Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16351
    • Leppävirta

    E38 kysymyksiä ja vastauksia V

    Tässä vielä vanha keskustelu http://www.btcf.fi/forum/showthread....81#post3568381


    Jatketaan täällä kysymyksillä ja vastauksilla liittyen E38 mallisarjaan.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16351
    • Leppävirta

    #2
    Utelua eräästä autosta ollut ja koneena toimii ~380tkm ajettu M60B40. Joko ollaan lopun eellä? Ainakin myyjä kertoo auton olevan kunnossa eikä konekaan hukkaa liemiä.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • jääkuutio
      Newbiemmer
      • Sep 2014
      • 13
      • helsinki

      #3
      Kattoluukku

      -00 740d potilas. Kattoluukku aukea isoksi hyvin. Kiinni kun laittaa niin menee muutaman millin yli siitä asennosta missä olisi linjassa katon kanssa. Joutuu näpyttelemään että saa kohdilleen. Ja sitten siihen toiseen asentoon missä olisi takapää kohonnut ylös ei suostu menemään. Eli suostuu nousemaan vain pari milliä. Veikkaan että säädöt hukassa kun toimii kuitenkin muttei oikeen hyvin. Miten voi selvittää onko mekaanista vikaa ja kuinkas tälle opetetaan oikeat asennot että menis suoraan kohdilleen sulkiessa ja avautuisi myös tuuletus asentoon.

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #4
        Originally posted by jääkuutio View Post
        -00 740d potilas. Kattoluukku aukea isoksi hyvin. Kiinni kun laittaa niin menee muutaman millin yli siitä asennosta missä olisi linjassa katon kanssa. Joutuu näpyttelemään että saa kohdilleen. Ja sitten siihen toiseen asentoon missä olisi takapää kohonnut ylös ei suostu menemään. Eli suostuu nousemaan vain pari milliä. Veikkaan että säädöt hukassa kun toimii kuitenkin muttei oikeen hyvin. Miten voi selvittää onko mekaanista vikaa ja kuinkas tälle opetetaan oikeat asennot että menis suoraan kohdilleen sulkiessa ja avautuisi myös tuuletus asentoon.
        paina sitä avausnappia keskeltä pitkään (muistaakseni jotain 30sec tjsp) ja pidä pohjassa, niin kattoluukku aloittaa rajojen haun (eli käy kaikki asennot läpi). Tämä proseduuri tyypillisesti auttaa noihin ratahaasteisiin.

        sen kattoluukun kuuluukin olla hieman takareunasta korkeammalla kuin etureunasta, mutta jos ero on kovin suuri, niin se luukku (pelti/lasi) säädetään kohdalleen sivuissa olevia torxeja löysäämällä ja sitten asettelemalla se luukku kohdalleen.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • Nakutin
          Newbiemmer
          • Jun 2008
          • 6

          #5
          Liekkö m60 ja m62 sytytyspuolilla mitään eroa, vai käyvätkö suoraan päikseen?

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            #6
            Originally posted by Nakutin View Post
            Liekkö m60 ja m62 sytytyspuolilla mitään eroa, vai käyvätkö suoraan päikseen?
            ei ainakaan realoem:n mukaan käy
            M62: http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...228&series=E38

            M60: http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...218&series=E38
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • Vittee
              Newbiemmer
              • Oct 2014
              • 12
              • Espoo

              #7
              Ei kellään sattuis olemaan mitään ideoita tähän, eli tänään sain asennettua E38 750iL 2000vm kaaraan SIM kortin niin voisi autosta soitellakkin, kun on tuo puhelin. Probleemana on nyt vain semmoinen että kun käyttää puhelinta niin kaiuttimen volyymi taso puhelimessa on niin pieni että mitään ei oikein tahdo kuulua.

              Toinen ongelma on myöskin että en oikein saanut sitä handsfree ominaisuutta toimimaan, eli mitään ääntä ei tule sisään tai lähde ulos kun soittaa ja puhelin on siinä telineessä kiinni.

              Mikä neuvoksi? Ideoita otetaan vastaan.

              Edit: Noniin, luurin kaiuttimen volyymi taso johtukin omasta tyhmyydestä joten ei siitä sen enempää. Se toimii.. Mutta mites tuo mikrofonin toiminta? Pitääkö se enabloida jostain? :S
              Last edited by Vittee; 26-06-2015, 10:15.
              Skoda Octavia 1.4TSI G-TEC -17
              Ex. E38 750iL -00
              Ex. E39 535i -96

              Comment

              • OEM
                Bimmer Rookie
                • Jan 2014
                • 142
                • Pk

                #8
                Onko E38 dieseleissä ollut muka jo DPF?
                www.bmwharrastaja.com

                Comment

                • Camo
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1662
                  • Lahti

                  #9
                  Noniin. Jäteläjä hankittu pihaan ja lähinnä suurin vitutus on, ettei kaukosäätö avaimessa pelaa. Eli avain ei käänny missään muussa lukossa kuin virtalukossa (testattu siis kuskin ovi, takaronkki ja hanskalokero), kaukosäädöstä ovet ei auke eikä sulkeudu. Keskikonsolin napista sulkeutuu ja avautuu normaalisti.
                  Olen tehnyt tuon keyfobin nyt useampaan otteeseen ja avain toki vilkuttaa ledia operaation päätteeksi, mutta lukot eivät reagoi. Muita avaimia ei ole, kuin vain tämä yksi.

                  Onko vehkeeseen siis ilmeisesti vaihdettu virtalukko jossain vaiheessa?
                  Saako tätä virtalukkoon passaavaa avainta koodattua auton keskuslukitukselle jossain? Merkkiliikkeessä vai saako muualla? Vai onko helkpoin tie hankkia purkuautosta uusi kuskinoven lukko ja käyttää sitä ihan manuaalisesti, ilman kaukosäätöä. Kaukosäädön toimimisella ei sinänsä ole mitään merkitystä, kunhan saisi ovet lukkoon.
                  Current:
                  Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                  DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                  Previous:
                  Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                  E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                  Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                  E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    #10
                    Originally posted by Camo View Post
                    Noniin. Jäteläjä hankittu pihaan ja lähinnä suurin vitutus on, ettei kaukosäätö avaimessa pelaa. Eli avain ei käänny missään muussa lukossa kuin virtalukossa (testattu siis kuskin ovi, takaronkki ja hanskalokero), kaukosäädöstä ovet ei auke eikä sulkeudu. Keskikonsolin napista sulkeutuu ja avautuu normaalisti.
                    Olen tehnyt tuon keyfobin nyt useampaan otteeseen ja avain toki vilkuttaa ledia operaation päätteeksi, mutta lukot eivät reagoi. Muita avaimia ei ole, kuin vain tämä yksi.

                    Onko vehkeeseen siis ilmeisesti vaihdettu virtalukko jossain vaiheessa?
                    Saako tätä virtalukkoon passaavaa avainta koodattua auton keskuslukitukselle jossain? Merkkiliikkeessä vai saako muualla? Vai onko helkpoin tie hankkia purkuautosta uusi kuskinoven lukko ja käyttää sitä ihan manuaalisesti, ilman kaukosäätöä. Kaukosäädön toimimisella ei sinänsä ole mitään merkitystä, kunhan saisi ovet lukkoon.
                    veikkaan että vika on paskaisissa lukoissa. Niitä kun ei ole juurikaan varmaan käytetty ikinä juuri tuon kaukokäyttöominaisuuden vuoksi. Eli reippaasti crc:tä tms sinne lukkoihin ja renkuttaa, niin todennäköisesti lähtee taas toimimaan.

                    Syy miksi epäilen että virtalukkoa ei ole vaihdettu on yksinkertainen: ajoneston siru on siinä avaimessa, joten vaikka vaihtaisi lukon niin väärällä avaimella se ei silti lähde käyntiin. Eli siru pitäisi siirtää tai koodata auto toimimaan uudella sirulla.

                    Joka tapauksessa hankkisin toisen avaimen ihan vaan siltä varalta että nykyinen sattuu häviämään. Enemmän sen avaimen hankkiminen kirpaisee sitten kun se auto jää vaikka maksulliseen parkkiin avaimen häviämisen takia useammaksi vuorokaudeksi.

                    Mitä tulee siihen kaukosäädön toimintaan: kannattaa varmaan katsoa tietokoneella että onko siellä jotain vikakoodia siitä radiojärjestelmästä. Niiden ovien lukkojen pitäisi sulkeutua/avautua onnistuneen synkronoinnin päätteeksi, eli jos sitä ei tapahdu niin se vilkutus on yhtä tyhjän kanssa. Lopuksi vielä varmistus: onhan kuskin ovi ollut varmasti kiinni kun olet tehnyt sitä synkronointia (se ei nimittäin onnistu jos kuskin ovi on auki)?
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • Camo
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1662
                      • Lahti

                      #11
                      Originally posted by BeamR View Post
                      veikkaan että vika on paskaisissa lukoissa. Niitä kun ei ole juurikaan varmaan käytetty ikinä juuri tuon kaukokäyttöominaisuuden vuoksi. Eli reippaasti crc:tä tms sinne lukkoihin ja renkuttaa, niin todennäköisesti lähtee taas toimimaan.

                      Syy miksi epäilen että virtalukkoa ei ole vaihdettu on yksinkertainen: ajoneston siru on siinä avaimessa, joten vaikka vaihtaisi lukon niin väärällä avaimella se ei silti lähde käyntiin. Eli siru pitäisi siirtää tai koodata auto toimimaan uudella sirulla.

                      Joka tapauksessa hankkisin toisen avaimen ihan vaan siltä varalta että nykyinen sattuu häviämään. Enemmän sen avaimen hankkiminen kirpaisee sitten kun se auto jää vaikka maksulliseen parkkiin avaimen häviämisen takia useammaksi vuorokaudeksi.

                      Mitä tulee siihen kaukosäädön toimintaan: kannattaa varmaan katsoa tietokoneella että onko siellä jotain vikakoodia siitä radiojärjestelmästä. Niiden ovien lukkojen pitäisi sulkeutua/avautua onnistuneen synkronoinnin päätteeksi, eli jos sitä ei tapahdu niin se vilkutus on yhtä tyhjän kanssa. Lopuksi vielä varmistus: onhan kuskin ovi ollut varmasti kiinni kun olet tehnyt sitä synkronointia (se ei nimittäin onnistu jos kuskin ovi on auki)?
                      Okei.. Ihmetyttää vaan kun hanskalokerokaan ei avaudu avaimella.
                      Toinen avain on sitten vasta siellä TO-DO-listalla nro.2. Ensin olisi kiva saada ovet lukkoon, vähän mietityttää nukkumaan mennessä, että pääseeköhän seuraavana aamuna enää autolla töihin, kun auto seisoo kaupungin keskustassa ovet auki

                      Synkronoinnissa juu, ovi oli kyllä kiinni ja tein homman vielä useaan otteeseen illan aikana.
                      Current:
                      Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                      DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                      Previous:
                      Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                      E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                      Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                      E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                      Comment

                      • Camo
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2004
                        • 1662
                        • Lahti

                        #12
                        Originally posted by Camo View Post
                        Okei.. Ihmetyttää vaan kun hanskalokerokaan ei avaudu avaimella.
                        Toinen avain on sitten vasta siellä TO-DO-listalla nro.2. Ensin olisi kiva saada ovet lukkoon, vähän mietityttää nukkumaan mennessä, että pääseeköhän seuraavana aamuna enää autolla töihin, kun auto seisoo kaupungin keskustassa ovet auki

                        Synkronoinnissa juu, ovi oli kyllä kiinni ja tein homman vielä useaan otteeseen illan aikana.
                        Juu ei. Ei käänny lukko vaikka sinne purkillisen ruuttaisi aineita. Ei käänny kontin lukkokaan. Eikä käänny hanskalokerokaan.

                        Ostanen siis uudet lukot... Tarviiko siinä mitään sen kummempia koodailuja harrastaa kun mulle riittää et ovet menis lukkoom avainpeaästä kääntämällä?
                        Current:
                        Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                        DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                        Previous:
                        Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                        E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                        Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                        E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14426
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by BeamR View Post
                          Syy miksi epäilen että virtalukkoa ei ole vaihdettu on yksinkertainen: ajoneston siru on siinä avaimessa, joten vaikka vaihtaisi lukon niin väärällä avaimella se ei silti lähde käyntiin. Eli siru pitäisi siirtää tai koodata auto toimimaan uudella sirulla.
                          Ajoneston sirun siirtäminen on niin pikkujuttu, että helposti voi olla virtalukko vaihdettu. Onko sitten kaukosäädin osa jätetty vaihtamatta ja toimii eri taajuudella?

                          Mutta toki varmuutta vaihtamiselle ei ole. Jos muut lukot on alkuperäisiä, niin tiskiltä avaimen tilaamalla saisi ovetkin lukkoon? :think

                          Minä tein ex. E38:n kanssa sillain että tilasin lukkopesäsarjan avaimella saksasta, kun kuskinovesta oli murron jäljiltä lukkopesä sökö.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            #14
                            Originally posted by Camo View Post
                            Juu ei. Ei käänny lukko vaikka sinne purkillisen ruuttaisi aineita. Ei käänny kontin lukkokaan. Eikä käänny hanskalokerokaan.

                            Ostanen siis uudet lukot... Tarviiko siinä mitään sen kummempia koodailuja harrastaa kun mulle riittää et ovet menis lukkoom avainpeaästä kääntämällä?
                            Hmm... Uudet luukkujen ja hanskalokeron lukot kait maksaa jotain... Olisko sitten kuitenkin helpompi tilata virtalukko ja avain alkuperäiseen sarjoitettuna (joo, maksaa sekin jonkun satasen)?
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • Camo
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1662
                              • Lahti

                              #15
                              Originally posted by BeamR View Post
                              Hmm... Uudet luukkujen ja hanskalokeron lukot kait maksaa jotain... Olisko sitten kuitenkin helpompi tilata virtalukko ja avain alkuperäiseen sarjoitettuna (joo, maksaa sekin jonkun satasen)?
                              Purkuautosta tulis setti aika edullisesti. Hanskalokeron lukolla ei niin väliä, kunhan ronkin ja ovet sais lukkoon..

                              En niin millään viittis tilata merkkipuljusta, saati että ne vielä tekisivät sarjotuksen/koodauksen. Tämä nyt vain tälläinen periaatteellinen homma..
                              Current:
                              Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                              DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                              Previous:
                              Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                              E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                              Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                              E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎