljypumpun kiristys paha Rasti? Entäs sitten m62 laahaimien vaihto?
    Remonttia en pelkää mutta tottakai käyttöauto sais olla mahd luotettava vaikka uutta en olekkaan ostamassa.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by Roisto View Post
    M60:ssä on löystyvät öljypumpun pultit ja M62:ssa murenevat jakoketjun laahaimet. Olikohan vielä VANOS TU-M62:n mahdollinen vikakohde..? Muuten taitaa olla kestäviä pelejä.
    Oma valinta oli aikanaan vuosia sitten viimeisiä m62-koneisia ilman vanoksia, eli 1998 735ia. Sillä mennään vieläkin

    En ole kyllä juurikaan lukenut täällä olleen noita vanos-remppoja (uudemmat tu-koneet), mene ja tiedä sitten??

    Muuta huomioitavaa: taitaa mennä kaikki v8-v12 koneiset miltei samoilla kulutuslukemilla, joten ison olisi tämän päivän valinta.
    Last edited by jakeluvesimies; 23-02-2017, 11:17.

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Originally posted by Lehtiskä View Post
    Morjens
    E38 kiikarissa ja mietyttää että millä koneellaD
    V8 aikalailla ehdoton mutta onko niistä joku vikaisempi kun toinen?
    Mitä muuta huomioitavaa ennenkun lyö kaupat Lukkoon?
    Kaikki info tervetullutta kyseisestä mallista
    M60:ssä on löystyvät öljypumpun pultit ja M62:ssa murenevat jakoketjun laahaimet. Olikohan vielä VANOS TU-M62:n mahdollinen vikakohde..? Muuten taitaa olla kestäviä pelejä.

    Leave a comment:


  • Lehtiskä
    replied
    Morjens
    E38 kiikarissa ja mietyttää että millä koneellaD
    V8 aikalailla ehdoton mutta onko niistä joku vikaisempi kun toinen?
    Mitä muuta huomioitavaa ennenkun lyö kaupat Lukkoon?
    Kaikki info tervetullutta kyseisestä mallista

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by Jauho View Post
    Ei ole muita keinoja? Käsittäkseni melko tiukassa voivat olla ne kuusi pulttia siellä murikannpäässä.
    Kyl mä ne sain ihan helposti irti. Silleen mä muistaakseni sen laitoin kun painiskelin saman askareen kimpussa.

    Leave a comment:

Working...
X