memebuy23buy

E38 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Akron View Post
    Joo vanha auto tosiaan kyseessä, uutta ei voi odottaa. Eniten kiinnostaa tietenkin, että onko näissä jotain oikeasti fataalia vikaa, joka voi nopeastikin hajottaa moottorin/ vaihdelaatikon.Öljypumpun pultit nyt ei nopealla googlauksella kuulostanut vaikuttavan suuresti moottorin toimintaan, mutta ei ne irrallaan työtänsä tee.

    Täytyy katsoa huoltohistoriaa vähän tarkemmin. Auto myynnissä liikkeessä, mutta omistaja tiesi aikaisemmat kaksi omistajaa, täytyy kysellä onko tuollaisia operaatioita mahdollisesti tehty.
    Nuo pultit kun pääsevät irti ja pumppu on sen jälkeen irti niin koko kone on aikalailla entinen. Fataalia tai ei

    Jakopäitäkin näihin joskus on täytynyt rempata mutta M60 jakopää on aika paljon tukevampaa tekoa kuin uudemmat.

    Ruostekkin mahdollisesti alkaa jo näitä vaivata kun on kyseessä 25 vuotias auto.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Akron View Post
    Joo vanha auto tosiaan kyseessä, uutta ei voi odottaa. Eniten kiinnostaa tietenkin, että onko näissä jotain oikeasti fataalia vikaa, joka voi nopeastikin hajottaa moottorin/ vaihdelaatikon.Öljypumpun pultit nyt ei nopealla googlauksella kuulostanut vaikuttavan suuresti moottorin toimintaan, mutta ei ne irrallaan työtänsä tee.

    Täytyy katsoa huoltohistoriaa vähän tarkemmin. Auto myynnissä liikkeessä, mutta omistaja tiesi aikaisemmat kaksi omistajaa, täytyy kysellä onko tuollaisia operaatioita mahdollisesti tehty.
    Kyllä se pumppu irti päässessään on sen verta iso vahinko että aika valmis moottori sen jälkeen

    Samalla kun ne pultit kiristää (ruuvilukite on hyvä lisä) on hyvä tarkastaa öljypumpun ketjun kireys ja sen säätää samalla jos on välystä.

    Edit: Googleen: BMW M60 oil pump bolts

    Eiköhän ala tarinaa löytyä
    Last edited by Haju69; 19-02-2020, 16:23.

    Leave a comment:


  • Akron
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Bensatankki ja löystyvät öljypumpun kiinnityspultit, kannattaa siis kysyä ainakin onko koskaan tarkistettu noita pultteja tai millon viimeksi (käytättää öljypohjan irti). Saumoistaan ratkennut bensatankki huohotin järjestelmän petettyä valitettavan yleinen vaiva.

    Lisäksi ihan perusasiat, alustan kunto ja esimerkiksi toimiiko lämmityslaite oikein(vesiventtiilit tuppaa kans hajoilemaan).

    Ym. Vanhoja autoja niin onhan sitä kaikenlaista mahdollisuutta ilmassa.
    Joo vanha auto tosiaan kyseessä, uutta ei voi odottaa. Eniten kiinnostaa tietenkin, että onko näissä jotain oikeasti fataalia vikaa, joka voi nopeastikin hajottaa moottorin/ vaihdelaatikon.Öljypumpun pultit nyt ei nopealla googlauksella kuulostanut vaikuttavan suuresti moottorin toimintaan, mutta ei ne irrallaan työtänsä tee.

    Täytyy katsoa huoltohistoriaa vähän tarkemmin. Auto myynnissä liikkeessä, mutta omistaja tiesi aikaisemmat kaksi omistajaa, täytyy kysellä onko tuollaisia operaatioita mahdollisesti tehty.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Akron View Post
    Yksi kappale E38 740iA olisi tällä hetkellä kiikarissa, vanhemmalla M60 koneella. Mitä näistä kannattaa katsoa ennen ostopäätöstä?

    Aikaisempaa kokemusta BMW:stä lähinnä tuolta E61 osaston naftapuolelta.
    Bensatankki ja löystyvät öljypumpun kiinnityspultit, kannattaa siis kysyä ainakin onko koskaan tarkistettu noita pultteja tai millon viimeksi (käytättää öljypohjan irti). Saumoistaan ratkennut bensatankki huohotin järjestelmän petettyä valitettavan yleinen vaiva.

    Lisäksi ihan perusasiat, alustan kunto ja esimerkiksi toimiiko lämmityslaite oikein(vesiventtiilit tuppaa kans hajoilemaan).

    Ym. Vanhoja autoja niin onhan sitä kaikenlaista mahdollisuutta ilmassa.

    Leave a comment:


  • Akron
    replied
    Yksi kappale E38 740iA olisi tällä hetkellä kiikarissa, vanhemmalla M60 koneella. Mitä näistä kannattaa katsoa ennen ostopäätöstä?

    Aikaisempaa kokemusta BMW:stä lähinnä tuolta E61 osaston naftapuolelta.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    Kunhan katsoo että molemmat on joko servotroniclla tai ilman.

    https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=32_0688
    Ainakin tuossa vaiheessa jos ei ole servotroniccia, niin retrofittaisin sen, kun on niin helppo homma.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Olettekos jotain tarvike munuaisia näihin hankkineet? Mitkä istuisivat hyvin?

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by RS2 View Post
    Pitäisi saada varmistus, että käykö vm. 1995 740 iAL. n ohjausvaihde vuosimallin 1999 740.iA.n.
    Kunhan katsoo että molemmat on joko servotroniclla tai ilman.

    Leave a comment:


  • RS2
    replied
    Ohjausvaihde 740iA

    Pitäisi saada varmistus, että käykö vm. 1995 740 iAL. n ohjausvaihde vuosimallin 1999 740.iA.n.

    Leave a comment:


  • okko
    replied
    Vesiventtiili, venttiiliä syöttävä letku, kennon letkut, webaston haarat...

    Ota moottorin päältä muovit pois ja polvilleen koneen päälle. Siitä näkee hyvin koko vesihässäkän.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by Sie7ben View Post
    Morjens!!

    Mikäköhän sielt porsi ku glykölia puskee koneen takaa rintapeliin edestä. Ajaesssa alkoi haista makea ja lopetti lämmön puskemisen sisään.
    lämppärin letku.

    Leave a comment:


  • Sie7ben
    replied
    740i 99

    Morjens!!

    Mikäköhän sielt porsi ku glykölia puskee koneen takaa rintapeliin edestä.
    Ajaesssa alkoi haista makea ja lopetti lämmön puskemisen sisään.
    Voiko olla esim separaattori, keli nollassa eli ainakaan mikään ei oo jäätynyt.
    Kone käy hyvin eikä lämmöt nousseet yli puolivälin


    Kiitoksia jo valmiiks, nyt ois apu tarpeen
    Last edited by Sie7ben; 10-12-2019, 10:13.

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Vanoksen solenoidiin tai kampuran anturiin tosin ei paljon vaikuta onko tankki lähes tyhjillään tai täynnä
    Niinno se on kyllä aika vahva vihje

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Joo. Minä tässä arvon vanoksen solenoidin, kampuran anturin ja bensapumpun välillä, että mikä niistä voisi olla syypää. Paras kai odotella että tulee ihan selkeitä oireita, sammuilua tai reipasta nykimistä, tai kunnes joku noista kolmesta pettää. Satunnaista hyvin pientä tehonkatoilua ja tuota huonoa käynnistymistä lukuun ottamatta auto tuntuu toimivan hyvin, käy tasaisesti ja vetää hyvin jne.
    Vanoksen solenoidiin tai kampuran anturiin tosin ei paljon vaikuta onko tankki lähes tyhjillään tai täynnä

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    No periaatteessa voi viedä jos suihkuttaa jo huonosti huonon paineen takia.
    Tosin sitten on muutakin käyntihäiriötä jo.

    On vähän sellaisella alueella että ensin kyllä mittaisin paineet ennen kuin alkaisin vaihtelemaan pumppua mutuilemalla. Sen kyllä voisin tarkistaa että pumppu on kunnolla paikoillaan.
    Joo. Minä tässä arvon vanoksen solenoidin, kampuran anturin ja bensapumpun välillä, että mikä niistä voisi olla syypää. Paras kai odotella että tulee ihan selkeitä oireita, sammuilua tai reipasta nykimistä, tai kunnes joku noista kolmesta pettää. Satunnaista hyvin pientä tehonkatoilua ja tuota huonoa käynnistymistä lukuun ottamatta auto tuntuu toimivan hyvin, käy tasaisesti ja vetää hyvin jne.

    Leave a comment:

Working...
X