E38 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BeamR
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Itse asiassa M73 termostaatin PITÄISI toimia tismalleen samanlailla. :think
    Ei toimi. Varsinkin kun on kahta lämpöversiota.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    Sama toiminto on M73-koneessa, mutta vaihteluväli on silti EHJÄSSÄ koneessa tuo mainitsemani. Eli näköjään on konetyypilläkin väliä.
    Itse asiassa M73 termostaatin PITÄISI toimia tismalleen samanlailla. :think

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    M62 koneissa on sähkölämmitys termostaatissa jolla saadaan termostaatti aukeamaan aikaisemmin konetta kuormittaessa. Näissä lämmöt on kaikkea 90-110 välillä.
    Sama toiminto on M73-koneessa, mutta vaihteluväli on silti EHJÄSSÄ koneessa tuo mainitsemani. Eli näköjään on konetyypilläkin väliä.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    Riippuu vuosimallista ja moottorista, esim M73TU facelifteissä on 105 asteinen termari ja käy 102-108 välillä. Pre-fl -autoissa on 95-asteinen termari, käy 92-98 -asteisena.

    Tuo vaihteluväli kuulostaa mun korvaan aika isolta (riippuen tietysti moottorityypistä ja vuosimallista).
    M62 koneissa on sähkölämmitys termostaatissa jolla saadaan termostaatti aukeamaan aikaisemmin konetta kuormittaessa. Näissä lämmöt on kaikkea 90-110 välillä.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by Jauho View Post
    Onkos normaalia että matka-ajossa lämmöt seilaa 91-104 asteen välillä vai merkki jostakin? Menee luuppina noiden arvojen välillä.
    Riippuu vuosimallista ja moottorista, esim M73TU facelifteissä on 105 asteinen termari ja käy 102-108 välillä. Pre-fl -autoissa on 95-asteinen termari, käy 92-98 -asteisena.

    Tuo vaihteluväli kuulostaa mun korvaan aika isolta (riippuen tietysti moottorityypistä ja vuosimallista).

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Jauho View Post
    Onkos normaalia että matka-ajossa lämmöt seilaa 91-104 asteen välillä vai merkki jostakin? Menee luuppina noiden arvojen välillä.
    Aikalailla tuossa haarukassa ne menevät. Olikohan niin että omassa alin oli jotain 95 tms. Nyt en enään muista kun on niin pitkä aika siitä kun lämpöjä olen seuraillut.
    Last edited by Muurahainen; 22-10-2017, 14:56.

    Leave a comment:


  • Jauho
    replied
    Onkos normaalia että matka-ajossa lämmöt seilaa 91-104 asteen välillä vai merkki jostakin? Menee luuppina noiden arvojen välillä.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by jonis93 View Post
    Osaako joku viisaampi kertoa, vm. -95 740iA Lang. Onko sama perä muissa seiskoissa, vai mikä perä näissä on?
    Sen mitä paskalla englannillani tajusin RealOemista, niin olisi sama perä kaikissa E38 johon taas en sinäänsä oikeen usko? :think
    on niissä erilaisia periä, esim japanissa on kategorisesti tiuhemmat perät kuin euroversioissa.
    Mutta realoem:stä näet kyllä sen oman autosi perän tiedot.

    Ainakin on ollut seuraavia välityksiä: 2.65 (740d), 2.81 (750 JPN), 2.93 (740i M62), 3.08 (730d) 3.15 (740 M60/750 M73 EUR), 3.23 (728 manuaali), 3.38 (725tds)
    Last edited by BeamR; 16-10-2017, 08:24.

    Leave a comment:


  • jonis93
    replied
    Osaako joku viisaampi kertoa, vm. -95 740iA Lang. Onko sama perä muissa seiskoissa, vai mikä perä näissä on?
    Sen mitä paskalla englannillani tajusin RealOemista, niin olisi sama perä kaikissa E38 johon taas en sinäänsä oikeen usko? :think

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    Pääsin tuossa vaihtaa bank2 lambdan jo toisen kerran ja silti herjaa. Onko piru joku vetänyt aikanaan piuhat ristiin kun edelleen ponnauttaa vikakoodin päälle? Eikös se m62 bank2 ollut se kuskin puoli?:think

    Sitten vakkariongelmiin, itellä oli se vaijeri aika jumissa. Vähän sitä ramppasin käsin ja herkistelin, niin rupes toimimaan toistaiseksi. Kannattaa kokeilla.
    Mitäs se lambdan koodi sanoo?
    Tietääkseni bank 2 on se kuskin puoli koska sylinterit 5-8.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Pääsin tuossa vaihtaa bank2 lambdan jo toisen kerran ja silti herjaa. Onko piru joku vetänyt aikanaan piuhat ristiin kun edelleen ponnauttaa vikakoodin päälle? Eikös se m62 bank2 ollut se kuskin puoli?:think

    Sitten vakkariongelmiin, itellä oli se vaijeri aika jumissa. Vähän sitä ramppasin käsin ja herkistelin, niin rupes toimimaan toistaiseksi. Kannattaa kokeilla.

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    Jees tuo tanko puuttuu multa kokonaan,täytyy bavarialla pyörähtää jossei muualta löydy

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by mehtojarvi View Post
    Xenon umpiot niin oikealla puolella edessä ja takana on ne tasonsäädön anturit, takana taisi olla korjattu tanko kiinnityspaikkaansa, mutta missä edessä sen pitäisi olla kiinni? Anturista katkennut se liikkuva varsi ja ei ole tällä hetkellä kiinni missään,ja valot näyttää liian alas

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    Xenon umpiot niin oikealla puolella edessä ja takana on ne tasonsäädön anturit, takana taisi olla korjattu tanko kiinnityspaikkaansa, mutta missä edessä sen pitäisi olla kiinni? Anturista katkennut se liikkuva varsi ja ei ole tällä hetkellä kiinni missään,ja valot näyttää liian alas

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Originally posted by hezekiel View Post
    Cruisen ongelmiin palatakseni: Vakkari siis tippuu itsekseen pois päältä hetken ajelun jälkeen, merkkivalo sammuu eikä saa enää takaisin päälle ennen kuin auto on käynnistetty uudelleen. Joillakin foorumeilla väitetään että tämä johtuisi takertelevasta cruisen vaijerista tai mekanismista. Onko kokemuksia moisesta?
    Näistä on myös joutunut kolvailemaan vakkarin moottorin liittimen pohjan uudelleen. Eli jokatapauksessa kannattaa ottaa se moottori auki ja tutkia vika.

    Leave a comment:

Working...
X