Originally posted by #BaierWaier#
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by #BaierWaier# View PostAutona 728i - 96 ja keula kolisee montuissa. Vika paikallistettu tolpan alapään kiinnitykseen. Vaikka iskaritolpan pannan kiristää todella tiukalle niin tolppa pääsee hieman liikkumaan pannan sisällä(nosturilla perusteellisesti vikaa paikannettu). Eli joko iskaritolppa halkaisijaltaan liian pieni tai pannassa halkeama tms.?
Etuiskarit noin kuukauden vanhat Magnumit merkiltään. Edellinen omistaja vaihdattanut iskarit liikkeessä ja pikaisen googlettelun perusteella nuo kyllä pitäis passata kys. autoon.
Olen putsannut pannat yms. huolella ja otin jopa iskaritolpan korvakkeesta rälläkällä siivun pois mutta silläkään ollut vaikutusta.
Enkä kyllä silmällä mitään halkeamiakaan löytänyt pannoista.
Ei viittis uusia tolppiakaan hommata ihan vaan kokeilumielessä. Jos jollakin sattus olemaan käsillä e38 etutolppa ja viittis mitata sen halkasijan kiinnityspannan kohdalta. Sais varmistuksen ainakin siihen.Sawo-Karjala - connection
@osmis_garage
Harraste: E30 325i Cabriolet -86
Käyttis: E39 528i M-Sport -99
Comment
-
-
Originally posted by #BaierWaier# View PostKiitokset jo etukäteen.
Kaveri osti joskus jotkut ta tekniks tolpat e46:seen ja siinä oli samaa ongelmaa, että tolppa oli liian ohut.Sawo-Karjala - connection
@osmis_garage
Harraste: E30 325i Cabriolet -86
Käyttis: E39 528i M-Sport -99
Comment
-
-
Originally posted by Osmis View PostVain vuorokauden myöhässä, mutta siitä kiinnityskohdan kohdalta tönäri näytti 55,50mm. Kummastakin tolpasta. Uudesta ja vanhasta.
Kaveri osti joskus jotkut ta tekniks tolpat e46:seen ja siinä oli samaa ongelmaa, että tolppa oli liian ohut.
Comment
-
-
Originally posted by #BaierWaier# View PostJoo Magnumien halkaisija about 55,25mm. Nakkasin 0,150mm pellin tolpan ympärille kokeilumielessä ja alko iskari pysymään. Noh kolinat jatku ja kun tarkemmin tutki iskarin toimintaa niin syykin selvisi. Paska mikä paska eli tolpat on kuraa. Eli jos Magnumia miettii niin ainoastaan jäätelönä tai kortonkina.Iskari ostoksille suunta seuraavaksi siis. Mitä tolppaa porukka uskaltaa suositella 728i keulaan? OEM maksaa hunajaa mutta pääseekö lähellekkään pienemmällä budjetilla. Bilsteinistä ja Sacshista hyvät kokemukset itellä muissa autoissa.
Comment
-
-
Missähän vika kun öljyt vaihdoin koneeseen ja suodattimen laitoin paikalleen,niin eipä passaa suodatinkotelo kiinni asti. Piti vanha suodatin pistää paikalleen takasi. http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...em_oil_filter/
Eli osa nro 22;een asettu suodatin hyvin,mut kantta kun ruuvas paikalleen nii eipä mene tarpeeks syvälle. Vanha suodatin oli tasanen päältä ja keskireikä yhtä iso koko matkalla. Uus suodatin varaosanumeron perusteella ja tuostaki kuvasta katsottuna oikeanlainen eli yläosassa tuo "nystyrä". Voisko olla esim jostain toisesta autosta suodatinkotelonkansi? Ei tullu katsottuu onko numeroa siinä:think
Sitten sama vehe aavistuksen "rälähtää" kylmänä startatessa. Liekkö porukka esim ketjunkiristimen jousta uusinu vai millä tuo rauhottus?
Comment
-
-
Vaihdoin tänään apukuskin puolelle narinahelan ja kasatessani huomasin että navan ja ontegral linkin pinnat eivät ole kohdakkain vaan navan korva on vino linkin pintaan nähden. Myös kierre on vinossa navan pintaan nähden. Eli ts. Kun linkki on kiinni niin vastaa vaan yhdeltä sivulta napaan.
Mitä hiiwattia? Voi olla että ottanut osumaa parin vuoden takaisessa tieltä poistumisesta....
Kun luulisi että navan kierre ja pinta olisi linjassa....
Comment
-
-
Vinkkejä ja ajatuksia otetaan vastaan. Potilas on alla oleva E38. Viat ovat seuraavia:
Käy kylmänä tyhjäkäyntiä aavistuksen epätasaisesti (ei kuitenkaan aina)
Välillä melko kova bensan käry (kyseessä ei ole kuitenkaan polttoainevuoto), varsinkin lyhyen ajon jälkeen
Pakkasilla - 15 ja kylmempi voi olla tilanne, jossa starttaa, mutta ei lähde käyntiin
Ajossa ei havaittavaa ongelmaa
Sen verran on diagnosoitu, ettei mitään olennaisia vikakoodeja ole ja melko varmasti käy rikkaalla, koska nyt menossa toinen kattikin vaihtokuntoon.
Myöskään livedata ei ole tehnyt vielä viisaammaksi.
Olen yrittänyt etsiä imuvuotoja, mutta huonolla menestyksellä. Toisin sanoen, vuotoja tai rikkonaisia putkia en ole löytänyt.
Lisäksi sytytysvirta kytkettäessä kuuluu hetkellisesti sellainen ujellusääni, jota tuntuu olevan lähes mahdoton paikallistaa, koska ei kuulu läheskään joka kerta ja aina vain n. sekunnin ajan. En edes tiedä, liittyykö tämä varsinaisesti tuohon rikkaalla käymiseen. Olen vain miettinyt, että mitä kaikkea mahtaa mennä päälle sytytysvirta kytkettäessä, josta tuollainen ääni voisi kuulua. Kyseinen ääni voi kuitenkin kuulua ajoittain myös ajossa pakkasilla. Voisiko olla bensan paineensäädin? Pumppu ei ainakaan ääntä pidä.
Mistä aloittaisi? Maf, imusarjan kalvo tms?
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostKäy kylmänä tyhjäkäyntiä aavistuksen epätasaisesti (ei kuitenkaan aina)
Välillä melko kova bensan käry (kyseessä ei ole kuitenkaan polttoainevuoto), varsinkin lyhyen ajon jälkeen
Pakkasilla - 15 ja kylmempi voi olla tilanne, jossa starttaa, mutta ei lähde käyntiin
Ajossa ei havaittavaa ongelmaa
Sen verran on diagnosoitu, ettei mitään olennaisia vikakoodeja ole ja melko varmasti käy rikkaalla, koska nyt menossa toinen kattikin vaihtokuntoon.
Myöskään livedata ei ole tehnyt vielä viisaammaksi.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostVinkkejä ja ajatuksia otetaan vastaan. Potilas on alla oleva E38. Viat ovat seuraavia:
Käy kylmänä tyhjäkäyntiä aavistuksen epätasaisesti (ei kuitenkaan aina)
Välillä melko kova bensan käry (kyseessä ei ole kuitenkaan polttoainevuoto), varsinkin lyhyen ajon jälkeen
Pakkasilla - 15 ja kylmempi voi olla tilanne, jossa starttaa, mutta ei lähde käyntiin
Ajossa ei havaittavaa ongelmaa
Sen verran on diagnosoitu, ettei mitään olennaisia vikakoodeja ole ja melko varmasti käy rikkaalla, koska nyt menossa toinen kattikin vaihtokuntoon.
Myöskään livedata ei ole tehnyt vielä viisaammaksi.
Olen yrittänyt etsiä imuvuotoja, mutta huonolla menestyksellä. Toisin sanoen, vuotoja tai rikkonaisia putkia en ole löytänyt.
Lisäksi sytytysvirta kytkettäessä kuuluu hetkellisesti sellainen ujellusääni, jota tuntuu olevan lähes mahdoton paikallistaa, koska ei kuulu läheskään joka kerta ja aina vain n. sekunnin ajan. En edes tiedä, liittyykö tämä varsinaisesti tuohon rikkaalla käymiseen. Olen vain miettinyt, että mitä kaikkea mahtaa mennä päälle sytytysvirta kytkettäessä, josta tuollainen ääni voisi kuulua. Kyseinen ääni voi kuitenkin kuulua ajoittain myös ajossa pakkasilla. Voisiko olla bensan paineensäädin? Pumppu ei ainakaan ääntä pidä.
Mistä aloittaisi? Maf, imusarjan kalvo tms?
Ilmapumppu siis.
Tämä jos on rikki niin käy rikkallaa ja haisee bensa.
Auto toimii normaalisti lämpimällä koneella ja ongelmat on nimenomaan kylmällä koneella.
Eikä tule vikakoodeja.
Comment
-
-
Originally posted by energy View PostNäiden perusteella sanoisin että melko varmasti MAF rikki, itsellä on sattunut kahdesti jo samanlaiset ongelmat kahdessa eri autossa. Turhauttava kun vikakoodeja ei tule ja live-datakaan ei kovin sekavaa ole, maffien vaihdolla on molemmat korjaantuneet
Originally posted by Benzi87 View PostHuutaako "pölynimuri" kylmänä käynnistäessä.
Ilmapumppu siis.
Tämä jos on rikki niin käy rikkallaa ja haisee bensa.
Auto toimii normaalisti lämpimällä koneella ja ongelmat on nimenomaan kylmällä koneella.
Eikä tule vikakoodeja.
En tosiaan viitsi laittaa uusia katteja ennen kuin tämä rikkaalla käyminen on selvitetty, muuten olisi hyvin lyhytaikainen korjaus.
Comment
-
-
Lisäilmapumppu löytyy edestä oikealta puolen puskurin takaa, pääsee muistaakseni sisälokarin irroittamalla käsiksi, ainakin testaamaan suoralla virralla pyöriikö. Sinällään tuo on kohtuu tyhmä kapistus, pelkkä 12v ilmapumppu mikä ottaa ilmansuodatin kotelolta ilmaa ja painaa sitä pakosarjaan, saa katit lämmittettyä nopeammin.
Siitä ei ole kokemusta aiheuttaako V8 koneisessa kylmäkäyntiin ongelmia, sillä ainakaan muissa autoissa missä tuo on ollut viallinen ei ole käyntihäikkää aiheuttanut, ainoastaan 2001 eteenpäin obd autoissa aiheuttaa vikavalon jossei toimi, kun päästöihin liittyvä kapine on.E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
RikunAutofix.fi
Comment
-
Comment