Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pekkude
    replied
    Nyt on näyttöpaneeli pöydällä. Miten tuo kaapeli on tupattu uudelleen lämmittämään/juottamaan piirilevyyn kiinni?

    Leave a comment:


  • Lördagskorv
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Ja pikseliremontit on tehty aina alkuperäistä kaapelia käyttäen...

    Oliskos heittää jotain tuotenumeroa?
    Leebmannin räjäytyskuvista ei ainakaan irtoa tommosta tietoa

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Ja pikseliremontit on tehty aina alkuperäistä kaapelia käyttäen...

    Leave a comment:


  • Pekkude
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Kyllä. Ne neulamoottorit saa säilymään ehjänä, kun taustapuolelta akselista pitää kunnolla kiinni sopivilla kärkipihdeillä neulaa irrottaessa. Neulojen lepoasento kannattaa merkata ennen irrotusta. Jos homma arvelluttaa, kannattaa mieluumin jättää enemmän pikseliremontteja tehneen harteille.
    Löytyy yksi ylimääräinen mittari millä ajattelin ensiksi koittaa.

    Leave a comment:


  • Lördagskorv
    replied
    Nytkun ollaan aiheessa laittakaas linkkiä johonkin asiallisen valmistajan korjaussarjaan tuon mittariston osalta

    Ei halvinta kiinanpaskaa jaksaisi ite alkaa värkkäilemään tuonne.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Pekkude View Post
    Tarkoitatko viisaritaulun alareunassa sijaitsevaa neljää piiloruuvia, jotka pitävät näyttöpaneelia kiinni piirilevyssä?
    Kyllä. Ne neulamoottorit saa säilymään ehjänä, kun taustapuolelta akselista pitää kunnolla kiinni sopivilla kärkipihdeillä neulaa irrottaessa. Neulojen lepoasento kannattaa merkata ennen irrotusta. Jos homma arvelluttaa, kannattaa mieluumin jättää enemmän pikseliremontteja tehneen harteille.

    Leave a comment:


  • Pekkude
    replied
    Originally posted by Lördagskorv View Post
    Niitä viisareita ei kannata repiä irti, koska ne viisarin moottorit ottaa todella helposti itseensä

    Porailu on ainoa turvallinen vaihtoehto
    Tarkoitatko viisaritaulun alareunassa sijaitsevaa neljää piiloruuvia, jotka pitävät näyttöpaneelia kiinni piirilevyssä?

    Leave a comment:


  • Lördagskorv
    replied
    Originally posted by Pekkude View Post
    E38 mittaristo expertit; pitääkö mittarin viisarit irrottaa jos aikoo uusia mittariston näytön? Pikseivikaisen mittariston korjaus menossa, ja en viitsisi noita turhaan irrottaa jos ei ole välttämätöntä.
    Niitä viisareita ei kannata repiä irti, koska ne viisarin moottorit ottaa todella helposti itseensä

    Porailu on ainoa turvallinen vaihtoehto
    Last edited by Lördagskorv; 04-05-2020, 09:59.

    Leave a comment:


  • Pekkude
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    En ole expertti, ja kokemukseni vain E39 mittaristoista(iirc. fyysisesti samanlaiset),
    mutta muistaakseni parin mittariston pikselit korjannut irroittamatta.

    Siihen saattoi liittyä piiloon jäävää porailua:think
    Youtubesta löytyvän videon perusteella saattaa pitää paikkansa. Katsotaan..

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by Pekkude View Post
    E38 mittaristo expertit; pitääkö mittarin viisarit irrottaa jos aikoo uusia mittariston näytön? Pikseivikaisen mittariston korjaus menossa, ja en viitsisi noita turhaan irrottaa jos ei ole välttämätöntä.
    En ole expertti, ja kokemukseni vain E39 mittaristoista(iirc. fyysisesti samanlaiset),
    mutta muistaakseni parin mittariston pikselit korjannut irroittamatta.

    Siihen saattoi liittyä piiloon jäävää porailua:think

    Leave a comment:


  • Pekkude
    replied
    E38 mittaristo expertit; pitääkö mittarin viisarit irrottaa jos aikoo uusia mittariston näytön? Pikseivikaisen mittariston korjaus menossa, ja en viitsisi noita turhaan irrottaa jos ei ole välttämätöntä.

    Leave a comment:


  • Akron
    replied
    Eilisen polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen alkoi tankilta polttoainesuodattimelle tuleva linja vuotaa vänkärin etulokasuojan kohdalta, selkeä vuoto polttoainelinjan ja letkun liitoksessa. Voisi kai vaihtaa tuon koko linjan polttoainesuodattimelta tankille asti.

    KL-Varaosilta tuo alkuperäispätkä yli 80 euroa, onko porukka toteuttanut polttoainelinjoja jollain muulla tapaa kuin alkuperäisosilla, esim. kuparista?

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Originally posted by Akron View Post
    Kalvoa ja jousta en löytänyt erikseen nopealla vilkaisulla realoemista, mutta tuon koko osan näyttäisi saavan KL-Varaosilta noin 70 euron hintaan. Katsotaan mitä auto sanoo uusilla lambdoilla, pohditaan sen jälkeen tuon vaihtoa.
    Ei niitä erikseen taida saadakaan. Schmiedmannilta näyttäs lähtevän 46 euroon ja jos jaksaa tilata ja ootella niin esim autodocilla ois about 27 euroa, aeromotorssilla 21 euroa.
    Last edited by Roisto; 21-04-2020, 14:14. Reason: linkit

    Leave a comment:


  • Akron
    replied
    Originally posted by RoniV View Post
    Juu juurikin sitä. Vähän laiskotti niin en vaihtanut koko osaa sieltä takaata vaan vain sen kalvon+jousen. Sen pelkän kalvon saa vaihdettua kun varovasti kampeaa sen takakannen luukun auki.
    Kalvoa ja jousta en löytänyt erikseen nopealla vilkaisulla realoemista, mutta tuon koko osan näyttäisi saavan KL-Varaosilta noin 70 euron hintaan. Katsotaan mitä auto sanoo uusilla lambdoilla, pohditaan sen jälkeen tuon vaihtoa.

    Leave a comment:


  • RoniV
    replied
    Originally posted by Akron View Post
    Tarkoitatko kumikalvolla huohotinventtiiliä?
    Juu juurikin sitä. Vähän laiskotti niin en vaihtanut koko osaa sieltä takaata vaan vain sen kalvon+jousen. Sen pelkän kalvon saa vaihdettua kun varovasti kampeaa sen takakannen luukun auki.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎