E38 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
735:ssa alkoi epätaisainen käynti. Lamdoja herjasi, nämä vaihdettu. Satunnaisilta sylintereiltä tulee missfire koodia, joiden lisäksi missfire with cylinder cutout total sekä missfiring sum, relevant to exhaust. Tyhjäkäynti kylmänä todella epätaisaista, vähän paranee lämmetessä, tulpanvaihdon jälkeen parani, mutta edelleen pientä epätaisaisuutta havaittavissa?!?
-
Originally posted by HTK12 View PostEllei muuten ala selviämään, niin vähän radikaalimpi ratkaisu on tempasta konepelti pois ja kaveri istumaan motin päälle ja kuuntelemaan mistä se kuuluu. Tätä ei tosin välttämättä kannata julkisella tiellä kokeilla.
Ja kans ehkä koittaisin vielä ensiksi vaan ajamalla paikantaa tarkemmin - kuuluuko jos ajaa vain toisen etupyörän pomppuun? Vaikuttaako kääntäminen, jarruttaminen, mutkittelu? Tuntuuko reagoivan enemmän pysty- vai sivuttaisliikkeeseen?
Leave a comment:
-
Originally posted by camshaft View PostSangen erikoista... joo ei tuo ihan normaalilta äänimaisemalta kuulosta.
Ekana tulisi just mieleen joku koiranluu tms. mutta jos ne on vaihdettu niin pitänee jättää pois epäiltyjen listalta... Nyt menee ehkä ihan hakuammunnaksi mutta voisiko olla jotain viskotuulettimen kanssa? Sehän nyt on ainakin yksi laite jonka toiminta selkeästi muuttuu koneen käyntilämpötilan noustessa...
Itse varmaan kokeilisin seuraavaksi lokalisoida äänen lähdettä tarkemmin, ekaksi ainakin että saako äänen toistumaan nurkasta/puskurista jne pompottamalla kun auto on paikallaan? Tai jos sammuttaa moottorin ja antaa valua alamäkeen vapaalla, kuuluuko ääni pompuissa edelleen (ts. onko jotain tekemistä pyörivän moottorin kanssa vai ei). Jos äänen saa toistumaan vapaalla rullaten ja kone sammuksissa niin mikäli löytyy turvallinen paikka kokeilla voisi jopa testata niin että antaa auton valua hissukseen alamäkeen konepelti auki ja tarkkakorvainen kaveri kävelee vieressä ja yrittää paikantaa kolinan sijaintia? Kunhan ei jää varpaat alle...
Ellei muuten ala selviämään, niin vähän radikaalimpi ratkaisu on tempasta konepelti pois ja kaveri istumaan motin päälle ja kuuntelemaan mistä se kuuluu. Tätä ei tosin välttämättä kannata julkisella tiellä kokeilla.
Leave a comment:
-
Sangen erikoista... joo ei tuo ihan normaalilta äänimaisemalta kuulosta.Originally posted by RS2 View Post4,4 litrainen bensiinimylly kyseessä. Ääni on liikkeelle lähtiessä "plumssahteleva" ja "kluk-kluk " rupeaa kuulumaan vauhdin noustessa. Yläpäät, ohjaustanko, tukivarret, koiranluut yms vaihdettu. Ääni muuten pysyy poissa jopa muutaman päivän, jos auto on ollut tunkattuna ylös aiemmin. Iskarit ym ovat tarkastettu ja kiinni. Samoin jarrusatulat ja tolppien nilkat ovat kireällä.
Hiljaisessa autossa noi äänet häiritsee, eikä kuulu olla noin. Eria asia se ois harmaassa kansanautossa.....
Ekana tulisi just mieleen joku koiranluu tms. mutta jos ne on vaihdettu niin pitänee jättää pois epäiltyjen listalta... Nyt menee ehkä ihan hakuammunnaksi mutta voisiko olla jotain viskotuulettimen kanssa? Sehän nyt on ainakin yksi laite jonka toiminta selkeästi muuttuu koneen käyntilämpötilan noustessa...
Itse varmaan kokeilisin seuraavaksi lokalisoida äänen lähdettä tarkemmin, ekaksi ainakin että saako äänen toistumaan nurkasta/puskurista jne pompottamalla kun auto on paikallaan? Tai jos sammuttaa moottorin ja antaa valua alamäkeen vapaalla, kuuluuko ääni pompuissa edelleen (ts. onko jotain tekemistä pyörivän moottorin kanssa vai ei). Jos äänen saa toistumaan vapaalla rullaten ja kone sammuksissa niin mikäli löytyy turvallinen paikka kokeilla voisi jopa testata niin että antaa auton valua hissukseen alamäkeen konepelti auki ja tarkkakorvainen kaveri kävelee vieressä ja yrittää paikantaa kolinan sijaintia? Kunhan ei jää varpaat alle...
Leave a comment:
-
Originally posted by camshaft View PostOnko mikä kone kyseessä? Voisko olla joku apulaitteen pultti, lämpökilpi tai suojakuoren kiinnitys tms. löysällä? Saako ääntä houkuteltua esiin autoa paikallaan heiluttelemalla?
4,4 litrainen bensiinimylly kyseessä. Ääni on liikkeelle lähtiessä "plumssahteleva" ja "kluk-kluk " rupeaa kuulumaan vauhdin noustessa. Yläpäät, ohjaustanko, tukivarret, koiranluut yms vaihdettu. Ääni muuten pysyy poissa jopa muutaman päivän, jos auto on ollut tunkattuna ylös aiemmin. Iskarit ym ovat tarkastettu ja kiinni. Samoin jarrusatulat ja tolppien nilkat ovat kireällä.
Hiljaisessa autossa noi äänet häiritsee, eikä kuulu olla noin. Eria asia se ois harmaassa kansanautossa.....
Leave a comment:
-
On uudet vakiokorkuiset iskarit ja jouset jo eteen laitettuna. Jäi vain hävyttömän korkeaksi. Jos nuo jouset vielä vaihtelisi. Käykö 20-40mm madaltavat jouset noille tolpille kaveriksi?
Leave a comment:
-
Onko mikä kone kyseessä? Voisko olla joku apulaitteen pultti, lämpökilpi tai suojakuoren kiinnitys tms. löysällä? Saako ääntä houkuteltua esiin autoa paikallaan heiluttelemalla?Originally posted by RS2 View PostVastausta kaipaan omituiseen ominaisuuteen. Etupäässä alkaa kolina, kun moottori on lämmennyt normaaliin käyntilämpötilaan. Kylmänä kolinaa ei kuulu. Kaikki osat vaihdettu pyöräntuentoihin. Kylmänä ei kolise, yhtään. Tienpinnan mukaan esiintyvä ääni siis kyseessä. Kolina seuraa tarkasti nimismiehenkiharoissa yms montuissa. Ääni ei ole kova tai jysähtelevä, joten moottorintuenta se ei ole.
Leave a comment:
-
Iskarin yläpäät?Originally posted by RS2 View PostVastausta kaipaan omituiseen ominaisuuteen. Etupäässä alkaa kolina, kun moottori on lämmennyt normaaliin käyntilämpötilaan. Kylmänä kolinaa ei kuulu. Kaikki osat vaihdettu pyöräntuentoihin. Kylmänä ei kolise, yhtään. Tienpinnan mukaan esiintyvä ääni siis kyseessä. Kolina seuraa tarkasti nimismiehenkiharoissa yms montuissa. Ääni ei ole kova tai jysähtelevä, joten moottorintuenta se ei ole.
Leave a comment:
-
Etupään kolina käyntilämpöisenä
Vastausta kaipaan omituiseen ominaisuuteen. Etupäässä alkaa kolina, kun moottori on lämmennyt normaaliin käyntilämpötilaan. Kylmänä kolinaa ei kuulu. Kaikki osat vaihdettu pyöräntuentoihin. Kylmänä ei kolise, yhtään. Tienpinnan mukaan esiintyvä ääni siis kyseessä. Kolina seuraa tarkasti nimismiehenkiharoissa yms montuissa. Ääni ei ole kova tai jysähtelevä, joten moottorintuenta se ei ole.
Leave a comment:
-
Minkälaisia pohjapanssareita porukka on täällä tehny e38aan? Kiinnitys etupäästä vähän mietityttäis ku semmonen pitäis tehdä.:think
Leave a comment:
-
Loistava hommaOriginally posted by Jauho View PostOtin olka-akselin irti uudestaan ja tarkistin boorit. Vähän alkoi myös epäilyttämään, koska se kävi yhdessä välissä narinahelan irroituksessa eräässä firmassa, joka myös yritti palauttaa sen jarrukilpi täysin vääntyneenä. Ehkä pudotettu lattialle tai jotakin. Että olisiko saanut sitten jotakin osumaa sinne booreihin sitten.
Ne olivat ok. Pesin molemmat puolet wd-40:llä ja hammasharjalla. Kunnolla vaseliinia lopuksi. Ja menihän se piru sitten loppujen lopuksi tarpeeksi sisään, että sai napamutterilla loput. Huh..
Noissa on kyllä niin tarkka booritus, että tuon tyyppisen esikäsittelyn vaatii.
Leave a comment:
-
Munuaisten irroitus, onko mitään vinkkejä millä tavalla lähtisi irti ehjänä?
Leave a comment:
-
Otin olka-akselin irti uudestaan ja tarkistin boorit. Vähän alkoi myös epäilyttämään, koska se kävi yhdessä välissä narinahelan irroituksessa eräässä firmassa, joka myös yritti palauttaa sen jarrukilpi täysin vääntyneenä. Ehkä pudotettu lattialle tai jotakin. Että olisiko saanut sitten jotakin osumaa sinne booreihin sitten.Originally posted by okko View PostVoi olla, että se on ainoa Konsti. Tosin ihmettelen kyllä, että mikä siinä voi olla, että ei luista paikalleen:think
Eihän booritukseen vain ole tullut osumaa...
Ne olivat ok. Pesin molemmat puolet wd-40:llä ja hammasharjalla. Kunnolla vaseliinia lopuksi. Ja menihän se piru sitten loppujen lopuksi tarpeeksi sisään, että sai napamutterilla loput. Huh..
Leave a comment:
Leave a comment: