Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Facelifted View Post
    Onko kaikissa bensakoneisissa samanlaanen tankki? Ja onko kuinka paljon eroa 85l vs 95l tankeilla?

    Omasta on tankki vuotanu jo kauan, ja nyt menny siihen pisteeseen että ei pysy kuin 20l sisällä
    Tankki itse on samanlainen mutta mahdollisesti letkutuksessa eroa.
    Letkuthan saa toki vanhasta tankista joten ei vaikuta suuntaan tai toiseen.

    Ebayssä oli kokonaan uusia tarjolla ainakin jonkin aikaa sitten.

    Tarkista tankin huohotuksen toiminta ettei uusikin ole kohta puhki.

    Leave a comment:


  • Facelifted
    replied
    Tankki

    Onko kaikissa bensakoneisissa samanlaanen tankki? Ja onko kuinka paljon eroa 85l vs 95l tankeilla?

    Omasta on tankki vuotanu jo kauan, ja nyt menny siihen pisteeseen että ei pysy kuin 20l sisällä

    Leave a comment:


  • Akron
    replied
    Vakionopeudensäädin ei kytkeydy päälle 740iA '95. Cruisen pääpainikkeesta syttyy vihreä merkkivalo mittaristoon, nopeuden asettaminen sammuttaa kyseisen valon.

    INPA ilmoittaa "Fehler bei Reglerueberwachung". Signaalivikaa? Ideoita, mistä kannattaa lähteä liikkeelle?

    Leave a comment:


  • Lördagskorv
    replied
    Originally posted by Osmis View Post
    Tuossa tilanteessa ostaisin jostain purkuautosta varren/varret. Vähä maalia päälle, jos vaatii ja paikoilleen. Tuskin montaa euroa maksaa käytetty varsi?
    Juuri näin

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Itse laittaisin sinne vaan rungottomat, jos ei nyt esteettisistä syistä halua alkuperäisen näköisiä. Jos haluaa ne alkuperäisen näköiset, niin jostain käytetyt varret kuten edellä sanottiin.

    Leave a comment:


  • Osmis
    replied
    Tuossa tilanteessa ostaisin jostain purkuautosta varren/varret. Vähä maalia päälle, jos vaatii ja paikoilleen. Tuskin montaa euroa maksaa käytetty varsi?

    Leave a comment:


  • Lördagskorv
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Eikös nuo ole hyvät kun nyt saa paikoilleen pyyhkijät kuin pyyhkijät kunhan vain mitta on oikea?
    Veikkaan että tuo on pyyhkijöiden saatavuuden takia tehty noin.

    Jos haluat voin vaihtaa nuo euromalleihin.
    Siis joku tämmönen siinä on oltava taustalla.
    Harmittaa kun nyt on seittemänkympin sulat tyhjänpanttina tallin pöydällä

    Harkitsen jopa sitä että teen peitetulpat ja en laita varsia ollenkaan takaisin.
    Piköös reiskaar ja M62 woima

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Lördagskorv View Post
    Pyyhkijöistä edelleen

    Eilen aloin tutkimaan tätä tarkemmin
    Ainakin omassani + toisessa Japanista tuodussa mallissa on eroavaisuuksia pyyhkijän varsien kanssa EURO-mallin autoihin. Molemmat on Facelift

    Noiden varsien pitäisi olla seuraavanlaiset
    -kuskin pyyhkijässä varren päässä oleva koukku on ylöspäin
    -apukuskin pyyhkijän varren päässä oleva koukku on alaspäin (kuten normaalisti on muun merkkisissä autoissakin)

    Nyt noissa Japaninmallisissa on jostain syystä molemmat alaspäin.
    Tämähän tarkoittaa, että silloin euromallin pyyhkijän sulat ei voi mitenkään käydä tuohon

    Jos jollakin on idea miksi näin on BMW puolesta toimittu, kuulisin mielelläni

    Havainnollistavat kuvat:

    Tässä räjäytyskuvassa näkees selvästi pyyhkimien varsien päät ja sen miten nuo pitäisi olla:



    Tässä kuvassa on autossani kiinni olevat varret:
    Eikös nuo ole hyvät kun nyt saa paikoilleen pyyhkijät kuin pyyhkijät kunhan vain mitta on oikea?
    Veikkaan että tuo on pyyhkijöiden saatavuuden takia tehty noin.

    Jos haluat voin vaihtaa nuo euromalleihin.

    Leave a comment:


  • Lördagskorv
    replied
    Pyyhkijöistä edelleen

    Eilen aloin tutkimaan tätä tarkemmin
    Ainakin omassani + toisessa Japanista tuodussa mallissa on eroavaisuuksia pyyhkijän varsien kanssa EURO-mallin autoihin. Molemmat on Facelift

    Noiden varsien pitäisi olla seuraavanlaiset
    -kuskin pyyhkijässä varren päässä oleva koukku on ylöspäin
    -apukuskin pyyhkijän varren päässä oleva koukku on alaspäin (kuten normaalisti on muun merkkisissä autoissakin)

    Nyt noissa Japaninmallisissa on jostain syystä molemmat alaspäin.
    Tämähän tarkoittaa, että silloin euromallin pyyhkijän sulat ei voi mitenkään käydä tuohon

    Jos jollakin on idea miksi näin on BMW puolesta toimittu, kuulisin mielelläni

    Havainnollistavat kuvat:

    Tässä räjäytyskuvassa näkees selvästi pyyhkimien varsien päät ja sen miten nuo pitäisi olla:



    Tässä kuvassa on autossani kiinni olevat varret:

    Leave a comment:


  • Lördagskorv
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Varaosaluettelon perusteella kyllä sanoisin, että tarvitsee. Tuo lukitsee sen paikalleen "Wiper Arm Securing Clip". Itse olen rungottomia käyttänyt jo useamman vuoden kaikissa autoissa, niin ei kovin tarkat muistikuvat. Jos haluat varmistuksen, niin käy katsomassa toisesta E38:sta mitä sulta puuttuu.
    Hyvä pointti. Kiitos (:

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Lördagskorv View Post
    Eli siis tuon osan 61611379509 tarvitsee kuitenkin?
    Laitetaanpas tilaukseen
    Varaosaluettelon perusteella kyllä sanoisin, että tarvitsee. Tuo lukitsee sen paikalleen "Wiper Arm Securing Clip". Itse olen rungottomia käyttänyt jo useamman vuoden kaikissa autoissa, niin ei kovin tarkat muistikuvat. Jos haluat varmistuksen, niin käy katsomassa toisesta E38:sta mitä sulta puuttuu.

    Leave a comment:


  • Lördagskorv
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Jos sulla ei ole tuota osaa, niin sitten ei saa paikalleen. Monesti tarvikepyyhkijöiden kanssa joutuu alkuperäiset kiinnikkeet ottamaan pois.
    Eli siis tuon osan 61611379509 tarvitsee kuitenkin?
    Laitetaanpas tilaukseen

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Lördagskorv View Post
    E38 Pyyhkijöistä


    Omassa autossa oli jotkut Japanissa laitetut tarvikepyyhkijät asennettuna kun tuli suomeen.

    Kun kävin auton hakemassa itselleni takakontissa oli avattu paketti OE pyyhkijänsulkia.

    En kuitenkaan saa noita asennettua koska sen varren ja pyyhkijän välistä puuttuu jonkinmoinen adapteri.
    "Adapter" joka löytyy katalookista numerolla 61611379509 ei kuitenkaan ole tämä osa.

    Onko jollain ollut vastaavia ongelmia?
    En tiedä puuttuuko tuolta tehtaan paketista jotain vai puuttuuko multa joku osa ihan kokonaisuudessaan?
    Jos sulla ei ole tuota osaa, niin sitten ei saa paikalleen. Monesti tarvikepyyhkijöiden kanssa joutuu alkuperäiset kiinnikkeet ottamaan pois.

    Leave a comment:


  • Lördagskorv
    replied
    E38 Pyyhkijöistä


    Omassa autossa oli jotkut Japanissa laitetut tarvikepyyhkijät asennettuna kun tuli suomeen.

    Kun kävin auton hakemassa itselleni takakontissa oli avattu paketti OE pyyhkijänsulkia.

    En kuitenkaan saa noita asennettua koska sen varren ja pyyhkijän välistä puuttuu jonkinmoinen adapteri.
    "Adapter" joka löytyy katalookista numerolla 61611379509 ei kuitenkaan ole tämä osa.

    Onko jollain ollut vastaavia ongelmia?
    En tiedä puuttuuko tuolta tehtaan paketista jotain vai puuttuuko multa joku osa ihan kokonaisuudessaan?

    Leave a comment:


  • okko
    replied
    Originally posted by Lördagskorv View Post
    Täällähän on ollu hyvät keskustelut. Tuli itekkin opittua uutta.

    Vähän kahden vaiheilla jakopään tekemistä tuohon omaan 127tkm ajettuun M62 japskituontiin...
    "Better safe than sorry"
    Ihan turhaa, ellet halua ruuvaamisen riemusta tehdä. Onhan se muovi tietysti siellä viettänyt vuosia, vaikka ei ole ajettu, mutta väittäisin, että tulee kestämään jatkossakin... Harvoin se edes mitään särkee, jos ei satu rajoittimelta hajoamaan. Tärkeämpää on purkaa yläpää valleypaniin asti ja uusia sinne kaikki tiivisteet ja letkut.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎