E38 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JiiVee92
    replied
    Kyllähän se ads hommiksi menee, eli tarvii sarjaporttikaapelin.

    Leave a comment:


  • 9.3x62
    replied
    Pääseekö 11/94 linjalta tulleeseen m60 740ia USB piuhan kanssa inpalla kiinni ollenkaan, vai Tarviiko sarjaportti kaapelin?

    Leave a comment:


  • Doni666
    replied
    Originally posted by hoitokoti View Post
    mitkä kaikki yksiköt pitää olla kytkettynä peräluuussa että radioon/naviin tulee valikot näkyviin?

    tällä hetkellä vain valot syttyy mutta muuten mykkä
    Videomoduuli ja/tai navimoduuli. Molemmat generoi videokuvaa.

    Leave a comment:


  • hoitokoti
    replied
    mitkä kaikki yksiköt pitää olla kytkettynä peräluuussa että radioon/naviin tulee valikot näkyviin?

    tällä hetkellä vain valot syttyy mutta muuten mykkä

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Ylläpitolaturi asentamaan vaan. Esim. Defalta saa ja pitää roikassa. Lyhyet ajot+webasto on myrkkyä akulle muuten, eli voi akkusi olla jo rikki. Ei apuvirta käynnistys ole oikea tapa tuota ratkaista.
    Tämä nyt on tiedossa ja aina edellisenä päivänä olen ladannut akun täyteen olemassa olevalla Ctekin laturilla, jos on ollut tiedossa, että seuraavana pakkasaamuna täytyy autoa lämmittää ja saada käyntiin.

    Taustoitan nyt vielä sen verran, että autossahan voi sinällään olla joku vika, kun joutuu sahaamaan käyntiin pakkasilla (mielestäni turhan pitkään), joka siis syö täydenkin akun äkkiä siihen kuntoon, ettei jaksa enää startata. En vaan heti nyt pysty tuota asiaa ratkaisemaan työkiireiden vuoksi, niin mietin, että voisiko ensiapu olla tuollainen virtapankki (esim. Noko GB40 tms.), jotta tarvittaessa saan auton käyntiin pienellä lisäboostilla ilman, että tuohon pitää nyt toinen 100ah akku ostaa rinnalle, joka ei ole ihan yhtä kätevä kapistus.
    Last edited by Ramzez; 21-02-2018, 20:14.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Onko kenelläkään kokemuksia apukäynnistimestä E38:n kanssa? Välillä on ollut tilanne, että kovemmilla pakkasilla webaston käytön jälkeen ei tahdo enää virta riittää auton käynnistämiseen. Noitahan on nykyään kaikenlaisia pienikokoisia virtapankkeja, joita voidaan esittelytekstien perusteella käyttää auton käynnistämiseenkin. Jää vain mietityttämään, miten tuollainen jaksaa pyörittää V8 konetta 25C pakkasella?

    Tässä taustalla toki voi olla joku vikakin, kun auto ei tahdo kylmänä lähteä aina ensimmäisellä käyntiin, varsinkin jos on käytetty webastoa. Lämpimänä lähtee aina heti (tai lauhemmilla keleillä myös kylmänä). Akussa ei pitäisi sinänsä olla vikaa, kun se ei edes kovin vanha ole, mutta webaston käyttö yhdistettynä kovaan pakkaseen ja muutamaan starttikertaan käy liian koville ja jotain vara-apua olisi hyvä olla. Ei viitsisi ensimmäisenä toista 100ah akkua ostaa rinnalle vain kovia pakkasia varten.
    Ylläpitolaturi asentamaan vaan. Esim. Defalta saa ja pitää roikassa. Lyhyet ajot+webasto on myrkkyä akulle muuten, eli voi akkusi olla jo rikki. Ei apuvirta käynnistys ole oikea tapa tuota ratkaista.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Onko kenelläkään kokemuksia apukäynnistimestä E38:n kanssa? Välillä on ollut tilanne, että kovemmilla pakkasilla webaston käytön jälkeen ei tahdo enää virta riittää auton käynnistämiseen. Noitahan on nykyään kaikenlaisia pienikokoisia virtapankkeja, joita voidaan esittelytekstien perusteella käyttää auton käynnistämiseenkin. Jää vain mietityttämään, miten tuollainen jaksaa pyörittää V8 konetta 25C pakkasella?

    Tässä taustalla toki voi olla joku vikakin, kun auto ei tahdo kylmänä lähteä aina ensimmäisellä käyntiin, varsinkin jos on käytetty webastoa. Lämpimänä lähtee aina heti (tai lauhemmilla keleillä myös kylmänä). Akussa ei pitäisi sinänsä olla vikaa, kun se ei edes kovin vanha ole, mutta webaston käyttö yhdistettynä kovaan pakkaseen ja muutamaan starttikertaan käy liian koville ja jotain vara-apua olisi hyvä olla. Ei viitsisi ensimmäisenä toista 100ah akkua ostaa rinnalle vain kovia pakkasia varten.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by KimmoK View Post
    Lämppäri puhaltaa lämmintä vain kuskin puolelle, mikä mahtaisi olla vikana?
    Vesiventtiili?

    Leave a comment:


  • KimmoK
    replied
    Lämppäri puhaltaa lämmintä vain kuskin puolelle, mikä mahtaisi olla vikana?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by TFV View Post
    Täh? Haluat vanhentaa autoasi?
    No juu. Erilaista katsos

    Leave a comment:


  • Facelifted
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    ABS-anturilta nopeus tieto tulee. Olikohan vasen taka E38:ssa.
    Okei. Huomenna pääsen vaihtaan tuon oikeen taka anturin, nii pitää samalla kurkata mihinä kunnos vasen on.

    Leave a comment:


  • TFV
    replied
    Täh? Haluat vanhentaa autoasi?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Mitäs kaikkea pitää vaihtaa jos haluan pre-faceliftata seiskan?

    Lokarit, valot, vilkut ja ne lamppujen aluslistat? Muuta oleellista?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Facelifted View Post
    Mistä E38 saa vaihteistolle ajonopeussignaalin?

    Onko sielä joku oma anturi laatikos, vai käyttääkö tuo vielä taka ABS antureita siinä?

    Heitti vaihteiston hätäkäytölle, Autocom:n koodina oli oikea taka abs anturi ( ollu rikki kesästä lähtien) ja Ajonopeussignaali.
    ABS-anturilta nopeus tieto tulee. Olikohan vasen taka E38:ssa.

    Leave a comment:


  • Facelifted
    replied
    Seiska

    Mistä E38 saa vaihteistolle ajonopeussignaalin?

    Onko sielä joku oma anturi laatikos, vai käyttääkö tuo vielä taka ABS antureita siinä?

    Heitti vaihteiston hätäkäytölle, Autocom:n koodina oli oikea taka abs anturi ( ollu rikki kesästä lähtien) ja Ajonopeussignaali.

    Leave a comment:

Working...
X