memebuy23buy

E38 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RS2
    replied
    Vastaus sähköflektin toimimattomuuteen

    Etsiskelin mittaamalla ongelmaa, kun sähköinen tuuletin ei toiminut. Flektille menevä plus-johto (musta) näytti kymmenien ohmien vastusta sulakkeen (50 ampeeria) ja flektin pistokkeen välillä. Johtosarja oli hankautunut mustaa lisäilmapumppua vasten, joka sijaitsee auton oikean etupyörän etupuolella ilmankuivaimen vieressä. Johto mureni käsiin ihan. Taas muistutus, että tuo apparin puoleinen johtosarja kannattaa tarkastaa näistä kokonaisuudessaan.

    Leave a comment:


  • RS2
    replied
    Taka-apurungon puslat irtoaa siten, että lyöt moskalla puslan ulkokuoren ja apurungon puslakolon väliin jämäkän meisselin tai kiilan, jotta pusla rutistuu koko matkalta. Sitten sopiva koukkumainen työkalu vanhaan puslaan kiinni ja pitkällä putkella tukivartta tai apurunkoa vasten nitkutat puslan hiljalleen pois.

    Uudet puslat menee isoilla siirtoleukapihdeillä paikoilleen. Laita sprayvaseliinia puslaan ennen asennusta ja huolehdi, että pusla tulee oikeaan asentoon. Noin tunti per pusla varaa aikaa. Tein homman viime kesänä pihassa.

    Leave a comment:


  • okko
    replied
    Narinahelaan riittää kierretanko ja sopivia putkenpätkiä ja lätkiä. Isoista puslista ei kokemusta.

    Leave a comment:


  • joni01
    replied
    E38:n apurungon puslien ja narinahelan vaihtotyökalua vuokrata tai lainata kellään?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by RS2 View Post
    Mitä tiivisteitä tarvitsen remonttiin? 10x18x5mm stefa ja tarviiko muuta?
    Ei siihen muuta tarvitse.

    Leave a comment:


  • RS2
    replied
    Mitä tiivisteitä tarvitsen remonttiin? 10x18x5mm stefa ja tarviiko muuta?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by RS2 View Post
    Millainen homma on vaihteensiirtäjän tiivisteen vaihto automaattilaatikkoon? Öljyä vuotaa siirtäjän juuresta.
    Vanhan irti saaminen on vähän haaatava, varsinkin isommasta 5HP:sta. Jotkut on jopa laskenut lootaa takapäästä. Uuden laitossa itse käytin teippiä, jotta akselin reuna ei revi stefaa rikki (muutaman tuhosin, kun en tätä älynnyt).

    Leave a comment:


  • RS2
    replied
    Millainen homma on vaihteensiirtäjän tiivisteen vaihto automaattilaatikkoon? Öljyä vuotaa siirtäjän juuresta.

    Leave a comment:


  • RS2
    replied
    Lemfölder reaktiotankoja on valmistettu Bogen puslillakin. Niissä on hydropusla se iso. Öljyt lensi ehjästä, kun vaihdoin uretaanipuslan tilalle. Rikkinäinen pusla oli revennyt ja nesteetön.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Facelifted View Post
    Et vissiin oo törmänny tähän edes nappistartti autojen kans?

    edit: Samaiselta sivulta kun tuo kuva, löytyi sen verran tietoa että "one touch starting" on tullut vasta vm 97 loppuvuoden malleihin, itsellä siis 05/95.
    No itsellä tuo on 96 puolelta mutta kyseinen varuste löytyy. Jenkeille taisi tulla steppikin myöhemmin.

    Leave a comment:


  • Facelifted
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    Mitähän tarkoitat automaattisella starttauksella?
    Et vissiin oo törmänny tähän edes nappistartti autojen kans?


    edit: Samaiselta sivulta kun tuo kuva, löytyi sen verran tietoa että "one touch starting" on tullut vasta vm 97 loppuvuoden malleihin, itsellä siis 05/95.
    Last edited by Facelifted; 02-08-2020, 02:23.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    Mitähän tarkoitat automaattisella starttauksella?
    Varmaan sitä kun pyörittää koneen käyntiin vaikka avaimesta päästää irti.

    Löytyy ainakin 740 automaatista.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Mitähän tarkoitat automaattisella starttauksella?

    Leave a comment:


  • Facelifted
    replied
    Missä E38 malleissa on ollut tuo automaattinen starttaus toiminto?

    Onko tuota mahdollista saada toimintaan koodamalla?

    Leave a comment:


  • Akron
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Vois paremminkin sanoo että käy oikein tai laihalla tulppien perusteella
    Lisäksi, väsähtäneen pumpun vika näkyy ainoastaan silloin kun siltä vaaditaan isoa tuottoa (ts. Suuttimet isosti auki eli kova kuormitus.)
    Tämä kävi pajalla tutkittavana, molemmista katalysaattoreista kenno irti, selittänee ainakin osan oireista. Tutkitaan lisää adaptioita, kun saadaan uudet katalysaattorit paikoilleen.

    Leave a comment:

Working...
X