E38 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kimlahti
    replied
    Originally posted by Dramador View Post
    Mittari nousee ja toimii normaalisti.
    Jaa niin. Tuossa taitaa olla M62 termostaattikotelo niin sensori on jäänyt jouten.

    Leave a comment:


  • Dramador
    replied
    Originally posted by kimlahti View Post
    Moottorinlämpöanturi.
    Mittari nousee ja toimii normaalisti.

    Leave a comment:


  • Jucke
    replied
    Mistähän lähtisi vikakohdetta kohdetta etsimään, potilas 740i -00 ja oireena seuraavaa: kylmänä ja puolilämpöisenä sahuuttaa useita sekunteja ennenkuin hörähtää tulille. Käynnistymisen jälkeen toimii heti täysin normaalisti. Lämpimänä lähtee myös heti käyntiin. Vikakoodeja ei löytynyt, kampiakselin ja toisen nokan anturin vaihdoin varulta (toinen oli vaihdettu pari vuotta sitten), ei vaikutusta.
    Myös bensapumppu ja suodatin vaihdettu kuittien mukaan pari vuotta sitten.
    Muutaman kerran kokeillut startata tankinkorkki auki, joskus auttaa joskus ei eli ei ota selvää onko tuolla oikeasti vaikutusta.

    Edit. Ensistarttauksen jälkeen käynnistyy heti vaikka kylmänäkin. Parin tunnin seisonnan jälkeen kihnaa taas kauemmin eli eikö tuo bensan saantiin kuitenkin viittaisi...
    Last edited by Jucke; 20-03-2017, 16:30.

    Leave a comment:


  • kimlahti
    replied
    Originally posted by Dramador View Post
    Liitin myös ilmeisesti hukattu tuosta anturista?
    Moottorinlämpöanturi.

    Leave a comment:


  • Dramador
    replied
    Originally posted by zener View Post
    MAF:n vikakoodi tuo.
    Olisiko joku vanha koodi? vedoissa ei valittamista mutta joku anturi kertoo ylikuumenemisesta ja lyö padan kiinni koska sammuu tyhjäkäynnillä?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    MAF:n vikakoodi tuo.

    Leave a comment:


  • Dramador
    replied
    Tämmöisen koodin löysin inpalla: E R R O R M E M O R Y R E P O R T -------------------------------------
    Date: 03/20/17 14:48:51 ECU: DM338DS0 JobStatus: OKAY Variant: DM338DS0-------------------------------------------------------------
    RESULT: 1 errors in error memory !-------------------------------------------------------------
    41 Heissfilmtluftmassenmesser
    Error frequency : 60
    Motordrehzahl 640.00 1/min Drosselklappenwinkel 0.00 %
    Kurzschluss nach U-Batt Abgasrelevanter Fehler Fehler nach Entprellung abgespeichert Fehler momentan vorhanden sporadischer Fehler

    Tänään kampe kyykkäsi 15min tyhjäkäynnin jälkeen.
    Liitin myös ilmeisesti hukattu tuosta anturista?
    Attached Files
    Last edited by Dramador; 20-03-2017, 15:06.

    Leave a comment:


  • nobody91
    replied
    Onko hyvää vinkkiä? Auto 730i. Vm95
    Ennen lähti kerta pyöräytyksellä pakkasesta tulille, nyt aamulla -18 ja monta sahausta ja aina hörähti mutta sammu, 7 starttausta ja rupes pysyy käynnissä mutta ei kestäny kaasua painaa hetkeen. Hetken kävi ja aikalailla normaalisti alko pelaamaan. Oisko lämpöanturi ja jos ni missä sijaitsee ecun anturi?
    Vai Oisko vaan tulpat, uudet odottamassa asennusta.

    Leave a comment:


  • Dramador
    replied
    Kiitos vastauksista

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Omassa oli samanlaista aikanaan 740i:ssä ja startissa vika
    Ehdotan samaa. Ei bmw mutta chevyssä aikoinaan sama vaiva.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Dramador View Post
    Jatketaan vikojen etsintää, eli 740iA lähtee kylmiltään hienosti käyntiin, heitetään vaikka 30min lenkki että kone lämpiää ja ajetaan parkkiin, koitetaan startata, ei sano mitään eli ei edes pyöritä. Odotellaan 30min ja taas hörähtää. Lämpeneekö joku liikaa vai mit vit, kokemuksia?

    PS. Akkua en ole kerennyt vielä uusimaan mutta luulisin että ei parkissa lataile.
    Ja alla vielä vikakoodit, joku viisaampi voi selventää vakavammat vammat.
    Omassa oli samanlaista aikanaan 740i:ssä ja startissa vika

    Leave a comment:


  • Dramador
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Tuolla ei ollut mitään moottoriin liittyvää koodia. Milloin koodit on viimeksi luettu ja nollattu? Oli meinaan aika paljon koodeja ja kannattaisi varmaan nollata koodit ja lukaista uudelleen, niin näkisi mitkä on vanhoja ja mitkä nykyisiä. Laatikolta oli koodeja, airbägiltä ym.. Huono akku voi aiheuttaa turhia vikakoodeja kun jännite ei ole riittävä.
    Koodit luettu pari viikkoo sitten yhellä tattarisuon pajalla, akku on kohta tulossa niin täytyy kattoa koodit uusiks.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Dramador View Post
    Jatketaan vikojen etsintää, eli 740iA lähtee kylmiltään hienosti käyntiin, heitetään vaikka 30min lenkki että kone lämpiää ja ajetaan parkkiin, koitetaan startata, ei sano mitään eli ei edes pyöritä. Odotellaan 30min ja taas hörähtää. Lämpeneekö joku liikaa vai mit vit, kokemuksia?

    PS. Akkua en ole kerennyt vielä uusimaan mutta luulisin että ei parkissa lataile.
    Ja alla vielä vikakoodit, joku viisaampi voi selventää vakavammat vammat.
    Tuolla ei ollut mitään moottoriin liittyvää koodia. Milloin koodit on viimeksi luettu ja nollattu? Oli meinaan aika paljon koodeja ja kannattaisi varmaan nollata koodit ja lukaista uudelleen, niin näkisi mitkä on vanhoja ja mitkä nykyisiä. Laatikolta oli koodeja, airbägiltä ym.. Huono akku voi aiheuttaa turhia vikakoodeja kun jännite ei ole riittävä.

    Leave a comment:


  • Dramador
    replied
    Jatketaan vikojen etsintää, eli 740iA lähtee kylmiltään hienosti käyntiin, heitetään vaikka 30min lenkki että kone lämpiää ja ajetaan parkkiin, koitetaan startata, ei sano mitään eli ei edes pyöritä. Odotellaan 30min ja taas hörähtää. Lämpeneekö joku liikaa vai mit vit, kokemuksia?

    PS. Akkua en ole kerennyt vielä uusimaan mutta luulisin että ei parkissa lataile.
    Ja alla vielä vikakoodit, joku viisaampi voi selventää vakavammat vammat.
    Attached Files
    Last edited by Dramador; 16-03-2017, 14:11.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by iKivi View Post
    735:ssa alkoi epätaisainen käynti. Lamdoja herjasi, nämä vaihdettu. Satunnaisilta sylintereiltä tulee missfire koodia, joiden lisäksi missfire with cylinder cutout total sekä missfiring sum, relevant to exhaust. Tyhjäkäynti kylmänä todella epätaisaista, vähän paranee lämmetessä, tulpanvaihdon jälkeen parani, mutta edelleen pientä epätaisaisuutta havaittavissa?!?
    Imuvuoto?

    Leave a comment:

Working...
X