Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Akron View Post
    Vaihdelaatikko on suljettu pois. Seokset vaikuttaisi olevan pielessä. 500 kilometrin jälkeen lyhyen ajan trimmit oli tyhjäkäynnillä reippaasti miinuksella, mutta pitkän ajan trimmit plussalla. Auto jaksaa vetää max 4500rpm asti ja sinnekin kestää jonkin aikaa.

    Imuvuodot tutkittu jo keväällä, samalla vaihdettu uudet tulpat ja lambdat. Vikakoodia tulee bank2 lambdalta. Tänään vaihdettu myös uusi letku polttoaineen paineensäätimen ja CCV väliin.

    Pari viikkoa sitten katsastuksessa päästötestissä ei ollut mitään ongelmaa. Huomenna irrotellaan bank2 sytytyspuolia ja -tulppia. Katsotaan mitä paljastuu. Onko muita vikakohteita joita tässä yhteydessä nyt kannattaisi tarkistaa? Paljon puhetta muilla foorumeilla nokka-akselin ja kampiakselin ajoitusantureista, katalysaattoreista ja MAFfista.
    Kyllä tuo bensapumppuvialta haisee vahvasti. Mittaa paineet ajossa, putoaako siinä kohtaa kun vetokin alkaa loppua

    Leave a comment:


  • Akron
    replied
    Originally posted by Akron View Post
    M60B40 veto loppuu 100km/h kohdalla, automaattilaatikon vaihteella ei tunnu olevan väliä (tehnyt kahdella eri kierrosalueella saman homman). Noin 100km/h saavuttaessa auto rupeaa hennosti nykimään, kierroksetkaan ei lähde kauheasti nousemaan.

    Ajatuksia, missä voisi olla vika?

    Luetaan vikakoodit kun keretään.
    Vaihdelaatikko on suljettu pois. Seokset vaikuttaisi olevan pielessä. 500 kilometrin jälkeen lyhyen ajan trimmit oli tyhjäkäynnillä reippaasti miinuksella, mutta pitkän ajan trimmit plussalla. Auto jaksaa vetää max 4500rpm asti ja sinnekin kestää jonkin aikaa.

    Imuvuodot tutkittu jo keväällä, samalla vaihdettu uudet tulpat ja lambdat. Vikakoodia tulee bank2 lambdalta. Tänään vaihdettu myös uusi letku polttoaineen paineensäätimen ja CCV väliin.

    Pari viikkoa sitten katsastuksessa päästötestissä ei ollut mitään ongelmaa. Huomenna irrotellaan bank2 sytytyspuolia ja -tulppia. Katsotaan mitä paljastuu. Onko muita vikakohteita joita tässä yhteydessä nyt kannattaisi tarkistaa? Paljon puhetta muilla foorumeilla nokka-akselin ja kampiakselin ajoitusantureista, katalysaattoreista ja MAFfista.

    Leave a comment:


  • Lördagskorv
    replied
    Originally posted by RS2 View Post
    Mistä olette hommanneet reaktiotankoon uretaanipuslia? Tarve takimmaiselle isolle puslalle. Lemföder kesti kolme vuotta.
    Mulla on Strongflexiä ja ei tossa madalletussa vessassa.
    Ei vaikuttanut mitenkään merkittävästi ajomukavuuteen.

    Leave a comment:


  • Akron
    replied
    M60B40 veto loppuu 100km/h kohdalla, automaattilaatikon vaihteella ei tunnu olevan väliä (tehnyt kahdella eri kierrosalueella saman homman). Noin 100km/h saavuttaessa auto rupeaa hennosti nykimään, kierroksetkaan ei lähde kauheasti nousemaan.

    Ajatuksia, missä voisi olla vika?

    Luetaan vikakoodit kun keretään.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by RS2 View Post
    Mistä olette hommanneet reaktiotankoon uretaanipuslia? Tarve takimmaiselle isolle puslalle. Lemföder kesti kolme vuotta.
    Strongflexin keltaista laitoin itselle ja hyvät on, varsinkin kun on isopaa vannetta alla.

    Leave a comment:


  • RS2
    replied
    Mistä olette hommanneet reaktiotankoon uretaanipuslia? Tarve takimmaiselle isolle puslalle. Lemföder kesti kolme vuotta.

    Leave a comment:


  • Akron
    replied
    Tarvitseeko uusi (kunnostettu) MID-paneeli koodata/aktivoida jotenkin vaihdon yhteydessä? Kaikki pelaa, BC-nappia lukuunottamatta. Testit yms. vielä ajamatta.

    Haluaisin välttää tuotteen lähettämistä takaisin jenkkeihin (takuu), kyseinen pulju ei oikein ollut halukas pitämään yhteyttä ennen kuin kyselin rahoja takaisin...

    Leave a comment:


  • RS2
    replied
    Ruvillen tanko kesti lähes 3 vuotta ja kuskin puoleinen nivel väljistyi. Nyt on TRW. n tanko. Maksoi 94 euroa viime heinäkuussa. TRW oli alkuperäinenkin. Kesti 260 tkm.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Eikai tuo... FAG kuitenki 108€. Valintoja.
    Niitähän ne. Taitaa kuitenkin olla itselle ehkä tuo FAG sopivampi kun sitten ostaa vaikka toisen jos menee huonoksi ennen auton loppua.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei tuokaan nyt aivan posketon hinta ole. :think
    Eikai tuo... FAG kuitenki 108€. Valintoja.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Alkuperäistä tosin ainakin bmwautoparts näyttää että saisi. Oliko 215€ keskitangon hinta.
    Ei tuokaan nyt aivan posketon hinta ole. :think

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    OK, kai se sitten pitää kokeilla jotain muuta. FAG voisi olla kyllä merkkinä ainakin kelpo.
    Alkuperäistä tosin ainakin bmwautoparts näyttää että saisi. Oliko 215€ keskitangon hinta.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Lemförder on lopettanut niiden valmistuksen. Omaan ajattelin FAG:ta kokeilla.
    OK, kai se sitten pitää kokeilla jotain muuta. FAG voisi olla kyllä merkkinä ainakin kelpo.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Minkä merkkisen raidetangon kehtaa ostaa?
    En onnistunut löytämään Lemförderiä äkkiseltään.
    Lemförder on lopettanut niiden valmistuksen. Omaan ajattelin FAG:ta kokeilla.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Minkä merkkisen raidetangon kehtaa ostaa?
    En onnistunut löytämään Lemförderiä äkkiseltään.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎