E38 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by _Bäri_ View Post
    Säästääkö tuossa mitään jos ajelee 50/50 seoksella?
    Eikö tuo kumminki kuluta enenmän tolla polttoaine seoksella.
    No se riippuu kilsoista jne. mutta aika pieni säästö se on.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Biltemasta saa sellaisia avattavia kiintoavaimia, juuri noihin jarruputkihommiin. Se tulee ympäri asti joten pitoa saa paljon paremmin entä noilla perinteisillä jarruputkityökaluilla.

    Leave a comment:


  • Jukka K
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Kokeilitko normi lenkkiavaimella vai tuohon käyttöön tarkoitetulla ei tälläisellä:


    Ei siinä hirveästi ole vaihtoehtoja, liotusta jollain sopivalla aineella, esim. aft/asetoni 50/50 seoksella on aika hyvä. Ruosteet kannattaa pyyhkäistä teräsharjalla/viivalla pois mutterista, niin saat oikean kokoisen avaimen sopimaan. Ellei aukea, niin sitten ei auta kun lämmittää. Kumiprikka tosin tästä ei tule tykkäämään, mutta helpompi sellainen on hankkia kuin jarruputki vaihtaa. Itse en saanu omasta autosta kesällä takaa oikeata jarruputkea irti letkusta, kun jarruputken vaihdoin taakse. Valmiiksi oli kyllä molemmat letkutkin, niin ollut ongelma.
    Kokeilin normaalilla lenkkiavaimella ja jarruletkuihin tarkoitetulla avaimella.

    Mahtaako tuo rubber grommet olla ihan tavallinen läpivientikumi ?

    Leave a comment:


  • _Bäri_
    replied
    Säästääkö tuossa mitään jos ajelee 50/50 seoksella?
    Eikö tuo kumminki kuluta enenmän tolla polttoaine seoksella.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Jukka K View Post
    Olen vaihtamassa takajarruletkuja, kun viime katsastuksessa niistä huomautettiin.

    Ei vaan lähde vanhat jarruletkut irti jarruputkista. 11 mm kiintoavain on väljä ja 10 mm kiintoavain ei sovi jarruputkien nippoihin, lienee ruoste suurentanut niitä. Liitoksessa on metallialuslevy sekä kumiprikka, joten sitä ei voi kuumentaa kovin paljoa.

    Yritin aluksi WD40:sellä irrottaa niitä ja sen jälkeen CRC Rost Flash irrotusöljyllä.

    Olisiko vinkkiä, miten nuo vanhat jarruletkut saisi irti tuhoamatta jarruputkia ?
    Kokeilitko normi lenkkiavaimella vai tuohon käyttöön tarkoitetulla ei tälläisellä:


    Ei siinä hirveästi ole vaihtoehtoja, liotusta jollain sopivalla aineella, esim. aft/asetoni 50/50 seoksella on aika hyvä. Ruosteet kannattaa pyyhkäistä teräsharjalla/viivalla pois mutterista, niin saat oikean kokoisen avaimen sopimaan. Ellei aukea, niin sitten ei auta kun lämmittää. Kumiprikka tosin tästä ei tule tykkäämään, mutta helpompi sellainen on hankkia kuin jarruputki vaihtaa. Itse en saanu omasta autosta kesällä takaa oikeata jarruputkea irti letkusta, kun jarruputken vaihdoin taakse. Valmiiksi oli kyllä molemmat letkutkin, niin ollut ongelma.

    Leave a comment:


  • Jukka K
    replied
    Olen vaihtamassa takajarruletkuja, kun viime katsastuksessa niistä huomautettiin.

    Ei vaan lähde vanhat jarruletkut irti jarruputkista. 11 mm kiintoavain on väljä ja 10 mm kiintoavain ei sovi jarruputkien nippoihin, lienee ruoste suurentanut niitä. Liitoksessa on metallialuslevy sekä kumiprikka, joten sitä ei voi kuumentaa kovin paljoa.

    Yritin aluksi WD40:sellä irrottaa niitä ja sen jälkeen CRC Rost Flash irrotusöljyllä.

    Olisiko vinkkiä, miten nuo vanhat jarruletkut saisi irti tuhoamatta jarruputkia ?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by RS2 View Post
    Oletteko ajelleet E85.lla ihan ilman mitään muutoksia V8 bensakoneisilla E38.lla? Voiko esim. 50/50 seoksella bensiiniä ja etanolia käyttää ongelmitta? Tai jopa 100% etanolia käyttää polttoaineena ongelmitta?
    100% ei mene suoriltaan kun ylittää säätörajat.

    50/50 pitäisi toimia varmaan millä tahansa ruiskuautolla.

    Leave a comment:


  • RS2
    replied
    Viinan käyttäminen polttoaineena

    Oletteko ajelleet E85.lla ihan ilman mitään muutoksia V8 bensakoneisilla E38.lla? Voiko esim. 50/50 seoksella bensiiniä ja etanolia käyttää ongelmitta? Tai jopa 100% etanolia käyttää polttoaineena ongelmitta?

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Se on se termari.

    Tietokone ohjaa kovalla kuormalla termarin aukeamaan enemmän, joten vaikka vikakoodi tulee, niin moottori toimii silti ihan oikeissa lämmöissä.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    Kyllä.

    Katso kuitenkin että liitin on kunnolla paikallaan eikä ole hapettumaa tai muuta epämääräistä
    Tutkin tätä vähän lisää. Voisiko olla tämä vai sitten tuo itse termari...?

    koodi siis tuo 139 "output signal"

    Lämmöt käyttäytyy ihan normaalisti, lämpenee nopeesti.
    Last edited by jakeluvesimies; 31-01-2018, 23:52.

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    Jos olis bensa niin ihmettelisin lambdoja ja imuvuotoja, mutta kiisselit on hepreaa.

    Pahoittelen tätä(kin) turhaa postausta.
    Jep mulla on yks m50 36:nen tehnyt sitä ja korjaantu lambdalla, tässä vaan kun laskin keskikulutuksen tankkauksen perusteella oli 8.7l/100km, että ei pidä kyllä paikkaa mitä ajotietokone näyttää.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by mehtojarvi View Post
    Eikö oikeasti kellään ole mitään ideaa miksi tuo seiska näyttää "täysiä" kulutuslukemia ja hetkellinenkin menee pienestäkin kaasun kosketuksesta täysille lukemille?

    725tdsa.
    Jos olis bensa niin ihmettelisin lambdoja ja imuvuotoja, mutta kiisselit on hepreaa.

    Pahoittelen tätä(kin) turhaa postausta.

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    Eikö oikeasti kellään ole mitään ideaa miksi tuo seiska näyttää "täysiä" kulutuslukemia ja hetkellinenkin menee pienestäkin kaasun kosketuksesta täysille lukemille?

    725tdsa.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    Just tuo 139

    Eli termari siis?
    Kyllä.

    Katso kuitenkin että liitin on kunnolla paikallaan eikä ole hapettumaa tai muuta epämääräistä

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    Olisko vikakoodia kans? Tuo tekstinpätkä on loppupäästään vieras, mutta viittaa kyllä vahvasti ihan moottorin termariin, joka on sähköohjattu. Uusi termari ja vika poistuu.

    Vikakoodi taitaa olla 139.
    Just tuo 139

    Eli termari siis?

    Leave a comment:

Working...
X