Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by #BaierWaier# View Post
    Autona 728i - 96 ja keula kolisee montuissa. Vika paikallistettu tolpan alapään kiinnitykseen. Vaikka iskaritolpan pannan kiristää todella tiukalle niin tolppa pääsee hieman liikkumaan pannan sisällä(nosturilla perusteellisesti vikaa paikannettu). Eli joko iskaritolppa halkaisijaltaan liian pieni tai pannassa halkeama tms.?
    Etuiskarit noin kuukauden vanhat Magnumit merkiltään. Edellinen omistaja vaihdattanut iskarit liikkeessä ja pikaisen googlettelun perusteella nuo kyllä pitäis passata kys. autoon.
    Olen putsannut pannat yms. huolella ja otin jopa iskaritolpan korvakkeesta rälläkällä siivun pois mutta silläkään ollut vaikutusta.
    Enkä kyllä silmällä mitään halkeamiakaan löytänyt pannoista.
    Ei viittis uusia tolppiakaan hommata ihan vaan kokeilumielessä. Jos jollakin sattus olemaan käsillä e38 etutolppa ja viittis mitata sen halkasijan kiinnityspannan kohdalta. Sais varmistuksen ainakin siihen.
    Eiköhän vika ole noissa halpis iskareissa.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Osmis
      Moderator
      • May 2006
      • 5271
      • Lieksa, Middle of Nowhere

      #17
      Originally posted by #BaierWaier# View Post
      Autona 728i - 96 ja keula kolisee montuissa. Vika paikallistettu tolpan alapään kiinnitykseen. Vaikka iskaritolpan pannan kiristää todella tiukalle niin tolppa pääsee hieman liikkumaan pannan sisällä(nosturilla perusteellisesti vikaa paikannettu). Eli joko iskaritolppa halkaisijaltaan liian pieni tai pannassa halkeama tms.?
      Etuiskarit noin kuukauden vanhat Magnumit merkiltään. Edellinen omistaja vaihdattanut iskarit liikkeessä ja pikaisen googlettelun perusteella nuo kyllä pitäis passata kys. autoon.
      Olen putsannut pannat yms. huolella ja otin jopa iskaritolpan korvakkeesta rälläkällä siivun pois mutta silläkään ollut vaikutusta.
      Enkä kyllä silmällä mitään halkeamiakaan löytänyt pannoista.
      Ei viittis uusia tolppiakaan hommata ihan vaan kokeilumielessä. Jos jollakin sattus olemaan käsillä e38 etutolppa ja viittis mitata sen halkasijan kiinnityspannan kohdalta. Sais varmistuksen ainakin siihen.
      Minä mittaan tänään, kunhan töistä pääsen. Vanha orkkis iskari on irrallaan ja uus meyle merkkinen tarvikeiskari myös irrallaan. Meyle istui ainakin tiukasti paikoilleen.
      Sawo-Karjala - connection

      @osmis_garage

      Harraste: E30 325i Cabriolet -86

      Käyttis: E39 528i M-Sport -99

      Comment

      • #BaierWaier#
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 212
        • Kempele

        #18
        Originally posted by Osmis View Post
        Minä mittaan tänään, kunhan töistä pääsen. Vanha orkkis iskari on irrallaan ja uus meyle merkkinen tarvikeiskari myös irrallaan. Meyle istui ainakin tiukasti paikoilleen.
        Kiitokset jo etukäteen.

        Comment

        • Osmis
          Moderator
          • May 2006
          • 5271
          • Lieksa, Middle of Nowhere

          #19
          Originally posted by #BaierWaier# View Post
          Kiitokset jo etukäteen.
          Vain vuorokauden myöhässä, mutta siitä kiinnityskohdan kohdalta tönäri näytti 55,50mm. Kummastakin tolpasta. Uudesta ja vanhasta.

          Kaveri osti joskus jotkut ta tekniks tolpat e46:seen ja siinä oli samaa ongelmaa, että tolppa oli liian ohut.
          Sawo-Karjala - connection

          @osmis_garage

          Harraste: E30 325i Cabriolet -86

          Käyttis: E39 528i M-Sport -99

          Comment

          • #BaierWaier#
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 212
            • Kempele

            #20
            Originally posted by Osmis View Post
            Vain vuorokauden myöhässä, mutta siitä kiinnityskohdan kohdalta tönäri näytti 55,50mm. Kummastakin tolpasta. Uudesta ja vanhasta.

            Kaveri osti joskus jotkut ta tekniks tolpat e46:seen ja siinä oli samaa ongelmaa, että tolppa oli liian ohut.
            Joo Magnumien halkaisija about 55,25mm. Nakkasin 0,150mm pellin tolpan ympärille kokeilumielessä ja alko iskari pysymään. Noh kolinat jatku ja kun tarkemmin tutki iskarin toimintaa niin syykin selvisi. Paska mikä paska eli tolpat on kuraa. Eli jos Magnumia miettii niin ainoastaan jäätelönä tai kortonkina.Iskari ostoksille suunta seuraavaksi siis. Mitä tolppaa porukka uskaltaa suositella 728i keulaan? OEM maksaa hunajaa mutta pääseekö lähellekkään pienemmällä budjetilla. Bilsteinistä ja Sacshista hyvät kokemukset itellä muissa autoissa.

            Comment

            • jakeluvesimies
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2010
              • 2726
              • On the road @ Laplandia

              #21
              Originally posted by #BaierWaier# View Post
              Joo Magnumien halkaisija about 55,25mm. Nakkasin 0,150mm pellin tolpan ympärille kokeilumielessä ja alko iskari pysymään. Noh kolinat jatku ja kun tarkemmin tutki iskarin toimintaa niin syykin selvisi. Paska mikä paska eli tolpat on kuraa. Eli jos Magnumia miettii niin ainoastaan jäätelönä tai kortonkina.Iskari ostoksille suunta seuraavaksi siis. Mitä tolppaa porukka uskaltaa suositella 728i keulaan? OEM maksaa hunajaa mutta pääseekö lähellekkään pienemmällä budjetilla. Bilsteinistä ja Sacshista hyvät kokemukset itellä muissa autoissa.
              ebay supersport. 150e ol muinoin 4 tolppaa...

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14451
                • Oulu

                #22
                Lowtecin tolpat myös toimineet.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • #BaierWaier#
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 212
                  • Kempele

                  #23
                  Kättä syvälle taskuun ja Sachsit tuli tilattua. Jospa ne kolinat rauhottus.

                  Comment

                  • 316bemi
                    BTCF Member
                    • Oct 2010
                    • 217
                    • Joensuu

                    #24
                    Missähän vika kun öljyt vaihdoin koneeseen ja suodattimen laitoin paikalleen,niin eipä passaa suodatinkotelo kiinni asti. Piti vanha suodatin pistää paikalleen takasi. http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...em_oil_filter/

                    Eli osa nro 22;een asettu suodatin hyvin,mut kantta kun ruuvas paikalleen nii eipä mene tarpeeks syvälle. Vanha suodatin oli tasanen päältä ja keskireikä yhtä iso koko matkalla. Uus suodatin varaosanumeron perusteella ja tuostaki kuvasta katsottuna oikeanlainen eli yläosassa tuo "nystyrä". Voisko olla esim jostain toisesta autosta suodatinkotelonkansi? Ei tullu katsottuu onko numeroa siinä:think

                    Sitten sama vehe aavistuksen "rälähtää" kylmänä startatessa. Liekkö porukka esim ketjunkiristimen jousta uusinu vai millä tuo rauhottus?

                    Comment

                    • KoHGeli740i
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2015
                      • 59
                      • Finland

                      #25
                      Vaihdoin tänään apukuskin puolelle narinahelan ja kasatessani huomasin että navan ja ontegral linkin pinnat eivät ole kohdakkain vaan navan korva on vino linkin pintaan nähden. Myös kierre on vinossa navan pintaan nähden. Eli ts. Kun linkki on kiinni niin vastaa vaan yhdeltä sivulta napaan.

                      Mitä hiiwattia? Voi olla että ottanut osumaa parin vuoden takaisessa tieltä poistumisesta....
                      Kun luulisi että navan kierre ja pinta olisi linjassa....

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        #26
                        Vinkkejä ja ajatuksia otetaan vastaan. Potilas on alla oleva E38. Viat ovat seuraavia:

                        Käy kylmänä tyhjäkäyntiä aavistuksen epätasaisesti (ei kuitenkaan aina)
                        Välillä melko kova bensan käry (kyseessä ei ole kuitenkaan polttoainevuoto), varsinkin lyhyen ajon jälkeen
                        Pakkasilla - 15 ja kylmempi voi olla tilanne, jossa starttaa, mutta ei lähde käyntiin
                        Ajossa ei havaittavaa ongelmaa

                        Sen verran on diagnosoitu, ettei mitään olennaisia vikakoodeja ole ja melko varmasti käy rikkaalla, koska nyt menossa toinen kattikin vaihtokuntoon.

                        Myöskään livedata ei ole tehnyt vielä viisaammaksi.

                        Olen yrittänyt etsiä imuvuotoja, mutta huonolla menestyksellä. Toisin sanoen, vuotoja tai rikkonaisia putkia en ole löytänyt.

                        Lisäksi sytytysvirta kytkettäessä kuuluu hetkellisesti sellainen ujellusääni, jota tuntuu olevan lähes mahdoton paikallistaa, koska ei kuulu läheskään joka kerta ja aina vain n. sekunnin ajan. En edes tiedä, liittyykö tämä varsinaisesti tuohon rikkaalla käymiseen. Olen vain miettinyt, että mitä kaikkea mahtaa mennä päälle sytytysvirta kytkettäessä, josta tuollainen ääni voisi kuulua. Kyseinen ääni voi kuitenkin kuulua ajoittain myös ajossa pakkasilla. Voisiko olla bensan paineensäädin? Pumppu ei ainakaan ääntä pidä.

                        Mistä aloittaisi? Maf, imusarjan kalvo tms?

                        Comment

                        • energy
                          BTCF Member
                          • May 2003
                          • 1697
                          • Haukipudas, Oulu

                          #27
                          Originally posted by Ramzez View Post
                          Käy kylmänä tyhjäkäyntiä aavistuksen epätasaisesti (ei kuitenkaan aina)
                          Välillä melko kova bensan käry (kyseessä ei ole kuitenkaan polttoainevuoto), varsinkin lyhyen ajon jälkeen
                          Pakkasilla - 15 ja kylmempi voi olla tilanne, jossa starttaa, mutta ei lähde käyntiin
                          Ajossa ei havaittavaa ongelmaa

                          Sen verran on diagnosoitu, ettei mitään olennaisia vikakoodeja ole ja melko varmasti käy rikkaalla, koska nyt menossa toinen kattikin vaihtokuntoon.

                          Myöskään livedata ei ole tehnyt vielä viisaammaksi.
                          Näiden perusteella sanoisin että melko varmasti MAF rikki, itsellä on sattunut kahdesti jo samanlaiset ongelmat kahdessa eri autossa. Turhauttava kun vikakoodeja ei tule ja live-datakaan ei kovin sekavaa ole, maffien vaihdolla on molemmat korjaantuneet
                          :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
                          :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
                          :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

                          Comment

                          • Benzi87
                            BTCF Member
                            • Feb 2011
                            • 1106
                            • Oulu

                            #28
                            Originally posted by Ramzez View Post
                            Vinkkejä ja ajatuksia otetaan vastaan. Potilas on alla oleva E38. Viat ovat seuraavia:

                            Käy kylmänä tyhjäkäyntiä aavistuksen epätasaisesti (ei kuitenkaan aina)
                            Välillä melko kova bensan käry (kyseessä ei ole kuitenkaan polttoainevuoto), varsinkin lyhyen ajon jälkeen
                            Pakkasilla - 15 ja kylmempi voi olla tilanne, jossa starttaa, mutta ei lähde käyntiin
                            Ajossa ei havaittavaa ongelmaa

                            Sen verran on diagnosoitu, ettei mitään olennaisia vikakoodeja ole ja melko varmasti käy rikkaalla, koska nyt menossa toinen kattikin vaihtokuntoon.

                            Myöskään livedata ei ole tehnyt vielä viisaammaksi.

                            Olen yrittänyt etsiä imuvuotoja, mutta huonolla menestyksellä. Toisin sanoen, vuotoja tai rikkonaisia putkia en ole löytänyt.

                            Lisäksi sytytysvirta kytkettäessä kuuluu hetkellisesti sellainen ujellusääni, jota tuntuu olevan lähes mahdoton paikallistaa, koska ei kuulu läheskään joka kerta ja aina vain n. sekunnin ajan. En edes tiedä, liittyykö tämä varsinaisesti tuohon rikkaalla käymiseen. Olen vain miettinyt, että mitä kaikkea mahtaa mennä päälle sytytysvirta kytkettäessä, josta tuollainen ääni voisi kuulua. Kyseinen ääni voi kuitenkin kuulua ajoittain myös ajossa pakkasilla. Voisiko olla bensan paineensäädin? Pumppu ei ainakaan ääntä pidä.

                            Mistä aloittaisi? Maf, imusarjan kalvo tms?
                            Huutaako "pölynimuri" kylmänä käynnistäessä.
                            Ilmapumppu siis.
                            Tämä jos on rikki niin käy rikkallaa ja haisee bensa.
                            Auto toimii normaalisti lämpimällä koneella ja ongelmat on nimenomaan kylmällä koneella.
                            Eikä tule vikakoodeja.

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              #29
                              Originally posted by energy View Post
                              Näiden perusteella sanoisin että melko varmasti MAF rikki, itsellä on sattunut kahdesti jo samanlaiset ongelmat kahdessa eri autossa. Turhauttava kun vikakoodeja ei tule ja live-datakaan ei kovin sekavaa ole, maffien vaihdolla on molemmat korjaantuneet
                              Täytyy tutkia asiaa. Kokeilin vanhan liiton Maf-testiä, eli nappasin johdon irti auton käydessä, josta ei tuntunut tykkäävän. Kierrokset laski voimakkaasti, mutta ecu korjasi tilanteen ja pysyi kuitenkin käynnissä. Jostain syystä luistoneston valokin syttyi, mutta tämä korjaantui virrat pois laittamalla. Tuo testi ei toki lopullista totuutta anna maffin toiminnasta, mutta ei liene täysin kuollutkaan.

                              Originally posted by Benzi87 View Post
                              Huutaako "pölynimuri" kylmänä käynnistäessä.
                              Ilmapumppu siis.
                              Tämä jos on rikki niin käy rikkallaa ja haisee bensa.
                              Auto toimii normaalisti lämpimällä koneella ja ongelmat on nimenomaan kylmällä koneella.
                              Eikä tule vikakoodeja.
                              En ole kiinnittänyt tällaiseen huomiota. En ainakaan muista ylimääräisiä ääniä. Missäs tuo ilmapumppu sijaitsee, niin voisin seuraavalla kerralla tutkia sitäkin lähemmin.

                              En tosiaan viitsi laittaa uusia katteja ennen kuin tämä rikkaalla käyminen on selvitetty, muuten olisi hyvin lyhytaikainen korjaus.

                              Comment

                              • rikuh1
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2009
                                • 520
                                • Hämeenlinna

                                #30
                                Lisäilmapumppu löytyy edestä oikealta puolen puskurin takaa, pääsee muistaakseni sisälokarin irroittamalla käsiksi, ainakin testaamaan suoralla virralla pyöriikö. Sinällään tuo on kohtuu tyhmä kapistus, pelkkä 12v ilmapumppu mikä ottaa ilmansuodatin kotelolta ilmaa ja painaa sitä pakosarjaan, saa katit lämmittettyä nopeammin.

                                Siitä ei ole kokemusta aiheuttaako V8 koneisessa kylmäkäyntiin ongelmia, sillä ainakaan muissa autoissa missä tuo on ollut viallinen ei ole käyntihäikkää aiheuttanut, ainoastaan 2001 eteenpäin obd autoissa aiheuttaa vikavalon jossei toimi, kun päästöihin liittyvä kapine on.
                                E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
                                Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
                                RikunAutofix.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎