E38 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jarsse
    replied
    Löytyykös tollasen navinäytöllisen soittimen taakse jotain johtosarjaa että sais normaalin soittimen tilalle,kun siihen tulee vaan 2 pientä liitintä kiinni toisin kun tuohon preface malliin missä se iso mötikkä johon kyllä löysin johtosarjan normi din liittimille

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Ota vaan puskuria ulospäin hiukan.

    Leave a comment:


  • bemu-freak
    replied
    Olisiko jossain ohjetta miten saa etupuskirin listat irti, kun pitäisi vaihdella PDC antureita. Muuten tuo sujuisi ihan helposti samaan tapaan kuin takaatakin eli repii vaan irti, mutta edessä kun on ne lampun pesimet, niin ne vähän hidastaa. Vai pitääkö irrottaa puskuri?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by T3pi View Post
    Moro
    Mistäköhän mahtaa johtua että parkkivaihteelta pois vaihdettaessa keppi tuntuu liikkuvan todella jäykästi? Aikaisemmin mielestäni liikkui ihan mukavasti vaihteet jokasuuntaan. Onko tuossa vaihdekeppi systeemissä sellasia kuluvia osia mitkä voisi tuon aiheuttaa?
    Autona -96 740ia steptronic laatikolla
    Koita alkuun rasvata vaijeri.

    Leave a comment:


  • T3pi
    replied
    Moro
    Mistäköhän mahtaa johtua että parkkivaihteelta pois vaihdettaessa keppi tuntuu liikkuvan todella jäykästi? Aikaisemmin mielestäni liikkui ihan mukavasti vaihteet jokasuuntaan. Onko tuossa vaihdekeppi systeemissä sellasia kuluvia osia mitkä voisi tuon aiheuttaa?
    Autona -96 740ia steptronic laatikolla

    Leave a comment:


  • RS2
    replied
    Oma kokemukseni: Mulla piti pa-pumppu ääntä, kun kelit lämpeni +15 yli. Auto 740I -99. Vaihdoin uuden pumpun, ja sama homma. Löytyy oikeasti ehjä pumppu joutilaana, jos on tarvetta.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by BeamR View Post

    Jos kerran tulee sytytysvirralla, niin käy letkut/putket/pumppu/suodatin läpi?
    Auto nosturille, toinen hinkkaa sytkävirtaa ja toinen kuuntelee alla?
    Täytyy varmaan tehdä noin. Viime keväänä tosin meni iso läjä polttoainelinjoihin liittyvää palikkaa uusiksi + uusi tankki ja kaikki OEM:ää sekä lisäksi uusi polttoainesuodatin. Ääni kuului harvakseltaan ennen tuota remonttia ja edelleen remontin jälkeen. Nyt pakkasilla ongelma on ollut enemmän esillä. Polttoainepumppu lienee niitä harvoja vanhoja komponentteja. Uusi pumppu tosin maksaa lähemmäs 300e, niin ei viitsisi huvikseen vaihtaa, mutta selvitetään. :think

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Löytyisikö keneltäkään vinkkiä, että missä voisi olla vika, kun auton keskivaiheilta/takaosasta kuuluu hetkellisesti ujeltava ääni seuraavissa tilanteissa:

    Sytytysvirta kytkettäessä n. sekunnin ajan (ei kuulu aina, todennäköisimmin kuuluu pakkasella)
    Kevyellä kaasulla kiihdyttäessä (pakkasella todennäköisemmin, runsaampi kaasutus lopettaa äänen heti)

    Epäilin aluksi erästä "takaiskuventtiiliä" tankissa, mutta vaihdoin koko tankin viime keväänä uuteen, joten ei voi johtua tuosta. Tuon äänen lisäksi ei ole mitään oireita, joten se ei vaikuta auton toimintaan. Ei ole vikakoodeja. Koska ääni kuuluu toisinaan pelkällä sytytysvirralla, voidaan voimansiirto laskea vikakohteista ulos. Voiko PA-pumppu oireilla noin?
    En kyllä tiedä kertoa faktisesti missä on vika, mutta tulee elävästi mieleen se 750, josta omistaja etsi oudolle ujellukselle vikaa kissojen ja koirien (ja ison eurokasan kanssa), ja loppujen lopuksi syyllinen oli väärällä halkaisijalla oleva aftermarket ohjaustehostimen letku/putki.

    Jos kerran tulee sytytysvirralla, niin käy letkut/putket/pumppu/suodatin läpi?
    Auto nosturille, toinen hinkkaa sytkävirtaa ja toinen kuuntelee alla?

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Löytyisikö keneltäkään vinkkiä, että missä voisi olla vika, kun auton keskivaiheilta/takaosasta kuuluu hetkellisesti ujeltava ääni seuraavissa tilanteissa:

    Sytytysvirta kytkettäessä n. sekunnin ajan (ei kuulu aina, todennäköisimmin kuuluu pakkasella)
    Kevyellä kaasulla kiihdyttäessä (pakkasella todennäköisemmin, runsaampi kaasutus lopettaa äänen heti)

    Epäilin aluksi erästä "takaiskuventtiiliä" tankissa, mutta vaihdoin koko tankin viime keväänä uuteen, joten ei voi johtua tuosta. Tuon äänen lisäksi ei ole mitään oireita, joten se ei vaikuta auton toimintaan. Ei ole vikakoodeja. Koska ääni kuuluu toisinaan pelkällä sytytysvirralla, voidaan voimansiirto laskea vikakohteista ulos. Voiko PA-pumppu oireilla noin?

    Leave a comment:


  • Jauho
    replied
    Originally posted by Zoui View Post
    En tiedä muuttuuko ne faceliftin myötä huonommaksi, vai mikä eron tekee... mutta jos ei askarrella halua niin periaatteessa tarvisi konepelti/ritilä/suuttimet tilailla :think

    Ne on niinkon näin;


    Ahaa! Luulin ensin yhden ”yksikön” sisältävän kolme suutinta kahden sijaan. Ei sitä viitsi ihan tuohon ruveta.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by Jauho View Post
    Hyvä vinkki. Täytyykin laitella tilaukseen.
    En tiedä muuttuuko ne faceliftin myötä huonommaksi, vai mikä eron tekee... mutta jos ei askarrella halua niin periaatteessa tarvisi konepelti/ritilä/suuttimet tilailla :think

    Ne on niinkon näin;


    Leave a comment:


  • Jauho
    replied
    Originally posted by Zoui View Post
    Ei suoraan nyt tähän suuttimeen liity, mutta osassa autoista on 2kpl noita suuttimia ja toisissa 3kpl... pesee nyt ihan erilailla paremmin kun tulee kuudesta pisteestä lasille entisen neljän sijaan.
    Hyvä vinkki. Täytyykin laitella tilaukseen.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by Jauho View Post
    Onko kukaan laitellut sellasia tuulilasin pesurinsuuttimia jotka tuottais nesteen vähän enemmän hajautettuna lasille? Oliskohan edes saatavilla sellaisia.
    Ei suoraan nyt tähän suuttimeen liity, mutta osassa autoista on 2kpl noita suuttimia ja toisissa 3kpl... pesee nyt ihan erilailla paremmin kun tulee kuudesta pisteestä lasille entisen neljän sijaan.

    Leave a comment:


  • Jauho
    replied
    Onko kukaan laitellut sellasia tuulilasin pesurinsuuttimia jotka tuottais nesteen vähän enemmän hajautettuna lasille? Oliskohan edes saatavilla sellaisia.

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    Originally posted by Zoui View Post
    Navassa on hampaistus, eli jos tuli livettyä liian syvälle niin hampaat on valmiit.

    Jos et halua heti napaa irroittaa, näkee hampaiden kunnon myös anturin reiästä pyörittämällä rengasta, voihan siellä olla jotain porauslastua tai vanhan anturin palaa myös hampaissa.
    Mulla oli napa irti kun vanhan irrotin,enpä sitte sillo tajunnu katsoa että se puoli ok kunnossa,eikä ollut sillä hetkellä uutta anturia niin jouduin suurentaa reikää vasta kun oli napa paikoillaan, mutta tutkitaan..

    Leave a comment:

Working...
X