E38 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bemu-freak
    replied
    Kuulostaa hyvältä. Kuka tekisi tuon?

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Aha. Sulla olikin vanhempi m62 non-vanos. Luulin että on tu-moottori.


    En tiedä miten tuo on koodattu pois. Mulle ajettiin uusi ohjelma sisään ja siinä ei sitä enää ollut. Samalla poistettiin muutakin turhaa, lisäilmapumppu, toiset lambdat, yms....

    Leave a comment:


  • bemu-freak
    replied
    OK
    Aiheuttaako tuo muuta kuin vikakoodin, joka siellä jo muutenkin on termarista, mikäli oikein ymmärsin.

    Millä ohjelmalla tuo ohjelmointi tehdään (DIS, NCS Expert, Carly) ja olisiko jotain polkua mistä tuo asetus löytyy?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by bemu-freak View Post
    Mulle ei taida tuo 740d termari käydä, kun mulla on letkut klemmarikiinnityksillä. Käykö M60 koneen termari? Tai sitten 8 sarjasen termari

    Original BMW Thermostat 85CEL 8er E31 840Ci EF71 EF81 M62 11531742964 OEM

    Mulla tuo käyttäytyy aika oudosti, kun lähtee ajamaan kylmällä koneella, niin ensin lämpenee normilämpöiseksi sitten menee taas kylmäksi sitten lämpimäksi jne muutaman kerran ennen kuin rauhottuu.
    Muista että jos vaihdat termariin missä ei ole sähkö puolta niin pääset ohjelmointi hommiin.

    Leave a comment:


  • bemu-freak
    replied
    Mulle ei taida tuo 740d termari käydä, kun mulla on letkut klemmarikiinnityksillä. Käykö M60 koneen termari? Tai sitten 8 sarjasen termari

    Original BMW Thermostat 85CEL 8er E31 840Ci EF71 EF81 M62 11531742964 OEM

    Mulla tuo käyttäytyy aika oudosti, kun lähtee ajamaan kylmällä koneella, niin ensin lämpenee normilämpöiseksi sitten menee taas kylmäksi sitten lämpimäksi jne muutaman kerran ennen kuin rauhottuu.

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Originally posted by bemu-freak View Post
    Vau!
    Käykös tuo 740d termari suoraan vai onko iso homma?
    Aika lailla pulttaa kiinni ratkaisu.

    Leave a comment:


  • bemu-freak
    replied
    Vau!
    Käykös tuo 740d termari suoraan vai onko iso homma?

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Originally posted by bemu-freak View Post
    Onko kukaan laittanut M62 koneeseen termostaatti modausta lämpötilan laskemiseksi?

    80°C Thermostat kit BMW E39 540i 535i E38 740i 735i X5 M62 - Reduce temperature



    Oli myös joku ohjelmallinen vaihtoehto

    https://modbmw.com/thermostat-mod-m62/

    Kokemuksia? Mielipiteitä?

    Kertooko tämä vikakoodi, että termostatti olisi syytä vaihtaa?

    139 Endstufe Thermostat
    Error frequency : 34 Logistic counter: 40
    Motordrehzahl 600.00 1/min Motortemperatur 99.75 Grad C Geschwindigkeit 0.00 km/h Fehler aufgetreten vor 3.40 h
    Hexcode=8B848142004022280FC5001E1A1CC700 0.00 [HEX]
    Signal fehlerhaft Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler
    Kumpikin noista vähän niin ja näin ratkaisu. Itellä 740d termostaatti. Hyvin toimii ja moottori käy viileempänä kuin vakio. En muista asteita, mutta reilu 90 tais olla salavalikossa lämmöt. Alkuun tuli vikakoodi, mutta ei vaikuta ajamiseen/tehoihin tai sytytä vikavaloja. Nyt ei koodia tule kun koodattu pois sähköinen termostaatti.

    Leave a comment:


  • bemu-freak
    replied
    Onko kukaan laittanut M62 koneeseen termostaatti modausta lämpötilan laskemiseksi?

    80°C Thermostat kit BMW E39 540i 535i E38 740i 735i X5 M62 - Reduce temperature



    Oli myös joku ohjelmallinen vaihtoehto

    https://modbmw.com/thermostat-mod-m62/

    Kokemuksia? Mielipiteitä?

    Kertooko tämä vikakoodi, että termostatti olisi syytä vaihtaa?

    139 Endstufe Thermostat
    Error frequency : 34 Logistic counter: 40
    Motordrehzahl 600.00 1/min Motortemperatur 99.75 Grad C Geschwindigkeit 0.00 km/h Fehler aufgetreten vor 3.40 h
    Hexcode=8B848142004022280FC5001E1A1CC700 0.00 [HEX]
    Signal fehlerhaft Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler
    Last edited by bemu-freak; 21-01-2018, 11:55. Reason: INPA vikakoodi

    Leave a comment:


  • jarno j
    replied
    Onko muilla ollut ongelmia kylmökäynnistyksen kanssa? Itellä ei millään käyntiin kylmemmällä ilmalla -(-10c ylös) vaikka auto roikassa ja moottorin lämmöt koholla.
    Tunnin verran autoa lämpimässä kun pitää ei mitään ongelmaa
    Tuolla roikassa olemisella ei merkitystä siihen asiaan,aamulla oli 5h roikassa ei lähtenyt käyntiin sen jälkeen iltaan asti ilman roikkaa ei käyntiin,vetästiin lämpimään halliin pariksi tunniksi lähti kuin palmun alta käyntiin
    Autona 96v 735
    Mitään vikakoodeja ei anna

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by mehtojarvi View Post
    Okei,kiitos vastauksista,tosiaan kaverin auto jolle yritän jotain tolkkua saada kun ei halua radiota kuunella, kuulemma vaihtajan paikka kontissa täysin tyhjä,mutta tarvii itsekin vielä katsoa se..olisiko heittää jotain linkkiä johonkin piuhaan mikä,käy siihen boksin luokse.
    kannattaa katsoa, että millaiset piuhat sinne vaihtajalle menee/on mennyt. Ja soitinkin määrittää vähän, kun niissäkin on ollut litteitä ja pyöreitä liittimiä. Ja sitten vaan googlettamaan. Ja tälläkin foorumilla on muutama threadi joissa noita on käsitelty.

    EDIT: tää on yksi mielenkiintoisista: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/444871

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    Okei,kiitos vastauksista,tosiaan kaverin auto jolle yritän jotain tolkkua saada kun ei halua radiota kuunella, kuulemma vaihtajan paikka kontissa täysin tyhjä,mutta tarvii itsekin vielä katsoa se..olisiko heittää jotain linkkiä johonkin piuhaan mikä,käy siihen boksin luokse.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by mehtojarvi View Post
    Just,eli helpommaksi tulee korjata tuo valkoisena loistava näyttö mikä varmaan johtuu video moduulista? Ja jollain radiokanava-bluetooth palikalla kuunnella puhelimesta musiikkia, Kuin että vaihtaisi esim pioneerin tms mankan tilalle?
    Navimoduli tekee kuvan ensisijaisesti, jos navi hajoaa niin VM ottaa silloin kuvanmuodostuksesta vastuun. On melko epätodennäköistä, että ne molemmat hajoaisivat yhtä aikaa, joten se näyttö itsessään voipi olla maalissa.

    Vaihda näyttö ja jatka tyytyväisenä elämää. Radiomodulia ei oikein pysty vaihtamaan muuhun kuin toiseen OEM-soittimeen, mutta CD-vaihtajan tilalle kyllä myydään vaikka minkälaisia sovittimia, joten jos se on se tavoite niin kokeilisin vaihtaa toisen näytön ja sitten joku adapteri siihen CD-vaihtajan tilalle.

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    Just,eli helpommaksi tulee korjata tuo valkoisena loistava näyttö mikä varmaan johtuu video moduulista? Ja jollain radiokanava-bluetooth palikalla kuunnella puhelimesta musiikkia, Kuin että vaihtaisi esim pioneerin tms mankan tilalle?

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by mehtojarvi View Post
    Löytyykös tollasen navinäytöllisen soittimen taakse jotain johtosarjaa että sais normaalin soittimen tilalle,kun siihen tulee vaan 2 pientä liitintä kiinni toisin kun tuohon preface malliin missä se iso mötikkä johon kyllä löysin johtosarjan normi din liittimille
    Se navinäyttö on vain tyhmä pääte, jolla komennetaan radiota/navia/vahvaria, jotka on takaluukussa. Tarkoittaa sitä, että myös kaikki kaiuttimien johdotukset menee takaluukkuun. Vielä vähän tiivistetymmin: tarvitset johtosarjan edestä taakse, tai vaihtoehtoisesti joudut vetämään kaiuttimien johdot eteen. Eli niihin siniseen ja valkoiseen liittimeen et saa mitään adapteria.

    Leave a comment:

Working...
X