Onkos noissa ulkokahvoissa oleva polttimo vaihdettavissa?
E38 kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Sehän toimii valokuidulla.Originally posted by -santtu- View PostOnkos noissa ulkokahvoissa oleva polttimo vaihdettavissa?
Comment
-
kampiakselin asentotunnistin... Koodinluvulla varmistaa vieläOriginally posted by kimmopauliina View Post735 nykäsee ajossa satunnaisesti maantienopeuksissa, tätä tehnyt jo pitemmän aikaa. nyt nykäsyyn on tullut tärinä, eli täristää n. sekunnin ajan. tyhjäkäynnillä myös pieni tärinä ja vapina. moottorin kannatinkumet tms. ehtoon puolella?
Comment
-
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...lights/Ch7WpetOriginally posted by RS2 View PostMissä valonlähde sijaitsee ovissa? Olen kirkkaita ledejä miettinyt tilalle.
Comment
-
735
koodit luettu ja venakopan tiivisteethän siellä on vuotanu. nyt epätasainen käynti ja puutuminen ja ravistelu ajossa, smoothinesit näytti ihan mitä sattuun. misfiree 8 sylinterille, misfire recognition KAT - damaged sum defect, misfire recognition KAT - damaged cylinder 8, misfire recognition sum defect, misfire recognition cylinder 8, lambda probe before CAT. eli 8 pytyn puola menee vaihtoon ja lambda-anturi(t). onko näissä molemmilla puolilla lambdat?
Comment
-
On molemmolla puolilla mutta onko vikakoodi tarkemmin mikä? Olisiko tarpeeksi imuvuotoa että tulee lambdasta valitus?Originally posted by kimmopauliina View Postkoodit luettu ja venakopan tiivisteethän siellä on vuotanu. nyt epätasainen käynti ja puutuminen ja ravistelu ajossa, smoothinesit näytti ihan mitä sattuun. misfiree 8 sylinterille, misfire recognition KAT - damaged sum defect, misfire recognition KAT - damaged cylinder 8, misfire recognition sum defect, misfire recognition cylinder 8, lambda probe before CAT. eli 8 pytyn puola menee vaihtoon ja lambda-anturi(t). onko näissä molemmilla puolilla lambdat?
Comment
-
Jahas, kuskin oven tuplalasi paukahti sirpaleiksi ikkunaa avatessa. Onneksi sisäpuolinen jäi ehjäksi joten vesi ei pääse sisälle. Siispä, pitäisi uusi kokonainen lasi jostain löytää. Huomasin että tarjontaa on hyvin paljon enemmän normilaseista, joten miten tuo istuisi tuplalasin tilalle? Pitääkö samalla esim tiivisteet vaihtaa, koska tuplalasi on tietenkin 2 kertaa paksumpi:thinkE38 740i -95
Comment
-
-
Eikös tuossa ole erilaiset ohjuri / tiivisteet ja kiinnitys sälät ikkunahissiin?Originally posted by Pekkude View PostJahas, kuskin oven tuplalasi paukahti sirpaleiksi ikkunaa avatessa. Onneksi sisäpuolinen jäi ehjäksi joten vesi ei pääse sisälle. Siispä, pitäisi uusi kokonainen lasi jostain löytää. Huomasin että tarjontaa on hyvin paljon enemmän normilaseista, joten miten tuo istuisi tuplalasin tilalle? Pitääkö samalla esim tiivisteet vaihtaa, koska tuplalasi on tietenkin 2 kertaa paksumpi:think
Joku varmaan tietää kertoa tämän varmaksi.Last edited by Muurahainen; 11-03-2019, 14:59.
Comment
-
-
kyllähän se päin anusta käy, lambda-sensor voltage 1 ja voltage 2 heittelee kokoajan, lambdaintegrator mikälie heittää 0.29-0.32 väliä, muut arvot tasaset. pitää koittaa katella sitä imuvuotoa jos löytyis. immistä ei anna koodia, alkuperäinen käytetty immi vaihdettu varmasti rikkonaisen tilalle.Originally posted by Muurahainen View PostKyllähän tuo lambdaa valittaa.
Lambdasta saattaa saada valituksen sopivalla käyntihäiriölläkin. Tuon voi varmistaa livedatan puolelta tuleeko lambdalta lukemaa ollenkaan.
Comment
-
No niin. Todellinen vianaiheuttaja selvisi viikonlopouna hyytymiseen ja vaihtelevaan joutokäyntiin, päästöongelmaan ja siihen, että kävi seokset välillä paksulla, eli kulutus nousi. Moottoriohjainlaitteen(DME) yksi liitin oli hapettunut. 4 pinniä oli käytännössä poissa pelistä.Originally posted by RS2 View Post740iA.n puutuminen, takkuinen kulkeminen ja joutokäynnin raju humpailu loppui. Syyn jäljille pääsi koodit lukemalla INPAlla ja kaasuläpänpotentiometrilta tuli vikakoodi. Otin läppärungon irti imusarjasta, putsasin huolella, voitelin läpän akselin ja elektroniikan kuivapuhdistusspraylla potentiometrin liukupinnan ja "liukurin.
Läppärunko olikin likainen imusarjan puolelta, joten imuputken irroitus pelkästään ei näytä likaisuutta. Kulku herkistyi paljon ja nyt reagoi polkimeen ihan eri tavalla. Herkkä kuvaa hyvin parannusta. Reilu viikko ajeltu nyt ja ei oireita ole ollut.
Kävin boxin pinnit läpi ohuella meisselillä taivuttaen hieman niitä. Korroosioitunut pinni taipuu helposti ja yksi putosi suoraan irti. Korjasin vian ja nyt pelaa hienosti. Kasi käy tasaisesti, jotta kolikko pysyy pystyssä koneen päällä sen käydessä. Ehjä pinni on jämäkkä ja joustava.
Comment
-
-
Mittaristo
Meni vasemmasta takavalosta piuhat oikoseen ja nyt on sitte kaikki katkaasimien- , ilmastoontipaneelin- sekä mittariston taustavalot hukassa.
Myös valokatkaasimen sekä vaihdekaavion taustavalot jää palamaan, mutta jos laittaa ovet lukkoon, nii valokatkaasimen taustavalot ainoastaan jää palamaan.
Konehuoneen puolelta jo sulakkeet tarkistin, niistä mittariston neljä sulaketta oli menny. Vaihdettu uusiin, mutta ei vaikutusta valoihin.
Peräkontin sulakkeista ei mikään ollu rikki. Onko jossain muualla vielä sulakebokseja vai pitääkö seuraavaksi ettiä piuhavikaa?
Ja tietysti jonkinlaanen sähkökaavio olis kans kiva nii helpottaas ettimistä
Autona E38 730iA -95
Tähän edittiä sen verran, että ACS:stä ku ajeltiin takaasi kotia, niin motarilla pienen montun jälkeen kaikki kateissa olleet valot tuli takaasi..730iA -95,525iA -91,325iA Cabriolet -95
My only superpower is being invisible to womans.
Comment
Comment