Originally posted by _Bäri_
View Post
E38 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Biltemasta saa sellaisia avattavia kiintoavaimia, juuri noihin jarruputkihommiin. Se tulee ympäri asti joten pitoa saa paljon paremmin entä noilla perinteisillä jarruputkityökaluilla.
Leave a comment:
-
Kokeilin normaalilla lenkkiavaimella ja jarruletkuihin tarkoitetulla avaimella.Originally posted by HTK12 View PostKokeilitko normi lenkkiavaimella vai tuohon käyttöön tarkoitetulla ei tälläisellä:
Ei siinä hirveästi ole vaihtoehtoja, liotusta jollain sopivalla aineella, esim. aft/asetoni 50/50 seoksella on aika hyvä. Ruosteet kannattaa pyyhkäistä teräsharjalla/viivalla pois mutterista, niin saat oikean kokoisen avaimen sopimaan. Ellei aukea, niin sitten ei auta kun lämmittää. Kumiprikka tosin tästä ei tule tykkäämään, mutta helpompi sellainen on hankkia kuin jarruputki vaihtaa. Itse en saanu omasta autosta kesällä takaa oikeata jarruputkea irti letkusta, kun jarruputken vaihdoin taakse. Valmiiksi oli kyllä molemmat letkutkin, niin ollut ongelma.
Mahtaako tuo rubber grommet olla ihan tavallinen läpivientikumi ?
Leave a comment:
-
Säästääkö tuossa mitään jos ajelee 50/50 seoksella?
Eikö tuo kumminki kuluta enenmän tolla polttoaine seoksella.
Leave a comment:
-
Kokeilitko normi lenkkiavaimella vai tuohon käyttöön tarkoitetulla ei tälläisellä:Originally posted by Jukka K View PostOlen vaihtamassa takajarruletkuja, kun viime katsastuksessa niistä huomautettiin.
Ei vaan lähde vanhat jarruletkut irti jarruputkista. 11 mm kiintoavain on väljä ja 10 mm kiintoavain ei sovi jarruputkien nippoihin, lienee ruoste suurentanut niitä. Liitoksessa on metallialuslevy sekä kumiprikka, joten sitä ei voi kuumentaa kovin paljoa.
Yritin aluksi WD40:sellä irrottaa niitä ja sen jälkeen CRC Rost Flash irrotusöljyllä.
Olisiko vinkkiä, miten nuo vanhat jarruletkut saisi irti tuhoamatta jarruputkia ?
Ei siinä hirveästi ole vaihtoehtoja, liotusta jollain sopivalla aineella, esim. aft/asetoni 50/50 seoksella on aika hyvä. Ruosteet kannattaa pyyhkäistä teräsharjalla/viivalla pois mutterista, niin saat oikean kokoisen avaimen sopimaan. Ellei aukea, niin sitten ei auta kun lämmittää. Kumiprikka tosin tästä ei tule tykkäämään, mutta helpompi sellainen on hankkia kuin jarruputki vaihtaa. Itse en saanu omasta autosta kesällä takaa oikeata jarruputkea irti letkusta, kun jarruputken vaihdoin taakse. Valmiiksi oli kyllä molemmat letkutkin, niin ollut ongelma.
Leave a comment:
-
Olen vaihtamassa takajarruletkuja, kun viime katsastuksessa niistä huomautettiin.
Ei vaan lähde vanhat jarruletkut irti jarruputkista. 11 mm kiintoavain on väljä ja 10 mm kiintoavain ei sovi jarruputkien nippoihin, lienee ruoste suurentanut niitä. Liitoksessa on metallialuslevy sekä kumiprikka, joten sitä ei voi kuumentaa kovin paljoa.
Yritin aluksi WD40:sellä irrottaa niitä ja sen jälkeen CRC Rost Flash irrotusöljyllä.
Olisiko vinkkiä, miten nuo vanhat jarruletkut saisi irti tuhoamatta jarruputkia ?
Leave a comment:
-
100% ei mene suoriltaan kun ylittää säätörajat.Originally posted by RS2 View PostOletteko ajelleet E85.lla ihan ilman mitään muutoksia V8 bensakoneisilla E38.lla? Voiko esim. 50/50 seoksella bensiiniä ja etanolia käyttää ongelmitta? Tai jopa 100% etanolia käyttää polttoaineena ongelmitta?
50/50 pitäisi toimia varmaan millä tahansa ruiskuautolla.
Leave a comment:
-
Viinan käyttäminen polttoaineena
Oletteko ajelleet E85.lla ihan ilman mitään muutoksia V8 bensakoneisilla E38.lla? Voiko esim. 50/50 seoksella bensiiniä ja etanolia käyttää ongelmitta? Tai jopa 100% etanolia käyttää polttoaineena ongelmitta?
Leave a comment:
-
Se on se termari.
Tietokone ohjaa kovalla kuormalla termarin aukeamaan enemmän, joten vaikka vikakoodi tulee, niin moottori toimii silti ihan oikeissa lämmöissä.
Leave a comment:
-
Tutkin tätä vähän lisää. Voisiko olla tämä vai sitten tuo itse termari...?Originally posted by BeamR View PostKyllä.
Katso kuitenkin että liitin on kunnolla paikallaan eikä ole hapettumaa tai muuta epämääräistä
koodi siis tuo 139 "output signal"
Lämmöt käyttäytyy ihan normaalisti, lämpenee nopeesti.Last edited by jakeluvesimies; 31-01-2018, 23:52.
Leave a comment:
-
Jep mulla on yks m50 36:nen tehnyt sitä ja korjaantu lambdalla, tässä vaan kun laskin keskikulutuksen tankkauksen perusteella oli 8.7l/100km, että ei pidä kyllä paikkaa mitä ajotietokone näyttää.Originally posted by BeamR View PostJos olis bensa niin ihmettelisin lambdoja ja imuvuotoja, mutta kiisselit on hepreaa.
Pahoittelen tätä(kin) turhaa postausta.
Leave a comment:
-
Jos olis bensa niin ihmettelisin lambdoja ja imuvuotoja, mutta kiisselit on hepreaa.Originally posted by mehtojarvi View PostEikö oikeasti kellään ole mitään ideaa miksi tuo seiska näyttää "täysiä" kulutuslukemia ja hetkellinenkin menee pienestäkin kaasun kosketuksesta täysille lukemille?
725tdsa.
Pahoittelen tätä(kin) turhaa postausta.
Leave a comment:
-
Eikö oikeasti kellään ole mitään ideaa miksi tuo seiska näyttää "täysiä" kulutuslukemia ja hetkellinenkin menee pienestäkin kaasun kosketuksesta täysille lukemille?
725tdsa.
Leave a comment:
-
Just tuo 139Originally posted by BeamR View PostOlisko vikakoodia kans? Tuo tekstinpätkä on loppupäästään vieras, mutta viittaa kyllä vahvasti ihan moottorin termariin, joka on sähköohjattu. Uusi termari ja vika poistuu.
Vikakoodi taitaa olla 139.
Eli termari siis?
Leave a comment:
Leave a comment: