Jatketaan täällä kysymyksillä ja vastauksilla liittyen E38 mallisarjaan.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Utelua eräästä autosta ollut ja koneena toimii ~380tkm ajettu M60B40. Joko ollaan lopun eellä? Ainakin myyjä kertoo auton olevan kunnossa eikä konekaan hukkaa liemiä.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
-00 740d potilas. Kattoluukku aukea isoksi hyvin. Kiinni kun laittaa niin menee muutaman millin yli siitä asennosta missä olisi linjassa katon kanssa. Joutuu näpyttelemään että saa kohdilleen. Ja sitten siihen toiseen asentoon missä olisi takapää kohonnut ylös ei suostu menemään. Eli suostuu nousemaan vain pari milliä. Veikkaan että säädöt hukassa kun toimii kuitenkin muttei oikeen hyvin. Miten voi selvittää onko mekaanista vikaa ja kuinkas tälle opetetaan oikeat asennot että menis suoraan kohdilleen sulkiessa ja avautuisi myös tuuletus asentoon.
-00 740d potilas. Kattoluukku aukea isoksi hyvin. Kiinni kun laittaa niin menee muutaman millin yli siitä asennosta missä olisi linjassa katon kanssa. Joutuu näpyttelemään että saa kohdilleen. Ja sitten siihen toiseen asentoon missä olisi takapää kohonnut ylös ei suostu menemään. Eli suostuu nousemaan vain pari milliä. Veikkaan että säädöt hukassa kun toimii kuitenkin muttei oikeen hyvin. Miten voi selvittää onko mekaanista vikaa ja kuinkas tälle opetetaan oikeat asennot että menis suoraan kohdilleen sulkiessa ja avautuisi myös tuuletus asentoon.
paina sitä avausnappia keskeltä pitkään (muistaakseni jotain 30sec tjsp) ja pidä pohjassa, niin kattoluukku aloittaa rajojen haun (eli käy kaikki asennot läpi). Tämä proseduuri tyypillisesti auttaa noihin ratahaasteisiin.
sen kattoluukun kuuluukin olla hieman takareunasta korkeammalla kuin etureunasta, mutta jos ero on kovin suuri, niin se luukku (pelti/lasi) säädetään kohdalleen sivuissa olevia torxeja löysäämällä ja sitten asettelemalla se luukku kohdalleen.
Ei kellään sattuis olemaan mitään ideoita tähän, eli tänään sain asennettua E38 750iL 2000vm kaaraan SIM kortin niin voisi autosta soitellakkin, kun on tuo puhelin. Probleemana on nyt vain semmoinen että kun käyttää puhelinta niin kaiuttimen volyymi taso puhelimessa on niin pieni että mitään ei oikein tahdo kuulua.
Toinen ongelma on myöskin että en oikein saanut sitä handsfree ominaisuutta toimimaan, eli mitään ääntä ei tule sisään tai lähde ulos kun soittaa ja puhelin on siinä telineessä kiinni.
Mikä neuvoksi? Ideoita otetaan vastaan.
Edit: Noniin, luurin kaiuttimen volyymi taso johtukin omasta tyhmyydestä joten ei siitä sen enempää. Se toimii.. Mutta mites tuo mikrofonin toiminta? Pitääkö se enabloida jostain? :S
Noniin. Jäteläjä hankittu pihaan ja lähinnä suurin vitutus on, ettei kaukosäätö avaimessa pelaa. Eli avain ei käänny missään muussa lukossa kuin virtalukossa (testattu siis kuskin ovi, takaronkki ja hanskalokero), kaukosäädöstä ovet ei auke eikä sulkeudu. Keskikonsolin napista sulkeutuu ja avautuu normaalisti.
Olen tehnyt tuon keyfobin nyt useampaan otteeseen ja avain toki vilkuttaa ledia operaation päätteeksi, mutta lukot eivät reagoi. Muita avaimia ei ole, kuin vain tämä yksi.
Onko vehkeeseen siis ilmeisesti vaihdettu virtalukko jossain vaiheessa?
Saako tätä virtalukkoon passaavaa avainta koodattua auton keskuslukitukselle jossain? Merkkiliikkeessä vai saako muualla? Vai onko helkpoin tie hankkia purkuautosta uusi kuskinoven lukko ja käyttää sitä ihan manuaalisesti, ilman kaukosäätöä. Kaukosäädön toimimisella ei sinänsä ole mitään merkitystä, kunhan saisi ovet lukkoon.
Noniin. Jäteläjä hankittu pihaan ja lähinnä suurin vitutus on, ettei kaukosäätö avaimessa pelaa. Eli avain ei käänny missään muussa lukossa kuin virtalukossa (testattu siis kuskin ovi, takaronkki ja hanskalokero), kaukosäädöstä ovet ei auke eikä sulkeudu. Keskikonsolin napista sulkeutuu ja avautuu normaalisti.
Olen tehnyt tuon keyfobin nyt useampaan otteeseen ja avain toki vilkuttaa ledia operaation päätteeksi, mutta lukot eivät reagoi. Muita avaimia ei ole, kuin vain tämä yksi.
Onko vehkeeseen siis ilmeisesti vaihdettu virtalukko jossain vaiheessa?
Saako tätä virtalukkoon passaavaa avainta koodattua auton keskuslukitukselle jossain? Merkkiliikkeessä vai saako muualla? Vai onko helkpoin tie hankkia purkuautosta uusi kuskinoven lukko ja käyttää sitä ihan manuaalisesti, ilman kaukosäätöä. Kaukosäädön toimimisella ei sinänsä ole mitään merkitystä, kunhan saisi ovet lukkoon.
veikkaan että vika on paskaisissa lukoissa. Niitä kun ei ole juurikaan varmaan käytetty ikinä juuri tuon kaukokäyttöominaisuuden vuoksi. Eli reippaasti crc:tä tms sinne lukkoihin ja renkuttaa, niin todennäköisesti lähtee taas toimimaan.
Syy miksi epäilen että virtalukkoa ei ole vaihdettu on yksinkertainen: ajoneston siru on siinä avaimessa, joten vaikka vaihtaisi lukon niin väärällä avaimella se ei silti lähde käyntiin. Eli siru pitäisi siirtää tai koodata auto toimimaan uudella sirulla.
Joka tapauksessa hankkisin toisen avaimen ihan vaan siltä varalta että nykyinen sattuu häviämään. Enemmän sen avaimen hankkiminen kirpaisee sitten kun se auto jää vaikka maksulliseen parkkiin avaimen häviämisen takia useammaksi vuorokaudeksi.
Mitä tulee siihen kaukosäädön toimintaan: kannattaa varmaan katsoa tietokoneella että onko siellä jotain vikakoodia siitä radiojärjestelmästä. Niiden ovien lukkojen pitäisi sulkeutua/avautua onnistuneen synkronoinnin päätteeksi, eli jos sitä ei tapahdu niin se vilkutus on yhtä tyhjän kanssa. Lopuksi vielä varmistus: onhan kuskin ovi ollut varmasti kiinni kun olet tehnyt sitä synkronointia (se ei nimittäin onnistu jos kuskin ovi on auki)?
veikkaan että vika on paskaisissa lukoissa. Niitä kun ei ole juurikaan varmaan käytetty ikinä juuri tuon kaukokäyttöominaisuuden vuoksi. Eli reippaasti crc:tä tms sinne lukkoihin ja renkuttaa, niin todennäköisesti lähtee taas toimimaan.
Syy miksi epäilen että virtalukkoa ei ole vaihdettu on yksinkertainen: ajoneston siru on siinä avaimessa, joten vaikka vaihtaisi lukon niin väärällä avaimella se ei silti lähde käyntiin. Eli siru pitäisi siirtää tai koodata auto toimimaan uudella sirulla.
Joka tapauksessa hankkisin toisen avaimen ihan vaan siltä varalta että nykyinen sattuu häviämään. Enemmän sen avaimen hankkiminen kirpaisee sitten kun se auto jää vaikka maksulliseen parkkiin avaimen häviämisen takia useammaksi vuorokaudeksi.
Mitä tulee siihen kaukosäädön toimintaan: kannattaa varmaan katsoa tietokoneella että onko siellä jotain vikakoodia siitä radiojärjestelmästä. Niiden ovien lukkojen pitäisi sulkeutua/avautua onnistuneen synkronoinnin päätteeksi, eli jos sitä ei tapahdu niin se vilkutus on yhtä tyhjän kanssa. Lopuksi vielä varmistus: onhan kuskin ovi ollut varmasti kiinni kun olet tehnyt sitä synkronointia (se ei nimittäin onnistu jos kuskin ovi on auki)?
Okei.. Ihmetyttää vaan kun hanskalokerokaan ei avaudu avaimella.
Toinen avain on sitten vasta siellä TO-DO-listalla nro.2. Ensin olisi kiva saada ovet lukkoon, vähän mietityttää nukkumaan mennessä, että pääseeköhän seuraavana aamuna enää autolla töihin, kun auto seisoo kaupungin keskustassa ovet auki
Synkronoinnissa juu, ovi oli kyllä kiinni ja tein homman vielä useaan otteeseen illan aikana.
Okei.. Ihmetyttää vaan kun hanskalokerokaan ei avaudu avaimella.
Toinen avain on sitten vasta siellä TO-DO-listalla nro.2. Ensin olisi kiva saada ovet lukkoon, vähän mietityttää nukkumaan mennessä, että pääseeköhän seuraavana aamuna enää autolla töihin, kun auto seisoo kaupungin keskustassa ovet auki
Synkronoinnissa juu, ovi oli kyllä kiinni ja tein homman vielä useaan otteeseen illan aikana.
Juu ei. Ei käänny lukko vaikka sinne purkillisen ruuttaisi aineita. Ei käänny kontin lukkokaan. Eikä käänny hanskalokerokaan.
Ostanen siis uudet lukot... Tarviiko siinä mitään sen kummempia koodailuja harrastaa kun mulle riittää et ovet menis lukkoom avainpeaästä kääntämällä?
Syy miksi epäilen että virtalukkoa ei ole vaihdettu on yksinkertainen: ajoneston siru on siinä avaimessa, joten vaikka vaihtaisi lukon niin väärällä avaimella se ei silti lähde käyntiin. Eli siru pitäisi siirtää tai koodata auto toimimaan uudella sirulla.
Ajoneston sirun siirtäminen on niin pikkujuttu, että helposti voi olla virtalukko vaihdettu. Onko sitten kaukosäädin osa jätetty vaihtamatta ja toimii eri taajuudella?
Mutta toki varmuutta vaihtamiselle ei ole. Jos muut lukot on alkuperäisiä, niin tiskiltä avaimen tilaamalla saisi ovetkin lukkoon? :think
Minä tein ex. E38:n kanssa sillain että tilasin lukkopesäsarjan avaimella saksasta, kun kuskinovesta oli murron jäljiltä lukkopesä sökö.
Juu ei. Ei käänny lukko vaikka sinne purkillisen ruuttaisi aineita. Ei käänny kontin lukkokaan. Eikä käänny hanskalokerokaan.
Ostanen siis uudet lukot... Tarviiko siinä mitään sen kummempia koodailuja harrastaa kun mulle riittää et ovet menis lukkoom avainpeaästä kääntämällä?
Hmm... Uudet luukkujen ja hanskalokeron lukot kait maksaa jotain... Olisko sitten kuitenkin helpompi tilata virtalukko ja avain alkuperäiseen sarjoitettuna (joo, maksaa sekin jonkun satasen)?
Hmm... Uudet luukkujen ja hanskalokeron lukot kait maksaa jotain... Olisko sitten kuitenkin helpompi tilata virtalukko ja avain alkuperäiseen sarjoitettuna (joo, maksaa sekin jonkun satasen)?
Purkuautosta tulis setti aika edullisesti. Hanskalokeron lukolla ei niin väliä, kunhan ronkin ja ovet sais lukkoon..
En niin millään viittis tilata merkkipuljusta, saati että ne vielä tekisivät sarjotuksen/koodauksen. Tämä nyt vain tälläinen periaatteellinen homma..
Comment