Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by 316bemi View Post
    Mites ristikko? En tuota vakionopeusniveltä ekana syyttäs noilla oireilla:think
    Koneen ja lootan kumitkin kantsii vaihtoon pistää josko vielä alkuperästä.
    Originally posted by Lördagskorv View Post
    Voiko laatikon turbiini tärrätä ja asennuksen jäljiltä vaikka putki pääsisi iskemään pohjaan heilutessaan?

    Jos kardaani iskisi pohjaan, niin siellä pitäisi olla jotain ihan reilusti rikki...
    E34 540:ssä vakionopeusnivel jotenkin jumitti. No tämähän pilasi tukilaakerin ja juurikin tuo kops kops pohjasta joten mielestäni on oikein hyvä ehdokas.

    Toki sitten oli jo tukilaakerin kehikko revennyt kun alkoi kuulua kopsaus tutinan sijaan

    Leave a comment:


  • Lördagskorv
    replied
    Originally posted by desmodromic View Post
    ristikko kunnossa. nojoo koneen tukikumit on vielä yksi kohde.
    Voiko laatikon turbiini tärrätä ja asennuksen jäljiltä vaikka putki pääsisi iskemään pohjaan heilutessaan?

    Jos kardaani iskisi pohjaan, niin siellä pitäisi olla jotain ihan reilusti rikki...

    Leave a comment:


  • desmodromic
    replied
    Originally posted by 316bemi View Post
    Mites ristikko? En tuota vakionopeusniveltä ekana syyttäs noilla oireilla:think
    Koneen ja lootan kumitkin kantsii vaihtoon pistää josko vielä alkuperästä.
    ristikko kunnossa. nojoo koneen tukikumit on vielä yksi kohde.

    Leave a comment:


  • 316bemi
    replied
    Originally posted by desmodromic View Post
    kiihdytäessä n.2000kierroksen kohdalla tulee tärinä ja muutaman kerran joku paukahtaa pohjaa vasten. tukilaakeri ja rättinivel on uusittu kesällä ja ovat ehjiä. taka-akselin puslatkin odottaa samassa remontissa tuon nivelen kanssa.
    Mites ristikko? En tuota vakionopeusniveltä ekana syyttäs noilla oireilla:think
    Koneen ja lootan kumitkin kantsii vaihtoon pistää josko vielä alkuperästä.

    Leave a comment:


  • desmodromic
    replied
    Originally posted by 316bemi View Post
    Mikäs vanhassa vikana? Tuommone pascalin vakionopeusnivel ainaki e39iin istu aika huonosti. Loppujaan kasasin vanhan uusilla rasvoilla. Joihinkin niveliin löyty viel käypäsiä kuulia laakeriliikkeeestä jos on kulumaa.
    kiihdytäessä n.2000kierroksen kohdalla tulee tärinä ja muutaman kerran joku paukahtaa pohjaa vasten. tukilaakeri ja rättinivel on uusittu kesällä ja ovat ehjiä. taka-akselin puslatkin odottaa samassa remontissa tuon nivelen kanssa.

    Leave a comment:


  • 316bemi
    replied
    Originally posted by desmodromic View Post
    onkos kukaan vaihtanu kardaaniin tuota pascalin tekemää tarvikeniveltä?
    sama hammastus mutta ulkomitassa eroa, eli onko silloin reijätkin väärässä kohtaa?
    tuommoisen sais 20e ja oem 240e
    Mikäs vanhassa vikana? Tuommone pascalin vakionopeusnivel ainaki e39iin istu aika huonosti. Loppujaan kasasin vanhan uusilla rasvoilla. Joihinkin niveliin löyty viel käypäsiä kuulia laakeriliikkeeestä jos on kulumaa.

    Leave a comment:


  • desmodromic
    replied
    onkos kukaan vaihtanu kardaaniin tuota pascalin tekemää tarvikeniveltä?
    sama hammastus mutta ulkomitassa eroa, eli onko silloin reijätkin väärässä kohtaa?
    tuommoisen sais 20e ja oem 240e
    Attached Files
    Last edited by desmodromic; 23-12-2020, 17:20. Reason: kirjoitusvirheitä selvinpäin

    Leave a comment:


  • RS2
    replied
    Johtosarjat kannattaisi mittailla hartaudella läpi. Jää yksi mahdollinen vikamahdollisuus pois.

    Leave a comment:


  • Kazaalite
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Minkä ikäinen auto ja mitä mallia tarkemmin?
    Vm 2000 Ja 740d

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    On sen anturin mahdollista olla rikki. Näkyykö livedatassa signaalia?
    Anturi oli sökö ja uuden anturin vaihdon jälkeen hävisi yksi vikakoodi, mutta valot syttyvät edelleen (luistonesto ja abs) toisen vikakoodin takia. Ehkä kummallisin juttu on se, että nyt uuden anturin vaihdon jälkeen airbag valo ei ole enää syttynyt. Ohjausyksikkökin on jossain kohtaa vaihdettu, kun siinä on valkoisella tussilla numeroita. Jäljellä oleva vikakoodi on "64 Continuous control due to undefined signal interference". Apua olisi kiva saada, koska googlen kanssa tuo ei tuota kauheasti tuloksia.

    Leave a comment:


  • Akron
    replied
    Saako koodaamalla mittaristo OBC-näyttöön ja MID-yksikön näyttöön pysyvästi näkymään esim. keskikulutuksen tai rangen? Kielen vaihtaminen saksasta englantiin myös kiinnostaisi.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Kazaalite View Post
    Yleismallin testeri, ja täältä ostettu testeri (inpa, ista). Todettu toimivaksi vastaavassa e38 ja e39 laitteissa joihin pääsee käsiksi.
    Minkä ikäinen auto ja mitä mallia tarkemmin?

    Leave a comment:


  • Kazaalite
    replied
    Yleismallin testeri, ja täältä ostettu testeri (inpa, ista). Todettu toimivaksi vastaavassa e38 ja e39 laitteissa joihin pääsee käsiksi.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Kazaalite View Post
    Onko tietoa mistä kannattaisi aloittaa kun en pysty lukemaan auton diagnostiikkaa? Ei saa yhteyttä konehuoneen pyöreästä liittimestä.

    Alota vaikka siitä että kerrot millä vehkeillä ja softilla koitat päästä autoon sisälle...

    Leave a comment:


  • Kazaalite
    replied
    Onko tietoa mistä kannattaisi aloittaa kun en pysty lukemaan auton diagnostiikkaa? Ei saa yhteyttä konehuoneen pyöreästä liittimestä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎